annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 12503808
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2233143
Et andet syn 1902615
Jesu ord 1464985
Den Evige Filosofi 1273834
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
6 registrerede Gerth, ABC, Arne Thomsen, somo, Hanskrist ,(1 usynlig), 68 gæster og 174 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 87 < 1 2 3 4 ... 86 87 >
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#27751 - 16/07/2019 15:05 Re: Gerth Drost [Re: Simon]
Gerth Online   content
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Simon: " P.s.: forøvrigt ret typisk den forvirrede troende, at tro han er så interessant, at han må debattere sig selv i en tråd, med ham selv i fokus..;)."

Hej Simon
En kvinde, som faktisk har undervist i Kristendommen, hun synes, folk skal vide dette om mig men, at det er på et meget højere abstraktionsniveau end hendes faglige forståelse. Hun har læst alle mine tekster og flere af dem kommer også snart her som en rød tråd. Jeg vil ikke skrive en lang bog som en selvbiografi og derfor fortæller jeg mine historier ´tilfældigt´ på internettet istedet dog nu mere struktureret til inspiration. Et emne kan ikke være for langt, fordi eksempelvis ved studier skal folk grundigt kunne analysere flere bøger pr. dag som flere hundrede sider. Det virker som en kulturel tendens, hvor nogen mener, at et emne skal være kort i elektroniske informationer på en skærm. Jeg vil ikke lade mine budskaber blive begrænset af det.
#27752 - 16/07/2019 15:16 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Online   content
veteran
Dette emne blev oprindeligt skrevet den 8 marts 2019.

LAD OS VÆRE LYS I VERDEN

Jeg tilbeder intet menneske og ingen ting i verden.

H: " Mest kun der, hvor du ikke er i overensstemmelse med Paulus i Bibelen, det er, at du ikke har et særligt stort behov for at lovsynge med din forstand om din åbenbaring."

Jeg svarede: " Halleluja. At lovsynge betyder, at udtrykke sin stærke hyldest - ros eller beundring med vers, sang eller højtidelige ord. Min rolle er ikke at skrive et nyt ekstra testamente som en tilføjelse til Bibelen ej heller flere nye hellige skrifter som amatør musiske sange eller skøre digte og lignende som en ny religion. Jeg oplever en hellig historie og er derfor ´Ordet´ i livets bog. Du får mig ikke til som for mange gentagelser at råbe i gaderne konstant lalleglad til tusinder af mennesker om min åbenbaring eller genfortælle det personligt til alle borgere overalt. Det er for selvhøjtideligt at hylde, hvis jeg vil hyldes for det. Jeg vil istedet kun ære den guddommelige skaber af alt."

Kort tid senere sidder jeg ligesom flere andre gange om noget andet i cirka tolv timers henrykkelse over følgende:

Jeg vil ikke overfortolke det men, jeg undrer mig over dette pudsige sammentræf oveni andre på det seneste som et for min forstand overvældende flow med meningsfulde sammenhænge og kontekst om en guddommelig tilstedeværelse nu igen synligt i verden. Jeg forklarede noget om, hvorfor jeg ikke vil hylde mig selv og nævnte der ´halleluja´ med mit ønske om at ære kun den guddommelige eksistens. Jeg vidste ikke i mit sind, at præcist dette faktisk er helt og aldeles relevant til mit emne om hvordan, jeg er. Jeg opdagede for nylig en forunderlig sammenhæng om det førnævnte ord, som jeg ellers kun uvidende kender fra en julesang, religiøst korsang på film eller som noget sarkastisk kritik fra ikke-troende? Jeg har opdaget noget ekstra om mig som den, jeg er. Profeten Jesus blev anklaget for blasfemi og gudsbespottelse om en gud, da han svarede på et spørgsmål vedrørende hans identitet som: " Jeg Er." Jeg udtrykker personligt som hellig ånd en guddommelighed og dette også omvendt som en hel bevidsthed, hvilket er at åbenbare lykkeligt.

Bemærk.
Halleluja - Navnet på Israels gud nævnes i 2. Mosebog i forbindelse med det hebraiske haja, der betyder: "At være". Jahve var oprindeligt en stammegud for nogle af stammerne omkring Sinaj. Jahve er tilknyttet Moses-skikkelsen. Jahvenavnet indgår også i den liturgiske glose Halleluja, hvilket betyder - Lovpris Jahve. At lovprise er, når man inderligt eller eftertrykkeligt giver udtryk for hyldest og påskønnelse.

