annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 3570818
Et andet syn 1130262
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 859534
Jesu ord 782592
Spirituel omsorg 752597
Galleri
Anholdelsen i haven
Hvem er online?
0 registrerede 34 gæster og 26 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#26732 - 22/01/2019 00:46 LIGHED MELLEM ALLE MENNESKER
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark

Religioner kommer fra noget gammelt i verden og nu sker der også noget nyt.

Hellige skrifter idag kan fortolkes på forskellige måder og det gælder også mine ord. Jeg forholder mig til vores nye tid. At være hellig og god uden at være en religiøs fanatiker eller sekterisk. Dette betyder også ingen fundamentalisme.

En kvinde, som har befriet sig fra en religiøs sekt siger om hendes tidligere religion og dens medlemmers fortolkninger af den : " Ifølge Gud skal du ikke have sex før ægteskab og kun heteroseksualitet er godt. Hvad hvis et ægtepar uden seksuel erfaring opdager, at de ikke passer sammen seksuelt og derfor ønsker skilsmisse ? " Ifølge flere religioner og dens medlemmers fortolkninger er sex uden ægteskab en synd.

For længe siden var det hellige ægteskab en praktisk og juridisk ordning for etablering af en familie. Ægteskabene blev arrangeret og ikke en privat sag, som de unge selv kunne bestemme. Forlovelser og ægteskaber handlede om familiens overlevelse og forretning. Kvinden var værdiløs uden en mand i et patriarkalsk samfund, hvor manden var Herren i huset. Midler mod graviditet eller kønssygdomme og nødpræventions pillen - ´morgenen efter pille´( fortrydelses pille ) eksisterede ikke. Der var andre slags seksuelle aktiviteter, som ikke gjorde en kvinde gravid ? Hvad med bivirkninger på grund af piller ?

Jeg respekterer FN´s politiske love om menneskerettigheder og alle. I opfører jer ligesom onde dyr, hvis i straffer et menneske ligesom noget under jer. Hvis i straffer et menneske med døden, vold, fysisk lemlæstelse eller traumatiserende tortur, giver i ikke jeres medmenneske en rimelig chance for senere at komme med hans / hendes liv til Gud. Nogen synes, at der er en forklaring på folks seksuelle afvigelse fra heteroseksualitet. Uanset hvad på dette, anbefaler jeg, at i elsker dem som ligestillede. Når man ikke undertrykker sex, kvinder og folk med en anden seksualitet end heteroseksuel, behøver de ikke at kæmpe offentligt på gaderne for deres menneskerettigheder, gøre oprør mod jeres overbevisninger eller være en fjende. Mennesket, der har sex med et andet menneske af samme køn, de er alle mennesker, men det er forkert med den, der har sex med dyr, børn eller voldtager nogen.

Det er ikke en synd, hvis der virkelig er en god grund til skilsmisse, så man ikke lider på grund af et dårligt ægteskab. Ægteskab er om ægte kærlighed. Mennesker er vigtigere end religion, men min ånd er Guds. Mænd og kvinder er lige og derfor opfatter jeg ikke Gud som en mandlig gud, Herre, han og fader. Gud er. Her i mit land kan alle arbejdsløse mænd og kvinder modtage en god økonomisk hjælp fra regeringen. Derfor kan kvinder leve selvstændigt uden en mand også som en mor. Ensomhed er idag blevet større, fordi vi ikke er afhængige af en familie. Men hvem vil hjælpe mig gratis med praktiske ting i mit hjem, så jeg føler mig fysisk tryg ? Nu kan mennesker have sex med fremmede, flere kærester og kneppe ligesom dyr uden kærlighed. Det er ikke godt, når seksuelt begær som en lyst styrer et sind for meget. Jeg vil ikke købe en lækker, ung og smuk prostitueret, da jeg betragter dette som etisk og moralsk forkert. Sociopater, psykopater og andre dårlige mennesker misbruger let seksuel frihed. Alligevel accepterer jeg, at fri sex er en menneskerettighed. Men, jeg anbefaler, at i kun har sex med kærlighed enten i et ægteskab eller uden det. Elsk hinanden som ligeværdige folk.

Seneste indlæg
Rizq af Allah og Zakat
af Simon
23/04/2019 18:37
Mellemrummet
af Simon
23/04/2019 17:25
VÆREN - IKKE-VÆREN
af Arne Thomsen
23/04/2019 16:06
MYSTISK IDENTITET
af Gerth
23/04/2019 16:01
Hvad lytter du til lige nu ...
af Tikka
23/04/2019 02:28
Nyheder fra DR
Sri Lankas præsident: Jeg fik ikke adva..
23/04/2019 20:19
Årets første Samsø-kartofler er solgt..
23/04/2019 20:06
Når kæledyr er med til at redde liv: H..
23/04/2019 20:04
Brandfarlige opladere: Sådan undgår du..
23/04/2019 20:00
Le Pen besøger DF-profil på Christians..
23/04/2019 19:51
Nyheder fra Religion.dk
Pernille Østrem: Vil man spise interrel..
17/04/2019 08:55
Natten har altid været farlig
16/04/2019 13:09
Lektor: Skal staten anerkende livssynssa..
15/04/2019 06:00
Højtidsmiddag: Seks religioner mødes
11/04/2019 13:52
Nu fejrer danske tamiler nytår
11/04/2019 10:54