annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 10699030
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2084874
Et andet syn 1799708
Jesu ord 1382032
Den Evige Filosofi 1175321
Galleri
Limfjorden, Strandparken Nørresundby
Hvem er online?
1 registreret Gerth 124 gæster og 193 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 2 1 2 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27474 - 30/05/2019 01:22 MENNESKEHEDENS SAMEKSISTENS
Gerth Online   content
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Jeg har ikke forstand på alle de forskellige betegnelser på tilstedeværelsen af diktatur i nogle dele af alverdens lande.

En aktivistisk kvinde siger: " Det vil i verden fungere bedst hvis, der ingen politisk overmagt er som eksempelvis alle regeringer (stater), regimer, absolutisme, autokrati, totalitære stater, teokrati og mere andet lignende. Jeg er derfor imod EU og FN, fordi jo større sådan noget er, så har ´det´ endnu værre meget mere magt over folks fornuftigste menneskerettigheder. Men modsat, hvis et samfund bliver styret af noget, der er for lille en størrelse i et land, kan det lokalt føre til noget, der ligner stammekrige. Kommuner synes at være en god mellemting om dette."

Følgende kunne hun ikke svare på:
Hvis forskellige lokale dele i et land bliver helt selvstændige, så kan man risikere, at nogle af dem pludseligt udvikler sig alene til en ny slags i en eller anden grad supermagt over alle de andre bestyrelser og ledere i et lands samfund og det samme gælder også mellem alle lande hver især, hvor der ingen overordnet politisk kontrol sker som et forenet samlingssted for hele menneskeden og dens videre udvikling for alle de styrende mindre politiske dele, altså uden en globalt demokratisk verdensregering ? Og hvad nu hvis, nutidens mest primitive øboere, regnskovsindianere og andre lignende stammefolk en dag vil erobre verden og sprede deres værk, men lige nu lever de bare isolereret på en for os fredelige måde. De kan i princippet udvikle nye typer anderledes menneskearter sammenlignet med alle andre mennesker i hele resten, der er en del af den større teknologiske udvikling på planeten Jorden eller dø af en livstruende epidemi i naturen ligesom en hel verden uden et internationalt samarbejde som forskellige menneskeracer hver for sig, der aldrig blander sig med hinanden ?

Hvordan og kan man lave et i verden nyt officielt sted generelt for menneskehedens fællesskab, der handler om, at verdens befolkning vil med medmenneskelig lighed hjælpe hinanden med alle tingene i den og samarbejde ligeligt sådan, hvor der afholdes forsamlende møder så lidt som muligt pr. år mest som et kollektiv ønske om at oplysende tilfredsstille alle folks behov ?

Nogen har sagt til mig, at ideologien i CAFE OPLYSTHED ( Læs mere om den på nuværende tidspunkt i Facebook gruppen ved samme navn ) med dens symbol dog som endnu eller nu kun på dansk kan som en ny bevægelse inspirere både folket og alle statsoverhoveder i verden til noget godt og bedre. Den er for alle forskellige borgere i samfundet og dermed både diverse troende og ikke-troende og projektet forholder sig officielt neutralt til religion og politik. Dog er det projekt ikke her ment af mig som et centralt hovedemne vedrørende overskriften, som istedet er et emne om verdenstilstanden i det hele taget.
#27476 - 30/05/2019 15:20 Re: MENNESKEHEDENS SAMEKSISTENS [Re: Gerth]
Gerth Online   content
bor her
Jeg kunne ikke slette dette emne, redigere den og fjerne flere fejl. Her er en bedre version af introduktionen:

MENNESKEHEDENS SAMEKSISTENS

Jeg har ikke forstand på alle de forskellige betegnelser på tilstedeværelsen af diktatur i nogle dele af alverdens lande.

En aktivistisk kvinde siger: " Det vil i verden fungere bedst hvis, der ingen politisk overmagt er som eksempelvis alle regeringer (stater), regimer, absolutisme, autokrati, totalitære stater, teokrati og mere andet lignende. Jeg er derfor imod EU og FN, fordi jo større sådan noget er, så har ´det´ endnu værre meget mere magt over folks fornuftigste menneskerettigheder. Men modsat, hvis et samfund bliver styret af noget, der er for lille en størrelse i et land, kan det lokalt føre til noget, der ligner stammekrige. Kommuner synes at være en god mellemting om dette."

