annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 5375808
Et andet syn 1262413
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1084226
Jesu ord 888271
Spirituel omsorg 818517
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
0 registrerede 67 gæster og 11 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 57 af 57 < 1 2 ... 55 56 57
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30454 - 10/08/2020 12:00 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Indlæg: 569
Sted: Odense, Danmark
DEN NYE STRÅLENDE TIDSALDER

Biblen, NT - Mattæusevangeliet: "Salige er de rene af hjertet, for de skal se Gud." Jeg anbefaler, at i læser alle mine tidligere tekster, fordi de forklarer noget mere om følgende:

Hvorfor lytter folk ikke til min venligsindet konstruktive kritik? Istedet vil de ikke endnu snakke med mig eller også siger nogen kun helt fordømmende konfliktsky: "Det er nok bare dig, som har sagt tingene på en forkert måde." Nå, men så er min strategi fremover vel bare, at jeg tavst ignorerer dem alle uden den sædvanligt høflige hilsen?

T: "Hvad betyder det, når bibelen siger, at mennesket er skabt i guds billede? Mennesket fødes jo ikke med guds ånd – Helligånden. Denne frie gave skal der bedes om i Jesu navn. Hvis alle havde Helligånden – var født med den - ville menneskene vel alle gøre guds vilje. Når mennesket er skabt i guds billede og flest ikke kan leve i kærlighed – gud er kærlighed siger bibelen – så genspejler mennesket jo ikke guds billede og kan ej heller være født med Helligånden - for så havde Adam og Eva vel ikke syndet selv om, det er guds ånd - Helligånden - som har givet mennesket livet. Du kalder skabelsesberetningen for dem for en myte. Adam og Eva blev bortvist, da de fulgte deres egen vilje og begær. Kan mennesket ikke leve uden håb? Netop troen på Gud giver indre harmoni, ro og håb om en bedre fremtid, men håbet er vel vigtigt for mennesket som sådan? Ville mennesket kunne leve og gøre fremskridt uden håb? Er håbet ikke en drivkraft, når det er svært igennem mismod og rådvildhed? Ikke nok med det, men de som ikke tror, er allerede dømt. Er det kærligt?"

Jeg svarer til T: Biblen, NT - Esajasʼ Bog: "Herrens Ånd er over mig, fordi han har udvalgt mig. Han har sendt mig for at bringe godt nyt til de afmægtige og genoprette dem, hvis hjerte er knust. Jeg skal forkynde frihed for de fangne og løse de bundnes bånd. Det bliver en tid, hvor Herren tager imod alle, som kommer til ham. Jeg vil glæde mig over Herren, juble over min Gud, for han har klædt mig i frelsens klæder og hyllet mig i retfærdighedens kappe. Jeg er som en brudgom i bryllupstøj, som en brud, der er smykket til bryllup."

Biblen, NT - Lukasevangeliet (Jesus egne ord om ham selv): "Herrens Ånd er over mig, fordi han han har salvet mig. Han har sendt mig .... for at udråbe et nådeår fra Herren."

Da profeten Esajas ånd kommer over Elias i GT, nævnes en kappe om dette og et vandmirakel, der er ligesom noget om Moses. Esajas ånd er derfor den samme ånd som både forgængeren Moses og den efterfølgende Jesus´ Helligånd. I NT nævnes igen i en profeti om blandt andet rytteren på den hvide hest, hvor hans øjne er som luende ild, på hovedet har han mange kroner med en kappe, der er dyppet i blod og hans navn er Guds Ord. I både GT og NT siges faktisk noget om ´Ordet´. Bemærk, Jesus´ lignelse om kongesønnens bryllup, hvilket dermed også minder om Esajas og han var jo ikke kristen, fordi han levede lang tid før Jesus og hans dåb.

