annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4260024
Et andet syn 1157215
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 913223
Jesu ord 808165
Spirituel omsorg 766907
Galleri
Et kig ud af vinduet i Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 2 gæster og 99 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#26838 - 14/02/2019 08:49 DET FALSKE ELLER SANDE LYS
Gerth Online   content
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark

Fordi projektet ( CAFE OPLYSTHED ) skal være større end mig selv, fortæller jeg ikke der om min spirituelle tro eller mine forskellige slags ekstraordinære oplevelser som et forsøg på at blive til et religiøst ikon, hvilket havde været vanvittigt. Jeg vil aldrig skrive en selvbiografi. Disse ting samlet virker dog for mig mega meget overbevisende om min romantiske måde at opfatte livet på som blandt andet noget magisk og meningsfuldt. Til trods for det, har selv jeg med en tvivl spurgt mig selv om, jeg som spild af tid i hele mit liv bare er psykisk syg eller anderledes på en almindelig måde uden at være sjældent unik. Jeg arbejder derfor også med sådanne ting på at skelne logisk grænsen mellem muligheden for det forunderlige versus realistiske. Hvem er normal, sindssyg, negativ - positiv afvigelse fra menneskehedens normer eller et åndeligt geni ? Jeg ved, hvad jeg lige nu vil mene vedrørende dette om mig selv og det føles godt for mig. Jeg har min personlige tro om virkeligheden, som ikke kan bevises og derfor kan risikere at lyde ligesom en vrangforestilling. I samfundet kan en person måske virke som for dårligt psykisk fungerende ved at være for god til dens værdier ?

Som med ordet sandhed ønsker jeg ikke som en falsk facade at ligne kun positivt at se godt ud ligesom at sælge sig selv på en tiltrækkende måde. Jeg vil istedet altid være direkte ærlig, hvilket ikke er det mest charmerende, forførende eller lokkende, fordi jeg har ikke lyst til at vinde gevinster som en egoistisk pris.

Ved udholdenhed af bindegale scenarier og andet ekstrem modgang kan et menneske måske sommetider midlertidigt udtrykke noget, som ligner symptomer på en sindslidelse og hvor meget hviler en åndeligt oplyst i sig selv igennem mange og lange prøvelser i sit liv ? For mange år siden ifølge et snæversynet ja-nej spørgeskema uden min mulighed for en rationel forklaring eller argumenter på mine svar anklagede det psykiatriske system mig med en diagnose for at være uddifferentieret skizofren, altså en skizofreni der ikke kan defineres klart og tydeligt. Uden at gå i detaljer om den historie nævner jeg, at der blev den ledende psykolog overvældet af min positivt afvigende IQ test. Jeg har nu i cirka et års tid uden medicin på grund af min nysgerrighed om min sindstilstand haft samtaler med en sygeplejerske en gang om måneden i kun en halv time per gang og hver fjerde også sammen med en psykiatrisk læge. De har ikke lyttet til hvorfor, at tingene i mit liv er, som de er. De hjælper mig ikke behandlende ved at fortælle om en begrundelse på deres opfattelse af mine tilsyneladende negative symptomer på galskab. En kvinde siger til mig med henblik på det at blive misforstået : " Var den historisk kendt Einstein skør eller bare excentrisk i hans adfærd ? " På et naturvidenskabeligt skizofreni kursus passer alt det mystiske, paranormale, overnaturlige, spirituelle, okkulte, åndelige og guddommelige i kategorier for skizofreni, hvor virkeligheden kun er den fysisk sanselige med materielle ting at forholde sig til. På det seneste har de ellers indirekte i en samtale beskrevet mig som psykisk rask uden et behov for medicin og alligevel kun to uger efter har de lavet en behandlingsplan for det nye år med latterlige symptomer og opfordring til medicin. Eksempelvis ensomhed er ifølge dem et symptom. Jeg lever alene, hvilket er ok. Gud er mit største forbillede, som der kun er en af og derfor også evigt er alene med sig selv. Ifølge en eller anden dansk ordbog betyder vrangforestilling : " Sygelig forestilling der strider groft mod virkeligheden, symptom ved visse sindssygdomme, fejlagtig opfattelse, sygelige symptomer er fx vrangforestillingerne: at tro at man er Gud, Napoleon eller Helligånden." Jeg tror ikke, at jeg er Satan, Jesus eller profet, men frelse ydermere formuleret som at befri sindet handler for mig om både en uforklarlig gud og som en helligt åndelig bevidsthed om, hvem jeg er.

