annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 3910657
Et andet syn 1152525
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 905984
Jesu ord 804501
Spirituel omsorg 763758
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 3 gæster og 106 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 11 af 13 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28083 - 09/09/2019 23:45 Re: OPLYSTHED [Re: Gerth]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth Drost.

Jo - du har jo ret - jeg faldt for fristelsen til at latterliggøre andres forsøg på at håne mig - og glemte, at det jo egentlig blot forstyrrer.
Nu må jeg se at huske dét, jeg jo for længst havde besluttet herom blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#28087 - 10/09/2019 23:28 Re: OPLYSTHED [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Psst!
En mere disciplineret hjerne, ville ikke altid stikke sin fod i munden, hver gang han åbnede den! ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#28088 - 10/09/2019 23:35 Re: OPLYSTHED [Re: Gerth]
Simon Offline
veteran
Hej du..

"Ifølge Wikipedia - Guru er en betegnelse i indiske religioner..osv."

- Tænk, at du også ka' finde ud af at slå ord op på Wiki, hold da helt op..;)

Mennesker i en hvilken som helst kultur, har tilbedt mennesker som de troede udtrykte sig om sandheden. Hvad angår lægprædikanten, tror han stadig at sandheden er noget der fiser rundt i et guddommeligt og temmelig kærligt univers - men derfor ka' nogen jo udmærket erholde ham som guru.

mvh
Simon
Top Svar Citer
#28092 - 11/09/2019 10:35 Re: OPLYSTHED [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Ohøj hr. lægprædikant..

Egentlig minder du mig lidt om Eva Kjer Hansen, der jo som fiskeriminister helt bevidst blokerede for den tyske opkvalificering af N 2000-områder, idet hun fortsat ønskede at bevare den danske motorvej for fiskeri med bundtrawl tværs gennem udvalgte skåneområder i Nordsøen.
Som gammel kristusfetichist betragtet, har du det m.a.o. nogenlunde tilsvarende den kjære Eva Hansen, selv om dit ønske, i sin sædvanlige luftige substans, handler om at trawle usandsynlige guder gennem universelle motorveje.
Sandsynligvis er i lige fjogede og undgår for enhver pris nogen form for kontakt med almindelig sund fornuft. Men her jeg altså stille et pinligt spørgsmål, selv om dine små private skærmydsler ellers ingen interesse har, for trods det med varylen, så sku’ du vel ikke være hendes bedstefar – alternativt Mogens Jensens?

Nå, godt ord igen. Indrømmet, det var lidt griset sådan at bevæge sig ind på familiære områder, og ønsker dig med undskyldning en solrig god dag – øf øf!..;)

mvh
Simon

P.s.: For øvrigt ér det altså ikke for at mobbe dig, når du fra tid til anden stadig får et lille prik med drillepinden. Ej heller er det blevet ateisters opgave at frelse kristne troende der som du har hang til scientologys eventyrterapi – selv om overlevende gl. debattører vel stadig ville finde det urkomisk at se dig gynge som en sømand af nylig bakkekontakt. Så misforstå mig nu rigtigt, for stadig er det en berigelse for humoren at se hvordan du får viklet dig ud i ingenting at sige, overhovedet – tomlen op for traditionens vedligeholdelse & ”agnostikerens” kristusikon!..;)

Redigeret af Simon (11/09/2019 10:45)
Top Svar Citer
#28099 - 12/09/2019 02:58 Re: OPLYSTHED [Re: Gerth]
Gerth Online   content
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
DET NÆSTE STORE ÅNDELIGE SKIFT I VERDEN

A: " Er det muligt for dig at afklare, hvad du mener, når du skriver ´være hellig´? Det kunne lyde lidt som de frelstes klub, hvilket jeg ikke tror, at du mener - eller gør du? "