Biblen, NT - Matthæusevangeliet (Helbredelsen af synagogeforstanderens datter og af kvinden med blødninger):" Men se, en kvinde, der i tolv år havde lidt af blødninger, nærmede sig Jesus bagfra og rørte ved kvasten på hans kappe. For hun sagde ved sig selv: »Bare jeg rører ved hans kappe, bliver jeg frelst.« Jesus vendte sig om, så hende og sagde: »Vær frimodig, datter, din tro har frelst dig.« Og fra det øjeblik var kvinden frelst." Muslimerne tror ikke på, at mennesket ligesom profeten Jesus har en guddommelig natur, der ligner Esajas som en israelit, hvor han var ligesom jøderne sådan. Esajas i GT skulle åbenbart ikke være denne type modige person, som afslørede en hellig trehed, der idag er kendt som treenigheden og Jesus istedet blev derfor i NT senere anklaget for blasfemi. Denne trehed omskriver jeg til - Det guddommelige, Helligånden og Mennesket er et. Jeg tilbeder ikke mennesket Jesus, men jeg kender den, som sendte ham til jer.

Fortabte mennesker kender ikke sig selv, hvor de derfor enten helt eller meget er ubevidste om, at Helligånden er i os selv. Helligånden er et glædesbudskab om evigt liv, Himlen - Riget - Himmeriget, hvilket profeten Jesus er et eksempel på i Biblens NT. Det handler også om, at istedet for kun materielt fysisk eksistens, er der en spirituel mening med livet som et bedre håb i det og ens fremtid. Helligånden i et menneskes bevidsthed er dets forbindelse til liv efter døden. Ham/hende som vil det onde, synd og kun kroppen med tingene, for vedkommende er Helligånden stadig noget latent. Eksempelvis guddommelige mirakler, tegn og åbenbaringer er en vejledende hjælp imod dette. Jeg er ikke et dyr, der kæmper for overlevelse, men jeg lever livet godt nok med kærlighed, fremgang og fred. På grund af folks egoisme sker der for meget forfærdeligt unødvendig lidelse, pinsel, plage og sygdom i verden som et helvede. Vågn op!

Profeten Jesus blev også selv dømt af syndige mennesker på træpælen, hvor han tilgav dem, fordi........

Biblen, NT - Mattæusevangeliet (fjendekærlighed): "I har hørt, at der er sagt: ›Du skal elske din næste og hade din fjende.‹ Men jeg siger jer: Elsk jeres fjender, og bed for dem, der forfølger jer, for at I må være jeres himmelske faders børn; for han lader sin sol stå op over onde og gode og lader det regne over retfærdige og uretfærdige. Hvis I kun elsker dem, der elsker jer, hvad løn kan I så vente? Det gør tolderne også. Og hvis I kun hilser på jeres brødre, hvad særligt gør I så? Det gør hedningerne også. Så vær da fuldkomne, som jeres himmelske fader er fuldkommen!"

En guds kærlighed lyder for lille til mig, hvis han kun frelser sine tilhængere og tilbedere af et menneskeligt symbol. Jeg tror på en større kærlighed end dette, når der også er håb for alle de stakkels ikke-troende og syndere. De ved jo ikke bedre end mig, så frygt ikke dommens dag idet, at den fuldkomne kærlighed er det, som i kristne kalder for Guds billede.

Jeg læser derefter teksten: "I det øjeblik en forfatter vælger at fremstille en anderledes version af kendte historier, kommer han derfor i konflikt med sine forgængere. Han må hævde, at den nye udgave af historien indeholder den sande mening af de historier, som også andre har fremstillet. Gud har ved korsfæstelsen givet sin søn til forsoning for syndere og rettroende, som sådan er frelst på den kommende dommedag."

B siger humoristisk om mig og ham: "Den mand som har en kappe med en sol og tolv stråler i sit klædeskab. (projekt OPLYSTHED). Mon Herrens ånd også er kommet over mig?"

