annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 3920138
Et andet syn 1153600
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 907245
Jesu ord 805754
Spirituel omsorg 764696
Galleri
Symbol
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 4 gæster og 86 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#26774 - 31/01/2019 01:25 Re: SAMLING AF MENNESKEHEDEN [Re: ABC]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Hej ABC

En forenings formål kan være idræts, sportsforeninger, borgerforeninger, fagforeninger og det kan være økonomisk som andelsselskaber.

En organisation er en samling mennesker eller system af roller, som bevidst fokuseret og stabilt vil arbejde sammen om at opnå et eller flere kendte mål.

Jeg referer mere relevant til mit emne ´den ultimative mønsterbryder´ i dit emne CAFE OPLYSTHED, der er om mit her emne og en organisation videre til en offentlig institution er det. Jeg har også lavet en ny T-Shirt og sedler at dele ud af i gaden i mødet med folk. En kvinde, som har erfaring med opstart af nye projekter siger: " I starten sidder man alene flere gange. Hold ud alligevel. Vær tålmodig med det. Pludseligt kommer en person, som sikkert ikke kommer igen og sådan kan det ske nogle gange. Senere kommer måske to personer og så igen tre og så videre." Måske en gæst en dag vil være med i projektet og følgende fra min personlige opfattelse er relevant om menneskers frygt eller angst for det ukendte og sommetider nye og anderledes :

SANDHEDEN ER IKKE DIKTATUR

Det onde misbruger ord med et beskidt sprog og grimme ord, fordi den ønsker at dominere primitivt ved folks frygt og ønsker magt over dem.

Jeg har lige set et interessant TV program om i historiens gang de to skabere af den første superhelt, som var noget anderledes nyt og originalt. De blev i starten afvist af alle.

Nogen siger til mig : " Projektet ( cafe oplysthed ) gør noget godt for dig." Jeg har et personligt ansvar for mig selv men, disse ord får det til at lyde som om, at dette projekt er et symbol på noget godt ?

Dette projekt skal handle om noget større end mig selv, mit liv og min personlige tro. Det har plads til folks forskellige overbevisninger men også de ikke troende. Derfor nævner jeg ikke i dens offentlige debat om mine ekstraordinære oplevelser. Jeg har kontroversielt oplevet en åbenbaring som en dåb fra Gud uden at være medlem af en religion. Jeg er med åndelig fred ikke imod folks religioner. Jeg er selvfølgeligt ikke meget hurtigt populær hos de religiøse mennesker, fordi jeg personligt ikke støtter nogen religion, men jeg respekterer dem alle. Jeg undrer mig tilmed over, at mange folk endnu ikke reagerer positivt på dette nye projekt ? Det gav håb, da den første person udenfor mit personlige netværk anmodede om medlemskab i dens Facebook gruppe.

Dåben symboliserer menneskets frelse fra det onde og synd som en renselse gennem Guds Helligånd. Således som en slags symbol på en åndelig genfødsel i livet, en tilbagevenden og også skabelsen af noget nyt. Bibelen har både i det nye og gamle testamente ifølge mange folks fortolkninger en profeti om den nye Jord, hvor det gamle som en forvandling forsvinder til noget nyt. Min dåb med Gud er en pagt om mit personligt eget nye gode liv, men den handler også om hele menneskehedens skæbne nu. Frelsen tilhører jer alle og i er derfor i virkeligheden allerede dette sammen med mig. I kan også opnå frelse uden igennem en profets navn, fordi individets vej og Guds eksistens er vigtigere end det.

Guddommeligt sande avatarer, nogle åndeligt oplyste sind, guruer, helgener, nogle hellige folk og profeter bør kun opfattes som åndelig vejledning, inspiration, bare personifikationer af det guddommelige og som kun symboler. Gud er større end alle den slags mennesker og du er som et menneske ligeså vigtig som alle disse. Gud bor med Helligånden i alle folk. Derfor er religiøse ting mindre betydningsfulde end alle individer, som er mere værd end bare en ting.

Gud tror mere på dig end, du selv gør. Dåben handler om meningen med livet, som er kærlighed. En eller anden og andre siger : " Jeg tror ikke på, at nogen kan som menneske blive helt åndeligt oplyst i et med Gud." Jeg svarer : " Hvem vil interessere sig for at være på en god spirituel rejse som et kald, hvis denne person i livet ikke kan opnå det mål at komme til Guds rige og med dette valg være en udvalgt som noget umuligt ? I skal ikke tilbede mig. Jeg tilbeder heller ikke mig selv, fordi det ville have været egoistisk og jeg er ikke en religion. Men alligevel er jeg hjemme i Gud, hvor hellig ånd er om, hvem jeg er og jeg er sandheden.

Nyt betyder - Ikke eksisterende før; lavet, introduceret eller opdaget for nylig eller nu for første gang. Min pagt med Gud som en symbolsk dåb uden et religiøst ritual og projektets begyndelse er ligesom en kvinde ved en fødsel, hvilket ikke er let. Et nyt lys i verden.
#26781 - 02/02/2019 18:00 Re: SAMLING AF MENNESKEHEDEN [Re: Gerth]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Jeg har ikke videre forstand på det med foreninger. Men min pointe var bare at der ikke (såvidt jeg kan se) er noget urealistisk ved at starte en café.

