annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 11098793
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2112339
Et andet syn 1821829
Jesu ord 1398037
Den Evige Filosofi 1194995
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 44 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 17 af 33 < 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 32 33 >
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#27027 - 12/03/2019 16:48 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Hej Arne, HansKrist og alle andre.

Bemærk, at profeten Jesus var ikke som de religiøse ypperstepræster forventede i deres religion. Der er forskel på folks måder at fortolke Bibelens måske profetier efter ham på og ´mange´ har idag igen for urealistisk store forventninger om en kommende frelser for hele verden og menneskeheden. Bibelen advarer så meget imod falske profeter, at jeg personligt ikke ønsker at være en mere af dem på listen som en usand selv-erklæret profet. Vi er alle lige i samfundet som mennesker, hvor et job ikke absolut skal være ens egen identitet. Jeg arbejder som : Frelser.

I CAFE OPLYSTHED har jeg og Gud ingen åndelig autoritet, fordi dette projekt ikke er religiøst som derfor noget for både ikke troende og spirituelt troende, altså for alle forskellige borgere. Alligevel er jeg til for at hjælpe folket som et kærligt lys i verden og beder også jer alle om at være fredeligt med på det for Gud og hinanden.
#27028 - 12/03/2019 17:38 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Hej Gerth der hvor du for mig er spændende og hvor jeg har givet dig så mange "pøj pøj med det hele Gerth"

Er fx som her hvor du bramfri bare erklærer: jeg arbejder som frelser

I gamle dage ville en sådan udtalelse på Trosfrihed betyde at du var blevet jagtet i 24 timer, men nu er vi blevet søde og kære, ja som du selv skriver det, den kære Simon. Men tro mig, hverken ham eller jeg var kære i gamle dage og du var aldrig sluppet godt fra sådan en udtalelse som ovenfor med fede typer

Men godt vi har ændret os og vi idag formår at få en spændende samtale med dig hvor vi virkelig prøver at forstå dig

Nå nu til sagen. Når du siger sådan her:

jeg arbejder som frelser

SÃ¥ er jeg interesseret i at finde ud af hvad det vil sige at arbejde som frelser 2019?

Og her bliver jeg lidt skuffet tror jeg nok eller ihvertfald det undrer mig at dit snak bliver så bibelsk kristent. Dine termer og begreber hvormed du forklarer dig virker slet ikke moderne, up to date.

De problemer du identificerer, fx at folk har brug for HEALING og hvordan du beskriver hvad der er galt med visse folk virker fuldstændig 2019 moderne,,

men når det så kommer til beskrivelsen af hvad det er du har oplevet af åbenbaringer så havner du for meget i en kristen tankegang der ikke rigtig bliver oversat til 2019 moderne sprog

Det med Helligånden og at du arbejder som frelser fx og det andet du skriver skal for at blive interessant kunne oversættes til 2019 moderne tanker om hvad dækker det at ville arbejde som frelser og havende Helligånden over, hvordan ville vi formulerer os idag såvidt disse forhold, gerne med støtte i moderne naturvidenskab, fx neurovidenskab, altså at bruge begreber herfra, så vi forstår hvad der er i en mands værktøjskasse der siger han har 1 - 1 direkte kontakt til Helligånden og at han arbejder i verden som FRELSER

Alt hvad de snakkede om de første kristne for to tusinde år siden, snakker vi også om idag 2019, og ja forsker vi endda i, men vi bruger andre moderne udtryk hentet fra naturvidenskab

Øh, håber det gir mening
#27034 - 13/03/2019 09:25 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Hanskrist]
Gerth Offline
veteran
Hej alle.

Jeg sidder lige nu med en lidt øm krop, fordi jeg ikke har kunnet sove endnu i cirka to døgn. Hvis dette fortsætter, ved jeg ikke om, jeg kan klare at cykle ordentligt i trafikken, besvimer alvorligt pludseligt et sted eller kommer til at udtrykke nogle psykotiske træk og kan ikke bare komme i bil hjem til nogen trygt resten af dagen. Derfor er jeg nu så bekymret for min fysiske tilstand, at jeg føler en meget øget ydmyghed om den store verden og livet. Jeg vil af den grund lige passe mere godt på mig selv og bare arbejde roligt videre med projektet og hygge mig her med jer.

Jeg oplevede helt sikkert de tre åbenbaringer som en samlet betydning om den, jeg Er også det om enhed med Gud, som vi her i dette emne har debatteret noget om. Jeg undrer mig dog endnu glad og taknemmelig over det men, det betyder jo ikke nødvendigvis, at jeg har en hellig mission.

Men, ved denne nuværende oplevelse med min søvnløse krop med tanker om dens skrøbelighed og sårbarhed i tilværelsens ting, har jeg alligevel ikke lige nu lyst til at være en stor helt i verden, der må kræve ret meget for, at jeg kan klare dette. Så, jeg opfatter ikke mig selv som egnet til at have rollen som frelser, Messias eller en profet og da heller ikke Guds repræsentant for hele menneskeheden. En gæst i mit projekt har faktisk lige kaldt mig for en helgen men, han har mange psykotiske træk, så det kan jeg altså ikke tage seriøst. Jeg synes dermed, at jeg fortolkede mine åbenbaringers budskab forkert som en menneskelig fejl og vil istedet om lidt efter et måltid mad hvile i fred under min krammeværdige varme dyne superhyggeligt. Alligevel tillader jeg mig at diskutere noget om HansKrist´s opfattelse af en potentiel frelser i nutiden.