Biblen, GT - 1. Mosebog: "Da formede Gud Herren mennesket af jord og blæste livsånde i hans næsebor, så mennesket blev et levende væsen."
Biblen, NT - (Apostlenes Gerninger): "Lige efter Jesu død og opstandelse var disciplene samlet i pinsen, hvor der pludselig kom en lyd som et kraftigt vindstød, der fyldte hele huset."
´Hellig ånd´ eller ´Guds ånd´ er den gammeltestamentlige betegnelse for Helligånden fra det hebraiske ord 'ruach', der kan betyde både vind og (livs)ånde.
Der fortælles ydermere dramatisk om Åndens komme med en brusen fra himlen, som satte sig med ildtunger på apostlenes hoveder. Måden dette fremstilles på minder om GT profeten Joels bog ifølge hans profeti om ´åndsudgydelsen´ før Herrens store dag, hvilket dermed endvidere ligner åbenbaringen på bjerget Sinaj med Moses og den brændende tornebusk i 2. Mosebog. Bemærk, profeten Esajas er kendt for hans ildvogn.
Jeg opfatter, at Det guddommelige skabte mennesket udfra sin evige væren. Jeg beder lidenskabeligt om et nyt bekræftende tegn vedrørende dette.

Mystisk igen sammentræf af hændelser, synes jeg - Den er go´ nok, fordi dagen efter alt det heri emnet førnævnte møder jeg faktisk en jævnaldrende kvinde, som ellers ikke plejer at snakke om det åndelige, hvor hun relevant siger: "Min alkoholiske misbruger nabo ven døde fornylig, men jeg fik kraftige kuldegysninger, da jeg alene hjemme ved min seng pludseligt så ham, hvor mit fjernsyn og lampe ikke virkede. Det skete der ligesom Jesus opstandelse, fordi hans ånd kom over mig. Jeg føler mig derfor nu psykisk stærkere fra nogle af hans gode kvaliteter." Nå, det er så hendes egen personlige fortolkning af dette. Jeg har endda netop lige i nat drømt om noget lignende. Hver gang jeg i min bolig tænker på, at her hos mig er en usynlig eksistens, mærker jeg også altid med hårrejsende gåsehud en tilstedeværelse, der dog for mig handler om noget kraftfuldt guddommelig andet. Ved gode spirituelle samtaler oplever jeg en prikkende ´energi´ og andre gange afstressende en dejligt kildende følelse ved mine skuldre, nakke og hoved.

Helligånden med frelsen er noget medfødt i menneskeheden. Det handler således om en ubetinget kærlighed, fordi til trods for at der stadig endnu er de mennesker, som forkert opfører sig på den fortabte egoistisk sygelig onde måde i livet, er alle idag alligevel i virkeligheden frelste ligesom forevigt den uskyldige skaber af alt.
_________________________
Gerth Drost
Top Svar Citer
#30455 - 10/08/2020 13:45 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 1174
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Hvem var det som sendte Jesus til dig halvfuld

https://www.youtube.com/watch?v=UgKRgb6nOis

Mon der også hænger en kappe med en sol og tolv stråler i mit klædeskab ler

Har du brug for hjælp med projektet heart

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#30459 - 10/08/2020 19:38 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 5517
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Du skriver:
Citat:
Det handler således om en ubetinget kærlighed -
Det glæder jeg mig over - og kan jeg følge dig i - uanset hvordan du så er er nået dertil smiler

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed heart
Top Svar Citer
#30482 - 17/08/2020 01:44 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Indlæg: 569
Sted: Odense, Danmark
REN KÆRLIGHED ER MULIGT FOR OS

Følg ikke et umuligt mål. Lyt ikke til en lærer, som selv ikke fatter vedkommendes lektioner til jer. Jesus tjente som den belærende profet på hans hans spirituelle vej til åndelig oplyst, hvor hans disciple var ligesom elever. Begår jeg for meget selvisk fejl istedet for Helligåndens ord, kan ingen tage mig nok seriøst? Nåja, jeg skrev på det seneste ord om, at jeg elsker alt og alle, men faktisk tilmed nu bemærker de altså også min oprigtigt omsorgsfulde venlighed og ægte godt humør, hvilket er Helligåndens fylde i mig, så jeg dermed opfylder nogle påståede hellige skrifters profetier, hvor i sådan er lige med mig om kærlighedens tidløst guddommelige budskab.

