annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 11793813
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2160889
Et andet syn 1855471
Jesu ord 1427434
Den Evige Filosofi 1223659
Galleri
Tiger i form (i Kristus; in Christ)
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 49 gæster og 232 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 87 < 1 2 3 4 5 ... 86 87 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27763 - 20/07/2019 10:11 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Psst!

Man sku' jo ellers tro der her i landet var caféer nok, hvori også de glade JV'ere som godtfolk i øvrigt ka' stille sig op og recitere biwlen - nøjagtig som var der tale om en aften med oplæsning af digte..;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#27766 - 21/07/2019 01:04 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
TRO PÅ DET HELLIGE HÅB

Jeg refererer til mit seneste emne - en anbefaling til verdensfred -, så i lettere kan forstå følgende:

T´s skeptiske kritik af mig: " Jeg forstår jo ikke, hvilke evangelium du vil forkynde, når du blandt mere mener, at døden spirituelt er en illusion og ikke opfatter dig selv som kristen? "

Ifølge mit indtryk af nogle kristne ord fra folk idag, var profeten Jesus Kristus et levende menneskeligt symbol på ´Ordet´ fra en gud, som med Helligånden prædikede ord til inspiration for folk. ´Evangelium´ betyder glædeligt budskab og bruges både i Det Nye Testamente og i kirken, der ikke kun er en betegnelse for dens hellige skrifter, men det er også om den kristne forkyndelse i det hele taget. Jeg har i mit seneste emne udtrykt min fornyende velsignelse til jer alle som ´Ordet´, jeg er.

T siger med sin kristne tro: " men, at der vil komme et globalt fredsrige, når menneskenes kollektive bevidsthed er udviklet til det - er i mine øjne helt ud i hampen."

Hej T.
Jeg undrer mig over din kommentar, fordi det virker som om, at kristne forventer en verdensomspændende begivenhed for de udvalgte i de fire verdenshjørner som Jesu/Kristi genkomst og Menneskesønnens herlighed? Det lyder jo altså ikke som noget kun for en person isoleret et ukendt sted ved en lille landsby helt alene for sig selv nede i et kælderrum?

Forunderligt, at ´det´ hele er så meningsfuldt for mig. Mit forhold til det guddommelige og virkeligheden er sket ligesom, at blive helt endeligt afgørende ramt af et lyn fra himlen, fordi jeg nu herligt ved, at en evigt elskede er med. Jeg skal/vil nu møde folket som, jeg er med projektet OPLYSTHED, hvilket er meningen med mit liv.

Jeg oplevede en mystisk åndelig indskydelse til at tænke på ordet ´velsignelse´, hvilket jeg derefter skrev noget om til dig. Senere opdagede jeg sådan en videre bekræftelse på alt det førnævnte om Helligåndens komme som et rige fra det guddommelige dengang med Jesus sammenhængende med, at det sker igen nu ifølge min opfattelse. Dette kan på grund af flere metaforiske ord ( allegori ) fortolkes på forskellige måder, som man selv vil til at være en personifikation ( inkarnation ), generelt med folket individualistisk - menneskeheden, begge dele eller usandt.

Forklaringen: Jeg undersøgte nysgerrigt mere om det ord ved en religiøs profils debat: " Velsignelsen i Det Nye Testamente er der en vigtig faktor, som spiller ind på den virkelighed, som velsignelsen handler om. Jesus prædiker, at der skal komme nye tider og at Gudsriget er nær. Så velsignelser i Det Nye Testamente kommer på den måde til at handle om den frelses-virkelighed, der er nært forestående, når gudsriget kommer."

I Bibelens begge testamenter bruges for patriarkalsk på forskellige måder ordet ´søn´. Syndefaldet startede i den med myten om Adam og Eva i himlen men, så er der historien om Jesus tilgivelse af dette med syndernes forladelse og Helligåndens frelsende virke som et guddommeligt håb. Jeg tror derfor kærligt på, at der er håb for menneskeheden hos verdens skæbne og dette siger jeg som et lys i den. Den guddommelige som lod sig nedstige i mennesket til en undertrykkelse, den kommer nu med omvendelsen som dets ophøjelse sammen med den, jeg er.

