annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 10690457
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2083153
Et andet syn 1798988
Jesu ord 1381482
Den Evige Filosofi 1174854
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
0 registrerede 34 gæster og 194 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 32 af 33 < 1 2 ... 30 31 32 33 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27507 - 10/06/2019 13:12 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Gerth]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015

Magt

Bibelen taler om 2 magter.

Om denne verdens ånd, der er usynlig, som guds ånd er det.

Disse 2 ånde magter kæmper helt konkret, begyndende i Edens have hvor guds modstander fristede kvinden, så forholdet til gud for mennesket blev ændret.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Når bibelen fortæller, gud er kærlighed betyder dét, han også er retfærdig ...

Derfor er der også en opstandelse for både retfærdige og uretfærdige ...

DET er da kærligt!

Så - de fleste får en chance mere til at stå/komme i et godkendt forhold til livets skaber.

Om dette vil ske vil tiden vise, men bibelen siger, ingen går tabt. Kun de som ikke vil høre ... og så kan man jo spørge om gud så virkelig er kærlig og bruger sin magt retfærdigt.

Thjaee menneskene er jo i bibelsk forståelse hans ejendom …

... og hans ide med skaberværket var jo, det fortsat skulle være godt, som han skabte det.

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#27512 - 11/06/2019 15:46 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Tikka]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
TRO PÅ DET HELLIGE HÅB

Jeg refererer til mine seneste svar her, så i lettere kan forstå følgende og jeg har ingen religiøs identitet:

Tikka siger med sin kristne tro: " men, at der vil komme et globalt fredsrige, når menneskenes kollektive bevidsthed er udviklet til det - er i mine øjne helt ud i hampen."

Hej Tikka.
Jeg undrer mig over din kommentar, fordi det virker som om, at kristne forventer en verdensomspændende begivenhed som jesu/Kristi genkomst og Menneskesønnens herlighed ? Det lyder jo altså ikke som noget kun for en person isoleret et ukendt sted ved en lille landsby helt alene for sig selv ?

Forunderligt, at ´det´ hele er så meningsfuldt for mig. Mit forhold til det guddommelige og virkeligheden er sket ligesom, at blive helt endeligt afgørende ramt af et lyn fra himlen, fordi jeg nu herligt ved, at en evigt elskede er med og jeg skal/vil nu møde folket som den, jeg er.

Jeg oplevede en mystisk åndelig indskydelse til at tænke på ordet ´velsignelse´, hvilket jeg derefter skrev noget om til dig. Senere opdagede jeg sådan en videre bekræftelse på alt det førnævnte om Helligåndens komme som et rige fra det guddommelige dengang med Jesus sammenhængende med, at det sker igen nu ifølge min opfattelse. Dette kan på grund af flere metaforiske ord fortolkes på forskellige måder, som man selv vil til at være en personifikation ( inkarnation ), generelt med folket individualistisk - menneskeheden, begge dele eller usandt.

Forklaringen: Jeg undersøgte nysgerrig mere om det ord ved en religiøs profils debat: " Velsignelsen i Det Nye Testamente er der en vigtig faktor, som spiller ind på den virkelighed, som velsignelsen handler om. Jesus prædiker, at der skal komme nye tider og at Gudsriget er nær. Så velsignelser i Det Nye Testamente kommer på den måde til at handle om den frelses-virkelighed, der er nært forestående, når gudsriget kommer."

Alle er skabt med åndens lys. Helligånden er i alle folk for nogen endnu ubevidst og andre mere bevidst og ingen skal derfor fortabt i et evigt helvede eller behøve at frygte døden. På det højeste spirituelle plan eksisterer kollektiv bevidsthed ikke, når folket med fælles helligånd sammen forenes til en og samme guddommelige vilje i verden, fordi jeg er et med den og hele menneskeden endda tilmed alt som Riget.
#27535 - 16/06/2019 00:26 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
I Bibelens begge testamenter bruges patriarkalsk på forskellige måder ordet ´søn´.

Syndefaldet startede med dens myte om Adam og Eva i himlen men, så er der historien om Jesus tilgivelse af dette med syndernes forladelse og Helligåndens frelsende virke som et guddommeligt håb.