Jeg læser på internettet om Biblen, GT - Anden Mosebog (Om ikke at føle sig god nok, men alligevel få opgaven): "Moses var stadig ikke overbevist og sagde til Gud: ´Men forestil dig, at jeg siger til israelitterne, at det er deres forfædres gud, der har sendt mig. Så vil de spørge mig, hvad han hedder. Og hvad skal jeg så svare?´ Gud fortsatte: »Du skal også sige: ›Det er jeres forfædres gud, Abraham, Isak og Jakobs gud, der har sendt mig. Fortæl dem, at Gud viste sig for dig."

Jeg citerer derefter følgende til nogen om Biblen, NT - Johannes (Jesus om den gode hyrde): "Når han har fået alle sine får ud, går han foran dem, og de følger ham, fordi de kender hans røst. Men en fremmed vil de aldrig følge; de vil tværtimod flygte fra ham, fordi de ikke kender de fremmedes røst. Jeg er den gode hyrde. Den gode hyrde sætter sit liv til for fårene. Den, der er daglejer og ikke er hyrde og ikke selv ejer fårene, ser ulven komme og lader fårene i stikken og flygter, og ulven går på rov iblandt dem og jager dem fra hinanden; for han er daglejer og er ligeglad med fårene. Mine får hører min røst, og jeg kender dem, og de følger mig."

Jeg siger lidt senere: "Det er ikke kun profeter, som udrettede noget storslået, fordi mange kristent katolske helgener lavede også noget unikt - Jeg er ikke religiøs. Mit livs kald handler ikke om det almindeligt normale som eksempelvis en tur på WC og så videre. Profeter og helgener var/er kun i kategorien religion = Jeg er ikke en profet/helgen! Jeg er ikke en autoritet, men jeg udtrykker mig på en autoritativ måde. Mennesket blev faktisk ikke skabt til slaveri eller undertrykkelse og derfor om historiens gang er der fortællinger om voldeligt krig og oprør, hvor folk desperat kæmper imod uretfærdighed for deres bedre vilkår, hvilket i hele verden kun kan stoppes med menneskehedens fred, næstekærlighed og lighed. Jeg er ikke perfekt! Jeg minder jer derfor om, at jeg ikke skal tilbedes men, at jeg kun peger på den, som har sendt mig til folket. Hvis man med sindsro lyder intellektuelt overbevisende i argumenter og forklaringerne, så er det alene i sig selv ikke det vigtigste, fordi ham/hende som med integritet sejrer godt, det sker i kærlighed. Kald dette for et menneskes karismatiske udstråling om den rigtigt gode nyhed. Kender i ordsproget? "Når læreren er klar, så kommer eleven."

Jeg har velsignet alle med en ny pagt. En religiøs person siger nu på internettet: "Profeterne var gennem deres kald fast besluttet på at beskytte Guds lov." Videnskaben beskæftiger sig med naturlove og forskellige trosretninger religiøse love. Jeg siger med Helligånden om det, at den eneste sande lov om virkeligheden, den handler om kærlighed, fordi det er en del af menneskets natur og jeg er et realistisk menneskeligt forbillede på - Det guddommelige.

Jeg oplever igen noget mere mystisk åbenbarende flow om præcis det her førnævnte, hvor netop noget handler om en ny ændring af gudebilledet siden Moses og Jesus og hvorfor det gamle Kristus symbol ikke er en del af den nye verdensorden. Dog alligevel sker der idag en historisk kontekst om GT, NT og vor tids alligevel relevante næste videreudvikling. ´Det´ hele sker så nøjagtigt, at jeg kan ikke længere bare afvise dette som et skørt tankespind, fordi jeg oplever herligt guddommelig opbakning vedrørende denne fornyelse om et kærligheds bud og mit kald i dette. Det er jeres forfædres gud, Moses´ og Jesus´, som har sendt mig.