Følgende kunne hun ikke svare på:

Hvis forskellige lokale dele i et land bliver helt selvstændige, så kan man risikere, at nogle af dem pludseligt udvikler sig alene til en ny slags i en eller anden grad stormagt over alle de andre bestyrelser og ledere i et lands samfund og det samme gælder også mellem alle lande hver især, hvor der ingen overordnet politisk kontrol sker som et forenet samlingssted for hele menneskeden og dens videre udvikling for alle de styrende politiske mindre dele, altså uden en globalt demokratisk verdensregering ? Ligesom en hel verden uden et internationalt samarbejde som forskellige menneskeracer hver for sig, der aldrig blander sig med hinanden og kun passer sig selv ?

Hvordan og kan man lave et i verden nyt officielt sted generelt for menneskehedens fællesskab, der handler om, at verdens befolkning vil med medmenneskelig lighed hjælpe hinanden med alle tingene i den og samarbejde ligeligt sådan, hvor der afholdes forsamlende møder så lidt som muligt pr. år mest som et kollektiv ønske om at oplysende tilfredsstille alle folks behov ?

Nogen har sagt til mig, at ideologien i CAFE OPLYSTHED ( Læs mere om den på nuværende tidspunkt i Facebook gruppen ved samme navn ) med dens symbol dog som endnu eller nu kun på dansk kan som en ny bevægelse inspirere både folket og statsoverhoveder i verden til noget godt og bedre. Den er for alle forskellige borgere i samfundet og dermed både diverse troende og ikke-troende og projektet forholder sig officielt neutralt til religion og politik. Dog er det projekt ikke her ment af mig som et centralt hovedemne vedrørende overskriften, som istedet er et emne om verdenstilstanden i det hele taget.
#27482 - 01/06/2019 12:32 Re: MENNESKEHEDENS SAMEKSISTENS [Re: Gerth]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Du har foreløbig ikke fået kommentarer, så her kommer en fra mig.
Du skriver/stiller spørgsmålet:
Citat:
Min kommentar:
Det bedste, vi har, af den slags er jo FN - Forenede Nationer:
Citat:
Organisationen havde det formål at forhindre en verdenskrig i nogensinde at opstå igen. Menneskerettighederne er blevet formuleret i FN. Der er nu 193 stater i FN.
Organisationen spiller en vigtig rolle i international udviklingspolitik, miljøsamarbejde, kampen for menneskerettighederne, international samfærdsel osv. Den stadige udvidelse af opgaverne har ført til oprettelse af et stort antal ekspertgrupper og koordineringsudvalg, udvidelse af sekretariatet og oprettelse af flere specialorganisationer. Alt i alt er FN med specialorganisationerne blevet et uerstatteligt element i vore dages internationale system.

FN vedtog 2015-målene:
Citat:
1. Fattigdom og sult
Andelen af mennesker, som lever for mindre end én dollar om dagen, skal halveres senest i 2015.
Andelen af mennesker, som lever med hungersnød, skal halveres senest i 2015.
2. Uddannelse
Alle børn skal i 2015 have adgang til en grundskoleuddannelse.
3. Ligestilling og kvinders rettigheder
Der skal være lige adgang for piger og drenge til grundskoleuddannelsen inden 2005 og på alle uddannelsesniveauer inden 2015.
4. Børnedødelighed
Dødeligheden blandt børn under fem år skal nedbringes med to tredjedele inden 2015.
5. Mødredødelighed
Dødeligheden blandt mødre og gravide kvinder skal reduceres med tre fjerdedele inden 2015.
6. Sygdomme
Den stigende udbredelse af HIV/AIDS, malaria og andre sygdomme skal standses inden 2015.
7. Bæredygtig udvikling
Andelen af mennesker uden adgang til rent drikkevand skal halveres inden 2015.
Levevilkårene skal inden 2020 væsentligt forbedres for mindst 100 millioner mennesker, der lever i slumområder.
8. Globalt partnerskab for udvikling
Der skal sikres øget udviklingsbistand, retfærdige handelsregler og gældslettelse for udviklingslandene.