Den guddommelige som lod sig nedstige i mennesket, den kommer nu med omvendelsen som dets ophøjelse sammen med den, jeg er.
#27605 - 24/06/2019 06:13 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
Fordi jeg ikke kan redigere alle mine emner forskellige steder i dette forum her, så ignorer, at jeg forskellige steder tidligere har nævnt det patriarkalske ord som navnet ´Gud´. I skal ikke kende mig som, jeg var og istedet sådan den, jeg er. Min Facebook profil har alle mine forbedrerede emner om mig i min personlige profil, hvor også mange er blevet slettet. I Facebook er der i den færre tekster og flere med mere struktur overskrifter og vigtige tilføjelser. Min profils indhold der er ikke det samme som projektet CAFE OPLYSTHED. Ja, forummet her bruger jeg derfor bare som spontant skriveri legeplads, der kan gennembearbejdes videre med i Facebook. Se bort fra, at jeg her i dette emne skrev, at jeg har oplevet antallet tre åbenbaringer, fordi det istedet har været sket over længere tid frem til nu. Det fortsætter måske også hele resten af mit liv som, jeg er.

DEN FORNYENDE PAGT SOM ET KALD TIL FOLKET

Jeg henviser til mine nyere emner her fra side 31 om:
1. en anbefaling til verdensfred
2. tro på det hellige håb.

Jeg henviser også til mit ældre emne ved kategorien ´diverse´:
3. tegn, signaler og åbenbaring fra det guddommelige.
Det emne henviser også videre til to andre emner, hvilke i også burde undersøge nærmere, så i kan forstå deres sammenhænge som en større samlet kontekst og jeg har ikke engang forklaret jer hele dybden.

Jeg har lige opdaget noget ekstra relevant vedrørende det ene tegn fra det guddommelige til mig og nu også jer, der var en båd ( skib ) og det er lige sket efter min læsning af HansKrist´s emne endda faktisk specifikt om noget andet. Det andet tegn var ´vand´ og jeg er selv det tredje tegn.

I Biblen ved Apostlenes gerninger er en fortælling om Paulus spirituelle omvendelse til hans dåb: " Ananias protesterede mod, at Saul - Saulus ( Paulus ) havde forfulgt ´dine hellige´, men ´Herren´ fortalte ham, at Saul var et udvalgt skib for sig at bære hans navn for hedningerne og kongerne og Israels børn. Da Ananias lagde hænderne på Saul, faldt ´skællene´ af dødt væv på overfladen af ​​hans øjne og han kiggede op på Ananias. Efter yderligere instruktion blev Saul døbt som senere kendt med navnet Paulus."

Det er ligesom noget med fortællingen om Noah og historien vedrørende profeten Jesus i båden, da han som en opfordring kaldte hans disciple for menneskefiskere. Lige før dette var der begyndelsen på Jesus hellige mission, hvor han sagde, at himlenes rige er kommet nær og: " Omvend jer." Jeg ved nu i sandhed hvordan, at det føles at være en helligt udvalgt som et skabt valg.
#27643 - 03/07/2019 13:26 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
Biblen citat: " Og de skal se Menneskesønnen komme på himlens skyer med magt og megen herlighed."

Jeg har netop lige opdaget, at de engang guddommelige tegn som ´vand´ og en ´båd´ ( skib ) til mig vedrørende forskellige lande i verden, hvilke jeg tidligere har forklaret mere end her, de var også blandt andet om Helligåndens udtryk i alle som værende alle folkeslag og folkestammer. Demokrati (græsk: δημοκρατία, kommer af δήμος, démos – folk og κρατος, krátos – styre, herredømme, oversat: folkestyre) er et politisk system, hvor magten er hos flertallet af folket. Demokrati er et folkestyre. Demos betyder ´folket´ ( mennesker ) og Kratos - ´magt´. Bemærk dermed som en sammenligning de to ord ´Mennesket´ og ´Menneskesønnen´. Det betyder om den guddommelige vilje, at sådan har det udvalgte folk magten. Tro derfor på mig, når jeg siger, at himlen er nu.
Side 32 af 33 < 1 2 ... 30 31 32 33 >

Seneste indlæg
hjertes og sjæls lykke i ramadanen
af somo
30/03/2023 01:18
Kan man blive ven med Gud?
af ABC
27/03/2023 17:12
Så er der linet op...
af Gerth
27/03/2023 16:43
SOCIALE RELATIONER
af Gerth
27/03/2023 16:05
Den skinnende sol på verden
af somo
26/03/2023 16:40
Nyheder fra DR
Topembedsmand i EU sendes til anden afde..
29/03/2023 23:55
Kong Charles vil styrke forholdet mellem..
29/03/2023 23:22
Flere end 20 unge døde efter væbnet an..
29/03/2023 22:19
Nashville mindes ofre for skoleskyderi
29/03/2023 21:58
Restaurantkæderne Brdr. Price og A Here..
29/03/2023 21:41
Nyheder fra Religion.dk