Også læser jeg som en bekræftelse med min tilsyneladende spontanitet forunderligt teksten, der ifølge min opfattelse ikke er en tilfældighed og dermed på en eller anden måde smukt skæbnebestemt: "Blandt andet siger Jesus, at han skal give sit liv, som den gode hyrde ofrer sig for hjorden; og tilsvarende påbyder han disciplene at ofre sig som udsendinge, for der findes intet større bud end dette, at ´jeg skal give mit liv for menneskeheden´, der glimrende er nyt fra gammelt. I Johannesevangeliet omtaler Jesus sig selv som den gode hyrde, der sætter sit liv til for fårene. Han giver disciplene det nye bud, at de skal elske hinanden. Endvidere understreger han, at ingen har større kærlighed end den, der sætter sit liv til for sine medmennesker." Jeg elsker det´ ved film om superheltes selvopofrelse og andet undeholdning om heltens skæbnebestemte kald.
_________________________
Gerth Drost
Top Svar Citer
#30600 - 08/09/2020 11:13 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Indlæg: 569
Sted: Odense, Danmark
KÆRLIGHEDENS FLAMME

I et af mine tidligere emner citerede jeg noget fra en relevant artikel af en kristen profil hos et faktisk seriøst forum, som blandt andet sagde: "Det, der forsvandt fra teksterne, som blev strøget under kategorien hedensk. Det gjaldt for eksempel beretningen om begyndelsen på Moses’ liv. Matthæus finder denne anden historie om dengang, hvor Egyptens farao så en stor stjerne og fik at vide af vise mænd, at en leder var født hos israelitterne. Ligesom den senere Herodes følte Farao sig også truet og han besluttede, at alle jødiske drenge skulle slås ihjel. Derfor blev Moses placeret i en ydmyg sivkurv. Parallellen er tydelig mellem den fjernede del af beretningen om Moses og historien om Jesus. Fra det ydmyge fødested, henholdsvis en sivkurv og en krybbe, stjernen over fødestedet, de vise mænd og flugten til Egypten."
I det samme emne skrev jeg om menneskehedens guddommelighed: "Helligånden og den relaterede dåb, der ellers har en vigtig rolle i Biblen vedrørende frelsen, liv efter døden og Himlen."
I emnet citerede jeg en religiøs mands ord fra en ganske sekterisk sides fortolkning: "I Ny Testamente bruges det især om Jesu fremtidige tilsynekomst i forbindelse med dommen og oprettelsen af Guds rige. I 2 Thess 1,7 bruger Paulus et udtryk, om Jesu åbenbaring (græsk: apokálypsis, dansk oversættelse: ´når Herren Jesus åbenbares fra himlen´)."

Ved et andet emne skrev jeg om Biblen NT´s Apostlenes Gerninger lige efter Jesu død og opstandelse: "Der fortælles ydermere dramatisk om Åndens komme med en brusen fra himlen, som satte sig med ildtunger på apostlenes hoveder. Måden dette fremstilles på minder om GT profeten Joels bog ifølge hans profeti om ´åndsudgydelsen´ før Herrens store dag, hvilket dermed endvidere ligner åbenbaringen på bjerget Sinaj ved skyerne med Moses og den brændende tornebusk. Bemærk, profeten Esajas er kendt for hans ildvogn på himlen."

Jeg tænker på mit åbenbaring, der blandt andet handler om vores nye tidsalder, at det i en eller anden grad minder om noget som eksempelvis med profeterne Moses, Esajas og Jesus. Projekt OPLYSTHED´s begyndelse sker i verden, da de første tre gæster kommer til mig. Jeg griner ad dette, fordi de jo ikke ligefrem er ligesom tre vise mænd.