Hertil kommer jo så FN's klimamål samt de fredsskabende aktiviteter.

Som jeg ser det, er det vigtigste at bakke op om FN's mål, samt at se på om der er noget, der mangler - og i så fald at arbejde for at få det manglende med.

Hvad jeg kunne tænke mig, er hjælp til at nedbringe vores samlede antal af mennesker her på kloden (global økologisk balance) og måske også ret til hjælp, hvis man ikke kan udholde at leve længere (så vi behandler hinanden lige så godt, som vi generelt behandler vore kæledyr).

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27483 - 02/06/2019 01:07 Re: MENNESKEHEDENS SAMEKSISTENS [Re: Arne Thomsen]
Gerth Online   content
bor her
Hej Arne Thomsen
FN har blandt andet besat med sine militante styrker nogle steder i verden, hvor det blev kaldt for at forsvare eller beskytte et undertrykt folk men, de historiske eksempler på det, må i selv undersøge. Foreksempel de FN-sanktioneret lovlige krige og bombeangreb. FN’s Sikkerhedsråd vedtog en resolution, som kunne tolkes som en godkendelse til bombningen i Syrien, fordi ´magterne´ ønskede dette og det gav den denne diplomatiske legalitet. Irak´s regering anmodede om bombningerne, så de var lovlige ifølge international lovgivning i FN. FN´s fredsbevarende hær deltager i krig og revolutioner. FN styres af en individualistisk afhængighed til finans vedrørende et kapitalistisk samfund. Så vidt jeg ved, har den derfor ikke en politisk plan endnu om at stoppe den materialistiske klassekamp mellem det store flertal af borgere i alle samfund og den økonomisk rige elite. Istedet for fred og kærlighed beskæftiger FN sig med krig og penge muligvis med interesse for at vedligeholde ydermere sprede egne kulturelle værdier og ikke på grund af næstekærlighed som en hjælp helt uden våben. FN blander sig for aggressivt i tingene og handler bare om politik. Krigeriske våben symboliserer ikke fred og penge er intet værd i forhold til mennesker.

Hellig ånd er kun fredelig med kærlighed og omsorg på det sociale område.

Jeg tror, at CAFE OPLYSTHED kan blive til et nyt symbol på menneskehedens nye verdensorden til et globalt samfund mellem alle lande og alle forskellige borgere, hvor den er et konkret inspirerende eksempel som et lys i verden.
#27485 - 02/06/2019 15:03 Re: MENNESKEHEDENS SAMEKSISTENS [Re: Gerth]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Jeg skrev jo blot, at FN er det bedste, vi har, "af den slags" - hvormed jeg mente medmenneskelig og global omsorg, og som 193 af ialt 195/196 lande har tilsluttet sig, og hvor Palæstina og Vatikanstaten ikke er medlemmer, men har observatørstatus.

Vejen frem - som jeg ser det - er at forbedre FN.

Du vil så vistnok noget andet og endnu bedre, men hvad dét nærmere går ud på - og hvordan du vil virkeliggøre det - det står foreløbig ikke klart for mig.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 2 1 2 >

Seneste indlæg
Så er der linet op...
af Gerth
02/04/2023 00:26
Indbydelse til mindehøjtid til minde om Jesus død.
af Gerth
02/04/2023 00:08
hjertes og sjæls lykke i ramadanen
af ABC
01/04/2023 23:25
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
30/03/2023 13:12
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
30/03/2023 13:04
Nyheder fra DR
Skoler og andre offentlige institutioner..
01/04/2023 23:58
To tons kokain fundet i banankasser på ..
01/04/2023 23:29
Spritnyt SAS-fly måtte vende om på vej..
01/04/2023 23:18
Titusindvis af vrede israelere er ligegl..
01/04/2023 22:19
Mindst syv stater i USA er ramt af dødb..
01/04/2023 21:42
Nyheder fra Religion.dk