annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 331 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#2117 - 28/07/2008 15:29 Hej Arentzen
Tilskueren
Uregistreret



Jeg ser på indlægget "Kære Carol, alias Ipso Facto" at I skal diskutere "debatterrorister" vel nærmere betegnet "Ipso Facto".

I har med den kurs der er i øjeblikket – ordet frit, hvor polemikkerne fejer over sitet - potentiale til at blive ligeså populær som den gamle pol-on-line. Opgaven bliver at holde krabaterne inden for lovens rammer. Hvis I vælger at luge duellanter - til en begyndelse (som IP) - ud, får I en pæn kedelig debat som der er utallige af på nettet. OB og IP ligner hinanden for meget, begge vil føre; man må dog retfærdigvis sige at OB er langt mere altfavnende, kreativ og selvstændigt tænkende.

Arentzen det er din debat, dette er blot input fra én af de mange læsere.

Tilskueren, der savner gode gamle pol. engel

.


Top Svar Citer
#2119 - 28/07/2008 15:44 Re: Hej Arentzen [Re: Anonym]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Hej Tilskueren:o)

Sjovt at du nævner dette:

Citat:
OB og IP ligner hinanden for meget.....


Jeg sad netop og tænkte det samme.. Havde jeg været Verner fra Religion.dk, havde jeg været overbevidst om at det havde været telepati.. Det er jeg dog ikke, så jeg tror nu mere det skyldes tilfældet og ens observationer:o)..

Anyway.. Man siger jo, at personer der minder mest om én selv, er dem man synes mindst om, da man ser egne fejl i dem.. Om det er sandt kan vel diskuteres, men jeg må da tilstå at de personer jeg har mødt, som jeg har set mine egne 'fejl' i, er dem jeg har haft det sværest med..

Netop Ole Bjørn og Ipso Facto har mange ligheder.. Nogle gange leger jeg med tanken om, at det i virkeligheden er én og samme person, der vil undersøge folks reaktioner på denne slags møder.. Men så alligevel ikke:o)..

Personligt synes jeg egentlig om dem begge, selvom jeg også godt forstår hvis folk kan få nok af dem, noget jeg dog ikke får, uanset hvor uenige jeg kan være med dem.. Ole Bjørn har jeg haft et par sammenstød med, især i klimatråden på Religion.dk, men det betyder jo ikke at man ikke kan respektere hinanden..

Jeg har det ligesom dig, jeg vil synes det ville være trist, hvis den ene blev udelukket.. Det tvivler jeg dog også på vil ske, da det går stik imod forummets politik på området.. Der skal være plads til debat'krige', og når parterne oven i købet er stædige og overbeviste om deres ret, så bliver det kun mere interessant at følge med i:o).. Samtidigt så kan der jo ikke undgåes at falde lidt af, af gode inputs og tanker til os andre der kigger med:o)..

Mvh
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#2122 - 28/07/2008 16:15 Re: Hej Arentzen [Re: Borad]
Anonym
Uregistreret

Personligt synes jeg egentlig om dem begge, selvom jeg også godt forstår hvis folk kan få nok af dem, noget jeg dog ikke får, uanset hvor uenige jeg kan være med dem.. Ole Bjørn har jeg haft et par sammenstød med, især i klimatråden på Religion.dk, men det betyder jo ikke at man ikke kan respektere hinanden..

Hej Borad

Jeg kan kun være enig. Jeg ser også gerne begge og flere som dem på debatten. Jeg burde retfærdigvis også hav nævnt IP's kvaliteter men han intellekt er indlysende og ingen kan overse det. Han skriver bare nogle f…'s lange indlæg og er ikke særlig flittig til at dele dem op i læsevenlige afsnit, hvilket får flere jeg kender til at skippe dem. Det er synd!

Udover det, så glæder det mig at du også er til den mere farverige debatstil, det har du så tilfælles, med størstedelen af dit folk.

Jeg håber du får ret i din formodning om at der er plads til begge d'herrer.

Cheers

smiler

.
Top Svar Citer
#2123 - 28/07/2008 16:27 Re: Hej Arentzen [Re: Borad]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Borad.

Jeg vil gerne have mig frabedt enhver sammenligning med Jeppe. Det faktum, at vi er opponenter i et skænderi, er ikke noget grundlag for en sammenligning af to mennesker, der er så vidt forskellige som nat og dag. Vi deler hverken moral, sprogbrug, viden, medmenneskelighed (eller mangel på samme), og vores fortid er lige så forskellig.

At sammenligne selvstændig forskning med primitiv overtro, der efterplaprer hvad der opfattes som magiske ritualer, viser blot, at man ikke har forstået nogen af delene.

Mvh

Ole Bjørn ;)

P.S. Til din (og andres) beroligelse kan jeg fortælle, at der ikke er nogen planer fra støtteforeningens side om at bede Arentzen udelukke nogen. Jeg ser personligt hellere, at der bliver oprettet en særlig arena for debatterrorister og deres modstandere, så også "blodtørstige" tilskuere kan få tilfredsstillet deres behov for hundeslagsmål, og den seriøse del af debatten ikke længere bliver forstyrret af sabotageaktioner.



Redigeret af ole bjørn (28/07/2008 16:45)
Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Nyheder fra Religion.dk