A siger: "Hvem der bare kunne forvandle vand om til vin." Jeg svarer til ham: "For mange år siden snakkede jeg med en ven, som drak noget kaffe. Pludseligt mærkede jeg Helligåndens kraft og derefter sagde han meget undrende: Øh, hvorfor smager min kaffe af rødvin og nu ser den faktisk også ligesådan ud i farven? - Jeg sammenlignede det lidt med et af Jesu mirakler til en anden også dengang tidligere ven, hvor han senere omtaler dette som, at det nok bare kun skete i mandens sind om noget spirituelt. Jeg har mærkeligt også en anden gang oplevet noget lignende, hvor jeg sagde et eller andet til bartenderen på en cafe. Han reagerede på mine ord, hvor han misforstående troede, at jeg snakkede om en stor fugl oppe ved vinduet, der var lige over mit hoved. Da jeg sagde, at det passer ikke, så kommenterede han seriøst: Nå, men jeg synes ellers, at jeg så den der." Vidste du, at i Jødedommen brugtes hvide duer som eneste offerfugl i templet. I Biblens NT fremstilles Helligånden som en due angående Jesu dåb om den kristne tro.
Kort tid derefter fornemmer jeg stærkt, at dette om fuglen muligvis snart skal være med i mit næste emne, men der mangler dog stadig et eller andet endnu? Jeg har forresten tidligere i mit åbenbaring allerede fortalt jer om nadverens betydning med fisk/brød/vin og så videre, hvilket jeg sammenlignede med Helligåndens metaforiske betydning om død, genopstandelse og evigt liv.
Lidt senere ser jeg i fjernsynet en superheltefilm, der er om mutanter på grund af evolution, hvor en af dem relevant siger: "Hun er ligesom den fugl Føniks, fordi hun døde og genopstod som forandret til et nyt liv." Jeg beder om et tegn vedrørende dette, hvis det er vigtigt nok.
Dagen efter på det sted som jeg næsten hver dag besøger, sker der igen det mystiske, synes jeg, fordi ved hoveddøren parkerer en usædvanligt lille bil med firmanavnet Føniks og et billede af den fugl med vinger. Og den har jeg vistnok aldrig før set. Jeg ved faktisk ikke, hvad en Føniks er, hvilket jeg derfor med nysgerrighed undersøger på internettet:

Den store danske leksikon: "Føniks, fabelfugl. Der findes kun én Føniks, som lever meget længe, og når den dør, sker det i flammer, hvorefter den forynget genopstår af asken. Den eventyrlige fugl Føniks har sandsynligvis rødder tilbage til egyptisk solkult; Den græske historiker Herodot omtaler den egyptiske Føniks; senere forfattere tilføjede brændings- og genopstandelsesmotivet, som de kristne kirkefædre derefter greb og sleb til. Gennem folkebogen Physiologus fik Føniks i middelalderen en plads i kristen dyresymbolik, idet dens sjældenhed, frivillige død, opstandelse og evige liv samt dens kyske forplantning uden parring gjorde den oplagt som symbol for Kristus. I Norden er Føniks kendt fra 1100-t., både i litteratur og billedkunst. Fuglen Føniks tilhører i dag sprogets bevingede udtryk som betegnelse for noget, der genopstår efter en ulykke eller et nederlag."

Wikipedia, Den fri encyklopædi om ´Føniks´ med et billede af den sammen med ild: "Fuglen er et fabeldyr fra mytologien, hvor den er et symbol på genfødslen. Den forekommer også hos de gamle grækere, romere og ægyptere. I senere tolkninger er fuglen også blevet symbol på genopstandelse, udødelighed og liv efter døden. Ifølge sagnet levede kun et enkelt eksemplar af fuglen ad gangen, og den dukkede kun op med mellem 500 og 1.000 års mellemrum. Det gav anledning til en teori om, at der var tale om en komet. Man sagde om fuglen, at den brændte sig selv i sin rede. På et tidspunkt herefter genopstod den så af sin egen aske og rejste sig højt på himlen. Det bruges i dag i overført betydning, når man taler om fuglen Føniks eller Fønix."

