annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15661808
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380454
Et andet syn 1989812
Jesu ord 1522529
Åndelig Føde 1515936
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 242 gæster og 25 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 3 1 2 3 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#2155 - 28/07/2008 23:43 Debatforurening - eller missionering!
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
Ole Bjørn:
Citat:
Mere debatforurening fra Thomas, bestående af copypastede bibelcitater uden nogen selvstændige bemærkninger.


Hvilket også jeg gentagne gange har harceleret over. Denne non-debat-missionering (non-stop-keep-going-on-missionering), hvilket Thomas endog med henvisning til, at dette ville kunne påvirke evt. google-søgendes viden om Jesus'en, har indrømmet var hans agenda.

Og nu kæmper de store løs, mens jeg føler mig som et virus på en bakterie på en lus på en mus, der forsøger at trampe med på broen, hvor elefanterne kæmper.

Afventer - og håber, at dette forum ikke dør i denne kamp mellem disse kæmpere.

Jerry

Apropos bibelcitater:

Matthæus 10
34. Mener ikke, at jeg er kommen for at bringe Fred på Jorden; jeg er ikke kommen for at bringe Fred, men Sværd.
35. Thi jeg er kommen for at volde Splid imellem en Mand og hans Fader og imellem en Datter og hendes Moder og imellem en Svigerdatter og hendes Svigermoder,
36. og en Mands Husfolk skulle være hans Fjender.
37. Den, som elsker Fader eller Moder mere end mig, er mig ikke værd; og den, som elsker Søn eller Datter mere end mig, er mig ikke værd;
38. og den, som ikke tager sit Kors og følger efter mig, er mig ikke værd.

Lukas 19
v27 Men mine fjender dér, som ikke vil have mig til konge, før dem herhen og hug dem ned for mine øjne.«

Det vil Thomas nok nyde! Kærligheden i fuld udfoldelse.

Måske som en forsmag på apokalypsen. pifter
Top Svar Citer
#2158 - 28/07/2008 23:56 Re: Debatforurening - eller missionering! [Re: Jerry]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Jerry.

Debatten skal nok overleve nu, hvor alle tråde på nær én bliver holdt fri for personangreb. Hvis vi i tilgift kan få et "bibelcitatforum" bliver det helt godt.

Nu kan vi "skændes" i fred om vore holdninger til alverdens emner, og har vi lyst til at afreagere en irritation, så står der en rutineret sparringspartner parat i Arenaen.

Tag en dyb indånding og mærk den friske luft. griner

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#2160 - 28/07/2008 23:58 Re: Debatforurening - eller missionering! [Re: Jerry]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Sikke du altid kan male fanden på væggen kære Jerry.

Nu er det vel ikke dig som i virkeligheden er dommedags profeten, som blot venter på at slå til? tosset



Top Svar Citer
#2167 - 29/07/2008 00:46 Re: Debatforurening - eller missionering! [Re: serotonin]
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
Indsendt af: serotonin
Sikke du altid kan male fanden på væggen kære Jerry.

Nu er det vel ikke dig som i virkeligheden er dommedags profeten, som blot venter på at slå til? tosset


Hej du seretonin (opkaldt efter?) - nå lad nu det ligge.

Kender ikke (F)fanden hverken på væggen (fantasiens) end på andre steder end i kirkemalerier. (Dem som blev kalket over, da jødehaderen Luther fordrev katolicismen og indførte sin katekismus). Hvilke kalkmalerier heldigvis for de mestes vedkommende er bevarede. Folklore!

At være dommedagsprofet, kære seretonin, er en så gammeldags øvelse i overtro, at selv du burde grine over den.

Men jeg slår da gerne til. Bevæbn mig med Jesu våben, forlang, at jeg skal være med til udryddelsen af over de seks milliarder mennesker her på Jorden lige nu.

Hvorpå vi, i gudsglæde, vil hylde massemorderen, ham der i spidsen, Jesus, for Harmegedon-udryddelsen med kun 144.000 overlevende.

NÅh, lidt bedre end den forrige gudsudryddelse af menneskeheden. Dengang var der kun otte overlevende.

Seretonin:

Citat:
Nu er det vel ikke dig som i virkeligheden er dommedags profeten, som blot venter på at slå til?


UPS! AV! DET GØR ONDT! At skulle klassificeres som:

dommedags profeten

(PS: Det hedder ikke dommedags profeten; men dommedagsprofeten.)

Beklager seretonin; jeg er et menneske, tænkende, tilhører/accepterer ikke jeres overtro.

Jerry

PS: Men midt i al din overtro, men søgen efter en sandhed, er du da ret sympatisk, seretonin.

Og så - det satans problem - ikke at kunne gennemlæse ens egne indlæg inden afsendelse.

Nå, pyt, fyrer af!