Jeg svarer: " Nej, jeg har allerede i nogle andre tidligere emner forklaret, at fordi idag folk er meget forskellige, kan alle derfor endnu ikke være lige gode om hellighed. Havde projektet kun været for i sin renhed perfekt åndeligt oplyste, ville næsten ingen komme som gæster og personale på grund af i den en dermed uegnethed, fordi flertallet af befolkningen har vistnok psykiske problemer med dumme vaner som en del af en usund livsstil eller andre syge fejl med eksempelvis giftig tobaksrygning, alkoholisk overdrivelse - festligt euforiserende stoffer plus natligt larmende aktiviteter på skummel vis, for meget usund kost, hor, sex uden personlig kærlighed og så videre af slemme og uartige ting med risiko for farlige skader og alvorlig sygdom især i den senere alder ved slitage af kroppen. OPLYSTHED har i sin beskrivelse en holdning til, hvad folket burde stræbe til samt imod, der dog ikke er krav som lovgivning. OPLYSTHED´s målgruppe er ikke for religiøse profeter, helgener, guruer og andre med lignende typer titler i religioner."

Jeg kunne ikke citere hans ord helt rigtigt, fordi jeg kunne ikke finde de ord fra ham et andet steds emne og og her er min erindrerede version - A: " Ingen har endnu lavet en global løsning på hele verdens værste problemer."

H: " Tidsånden, en ny generation af dumme unge mennesker, er iøvrigt idiotisk uintelligent såvidt disse spørgsmål. Hvordan skal det dog ikke gå. Det er jo et genialt træk fra ateisternes side hvis, det lykkes dem at fremføre kristendommen som bibelfundamentalisme, for har man en gang for alle diskvalificeret kristendommen, så er den pot ude af verden. A og Gerth og j/m gjorde det af andre grunde, simpelthen p.g.a. at de ikke forstår kristendommens spiritualitet."

Ifølge Wikipediea: " Ateisme er en afvisning af tro på, fravær af tro på eller afvisning af eksistensen af en eller flere guder. De tidlige kristne blev benævnt som ateister, fordi de ikke ville ofre til de lokale guder. En handling der skabte frygt hos den lokale befolkning der frygtede gudernes straf for de manglende ofringer. I det romerske rige blev de kristne henrettet for deres blasfemi af de romerske guder generelt og kejserdyrkelse i særdeleshed. Da kristendommen senere blev den officielle religion i Rom, var det de ikke-kristnes tur til at blive henrettet, for tilbedelsen af falske guder, kætteri."

Tålmodighed er en dyd. OPLYSTHED er ikke et ateistisk projekt selv om, den ikke har et gudebillede ej heller en guddom. Mange gnostikere mindede om budhister uden kraftfulde oplevelser vedrørende viden om sindet. Nogen synes, at den kristne dåben blot er en videreudvikling af et engang egyptisk religiøst ritual, hvor også en farao blev salvet med olie. Nogle mystikere mindede faktisk om helgener med ´overnaturlige´ hændelser og det evige selv er intet af dette. Projektet har en tro på Det guddommelige som noget kønsløst ( intetkøn ) med Helligånden i form af mennesket. Bemærk, Helligånden skal ikke med et stort forbogstav betyde mere end noget guddommeligt eller mennesker men, den er en upersonlig metaforisk mening om - allegori - det bedste i folk ved uselvisk kærlighed, helliggørende renselse og bevidsthedens evighed med det guddommelige som et håb. Kristendommens patriarkalske treenighed med fader, søn og hellig ånd, ordet ´broder´ og det om en Menneskesøn har en gudsopfattelse, der ikke er tidssvarende med nutidens mest moderne sociale udvikling mellem kønnene. Det guddommelige er ikke et menneskeligt køn og har ikke et behov for en anden halvdel eller modsætning. Det virker ulogisk som noget seksualiseret, at i Biblens fremstilling var Jesus bogstaveligt talt konkret en mandeguds søn, hvor Helligånden overraskende ligesom en Herrens voldtægt uden et valg befrugtede Jomfru Maria, fordi hverken en hankøns ´Gud´ eller Helligånden har menneskelige gener? Hvorfor skal kristne ønske en bekendelse til den kristens trosbekendelse, når de ikke er en guds søn? ´søn´ i Biblen kan fortolkes på forskellige måder. profeten Jesus fødsel med hellig ånd kan billedligt betyde en åndelig forvandling og/eller varsle en ny spirituelt storslået forandring i verden. Ingen kan som en superhelt redde hele vedden og alle mennesker. OPLYSTHED anbefaler jer alle til et nyt unikt ansvar i fællesskab ved handling om både Jordens og menneskehedens skæbne nu. Projektet respekter alle medmennesker fredeligt uden voldelig undertrykkelse og torturerende trusler, fordi det skal istedet ske på en noget demokratisk måde blandet med en medmenneskelig næstekærlighed, hvilket ikke er hellig krig til trods for en kun med ord indirekte opposition imod al religion. Meld jer ud af religion, fordi ellers har især i dette land Kristendommen en indflydelse på folket.