T har kristeligt udtrykt sin anarkistiske opfattelse imod alt demokratisk som eksempelvis: " ´Gud´ er ikke demokrat." Nå, men i Bibelens to testamenter har gudebilledet ændret sig og det kan faktisk ske igen idag med folket som noget igen nyt. Det guddommelige er uforklarligt større og mere end alt, som derfor aldrig helt kan forstås på en struktureret måde. Bibelens nye testamente: " Og de skal se Menneskesønnen komme på himlens skyer med magt og megen herlighed." Jeg har netop lige opdaget, at de engang guddommelige tegn som ´vand´ og en ´båd´ ( skib ) til mig vedrørende forskellige lande i verden, hvilke jeg tidligere har forklaret mere end her, de var også blandt andet om Helligåndens udtryk i alle som værende alle folkeslag og folkestammer. Demokrati (græsk: δημοκρατία, kommer af δήμος, démos – folk og κρατος, krátos – styre, herredømme, oversat: folkestyre) er et politisk system, hvor magten er hos flertallet af folket. Demokrati er et folkestyre. Demos betyder ´folket´ ( mennesker ) og Kratos - ´magt´. Alle burde som medmennesker være ligeværdige. Bemærk dermed som en sammenligning de to ord ´Mennesket´ og ligesom af Jesus et i Biblen mandsdominerende ord ´broder´ som det gammeldages ´Menneskesønnen´. Det betyder om den guddommelige vilje, at sådan har det udvalgte folk magten. Tro derfor på mig, når jeg siger, at himlen er nu, fordi jeg både kommer fra og er evigheden.

Alle er skabt med åndens lys. Helligånden er i alle folk for nogen endnu ubevidst og andre mere bevidst og ingen skal derfor fortabt i et evigt helvede eller behøve at frygte døden. På det højeste spirituelle plan eksisterer en kollektiv bevidsthed ikke, når folket med fælles Helligånd sammen forenes til en og samme guddommelige vilje i verden, fordi jeg er et med den og hele menneskeheden endda tilmed alt som Riget.
#27768 - 21/07/2019 13:46 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Jeg hæfter mig ved dine ord:
Citat:
Forunderligt, at ´det´ hele er så meningsfuldt for mig. Mit forhold til det guddommelige og virkeligheden er sket ligesom, at blive helt endeligt afgørende ramt af et lyn fra himlen, fordi jeg nu herligt ved, at en evigt elskede er med. Jeg skal/vil nu møde folket som, jeg er med projektet OPLYSTHED, hvilket er meningen med mit liv.
Det er jo tydeligt - som du jo helt klart skriver - at du har fundet meningen med dit liv: Projekt Oplysthed.
Det kan jeg kun ønske dig held og lykke med - dette dit forsøg på at påvirke mennesker i en bestemt retning - en retning, som du kalder OPLYSTHED.

Hvad dét så indeholder er ikke helt klart for mig, men at det er noget om, hvordan vi mennesker - efter din overbevisning - på en god måde skal forholde os til hinanden, det mener jeg dog at have opfattet.
Om det så også indeholder "oplysning" om din spirituelle oplevelse, det står ikke klart for mig.

Jeg lægger også mærke til, at du hævder, at kristendommen er "et barn af den tid, hvor den blev til" - en patriarkalsk tid, som således ikke ligestillede de to køn, men jeg mener at have opfattet, at du ikke har til hensigt at starte en ny religion.

For mig er det sådan, at jeg kan have sympati for dit projekt - omend jeg altid vil være på vagt overfor selv det mindste tegn på religiøs undertrykkelse af andre mennesker - men selv har jeg ikke noget projekt andet end egen stræben efter den helt rene altomfattende kærlighed - som den ortodokse kristendom - især visuelt - inspirerede mig til - uden at jeg dog dermed "købte" dens dogmer.
Det er således ikke noget, jeg vil prædike, men alene noget, jeg stræber efter at være blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27772 - 23/07/2019 05:06 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
Det forrige emne - tro på det hellige håb - blev forresten oprindeligt skrevet den 11 juni 2019.

Dette emne blev oprindeligt skrevet den 24 juni 2019.