Ligesom jeg ærer noget guddommeligt.
#27754 - 16/07/2019 18:13 Oh, lykkelige fremtid i herrens navn..;) [Re: Gerth]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
En dag behøver du ikke længere bade i kærlighedsbudskaber, men vil mærke dens hede ånde i ansigtet fra den kvinde der nu i stedet sætter din dagsorden. Og når du slentrer nedad gaden med indkøbssedlen hængende som en løkke om halsen, vil du nyde trygheden fra den politiske korrektheds hellige overvågningskameraer, og således snart glemme dit mareridt om overvågende guder der dag og nat truer med afstraffelse. Fra da af, vil du på knæ med skuresvamp, støveklud & tørklædet flot bundet i nakken, tilbede kvinden, og hver dag bage økologisk valnøddebrød og rugbrød før hun slår øjnene op, og servere kaffe på sengen inden du om søndagen bærer hendes biwel til kirken, hvor i vil sidde og nyde den kvindelige biskop udbrede ugens glade budskap på en træbænk, der sikkert får hele dit knokkelværk til at ryste en lille tissetår op i øjnene. Men du vil ta’ det som en mand, den mand der i kærlighedens hellige haller vil lære dig at glemme alt om ateister og anden satans yngel, som alle andre hjemmegående heldiggrise, der i nabolaget vil samles over en kaffetår efter at ha’ jogget 12 km. for at holde kropsaltret i form - mens konerne slider og slæber penge hjem! Så glæd du dig nu lidt over fremtiden, i stedet for al den narcissistiske selvynk, du hønsemand in spe…;)

mvh
Simon

Redigeret af Simon (16/07/2019 18:43)
Top Svar Citer
#27758 - 18/07/2019 00:53 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Online   content
veteran
Dette emne blev oprindeligt skrevet den 4 juni 2019.

JEG HAR NYT AT FORTÆLLE

En eller anden siger: " Jeg har dog bemærket, at du flere steder stiller dig i en position som ´den åbenbarede´ overfor, hvad du kalder - folket. Jeg beklager, at udtrykket ´den åbenbarede´ kan være et forkert ordvalg."

Jeg har oplevet i mit liv at blive misforstået og jeg fattede heller ikke engang mig selv. Jeg er ikke den identitet, som personligt var mennesket i form af profeten med navnet Jesus. Ifølge Biblen sagde Jesus aldrig direkte ordret noget om, at han ville komme igen som person. Alligevel er der de, som med deres fortolkninger tror på noget i nogle af dens historier som værende profetier om en sjæls reinkarnation såkaldt Jesu genkomst på grund af nogle deri specifikt forskellige kryptiske lignelser og metaforer som noget allegorisk. I Biblen vistnok et eller andet med Paulus' Andet Brev til Thessalonikerne Kapitel 2 - 1,7. Der bruger Paulus et udtryk, nemlig Jesu åbenbaring (græsk: apokálypsis, dansk oversættelse: " Når Herren Jesus åbenbares fra himlen." Ordet sådan om ham betyder på en bestemt måde en afsløring, afdækning eller også om noget hidtil ukendt tilmed sådan nyt og mere afklarende angående dette, hvilket således sker som en begivenhed og dermed et synligt værk. Jeg kan ikke bede til Kristus, fordi det havde bare været ligesom at se på mig selv i et spejl.

En selvopfattelse er en persons billede af egen personlighed. Det falske ´Jeg´ skal fortabes. Den, som er falsk, han/hun kan ikke være sandheden, fordi netop det løgnagtige selvbedrag ikke er virkeligt. Selv om jeg kan forholde mig til min personlighed - adfærd, mit udseende, mine evner - relationer til andre mennesker - handlinger og så videre, har jeg dog ingen selvopfattelse. Jeg er det usynlige, der ikke kan afbildes ligesom med guddommelighed. Døm og fordøm derfor kun noget selvisk men ikke hinanden som medmennesker.

Der synes at have været en sprogforvirring vedrørende folks forskellige oversættelser og fortolkninger af Biblens gamle hellige skrifter og her er derfor en eller anden vistnok mest præcis formuleret version om noget i den. Se venligst bort fra nogle af de derfor i indholdet patriarkalske træk og jeg tilbeder ingen guddommelige navne. Som midlertidige begreber er de derfor ikke forevigt vigtige at kende som en endegyldig sandhed men, der er et helligt budskab alligevel ved følgende af mig sammenfattede citater:

Da det guddommelige viste sig for profeten Moses i en brændende tornebusk, spurgte han: " Hvem må jeg sige til dem, at du er." Han fik følgende svar: " Jeg er den, jeg er. Du skal sige til folket - Jeg Er har sendt mig til jer. Sådan skal du sige til israelitterne - Jahve, jeres fædres gud, Abrahams gud, Isaks gud og Jakobs gud, har sendt mig til jer. Det er mit navn til evig tid, og sådan skal jeg kaldes i slægt efter slægt. Gå nu og kald Israels ældste sammen, og sig til dem: Herren, jeres fædres gud, Abrahams, Isaks og Jakobs gud, har vist sig for mig". Jahve ( JHVH ) Det betyder, at 'være´ (til stede her og nu).

