DETTE HER SOM EN GOD SYNLIGHED
E spørger: " Har du fået noget respons på projektet fra folk? " Jeg svarer: " Nej, stort set ikke men, de har heller ikke endnu brokket eller klaget over den, hvilket jeg opfatter som et sandsynligvis godt tegn."
Idag i samfundet er der for mange negative informationer ved massemedierne, hvilke blandt andet kan øge stress og forværre psykisk sygdom for menneskers sind. Nyheder i eksempelvis aviser, fjernsyn, radio, telefoner eller computeres internet har ofte som en sælgerstrategi spændende dramatiske overskrifter om galskaben i historierne med muligvis også til tider en overdrivelse af det i deres indhold og det er det samme med meget i underholdningsbranchen tilmed i noget politik. For dem handler det som denne indflydelse om at få en så hurtig opmærksomhed som muligt, hvor folket helst skal reagere, som de med deres egne egoistiske intentioner kan tjene mange penge på. De opnår sådan, hvad de selv vil have af ting, når noget dårligt istedet ligner at være attraktivt endda i en hel del tilfælde måske godt for borgere. Det kan ske ved at påvirke folks underbevidsthed instinktivt med noget katastrofetænkning, uhyggelige skrækscenarier, sexfikserede emner, dårlige rollemodeller, skøre skandaler, vold, krig, konfliktfyldt elendighed, provokation og andet lignende især om det forbudte ifølge de mest fornuftige sociale normer, fordi så føler man jo vrede, had, frygt, angst, begær og således videre på grund af al den slags så at sige skidt og lort. Dyrkelsen af budskaber på den måde kræver ingen tålmodighed.
T kommenterer: " Det er jeg enig med dig i men, det er bare fordi, at vi to er blevet mere gamle. " Jeg svarer: " Det har intet med vores tilsyneladende modne alder at gøre, da mange både ældre og gamle ledere tillader det i at ske, hvor de udnytter sådanne midler, fordi de kan tjene stor økonomisk rigdom på dette."