DEN FORNYENDE PAGT SOM ET KALD TIL FOLKET

Jeg henviser til mine nyere emner:
1. en anbefaling til verdensfred
2. tro på det hellige håb.

Jeg henviser også til mit ældre emne:
3. tegn, signaler og åbenbaring fra det guddommelige.
Det emne henviser også videre til to andre emner, hvilke i også burde undersøge nærmere, så i kan forstå deres sammenhænge som en større samlet kontekst og jeg har ikke engang forklaret jer hele dybden i det.

Jeg har lige opdaget noget ekstra relevant vedrørende det ene tegn fra det guddommelige til mig og nu også jer, der var en båd ( skib ) og det er lige sket efter min læsning af H´s emne i dette forum her om endda faktisk specifikt noget andet. Det andet tegn var ´vand´ og jeg er selv det tredje tegn.

I Biblen ved Apostlenes gerninger er en fortælling om Paulus spirituelle omvendelse til hans dåb: " Ananias protesterede mod, at Saul - Saulus ( Paulus ) havde forfulgt ´dine hellige´, men ´Herren´ fortalte ham, at Saul var et udvalgt skib for sig at bære hans navn for hedningerne og kongerne og Israels børn. Da Ananias lagde hænderne på Saul, faldt ´skællene´ af dødt væv på overfladen af ​​hans øjne og han kiggede op på Ananias. Efter yderligere instruktion blev Saul døbt som senere kendt med navnet Paulus."

Det er ligesom noget med fortællingen om Noah og historien vedrørende profeten Jesus i båden, da han som en opfordring kaldte hans disciple for menneskefiskere. Lige før dette var der begyndelsen på Jesus hellige mission, hvor han sagde, at himlenes rige er kommet nær og: " Omvend jer." Jeg ved nu i sandhed hvordan, at det føles at være en helligt udvalgt som et skabt valg. Jeg er et vidnesbyrd på, at Det guddommelige, Helligånden og Jeg er et. Alle er inviteret til at være med.
#27789 - 26/07/2019 00:21 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
MASSEMEDIE KAMPEN

Der er anonyme internet trolde, som har forskellige intentioner som eksempelvis er sadistisk ballade kun for sjov eller mobning, et eller andet politisk og saboterende psykologisk krigsførsel af nogen fra forskellige religioner, der muligvis især kan være noget jødisk, kristent og islamisk angående deres gudebilleder. Den slags ordkrigere er ifølge dem selv imod alle de andre gudløse, vantro og hedninge. Der er dog i verden generelt forskel på alle troende og ikke-troende.

På forummet Selvet.dk blev jeg for årevis siden smidt blokerende ud af dens ledende administrator dog med vistnok en bevarelse af mit daværende virke, fordi der var for høj en internet trolde aktivitet imod mig sådan i alle folks emner. Jeg havde som et socialt eksperiment en tråd om mig selv med overskriften - EN PROFET´S DAGBOG og der skulle en hel del negativt aggressive reaktioner fra dens brugere åbenbart skjules for en istedet mere falsk god stemning som kun noget pænt hyggeligt uden konflikter og problemer på facaden. Mange af den slags dramaer har derfor de magtfulde ledere for denne side slettet.

Profeten Jesus kom i en guds navn og med nyt om det versus en daværende gammel gudstro, hvor han blev anklaget for blasfemi af nogle ironisk nok religiøst skriftkloge ypperstepræster. Nu fortæller jeg her i Facebook og på Trosfrihed.dk ved to forskellige tråde hver for sig om personligt mit liv med det guddommelige og som noget andet projektet OPLYSTHED vedrørende det samme kulturelt dog der ikke om mig selv i den. Det hele er ikke noget religiøst. Der chikanerer profilen S kun alle, som ikke er kristne. Han personforfølger ikke de kristne T og H. Måske S på den måde er en slags kristen online agent ligesom en korsridder men bare civiliseret som uden fysiske trusler eller noget materielt skadeligt via kun elektroniske midler med informationer? K er også bare en internet trold med for mange irrelevante ens links og idiotisk indhold som for meget forstyrrende fyld men ulogisk også gentagne sjovt skøre ord ligesom en kommentator for underholdningens skyld, så dette program ( forum ) kan fortsætte med showet+reklamer og flere seere statistisk? Det er ligeså morsomt, at den livligt aktive nye spam trold har et navn som ordet ´kætteri´. Det er ligesom en åndelig børnehave. Det er faktisk instinktivt for skræmmende dårlige informationer uden varsel, at Youtube ved reklamer pludseligt skruer chokerende helt op for lyden, der viser filmtrailere i forbindelse med voldelige aktion klip, gys til mere angst, frygteligt blodige splatterfilm og uhyggelige thrillere. Uhhh, der fremvises lige nu en seksuel reklame om en BH. Mit åndelige arbejde er et eksempel på, at religiøse bygninger, ting og ledere bliver mere og mere overflødige i samfundet for folket og jeg har i forvejen intet behov for dem. Omvend jer til det istedet for at være imod mig. Vend jer imod jeres religiøst egne og kære.