Hvad siger du til disse forslag?

1. Billeder på væggen

2. Boghylde

3. Foredrag

4. Meditation/yoga

5. Ideaftner

6. Vegetarmad

7. Øl (så tænker man bedre blinker )

Jeg er desuden kommet med et symbol som kunne bruges til at samle menneskeheden?

Har du prøvet at tegne det på et stykke papir?

Hvad synes du om det?

Man kan i øvrigt lave det på to måder.

Kærlig hilsen

ABC
Top Svar Citer
#26787 - 04/02/2019 00:00 Re: SAMLING AF MENNESKEHEDEN [Re: ABC]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Tilslutter mig pkt. 7 på listen:

7. Øl (så tænker man bedre)

- Tror ligefrem at folk må ha' så rigelige mængder af substansen, hvis de ska' ku' synke div. himmelnisseattributter og "åndrigheder" af lign art; ja man ka' endog mistænke disse at være skabt under indtagelse af alt for solide mængder af de gyldne dråber! ;)

Og er der noget vi i Danmark er ved at vide lidt om, ja så er det jo lagring af godt øl, selv om vi måske aldrig kommer på højde med det tyske. Men det gir så inspiration til besøg i Lübeck m.m.

mvh
Simon
Top Svar Citer
#26788 - 04/02/2019 03:08 Re: SAMLING AF MENNESKEHEDEN [Re: ABC]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Hej ABC. Du gentager noget men, det virker flere gange som om, at du opfordrer mig til at forklare meningen med symbolet.

CAFE OPLYSTHEDS SYMBOL

Den kan repræsentere det guddommelige om emnet spirituel tro for nogen men, der dog ikke absolut skal være dette for alle om spiritualitet. Bemærk, at ´kan´ betyder ikke ´skal´, hvilket især angår de ikke troende og en eller flere guder nævnes ikke. Den brænder som en ild og er derfor et lys.

Der er mulighed for at bruge noget viden og informationer til generelt at forbedre folkets kollektive udvikling og bevidsthed til en fornyelse af den. Lyset betyder det gode og derfor både alle positive følelser og andet som et udtryk for det. Den er neutralt for både troende og ikke troende

Jeg forklarer her noget mere om projektets symbol, der dog ikke er ment som min egen personlige mening eller en generel konstatering om verdensituationen og virkeligheden som en sandhed. Jeg er ikke religiøs men, jeg tror heller ikke spirituelt på om sammenhæng af energi og eksistens, at tal matematisk har magt over den, jeg er, min skæbne og frie vilje og har min egen fortolkning om følgende.

Jeg har uden konkret at være medlem af en religion oplevet en åbenbaring, der symboliserede en dåb. Dåben er blandt andet om en fornyelse ofte i sammenhæng med en renselse - healing - helbredelse imod det onde og andet dårligt ved krop, sind og andre ting. Der er flere eksempler i Biblen på en forandring og fornyelse om, at istedet for vand skal folk døbes af Guds helligånd med ild, hvor tunger ( ord ) skal tale med ild. Dette opfatter jeg ikke som bogstaveligt talt. Matthæusevangeliet kapitel 3 handler om Johannes Døberen, der prædiker om Jesus: " Jeg døber jer med vand til omvendelse, men han, som kommer efter mig, er stærkere end jeg, og jeg er ikke værdig til at bære på hans sko. Han skal døbe jer med Helligånden og ild." Bemærk, at ånd kan betyde en bevidsthed i en persons sind og dermed ikke hellige ting. Jesus apostle blev også befalet det samme og alligevel skete der noget andet vedrørende det ? Guds helligånd er på den måde ligesom en ild, der renser og forvandler nogen og noget uden behovet for religiøse ritualer. Dette er relevant til det kendte spirituelle begreb uden religion, som kaldes for den nye tids energi med mulighed for at blive åndeligt oplyst. Noget af det kan være fra nogle folks tro på, at vi nu er i en ny ære for en ny astrologisk tidsalder og horoskopet har tolv stjernetegn. Det lyder ulogisk og ligegyldigt ligesom med fortolkninger om Jordens undergang, at ved enden af hele den astrologiske cyklus igennem alle stjernetegn skal alting i verden starte forfra igen ved nummer et og udvikle sig frem til tolv som et mønster, der gentages ? Jeg vil ikke begrænse mig selv ved at identificere mig med et stjernetegn i et horoskop som en personlighed med forudbestemte gode og dårlige træk som en påvirkning fra universet og dens konstellationer. Det er en overdrivelse af logik eller mangel på samme. Astrologer beskæftiger sig med dualisme som en splittelse om noget og konflikt men, jeg er kun Guds lys. Mayanernes kalender sluttede sluttede den 21.12 2012. Ligesåvel som, at jeg ikke tror på numerologi, fordi tal skal ikke bestemme over min tilstand og jeg har et personligt ansvar for den. Biblen er kryptisk med lignelser, symboler, metaforer og i den fortælles ikke direkte eller klart, at profeten Jesus vender tilbage som en personlig reinkarnation. Hvem har lyst til at være den samme personlige sjæl som en personlighed og et begrænset menneske i flere tusind år eller mere end det over endnu længere tid måske for evigt i en åndelig dimension ? Tallet tolv er på forskellige måder et helligt tal i Biblen og ifølge religiøse folks fortolkninger i et eller andet antal har den blandt andet at gøre med en profeti i det nye testamente om 12 stammer ligesom med Jesu disciple og senere de tolv apostle som på græsk betyder udsendinge. Hvem er ifølge disse fremtidens tolv stammer ? Jeg er ikke en tilhænger af Biblens mærkelige beskrivelser om en tilsyneladende fremtid med et tusindårsrige og så videre, fordi jeg er fri i nuet. En stamme er en stor gruppe af mennesker, der er udgør en del af et folkeslag. Den er på en primitiv måde sprogligt, kulturelt og socialt ensartet og tæt sammenknyttet ofte med en høvding ligesom med religiøse ledere, konger, dronninger og lignende. En sol blev eller bruges stadig også af nogen om en kejser eller konge. Især Jødedommens og Bibelens historier beskriver grupper mennesker, der menes at har en fælles forfader. Nogen tror, at det kun er Israels folk. Nogle hellige skrifter beskriver det kongelige som en autoritet med en gud. Jeg synes istedet, at demokrati uden diktatur med mangel på visdom, hvor folket sammen og faktisk sådan samlet styrer magten i samfundet, det lyder godt og bedre end for meget uvidenhed som det onde. Jeg spørger jer idag om dette og videre til verden om :