Top Svar Citer
#2175 - 29/07/2008 01:09 Re: Debatforurening - eller missionering! [Re: Jerry]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Hvis ikke du tror på alt det du citere, og læser andre citere, hvorfor citere du det så? tosset

Top Svar Citer
#2178 - 29/07/2008 01:12 Re: Debatforurening - eller missionering! [Re: Jerry]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Og forresten tak. Du er nu også meget sympatisk min ven. smiler
Top Svar Citer
#2181 - 29/07/2008 01:29 Re: Debatforurening - eller missionering! [Re: serotonin]
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
Indsendt af: serotonin
Hvis ikke du tror på alt det du citere, og læser andre citere, hvorfor citere du det så? tosset


Ak, ja, kære seretonin, Thomas. Dit privatsprogbrug, som du har dyrket igennem snart utallige pseudonymer har altid afsløret dig, du kære Gud, Sandhed, Ærlighed, lille stemme, ven af lille stemme og ... o.k. orker ikke flere opremsninger af disse dine næsten utallige pseudonymer.

Jerry

PS: Til seretoninen:

"du citere", og læser andre "citere",.

Hvor ynkeligt et sprogbrug du har 'opfundet'.!

--------------------
Ikke gennemset - ikke muligt! Nåh pyt!

Top Svar Citer
#2182 - 29/07/2008 01:34 Re: Debatforurening - eller missionering! [Re: Jerry]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Du tager ganske fejl, Jerry.

Det er tre vidt forskellige personer.

Mvh

Ole Bjørn ;)

.
Top Svar Citer
#2183 - 29/07/2008 01:39 Re: Debatforurening - eller missionering! [Re: Jerry]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Indsendt af: Jerry
Indsendt af: serotonin
Hvis ikke du tror på alt det du citere, og læser andre citere, hvorfor citere du det så? tosset


Ak, ja, kære seretonin, Thomas. Dit privatsprogbrug, som du har dyrket igennem snart utallige pseudonymer har altid afsløret dig, du kære Gud, Sandhed, Ærlighed, lille stemme, ven af lille stemme og ... o.k. orker ikke flere opremsninger af disse dine næsten utallige pseudonymer.

Jerry

PS: Til seretoninen:

"du citere", og læser andre "citere",.

Hvor ynkeligt et sprogbrug du har 'opfundet'.!

--------------------
Ikke gennemset - ikke muligt! Nåh pyt!



Jerry, hvad sker der lige for dig her? forvirret

Det er da en pudserløjerlig sammenligning..
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#2184 - 29/07/2008 01:39 Re: Debatforurening - eller missionering! [Re: Jerry]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Man har da vel lov til at lave lidt sjov, ik.

Det er ret kedeligt kun at have ét navn.

Men tillykke min kære sympatiske ven, for du har lige afsløret dette århundredes bedste debat pseudonym trick. griner

Top Svar Citer
#2185 - 29/07/2008 02:11 Re: Debatforurening - eller missionering! [Re: ole bjørn]
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
Anne:

Citat:
Jerry, hvad sker der lige for dig her?

Det er da en pudserløjerlig sammenligning.


Beklager Anne, at dette går over for din forstand, ligesom det med dit kludder-snak i et tidligere spørgsmål til mig.

Naiv overtro, omend baseret på årelange studier i denne overtro, giver jeg ikke en femøre accept af.

Så, ihvorvel jeg anser dig for at være meget tolerant, også religiøst set, så er du også, set fra mit synspunkt, bare endnu et offer for den for tiden dominerende religion i vores region.

Jerry

Nåh, stadig nix gennemse: Fyrer endnu en gang af!


Top Svar Citer
#2186 - 29/07/2008 02:21 Re: Debatforurening - eller missionering! [Re: Jerry]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Jeg opfattede det sådan, at du troede at lille stemme, serotonin og Thomas var samme person?

Det er de ikke, men det ved du nok godt.

Det med kludder var dril (og jeg troede, at jeg godt kunne drille dig), pointen var at få nogle argumenter frem, men du valgte ikke at redde tråden ud - men jeg kan ikke huske den pågældende tråd nu.

Mvh
Anne
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#2187 - 29/07/2008 02:41 Re: Debatforurening - eller missionering! [Re: ALH]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
De er klart tre forskellige personer. Men jeg foretrækker til enhver tid lille stemmes oprigtighed, selv om jeg synes at han er temmelig småborlig.

De andre to er en fis i en hornlygte. smiler
Top Svar Citer
#2189 - 29/07/2008 06:15 Re: Debatforurening - eller missionering! [Re: Jerry]
Admin Offline

godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 386
Sted: Solskinsøen
Kære Jerry

Vil du prøve igen? Jeg har puslet lidt inat og lavet noget kode, der gør at man kommer til den rigtige Url uanset om man anveder www eller ej i adresselinien. Nogle af funktionerne 'chatboks', og 'se kladde' mv. er kodet i javascript og skal have den korrekte adresse for at fungere.

Dette skulle gerne være løst nu.
_________________________
Venlig hilsen
Admin
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 3 1 2 3 >


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
20/04/2024 17:02
Kom op på bjerget...
af ABC
20/04/2024 13:52
Vigtige præciseringer
af ABC
20/04/2024 13:23
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Brentford banker bundhold og nærmer sig..
20/04/2024 18:00
Politiet til stede i Korsør efter anmel..
20/04/2024 16:41
Vinderne i DM i Skills er fundet
20/04/2024 16:29
Politiet kan først melde nyt ud om flya..
20/04/2024 15:30
Pernille Skipper er nu officielt formand..
20/04/2024 15:07
Nyheder fra Religion.dk