Bekendt 1: " Det er forkert, hvis man ikke har Kristendommen i Danmark, fordi så vil Islam istedet overtage vores land."
Bekendt 2: " Vi kan ikke fjerne Kristendommen fra staten, fordi det er urealistisk."
Bekendt 3: " Mange har ikke den samme evne som du, hvor en selv kan derhjemme eller på Biblioteket analysere Biblen og derfor har de et behov for at høre det fra en præst som eksempelvis psykisk syge."
Bekendt 4, ung: " Jeg tror heller ikke på Kristendommen men, jeg er stadig et medlem af den, da jeg ikke endnu har taget stilling til sådan noget. Hvis Kristendommen adskilles fra staten ( regeringen og det kongelige ), kommer den til at uddø som religion."

Skal OPLYSTHED kun være forud for tiden eller repræsenterer en ny historisk kulturel udvikling, der erstatter denne gamle trosretning? Nu her i især Norden og nok i Vesten med både massemedier og tros/ytringsfrihed er det netop sammenlignet med dengang i fortidens midler af ting langt hurtigere accelererende muligt, at vi kan gøre en stor god forskel i verden uden korsfæstelse. Mon terroristernes tid også snart er forbi? Måske Jesus Apostle blev kritiseret som værende urealistisk troende der og nu er det vores omgang som en spirituel fornyelse uden religiøsitet kamp. Kan folket som en ny samfundsmæssig omvæltning sørge for, at sociale højskoler og daghøjskoler får ligesom for bare femten år siden mere økonomisk støtte, så teologer på den slags steder kan ekstra bidrage dannelse af borgere som undervisere på det faglige område en foreksempel ensom arbejdsløs person midlertidligt? Lad altså ikke historien gentage sig, hvad angår dette.
Side 11 af 13 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 >

Seneste indlæg
OPLYSTHED
af Gerth
16/09/2019 00:33
Mellemrummet
af RoseMarie
15/09/2019 13:08
Samtaler omkring bålet...
af ABC
14/09/2019 23:15
Gerth Drost
af ABC
11/09/2019 23:06
Hvad HansKrist dog skriver
af ABC
11/09/2019 20:20
Nyheder fra DR
Skatteminister: Bankerne har et ansvar f..
15/09/2019 22:30
Stor asteroide susede ”tæt” forbi J..
15/09/2019 22:20
Flere ramt af skud i Ishøj - en person ..
15/09/2019 21:59
'Ej, fedt! Det er sgu da den': Fund af m..
15/09/2019 21:30
Marcels pensionskasse har krævet udbytt..
15/09/2019 21:20
Nyheder fra Religion.dk
Høsten markeres med drager og månekage..
13/09/2019 11:23
Hvorfor har 45 trossamfund ikke registre..
11/09/2019 09:00
Unge sikhere: Turbandagen skal skabe dia..
11/09/2019 08:55
Muslim: Vi kan lære af imam Husseins d..
10/09/2019 07:58
Asatroende: Man må gerne kalde mig en s..
10/09/2019 07:30