Projektet ønsker et samarbejde med det offentlige system fra regeringen for alle forskellige borgere i samfundet, der også senere kan ske mere med så at sige alle riger, nationer, stater, lande og regeringer. Menneskeheden bør effektivt fortsætte med at overleve som art ved et fornuftigt fungerende samarbejde med hinanden. Det lyder stort ?
#26792 - 04/02/2019 19:16 Re: SAMLING AF MENNESKEHEDEN [Re: Gerth]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Som jeg ser det brainstormer vi bare. Dette gøres bedst med et par øller indenbords blinker Hvad siger du til CAFE SPIRIT?

Lad os sige vi finder 1000 åndeligt interesserede mennesker som lægger 500 kr. om måneden, så har vi 500.000 kr. om måneden at gøre godt med. Sparer vi lige de penge sammen et års tid, så har vi 12 millioner kr., og så har vi startkapital til noget som rykker.

Men vi mangler en beskrivelse af caféen.

Hvordan skal den se ud? Hvad skal der foregå?

Astrologi er fint nok som foredrag, men der skal vel ikke sidde stjernetydere ved bordene? Stjernerne har (som du vist også mener) da ikke noget med os at gøre. Isåfald burde de stille sig på en god måde for alle ler Lad dem bare komme og holde foredrag...gratis...og så skal vi nok lægge rum til. Er det for hårdt?

Dit symbol er desuden super nok, men hvad med det som jeg er kommet med? Får næsten lyst til at køre en tur over til dig, så du kan se det heart

Kærlig hilsen

ABC

Ps. Simon...har fået læst bogen "dødelighed" og det var en god bog. Ærgeligt at han skulle gennem sådan noget (strubekræft), men han holdt fanen højt til det sidste (ikke noget med at overgive sig til guderne smiler ). Jeg havde nok kastet håndklædet i ringen...hvorfor gå gennem sådan noget? Så hellere en overdosis...dø skal man jo afligevel. Der var selvfølgelig håbet om helbredelse, men stadigvæk...
Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >

Seneste indlæg
VÆREN - IKKE-VÆREN
af Arne Thomsen
21/09/2019 21:18
Mellemrummet
af Simon
21/09/2019 20:58
Samtaler omkring bålet...
af Tikka
21/09/2019 00:31
OPLYSTHED
af Gerth
20/09/2019 21:24
Lyser på vej
af Simon
17/09/2019 10:32
Nyheder fra DR
Mindst 74 anholdt efter sjælden protest..
21/09/2019 22:43
Efter ekskonens død har krigsfotografen..
21/09/2019 22:30
Hver tredje gymnasieelev har gjort skade..
21/09/2019 22:28
3F-formand: Truende bagagemedarbejder er..
21/09/2019 19:30
Detektor: Var Løkkes S-frieri virkelig ..
21/09/2019 19:06
Nyheder fra Religion.dk
Er selvudvikling det moderne svar på Gu..
20/09/2019 08:00
Er ordentlighed virksomhedernes nye valu..
19/09/2019 22:00
Professor: Svend Lings-sag har mudret de..
19/09/2019 22:00
Test dig selv: Hvor godt kender du Højs..
19/09/2019 08:00
Natur og kultur har præget de shamanist..
18/09/2019 08:00