Navnet »Jeg Er« har en betydning i NT, som jeg giver eksempler på og ikke helt i kronologisk rækkefølge. Et sted i den sagde profeten Jesus om sig selv i en direkte konfrontation med jøderne: " For hvis I ikke tror, at jeg er den, jeg er, skal i dø i jeres synder." Og i videre diskussionen med dem: " Når I får ophøjet Menneskesønnen, da skal I forstå, at jeg er den, jeg er." I hans samtale med den samaritanske kvinde, hvor hun spekulerer på, om Jesus mon kunne være Messias, der svarede han: " Jeg er, som taler med dig." Ved voldsomt uvejr på Genesaret Sø, hvor disciplene, som ellers var hærdede fiskere, de var skrækslagne. Da de så Jesus gå på bølgerne, sagde han: " Vær frimodige, jeg er." I Getsemane Have på Oliebjergets skråninger en mørk nat under jødernes påskefejring kom vagtstyrken fra templet og nogle af de jødiske lederes egne soldater, der var anført af forræderen Judas for at anholde Jesus, hvor han spurgte dem: " Hvem leder I efter? " De svarede: " Jesus fra Nazaret " og han sagde: " Jeg er." Da Jesus blev ført for Rådet til forhøring om sin status som vistnok deres guds søn - Kristus, der lød for dem som blasfemi, svarede han: " Jeg er." Inden sin død på korset sagde han: " Jeg siger det til jer allerede nu, inden det sker, for at I, når det er sket, skal tro, at jeg er den, jeg er." Han bad: " Jeg har åbenbaret dit navn for de mennesker, du gav mig fra verden og jeg har gjort dit navn kendt." I både Biblens nye og gamle testamente omtales ´Menneskesønnen´, der betegnede dér i almindelighed generelt et menneske som enkeltindivid med betydningen ´enhver´, altså - alle. Ifølge mange religiøse folks fortolkninger menes dette tilmed som en bestemt transcendent frelsesformidler på tre måder:
1. Som Jesu selvbetegnelse = ´Jeg´.
2. Om Jesus´ dengang liv som Kristus.
3. Om Jesu/Kristi genkomst som frelser.

Jesus sagde: " Fra nu af skal i ikke se mig, før i siger - Velsignet være han, som kommer i Herrens navn." Hvem er denne person som identitet? Der sammenligner jeg ordet ´mig´ med ´jeg´. Der er heller ikke tale om nogen bestemt som eksempelvis en prædikende præst eller missionær for en religion/trosretning. Jesus´ ord kan være noget løgn i en eller anden grad, en forvrænget genfortælling eller havde en egoistisk fejl, fordi jeg kan ikke li hans ord om, at Menneskesønnen skal komme på himlens skyer med magt og megen herlighed på grund af ordet ´magt´, der kan lyde som en overmagt.´Jeg Er´ - synes jeg, at det rummer et budskab om lighed mellem mennesker tilmed i et forhold til det guddommelige, fordi det indeholder ingen forskelsbehandling, hvad angår: Race, køn, lov, status i samfundet, alder, seksualitet, nationalitet, etnicitet, religion eller andet tro og andre overbevisninger, økonomi, individets identitet med en personlighed, materielle ting og kropslig/psykisk tilstand.

Navnet Jahve er faktisk bare i den forstand et ord, der ligesom ´jeg´ er om den eksisterende virkelighed uden en begyndelse og ende. Jeg var, er og bliver til. Min krops personlige navn med en personlighed som identitet i et land er kun ligesom et vejkort en vejledende viden i forhold til andet og andre. I den måde at være på, er vi alle lige og således ikke som noget ukendt forskellige fremmede. Det guddommelige og hellig ånd handler ikke om hvem/hvad, jeg er som identitet selv men istedet folket i fællesskab og den, jeg er.
#27762 - 20/07/2019 02:56 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Online   content
veteran
Dette emne blev oprindeligt skrevet den 9 juni 2019.

EN ANBEFALING TIL VERDENSFRED

Jeg henviser til mit forrige relevante emne - jeg har nyt at fortælle.