Bemærk, at ild gentages en hel del gange her og en stjerne er en sol. Jeg tænker, at Fønix kometen ligner profeterne GT Moses´ og NT Jesus´ førnævnte stjerner på nattehimlen. Af den grund læser jeg nu en ganske meget interessant forklaring om Marias fødsel af Jesu barnet og de tre vise mænd:

Den store danske leksikon: "Betlehemsstjernen, den stjerne, som ifølge Matth. 2,2-12 bebudede Jesu fødsel. Fra en astronomisk synsvinkel er teksten ikke meget oplysende, og der findes ikke nogen sikker identifikation af stjernen som et astronomisk fænomen, dels på grund af usikkerheden omkring Jesu fødselsår, dels fordi Matthæusevangeliet er den eneste kendte tekst, som omtaler fænomenet. Flere forskellige astronomiske forklaringsmuligheder har dog været nævnt, heriblandt en komet. Muligheden for en legendarisk, teologisk eller mytologisk forklaring på Betlehemsstjernen må dog ikke overses."

Også opdager jeg ordene fra en skribent på Kristendom.dk om ´sol´: "Kristus ved sin genkomst kommer ved alle de fire verdenshjørner - ligesom solen gør det. I kirkens tradition - ikke mindst med basis i Johannesevangeliet - er lyset et centralt billede på Kristus. Solen forstås altså som et symbol eller billede på lyset fra Gud, lyset bag lyset.

I mit forrige emne informerede jeg: "Jeg minder jer om, at jeg ikke skal tilbedes men, at jeg kun peger på den, som har sendt mig til folket. Jeg oplever igen noget mere mystisk åbenbarende flow om præcis det her førnævnte, hvor netop noget handler om en ny ændring af gudbilledet siden Moses og Jesus og hvorfor det gamle Kristus symbol ikke er en del af den nye verdensorden. Dog sker der idag en historisk kontekst om GT, NT og vor tids alligevel relevante næste videreudvikling. Det er jeres forfædres gud, Moses´ og Jesus´, som har sendt mig." Ingen i nutiden er særligt udvalgt, fordi istedet er alle det udvalgte folk. Alligevel sender ´Det guddommelige´ mig til jer i et kald, som taler med Helligåndens brændende ild og derfor er mit pagttegn en sol med tolv stråler og hvid baggrund.
_________________________
Gerth Drost
Top Svar Citer
annonce
Side 57 af 57 < 1 2 ... 55 56 57


Seneste indlæg
Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
af Hanskrist
26/09/2020 00:31
OPLYSTHED ( ny version )
af Gerth
23/09/2020 22:15
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af somo
22/09/2020 07:58
Omskæring af drengebørn i Danmark.
af Gerth
18/09/2020 03:58
Samtaler omkring bålet...
af ABC
12/09/2020 09:59
Nyheder fra DR
Ekspert om sharia-skilsmisse: Selv imame..
25/09/2020 20:54
Jens fik corona, men smittestop-app gav ..
25/09/2020 20:45
Indenrigsminister bekræfter terror: Det..
25/09/2020 20:45
322 kvinder protesterer mod sexisme i da..
25/09/2020 20:42
Danmark kan få flere kraftige tordensto..
25/09/2020 20:41
Nyheder fra Religion.dk
Efter rosh ha-shanah beder jøder medmen..
22/09/2020 06:00
“Det var som om, jeg var død”: Budd..
21/09/2020 06:29
Trods coronarestriktioner: Det jødiske ..
17/09/2020 06:12
Velkommen til år 5781: En forklaring af..
16/09/2020 05:50
Er vi alle niqabier?
15/09/2020 06:20