annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15647154
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379285
Et andet syn 1988754
Jesu ord 1521930
Åndelig Føde 1510825
Galleri
Limfjorden Nørresundby siden
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 218 gæster og 33 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#2697 - 09/08/2008 18:32 A victimless crime
Zilent Offline
godt igang
Registeret: 09/08/2008
Indlæg: 155
Sted: København
Nu er dette mit første indlæg - og jeg skal blankt indrømme, og beklage, at jeg endnu ikke har læst den øvrige debat igennem under dette emne, som straks fik mig til at tænke på sætningen:

"Blasphemy is a victimless crime" - eller løst oversat: "blasfemi er en offer-løs forbrydelse".

Jeg kan ikke finde ud af hvem der først udtalte dette, men personligt er jeg vældig enig. Den står i øvrigt godt sammen med udtalelsen:

"People who don't want their beliefs laughed at shouldn't have such funny beliefs", altså: "Folk som ikke vil have at man griner af deres tro burde ikke have så morsomme trosretninger".

Endnu en sætning jeg ikke har kunnet fnde "ejermanden" (eller kvinden) til. Men i lyset af Muhammed krisen, og lignende religiøs nærtagenhed, kan det selvfølgelig være svært at se det sjove i disse citater...

Nå, men nu vil jeg ikke "male fanden på væggen" - blot udtrykke mit ønske om at blasfemiparagraffen fjernes, der er nemlig hverken tilstrækkelig grund til specifikt at beskytte gudsdyrkere eller deres virkelighedsfrarøvende fantasivæsener for den sags skyld.

Derimod skal vi værne om, og beskytte med alle kræfter, noget af det vigtigste vi frie mennesker har, nemlig den "hellige" ytringsfrihed!



Redigeret af Zilent (09/08/2008 18:43)
_________________________
/Jakob H. Heidelberg
www.skepticisme.dk
Top Svar Citer
#2711 - 09/08/2008 23:39 Re: A victimless crime [Re: Zilent]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej Zilent!

Godt oplæg som styrker den demokratiske fornuft midt i det frådende hav hvor offerideologien har kronede dage.

I dag er alle ofre. Muslimer er dobbelte ofre, nemlig både for islam samt de stupide typer, der lider af den frygtelige lidelse islamofobi, som psykiatrien endnu ikke har fundet et effektivt middel mod.

Kvinderne er ofre for mandschauvinister og vegetarerne er ofre for kødspisere som krænker dem ved at spise burgere og pølser midt på gaden i deres utrolige hensynsløshed.

Og hvad med Dannebrog - den gamle korsfarerfane, der må virke som en rød klud på enhver muslim, så han straks griber efter sin krumsabel, eller er det Semtex?, og kalder til hellig krig mod korsfarernationen.

Og den frygtelige Dronning som i selve sit motto: "Gud bevare Danmark" krænker alle de gudløse samt muslimerne, der tror på måneguden Allah.

Antidiskriminationsideologien bygger på, at den enkelte kan få sine rettigheder krænket, ved at andre opfører sig anmassende. Hver gang diskriminationsbegrebet udvides, i EUs Charter om de Grundlæggende Rettigheder, f.eks. i artikel 21 til "ethvert andet forhold", gøres det endnu sværere at optræde ikke-diskriminerende. Samtidig er det udtryk for en offer-ideologi, hvor opgaven består i, at finde potentielle krænkere af dine rettigheder og dermed en undskyldning for egen uformåen.

For når en forurettet part gør sig til offer for diskrimination, rettes der samtidig en anklage mod det omgivende samfund (alle os andre) om, at vi med vores adfærd har bidraget til minoritetens diskrimination. Måske har vi slet ikke været os bevidst, at vore handlinger havde de konsekvenser. Alligevel skyldiggøres samfundet, hvilket også viser sig ved, at eliterne konkurrerer om at udvise moral ved at tage afstand fra fremmedhad, racisme, islamofobi, nationalisme og fædrelandskærlighed.

En ny ideal mennesketype er i støbeskeen. En slags afløser for den mislykkede "homo Sovjeticus", der satte opfyldelsen af andres behov før opfyldelsen af sine egne. I EURABIA er man ved at skabe en "Homo Antidiskriminatus" der ikke vil noget og ikke foretrækker noget frem for noget andet. Den nye europæiske bonus pater er et indifferent individ, der er ligeglad med, om hans eller hendes datter gifter sig med en mand eller kvinde, en kristen eller muslim, en gammel rig velhaver eller en ung blond intelligent fyr.

Hvor bliver det herligt i den nye europæiske utopi som Unionen arbejder så ihærdigt på at realisere imod befolkningernes ønske.

Hilsen

Ipso Facto pifter


------------
"Er da Fornuften alene døbt, er Lidenskaberne Hedninger?" - Søren Kierkegaard i Enten-Eller.

_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#2715 - 10/08/2008 00:00 Re: A victimless crime [Re: Ipso Facto]
Ransom Offline
godt igang
Registeret: 06/04/2008
Indlæg: 115
Citat:
En ny ideal mennesketype er i støbeskeen. En slags afløser for den mislykkede "homo Sovjeticus", der satte opfyldelsen af andres behov før opfyldelsen af sine egne. I EURABIA er man ved at skabe en "Homo Antidiskriminatus" der ikke vil noget og ikke foretrækker noget frem for noget andet. Den nye europæiske bonus pater er et indifferent individ, der er ligeglad med, om hans eller hendes datter gifter sig med en mand eller kvinde, en kristen eller muslim, en gammel rig velhaver eller en ung blond intelligent fyr.


Hvor herligt at konstatere, at salig Holbergs Jeronimusser ikke har 'levet' forgæves!

"Det bør også lige huskes, at hos Holberg går Jeronimus aldeles ikke på maskerade og får sit ego pulveriseret. Han forbliver en frønnet starut hjemme, mens de unge morer sig" ifølge Weekendavisen i dag.
Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Til papirkurven?
af Tikka
18/04/2024 11:38
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 11:30
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Ramadan-måneden
af somo
16/04/2024 18:47
Nyheder fra DR
Askesky fra vulkanudbrud tvinger indones..
18/04/2024 12:12
Politi: For tidligt at sige, om branden ..
18/04/2024 11:59
Efter ophold i Syrien: Vicestatsadvokat ..
18/04/2024 11:42
Billede fra krigen i Gaza bliver årets ..
18/04/2024 11:39
Flere anholdt efter stor aktion på Vest..
18/04/2024 11:28
Nyheder fra Religion.dk