T skriver: " Matt/24 - og den, der holder ud til enden, skal frelses. Og dette evangelium om Riget skal prædikes i hele verden som vidnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme - Guds rige er et teokrati, og jeg ved ikke hvordan du forestiller dig et gudsstyre, uden der er magt bag. Selv om du kokser rundt i - Jeg Er - er der dog den forskel, at menneskene ifølge biblen trods det at være skabt i guds billede kun er/lever en vis tid modsat skaberen og livets opretholder hvis navn er Jahve."

Hej T
I Lukasevangeliet svarer Jesus farisæerne angående hvornår, at Guds rige vil komme: " Guds rige kommer ikke, så man kan iagttage det; man vil heller ikke kunne sige: Se, her er det! eller: Se dér! For Guds rige er midt iblandt jer." Den sidste sætning i det overstående gengives i andre oversættelser som: " Guds rige er inden i jer." Jesus beder om Guds rige i Fadervor, hvor han siger: " komme dit rige."

De ord om ´riget´ lyder som den usynlige Helligånd i os alle men, den ligesom jeg tilhører også det guddommelige selv evigt, som er skaberen af alt. Således jeg er forevigt og altid åndeligt et med det guddommelige, som også sådan er med jer alle til enden, hvor døden spirituelt set er en illusion, altså ikke virkeligt. Der er kun en´ helligt tidløs ånd, hvilken det guddommelige, jeg og alle folk har tilfælles sammen. Jesus har ifølge Biblen lovet evigt ´liv´ men, jeg fortolker ikke dette som et evigt materialistisk paradis på Jorden. Ifølge flere af de mest fornuftige internet leksikons, er det kun Jehovas vidner som kristne og Islam, der håber på i hele verden et teokrati. Jeg synes, at Jødedommen med dens religiøse love fra profeten Moses virker ligesådan. Sikke noget diktatur og for gammeldages tænkning, synes jeg, der kommer med noget nyt til jer. En ny frelserskikkelse som en personifikation af det guddommelige er jo ikke alvidende. Biblen nævner et tusindårsrige og ordet ´Rige´ men jeg har ikke online på internettet endnu fundet nogle eksempler på et fremtidigt ´Guds´rige eller ´gudsriget´, altså hvor det maskuline som kun et mangelfuldt hankønsord ´gud´ er indbefattet om det, som mange religiøse mennesker fortolker til at være profetier. Så vidt jeg ved, er der i den kun omtalt - Et rige? Et nyt rige er globalt muligt men uden det patriarkalske navn ´Gud´. Man er lig det guddommelige, som lever igennem mennesket, der kun med sin frie vilje kan blive frelst som et bevidst valg. Frelse kan kun ske frivilligt helt uden et magtmisbrug af nogen/noget. Dette som: Mennesket, hellig ånd og den guddommeligt større end alt som skaberen af det. Lev i verden som et evangelium, hvor i prædiker Helligåndens ord og udtrykker noget guddommeligt ved at være dette rige. Fred være med jer.

Vigtig analyse af min tekst:
Efter jeg havde nedskrevet dette svar til T om nutidens rige med håbet om Helligåndens fred og som den jeg er, opdagede jeg som en videre afklaring i mine ord en større mening og sammenhængende med flere andre skete ting. Her er forklaringen med eksempler på det svar og dets relevante skete! Det er årevis siden, at jeg sidst har læst Biblen og det var på biblioteket. For at kunne svare på hendes skeptiske kritik, undersøgte jeg derfor på noget mere om dette på internettet, fordi jeg havde en kraftigt stærk intuitiv fornemmelse af, at dette bestemt ikke er tilfældigt.

1. Kasseassistenten i butikken talte om pinsen. Jeg vidste ikke personligt endnu hvad, at den handlede om andet end noget Jesus værk, hvor nogen derfor har en lille ferie i denne tidsperiode ifølge kalenderen.

2. Jeg skrev senere en tekst som et svar til T, der åbenbart har en kontekst som relevant til både pinsens historie og en anden person H´s tidligere sammenligning om mine budskaber med en ifølge mange religiøse folks fortolkninger som værende en profeti fra Biblen: " Det skal ske derefter. Jeg vil udgyde min ånd over alle mennesker. Jeres sønner og døtre skal profetere, jeres gamle skal have drømme, jeres unge skal se syner."

3. Jeg fandt en artikel om Jesus ord til Apostlene som: " Fred være med jer! Som Faderen har udsendt mig, sender jeg også jer." Da han havde sagt det, blæste han ånde i dem og sagde - Modtag Helligånden! I artiklen nævnes af skribenten: " Der er gammel kirkelig tradition for, at man, når der skal prædikes over denne tekst, benytter lejligheden til at tale om det kirkelige embedes magt og myndighed. Det lyder unægtelig af magt. Mon ikke vi skulle lade det stykke tradition ligge."