HansKrist: " Det med Helligånden og at du arbejder som frelser fx og det andet du skriver skal for at blive interessant kunne oversættes til 2019 moderne tanker om hvad dækker det at ville arbejde som frelser og havende Helligånden over, hvordan ville vi formulerer os idag såvidt disse forhold, gerne med støtte i moderne naturvidenskab, fx neurovidenskab, altså at bruge begreber herfra, så vi forstår hvad der er i en mands værktøjskasse der siger han har 1 - 1 direkte kontakt til Helligånden og at han arbejder i verden som FRELSER."

Profeten Jesus prædikede blandt andet med lignelser og han var ikke uddannet teolog eller ypperstepræst ej heller konge. Det virker selvmodsigende, at du her i dette emne gav mig ifølge dig selv et stort kompliment, hvis jeg med CAFE OPLYSTHED formår at få ´det´ back to basic ligesom Urkristendommen ? De havde dengang ikke vore dages faglighed med uddannelser men, Helligånden kunne jo uden dette også have kontakt med folk. Det lyder som om, du forlanger, at for at man kan bruges af Helligåndens ord og kraft fra Gud, så skal en frelser eller andre lignende slags udvalgte først studere sprogligt nogle moderne ting i bøger og det er jeg ikke enig med dig i. Den mulighed havde profeter, Apostle, helgener og andre særligt hellige folk ikke i fortiden og alligevel virkede Helligånden igennem dem uden universitetet eller andre slags skoler for studerende voksne, hvilket sådan også stadig er muligt idag i mennesker. At lave et mirakel kræver ikke naturvidenskabelig viden.

Desuden har jeg prøvet engang at sidde på en cafe med fremmede filosofistuderende, som sagde nogle fint avancerede filosofiske begreber, som alle vi andre ikke forstod, da vi ikke havde læst filosofibøger om disse. Flertallet af borgere kan ikke fatte hvad en frelser siger hvis, denne taler som en læge på latin, psykolog med lange komplicerede teorier, genial professor i matematik om højtudviklede formler, hjerneforsker om noget meget besværligt fysiologisk, en klog mekanikers undervisende viden til sin elev i praksis eller en revisors kæmpestore regnskab for en større virksomhed. Ingen er alvidende. Stort set alle generelt kender eksempelvis ikke til neurovidenskabelige forklaringer, så hvorfor skal en frelser ifølge du prædike om sådanne emner for at gøre verden til et bedre sted ? Det er således bedre at oplyse folk på en måde, som de fleste kan forstå. Kærlighed kan også vises uden ord. Vi kan være gode ved hinanden med et kram, naturligt smil, en hjælpende hånd, omsorg, en gave, velgørenhed eller ved at behandle medmennesket venligt og så videre.
#27036 - 13/03/2019 16:07 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Gerth]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Citat:
Derfor er jeg nu så bekymret for min fysiske tilstand, at jeg føler en meget øget ydmyghed om den store verden og livet.
Held og lykke med det fysiske! - så der kan blive overskud til "alt det andet" tommelop
Og ydmyghed her, tror jeg, er godt - måske det giver mere ro i sindet.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27060 - 16/03/2019 23:02 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
veteran
ET NU

Jeg mødte op til en ny frisør, som stillede mig ved klipning i en time personlige spørgsmål og han havde ikke travlt. Jeg tænkte, at han er sikkert en Jehovas vidner. Mon han vil have sine kunder som nye medlemmer af den trosretning ? Flere af mine bekendte mener, at sådan er frisører selv om, det for nogen kan virke ubehageligt. Ved næste klipning en måned senere fortæller jeg ham om mine åbenbaringer. Han viser mig et citat fra en Bibel om Apostlenes advarsler imod falske profeter og lidt om de gode frugter fra de sandfærdige, kalder negliserende mine åbenbaringer for bare kun ´syner´ og oplyser om hans identitet som en Jehovas vidner. Jeg siger: " Jeg bryder mig ikke om den strid eller konkurrence mellem alle religioner og trosretninger også de kristne. Hellige bygninger og bøger er ting, hvilket Guds hellige ånd ikke er og den er frelsen."

Han svarer: " Er du kristen ? Ja, Jesus sagde det samme som dig - Jeg er sandheden, vejen og livet. Der er lige nu 101 forskellige kristne trosretninger men, hvem har så ret og kan dømme dette ? "

Jeg Er.
Side 17 af 33 < 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 32 33 >

Seneste indlæg
Evig vækst
af Gerth
31/05/2023 23:25
Det spirituelle parti...
af ABC
29/05/2023 19:21
SÃ¥ er der linet op...
af Gerth
29/05/2023 17:44
Tro, håb og kærlighed
af Gerth
29/05/2023 15:23
skadelige urenheder
af Gerth
26/05/2023 16:41
Nyheder fra DR
Analytiker om halvårsregnskab: 'SAS er ..
01/06/2023 10:16
Zelenskyj er dukket op til topmøde i Mo..
01/06/2023 10:02
DR i Kyiv efter nye missilangreb: Folk e..
01/06/2023 09:55
Flere kilometer lang kø pÃ¥ E20 mod SjÃ..
01/06/2023 09:49
Sydøstjyllands Politi om tabte kartofle..
01/06/2023 09:38
Nyheder fra Religion.dk