Profeter var religiøse for en mandegud, hvilket jeg ikke er. En ikke-religiøs kvindelig bekendt, som har en uvidende spirituel tro på det guddommelige, hun ved ikke meget om åbenbaring og omtaler min forbedrende åndelige proces diskret som noget, der minder om åbenbaringer. Nogen har beskrevet anderledes det åbenbarende ved mig som: Helt sikkert religiøse oplevelser og mega store spirituelle oplevelser. En god bekendt af mig kan ikke li, at jeg har omtalt dette som åbenbaring, fordi det ifølge ham lyder ligesom en guds magtfulde vilje over os som med flere religioners budskaber igennem profeter til mennesker. Jeg opfatter ikke en bevidstheds enhed med alt sådan. Det guddommelige oplever sig selv med sindet som et begrænset ´Jeg´. Det guddommelige er således større end mig selv men dog alligevel som en vigtig sammenhæng med den, jeg er. Det sker tilsyneladende samtidigt som noget guddommeligt indeni mig og med omverdenen derude i et mystisk flow, hvilket således er større end min personlige forstand. Det går op i en højere enhed med alt. Sådan noget kan jeg ikke bare egoistisk kalde for kun mine selvstændigt egne menneskelige tanker, indsigter og selverkendelse fra mit sind alene. Istedet vil jeg altså ære den evige guddommeligt elskede, fordi jeg kan kun klare tilværelsen sådan med det. Jeg repræsenterer det derfor som åbenbaring til trods for, at åbenbaringer er et religiøst begreb, der findes i forskellige religioner men, profeter havde ikke monopol på den slags oplevelser og hellige skrifter er i samfundet ligeledes tilgængeligt for alle borgere her i dette land til inspiration. Desværre endnu kan nutidens internet leksikons idag ikke følge med den nyeste spirituelle udvikling som det næste skift, da de på dansk beskriver hellighed som kun det religiøse endda mest med kristne eksempler i flere ordforklaringer. Jeg synes ikke, at Danmark mere er kristent. Det handler nu om en moderniseret åndelig tro.

Jeg lever blandt dem, som mener, at menneskeheden kan klare det hele selv guddommeligløs uden direkte hellige budskaber men, jeg opfatter åbenbaringer som en trøstende åndelig påmindelse til den troende endda også så ekstremt ved mig. Ingen er alvidende som en bestemt kontrollerende bedrevidende visdoms orden med viljen i alt for alle. Ingen kender til den sikreste spirituelle rejse. Ingen ved om alle uendelige muligheder for oplevelser. Vær ikke ligesom et spøgelse, der usikkert altid svæver i et tomrum. Man skal ikke forblive en reinkarneret sjæl dumt fra liv til liv som uvidende om alt på grund af manglende forståelse og ingen viden om ens mål. Det underbevidste skal da ikke styre skørt ens skæbne på en konstant hvileløs vej uden ende, hvor der dermed er risiko for at være fortabt alene på tilmed forkerte steder forevigt og derfor uden en sikker garanti for et godt det himmelske åndelige tilhørssted Riget. Hvis livet kun var en meningsløs evolution, havde det eneste formål med livet været en seksuel reproduktion. Den almægtigt guddommelige passer kærligt på alle med Helligåndens vejledning, så en selv kan vende åndeligt hjem til et bedre sted end det onde.