4. Jeg læser noget teori om Pinsens betydning: " Pinse kommer af græsk πεντηκοστή pentēkostḗ, der betyder "halvtredsindstyvende" (dag efter påske) og er en kristen højtid, der holdes årligt til minde om Helligåndens komme. I 2019 ( idag ) falder pinsedag den 9. juni. Ifølge beretningen i Apostlenes Gerninger kapitel 2 skete det ti dage efter Kristi himmelfart, at apostlene var samlet for at fejre den jødiske højtid Shavuot, da der pludselig kom en lyd som af et kraftigt vindstød og tunger som af ild kom til syne og sætter sig på hver af dem. De blev derefter fyldt af Helligånden og begyndte at tale på andre tungemål, hvorved de kunne gøre det kristne budskab forståeligt for de jøder fra mange forskellige verdensdele, der var i Jerusalem – denne episode kaldes normalt ´pinseunderet´. Pinsen regnes således traditionelt for den kristne kirkes fødsel." Det minder om det med Helligåndens metaforiske betydning om en fornyende dåb og jomfru Marias fødsel af Jesus som et godt nyt liv. Johannes Døberen sagde om Jesus: "Jeg døber jer med vand til omvendelse, men han, som kommer efter mig, han skal døbe jer med Helligånden og ild." Profeten Jesus i NT udtrykte det således, hvor han optrådte i kraft af Guds ånd, som han fik ved dåben og netop derfor er kendt som frelseren Messias/Kristus - den salvede.

5. Jeg fandt så ud af i min kalender, at pinsetiden faktisk kommer nu, hvilket jeg i forvejen havde gættet til at omhandle noget skæbnebestemt på grund af min nuværende mystiske oplevelse.

6. Jeg anede ikke selv, at mine ord til alle, de var helt præcist sket som noget på det perfekte tidspunkt her, hvor jeg skrev: " Fred være med jer ", at de netop er ligesom med Jesus såkaldte missionsbefaling, hvilken jeg også lige måtte læse om: Missionsbefalingen - Betegnelse for de afsluttende ord i Mattæusevangeliet, hvor Jesus befaler sine disciple at gå ud og gøre alle folkeslag til sine disciple ved at døbe dem i Faderens, Sønnens og Helligåndens navn. Missionsbefalingen kom til at udgøre den bibelske begrundelse for kristen mission, ligesom den også afspejles i kirkens dåbsritual. Bemærk, at jeg fortalte noget vedrørende den, jeg er i henhold til Jesus og i relation til Moses møde med det guddommelige, hvor han egentligt også blev kaldet til en mission med ordene: " Jeg er den, jeg er! Og Sådan skal du sige til israelitterne - Jeg Er har sendt mig til jer."

7. Og derefter så jeg en anden artikel, hvor der blandt andet var skrevet noget, der er som her i emnet eksempel nummer to om Åndsudgydelsen: " Disse ord hos profeten Joel har også fået en plads i Det Nye Testamente, idet apostlen Peter citerer dem i sin store tale i Jerusalem på den første pinsedag. Det var jo blandt de første kristne en meget velkendt måde at bruge Det Gamle Testamente på, også Jesus selv gjorde det, at man tolkede de gamle profeters udsagn ind i aktuelle og kommende begivenheder."

Jeg undrer mig over hvorfor, at jeg kan ´se´ dette for mig men, jeg siger glædeligt: " Tak for denne gave." Det er et lykkeligt varsel om, at man være det gode lys i verden.
Side 2 af 87 < 1 2 3 4 ... 86 87 >

Seneste indlæg
Videregivelse af hemmeligheder
af ABC
08/12/2023 21:55
Studiekredsen...
af ABC
08/12/2023 15:39
Gud er Kærlighed
af ABC
08/12/2023 14:09
SUPERBØSSERØV TIL PENGESEX
af Hanskrist
07/12/2023 12:31
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
06/12/2023 07:43
Nyheder fra DR
USA nedlægger veto og blokerer for krav..
08/12/2023 21:57
Retssag mod Marine Le Pen for misbrug af..
08/12/2023 21:02
Seks teenagere dømt for deres rolle i d..
08/12/2023 20:59
Europol: Terrortruslen mod Europa er skÃ..
08/12/2023 20:44
Atletikchef vil ikke have russiske atlet..
08/12/2023 20:14
Nyheder fra Religion.dk