annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 10 < 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#187 - 07/04/2008 22:08 Re: AFSKAF RELIGIONSFRIHEDEN! [Re: Borad]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Borad.

Selvfølgelig skal børn ikke indoktrineres med ateisme. Så kan de jo hurtigt komme i konflikt med andre børn. De skal have forklaret, hvad tro vil sige, så de også forstår deres legekammerater. Jo mere de spekulerer på, om Gud findes, jo lettere bliver det for dem senere at træffe en selvstændig beslutning om, hvad de anser for sandt.

Børn har ingen problemer med at tro. De balancerer på grænsen mellem fantasi og virkelighed, hvis man lader dem tænke frit, og det udvikler deres tænkeevne kolossalt. Indoktrinerede børn udvikler sig ofte til ignoranter, som det også fremgår af et af mine små QUAD.

Børnelærdom.

Børn vil meget gerne lære.
Hvis du ofte si'r; "La' være!"
vil du se dem vokse til
no'en, der intet lære vil.


Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#188 - 07/04/2008 22:49 Re: AFSKAF RELIGIONSFRIHEDEN! [Re: ole bjørn]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Hej Ole Bjørn:o)

Tak for responsen:o)

Jeg har tit haft denne diskution med diverse 'kurtisaner'.. Nu er jeg jo, hvilket ikke er nogen hemmelighed, religiøs, og jeg har tit spurgt de ikke-religiøse piger jeg har haft et forhold til, om hvordan vores børn skulle opdrages; med at der er nogen der tror på en gud, eller at der er nogen der ikke tror på en gud..

Svaret var tæt på altid: De skal selvfølgelig opdrages med at der er nogen der tror på en gud..

For en religiøs vil svaret selvfølgelig være omvendt..

Jeg behøver vel egentlig ikke at gå dybere i denne 'problematik', de fleste herinde er såmæn intelligente nok til at gennemskue stridspunkterne i det..

Jeg vil dog holde fast i hvad du siger:

Citat:
De balancerer på grænsen mellem fantasi og virkelighed, hvis man lader dem tænke frit, og det udvikler deres tænkeevne kolossalt. Indoktrinerede børn udvikler sig ofte til ignoranter,


Det er vel essensen?

Men kan nogen 'love' at ville lade deres børn opleve tingene 100% fra begge 'fløjes' sider? Vil man ikke altid have en tendens til at lade ens egen overbevisning influere på inputtet?

Mvh
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#262 - 10/04/2008 11:00 Re: AFSKAF RELIGIONSFRIHEDEN! [Re: Ransom]
Martel Offline
ny
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 30
Sted: Holte
Som et enkelt eksempel på en omkostning kan nævnes de kostbare og besværlige sikkerhedsforanstaltninger, som blev indført i hele verdens lufthavne for et par år siden, efter muslimske terrorister havde planlagt at sprænge 10 fly i luften.

Et andet eksempel er de kolossale udgifter til rydningen af Ground Zero i New York efter WTC-katastrofen, der som bekendt (dog nok ikke af dig) blev udført af RIGTIGE muslimer.
Top Svar Citer
#263 - 10/04/2008 12:32 Re: AFSKAF RELIGIONSFRIHEDEN! [Re: Borad]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Borad.

Du spørger om jeg mener at jeg har noget imod at børn modtager en ateistisk prægning.
Jeg håbede at det fremgik af mit indlæg at børn på ingen måde skulle indoktrineres, hvilket selvfølgelig også omfatter en ateistisk indoktrinering. Jeg mener de selv skal finde ud af hvilket ben de vil stå på med hensyn til religion eller ej, at nogle forældrer i deres "gode" ret indoktrinerer deres børn, kan man nok ikke komme til livs, men det er vel efterhånden fåtallet af fornuftige forældrer, der går ind i en alvorlig indoktrinering af deres børn.
Nu vil en ateistisk indoktrinering ikke kunne fylde ret meget i forhold til en kristen do, vil vel mest gå ud på at der ingen gud(er) findes og at dem der tror på det er lidt "kulrede".

Jeg kan tilføje at mine 3 børn er blevet døbt, jeg deltog ikke i dåben, men lavede festmåltiderne til familien, de måtte selv vælge om de vile konfirmeres og kun min datter valgte dette, fordi hendes veninder blev det, jeg var ikke med i kirken.
Vi holdt fest for vor datter og ældste søn, mens den yngste ville hellere rejse med mig igennem østens lande, på en rute han selv bestemte, det var meget spændende.
Så jeg har ikke bevist indoktrineret mine børn (tror jeg), selvom jeg er hardcore ateist.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#264 - 10/04/2008 12:50 Re: AFSKAF RELIGIONSFRIHEDEN! [Re: treram]
Kræn-P Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 423
Sted: Midtjylland
Kære Treram.

Hos os har forløbet været, at jeg ikke ønskede vore to børn døbt som små. Det kunne vente, til de blev voksne, hvor de selv kunne træffe valget. Imidlertid ønskede min hustru barnedåb kort tid efter fødslen, og med min selvudslettende holdning, er det klart, at resultatet blev spædbarnsdåb for begges vedkommende.

Med hensyn til konfirmation var vi enige om at give dem tilbuddet om i stedet at få en fest med gaver på samme niveau, som konfirmander fik. Konfirmationen skulle de kun tilmelde sig, hvis de af overbevisning var kristne. Det var de så, men om de begge er det i dag, svæver i det uvisse. Faktisk taler vi aldrig om det.


Med venlig hilsen

Kristian Pedersen

_________________________
»Kultur - det er ikke en fin menuèt
i en fortids-frednings-forening,
men det at man slås for sin modstanders ret
til at slås for den modsatte mening.
«

Piet Hein
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 10 < 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk