logo
Side 1 af 4 1 2 3 4 >
Nyt svar
Tråd valgmuligheder
#2161 - 29/07/2008 00:13 NÃ¥r chatten forsvinder
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Kære Alle

Er det kun mig, der på dette tidspunkt af døgnet hverken kan se eller skrive i chatten?

Det er meget muligt, at det skyldes Internet Explorer. Jeg forstår dog ikke problemet. Der er om dagen ingen problemer med at chatte, og jeg kan da også se chatten, selvom jeg ikke er logget ind. Chatten er dog for mig mest aktuel sidst på aftenen/natten, men her forsvinder den så ved midnat.

På sin vis ville det ikke gøre mig noget, at chatten kun var for de registrerede..

Mvh
Anne
#2162 - 29/07/2008 00:18 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: ALH]
Michael Offline
medlem af støtteforeningen
Registeret: 23/06/2008
Det er ikke helt hen i vejret, Anne. Chatten er også forsvundet for mig på internet Explorer,men jeg bruger mest Opera, så det sker ikke for mig.

Det er meget irriterende.

Jeg vil tro at der går noget galt i forbindelse med opdateringen. Men sig det du vil på en anden måde, som du gør nu. smiler
Top Svar Citer
#2165 - 29/07/2008 00:33 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: Michael]
ALH Offline
bor her
Chatten er genoprejst
#2166 - 29/07/2008 00:43 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: ALH]
Michael Offline
Jubiih!
Top Svar Citer
#2168 - 29/07/2008 00:49 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: ALH]
Admin Offline

Administrator
Registeret: 30/03/2008
Sted: Solskinsøen
Kære Anne

Da jeg er på arbejde, har jeg besøgt debatten fra 3 andre uafhængige pc'ere med explorer, og der har jeg kunnet se den selvom jeg ikke var logget ind.

Jeg ved ikke om der kan gå kuk i chatten, hvis flere indsender chat på samme tid.

Jeg har sat chatten til at alle kan se den, men det er kun registrerede brugere der kan chatte. Chatten er endvidere bygget så den skal opdatere sig selv, uden at man behøver at genindlæse siden. Hvorfor dette svigter, er endnu uklart.
#2250 - 30/07/2008 01:53 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: Admin]
ALH Offline
bor her
Så har chatten været forsvundet nogle timer nu.

Jeg er logget ind osv.

Godnat herfra til nær og fjern.

Mvh
Anne
#2251 - 30/07/2008 01:58 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: ALH]
Admin Offline

Administrator
Kære Anne

Jeg er ked af, at chatten ikke fungerer for dig. Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op eller finde på trist Det eneste jeg kan råde dig til er at anskaffe en anden browser.
#2263 - 30/07/2008 09:35 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: Admin]
ALH Offline
bor her
Kære Peter

Det er ikke din skyld, at chatten forsvinder på min skærm.

Den er endnu ikke kommet tilbage, så det betyder, at jeg ikke har mulighed for at chatte eller læse den.

Jeg er opmærksom på, at der ikke må stå www i http-adressen, men pt står der faktisk www - de kommer selv om, jeg ikke selv skriver det.

Mvh
Anne
#2267 - 30/07/2008 10:07 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: ALH]
Kræn-P Offline
Registeret: 29/03/2008
Sted: Midtjylland

Kære Anne.

Ovre på chatten står der: »ALH: Et forsøg på om jeg kan skrive og læse i chatten igen.« Så du kan altså skrive derovre, men mine to svar, kommer tilsyneladende ikke frem på din computer.

Med hensyn til www havde jeg det samme problem, nemlig at de kom igen, når jeg startede Trosfrihed.dk. Jeg løste det på den måde, at jeg slettede Trosfrihed.dk på min liste over foretrukne.

Herefter skrev jeg den korrekte adresse oppe i den øverste adresserude, og da jeg fik Trosfrihed.dk på skærmen, oprettede jeg igen adressen på 'foretrukne' ved at højreklikke på skærmbilledet og vælge 'tilføje til foretrukne'.

Tak for din PB, som jeg nok skal besvare.

Med venlig hilsen

Kristian
til at slås for den modsatte mening.
«

Piet Hein
Top Svar Citer
#2274 - 30/07/2008 11:55 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: ALH]
Michael Offline
Det er rigtigt, der er også kommet www. tilbage på min IE, og chatten er forsvundet.

Foruden det Kræn-P nævner har man også mulighed for at gå ind på "min side" og fjerne cookies, så bliver man automatisk logget ud. Hvis man derefter går ind i "funktioner" øverst til højre i Internet explorer kan man gå ind i "slet browserdata" og her kan man trykke på "slet alt". Så kan man prøve at logge på igen.

Desværre virker det ikke lige nu, min chatboks er også tom. smiler
Top Svar Citer
#2275 - 30/07/2008 12:04 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: Michael]
ALH Offline
bor her
Jeg har prøvet at få www væk, men det kommer bare igen, når websiden bliver fundet.

Cookies har jeg slettet. Jeg er lidt forsigtig med at slette de browserdata, da jeg er bange for at miste diverse koder, som computeren husker for mig blinker

Men kan man bare slette de datas uden, det ellers får nogle konsekvenser?

Der er i hvert fald noget galt. Min netforbindelse stagnerer også ofte, så jeg mistænker vista for at have en finger med i spillet, da der ikke skulle være noget i vejen med nette herude, hvor jeg bor.

Mvh
Anne
#2276 - 30/07/2008 12:08 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: ALH]
Michael Offline
Jeg tror også at det har noget med Vista at gøre, jeg kunne meget bedre lide XP. Det er rigtigt at man sletter de koder som windows husker, så man må indtaste dem igen. I stedet for at trykke slet alt, har man mulighed for at slette de forskellige ting enkeltvis såsom midlertidige filer og historie og så lade være med at sætte kryds i "slet adgangskoder". smiler
Top Svar Citer
#2277 - 30/07/2008 12:11 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: Michael]
Michael Offline
PS. Men som sagt, så virker det heller ikke for mig i IE i øjeblikket. Jeg bruger browseren Opera i stedet for.

Redigeret af Michael (30/07/2008 12:12)
Top Svar Citer
#2280 - 30/07/2008 12:44 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: ALH]
Admin Offline

Administrator
Kære Alle

Jeg har lavet et script der automatisk viderestiller til adressen http://www. uanset om man skriver det eller ej. Dette skyldes bl.a. at debatkollega Jerry forleden dag meddelte, at han har problemer med at gennemse indlæg.

I praksis er det ligegyldigt om Url adressen er med eller uden 'www'. Det skal bare enten være med eller uden 'www'. Da jeg har set at man på andre internetsider linker hertil med www.trosfrihed.dk har jeg derfor valgt at indsætte 'www' i adressen, så I og nytilkomne ikke burde opleve problemer med sitet pga. Url-adressen.

Chatten er bygget, så den opbevarer max. 30 chat. Jeg ved ikke pt. hvorfor den bliver usynlig for anonyme efter midnat, men jeg har testet mig frem til, at den kun viser chats for anonyme I explorer hvis gårsdagens chat er slettet/overskrevet.

Browserdata gemmer de internetsider du tidligere har besøgt, men hvis du har adgangskoder eller lign. så sørg for at få dem skrevet ned, inden du sletter browserdata.

Jeg arbejder videre med chatboksen
#2314 - 31/07/2008 00:10 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: ALH]
Michael Offline
Jeg vil bare sige, Hej Anne. chatten er også forsvundet på min IE. Så nu kan vi konstatere at chatten forsvinder på IE lige efter midnat. smiler
Top Svar Citer
#2315 - 31/07/2008 00:12 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: Admin]
ALH Offline
bor her
Lige for en god ordens skyld, så er chatten ikke tilgængelig for mig her om natten.

Jeg skrev noget til Borad om mit svarindlæg i tråden "Den jødiske satan", men jeg ved ikke, om det blev sendt ind i chatboksen. Jeg kan pt ikke se en hujende fis dér blinker

Vil nogen chatte mig noget, kan det evt. gøres her.

Godnat!
#2316 - 31/07/2008 00:12 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: ALH]
Michael Offline
Vi kan godt se dine indlæg selv om du ikke selv kan.
Top Svar Citer
#2317 - 31/07/2008 00:13 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: Michael]
ALH Offline
bor her
Hej hej Michael.

Synes vi skal sende Explorer en tur i arenaen, så kan den lære det, kan den syg

#2319 - 31/07/2008 00:17 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: ALH]
Michael Offline
Arentzen prøver at løse det lige nu, så prøv at se. Hvis du på et tidspunkt vil, skal jeg gerne lære dig at installere Opera. smiler
Top Svar Citer
#2321 - 31/07/2008 00:42 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: Michael]
Admin Offline

Administrator
Jeg pusler lige med chatboksen. Den er usynlig hos mig i exploerer selv jeg er logget ind, men jeg kan se den i firefox uden at være logget ind.

Jeg har ændret datoen på en chat, så den skulle være indsendt igår morges.
#2323 - 31/07/2008 00:46 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: Admin]
Michael Offline
Hvis man sletter sine cookies fungerer den igen.
Top Svar Citer
#2324 - 31/07/2008 00:59 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: Michael]
Jerry Offline
 medlem af støtteforening
Test af gennemse indlæg.

Jeps, det virker.

Tak Arentzen.

Jerry
Top Svar Citer
#2326 - 31/07/2008 01:04 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: Jerry]
Admin Offline

Administrator
Det er jeg glad for at høre smiler
#2331 - 31/07/2008 01:54 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: Admin]
Admin Offline

Administrator
Jeg har lige fjernet chat boksen, da jeg har brug for lidt arbejdsro. Den skal nok komme tilbage igen
#2365 - 31/07/2008 15:09 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: Admin]
Admin Offline

Administrator
Kære Alle

Jeg tror og håber at chatboksen virker nu som tilsigtet. Jeg fandt en fil på serveren inat, der var beskadiget, hvilket selvfølgelig er min fejl :flov: . Men pt kan jeg se boksen uden at være logget ind i IE, og det springende punkt er hvordan den tér sig i aften efter midnat, men jeg krydser fingre og håber at fejlen er rettet.

Men skulle det ikke gå som forventet, hører jeg det naturligvis gerne. Også hvis I skulle finde stavefejl eller andet der ikke er som det burde være.
#2394 - 01/08/2008 00:23 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: Admin]
ALH Offline
bor her
Kære Peter

Citat:
Jeg tror og håber at chatboksen virker nu som tilsigtet. Jeg fandt en fil på serveren inat, der var beskadiget, hvilket selvfølgelig er min fejl . Men pt kan jeg se boksen uden at være logget ind i IE, og det springende punkt er hvordan den tér sig i aften efter midnat, men jeg krydser fingre og håber at fejlen er rettet.

Nu skal du have mange tak for dit store arbejde med debatportalen og herunder chatten. Du er vel nok en ørn til det.

Men det ser ud som om, at der kommer nogle spøgelser her efter midnat, hvor chatten ganske harmløst forsvinder på min skærm.

Jeg kunne se chatten inden, at jeg loggede ind, men ca. 00.02 forsvandt den som ryggen af et spøgelse.

Hmmm, den virkede da i nat efter, at du havde pillet ved et eller andet..

Mvh
Anne
#2397 - 01/08/2008 00:40 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: ALH]
Michael Offline
Du kan godt skrive. smiler
Top Svar Citer
#2399 - 01/08/2008 01:05 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: Michael]
Admin Offline

Administrator
Thomas

prøv at log ud og ind igen
#2400 - 01/08/2008 01:07 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: Admin]
Thomas
Uregistreret

Kan stadig intet se. Jeg diskuterede med Jerry, så gik Jerry ligepludselig (tror jeg), og så gik chatten efter ham.
Top Svar Citer
#2401 - 01/08/2008 01:12 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: Admin]
Jerry Offline
 medlem af støtteforening
Kære Thomas!

Jeg er her!

Jerry
Top Svar Citer
#2402 - 01/08/2008 01:18 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: Jerry]
Thomas
Uregistreret

Fornemt, Jerry!

Jeg kan også godt se dig igen under "hvem er online". Det kunne jeg bare ikke for en tid. Og jeg kan stadig ikke se chatten, så jeg kan ikke svare dig, hvis du har skrevet noget.

Nå, min pointe var egentlig bare, at et menneske ikke kan undgå at have metafysiske antagelser... derfor har det faktisk selv en sandhed med stort s. Om ikke andet så sin sandhed om, at en sådan ikke findes!

Under alle omstændigheder. Jeg forstår godt, at du er træt af religionernes hykleri - det er jeg i hvert fald.

Og jeg forstår også godt, at du er træt af mit hykleri ;)

Når jeg selv bliver forvirret, så siger jeg: Kærlighed er det største af alt! Evt. læser jeg nogle Jesus-ord om samme... og så kører det hele igen. Dette vælger du IKKE at gøre, kan jeg forstå.

Min indgang er således: Kærlighed er det største af alt - jeg oplever (jeg vil nu gerne påstå, at jeg ERKENDER, men så bliver folk sure), at dette er sandt... også med stort S.

Nå diskussionen bør fortsætte under tråden om sandheden.

Sov godt, når du når dertil. Jeg er efterhånden nået dertil og logger af om lidt.
Top Svar Citer
#2434 - 02/08/2008 02:43 Re: NÃ¥r chatten forsvinder [Re: ALH]
Admin Offline

Administrator
Kære Anne m.fl.

Jeg vover pelsen og siger at jeg nu har fundet fejlen til at chatboksen bliver usynlig efter midnat i Internet explorer. Det er nemlig sådan, at relativ tid vises, når man holder musemarkøren over et brugernavn i chatboksen, eks. 'Indsendt: idag 16:47'. Men når døgnet skifter, bliver alle gårdagens chats udskiftet med teksten 'Indsendt: Igår xx:xx'. xlm teknologi som anvendes i chat boksen kan ikke lide 'å' fra tastaturet, så derfor har jeg lavet 'å'et I HTML format som:
Html:
å 

Og så virker chatboksen igen smiler

Jeg beklager det tog noget tid at finde fejlen, men bedre sent end aldrig ;)
Side 1 af 4 1 2 3 4 >

Nyeste indlæg
Confessions of Vesten
af treram
23/05/2012 05:56
Den Evige Filosofi
af Arne Thomsen
21/05/2012 15:19
Konfirmationsalderen
af Zenia
19/05/2012 13:32
Historien om syndfloden