Et eksempel fra det psykiatriske spørgeskema : " Styres du af en energi, kraft eller væsen ? " Idag tænker jeg nej men, jeg svarede dengang et ja, fordi der er folk, som tror, at Gud virker igennem nogen med Helligånden, hvor de frivilligt fungerer som et redskab eller er på en hellig mission og jeg er faktisk i et med Guds vilje. Gud er det ufattelige højere selv, som bestemmer skæbnen igennem ens egen frie vilje ligesåvel som min fascination af både fiktive og historiske helte vedrørende gode psykiske kvaliteter i deres kamp for fornuftig frihed og retfærdighed. Det onde bør ikke være fri og sker stadig i verden som en syg illusion, netop fordi Gud ifølge min opfattelse ikke er en overmagt. Individet er ikke dets marionetdukke og man har et personligt ansvar for sine handlinger.

Jeg respekterer, at nogen har brug for psykiatrisk medicin især dem med psykoser i tvangsindlæggelser, til fare for sig selv og farlige kriminelle med en behandlingsdom. En helt lader sig ikke blive kontrolleret af folks fordømmelser. Hvis jeg skal tro på psykiatriens diagnose, så vil det sygeliggøre mig til dårligere at kunne klare tingene, forværre min selvtillid, ødelægge min motivation for mere personlig udvikling og nedsætte negativt troen på mig selv i min selvopfattelse med identitet som syg i en ligegyldig tilværelse. Det er en modsætning til det, at jeg har Guds hellige ånd i mig som en kraft, der kan helbrede et sind, hvor Gud som et symbol er min drivkraft. Jeg melder mig derfor nu ud af det psykiatriske system og vil ikke resten af mit liv prøve på at blive erklæret psykisk rask hos en doktor grundet en underbevidst usikkerhed i forsøget på at overbevise mig selv om at være god nok som en videre konflikt. Når folk spørger om, jeg har en psykiatrisk diagnose, svarer jeg - Nej. Dette fordi at have en sådan diagnose, det lyder ligesom at have en sindslidelse eller psykisk sygdom som noget, der er en del af mig selv. Jeg er Guds lys og hvorfor ? Hvad jeg er, det er en del af Gud.

Seneste indlæg
Frihed ... ?
af Gerth
20/10/2019 04:50
VÆREN - IKKE-VÆREN
af Gerth
20/10/2019 02:13
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
19/10/2019 12:21
Mellemrummet
af Simon
18/10/2019 09:30
ATEISTER OG BIBELEN
af Hanskrist
16/10/2019 16:06
Nyheder fra DR
Trump dropper idé om at holde G7-møde ..
20/10/2019 04:47
Dansker i stor hashsag i Norge
20/10/2019 03:12
General indfører udgangsforbud i Chiles..
20/10/2019 01:28
Brexit-afstemning udsat: Hvad skal der n..
19/10/2019 23:13
Modvillig Johnson beder EU om udsættels..
19/10/2019 23:05
Nyheder fra Religion.dk
Skal staten bestemme hvor og hvordan vi ..
17/10/2019 07:32
Den jødiske løvhyttefest i billeder
17/10/2019 06:00
Mormonsk mini-Hollywood blomstrer i Utah
17/10/2019 05:48
Fravalg er en ny social markør og vor t..
17/10/2019 05:41
Sukkot er fyldt med traditioner og symbo..
16/10/2019 05:35