Jeg har fortalt om min oplevelse af nogle skæbnebestemte guddommelige tegn med flere bibelske metaforer i synkronicitet ligesom dens testamenters kryptiske mønstre, der var konkrete signaler som for mig opklaring af en dermed senere perfekt sammenhængende teoretisk kontekst. De ligner at være noget ubevidst tiltrækning om min egen individualistiske vilje eller bare tilfældigt ´mange´ forunderlige sammentræf men istedet for et tankespind, så tror jeg ydmygt i fri fortolkning på dette fænomen i mit liv som den universelle sandhed fra en tidløst guddommelig bevidsthed. Da jeg grundede over emnet åbenbaring i vores nutid, fik jeg åbenbart en bekræftelse på, at det er godt nok som en del af en skabt plan med livet:

Da et firma havde installeret alle de nye TV-programmer som en pakke, virkede min fjernbetjening med lyd, farver, digital kvalitet, få tilbage gamle kanaler og så videre i dagevis. Pludseligt kan den ikke bruges, da jeg vil genautoinstallere mit fjernsyn og der er heller ingen elektronisk kontakt til min DVD-Blue Ray,HD afspiller af disks andet end lidt manuelt kontakt med mine fingre på den maskines knapper. En ud af to gæster i mit hjem forsøger gratis at løse dette problem, da han tjekker de nye batterier til fjernbetjeningen, hvilket heller ikke virker. Mit TV plejede altid ved slukket tilstand at vise et lille rødt lys, der kunne tændes som dets forsvinden, hvilket også er ude af drift. Når jeg derfor fysisk tænder for den med knappen på stikkontakten er der ubrugeligt kun en kanals billede som visning på skærmen. Lige før jeg nu cirka en halv uges tid senere gider at ringe efter en hjælpende pengesluger fra det relevante netværkselskab, fornemmer jeg en indskydelse til, at jeg hellere må prøve igen med fjernbetjeningen i min hånd. Nu fungerer det igen ´af sig selv´. Den anden tidligere gæsts synspunkt om det er ligesom min lignende undren: " Det lyder som et mirakel." Åbenbaringer handler om direkte kontakt med det guddommelige fra evigheden og dermed også ens sande selv.

Og så sker det her som en endvidere mærkelig forbindelse netop efter mine igår tidligere overvejelser på det seneste om dette vedrørende min rolle til noget musik fra en tegnefilm om Moses især i scenen om hans møde hos den brændende ( ild ) tornebusk for en gud, fordi jeg der da huskede et minde denne stille melodi som en sammenligning med et i en ældre film ´Star Trek Generations´ begyndende musiske åbning og ved nedskrivningen her ser jeg personligt uventet faktisk nu i Youtube´s forslag til relevant anbefalede ting det musik fra præcis den? Bemærk, Jesus tornekrone og at han om sig selv henviste flere gange indirekte til profeten Moses´ gud med ordene: " Jeg er den, jeg er." Og han sagde også det samme flere gange som: " Jeg er." Jeg har også vedrørende det oplevet et lignende guddommeligt budskab om den samme hellige intelligent åndelige kærlighed, som eksisterer bevidst. Det er min spirituelle vækkelse som en omvendelse og jeg beder jer om at være med mig.
Side 3 af 87 < 1 2 3 4 5 ... 86 87 >

Seneste indlæg
Hvem lavede Gud...
af Hanskrist
24/09/2023 04:17
Så er der linet op...
af ABC
23/09/2023 09:57
Hvad HansKrist dog skriver
af ABC
21/09/2023 20:48
skadelige urenheder
af somo
21/09/2023 18:31
Kaldet fra det høje...
af ABC
21/09/2023 12:00
Nyheder fra DR
Nasa-kapsel vender hjem med tasken fuld ..
24/09/2023 04:24
Fransk stjerne-rapper skal 12 år bag tr..
24/09/2023 03:09
Brandmænd kæmper med skovbrande på it..
24/09/2023 02:45
Titusindvis samlet til bøn inden stor j..
24/09/2023 00:26
Saudi-Arabien til FN's generalforsamling..
23/09/2023 23:44
Nyheder fra Religion.dk