annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 11 < 1 2 3 4 5 ... 10 11 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#205 - 08/04/2008 10:51 Re: ISLAM ER VERDENS FARLIGSTE RELIGION. [Re: Ransom]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Du skal ikke tro på alt, hvad du læser i aviserne, Ransom.

Specielt ikke når det drejer sig om en sådan gedigent gang vrøvl, som når et byggeforskningsinstitut begynder at gøre sig kloge på sociologi og kriminologi.

Denne såkaldte kultursociolog Benny Schytte er ekspert i legepladsbyggeri og gør hvad han kan for at komme i pressen for at promote sine legepladsidéer og har overhovedet ingen kendt ekspertise om sociologiske problemer i den aldersklasse, som ballademagerne tilhører. Det har jeg til gengæld fra arbejde med unges problemer på Nørrebro og Vesterbro og Christianshavn i slutningen af halvtredserne, så drengen Benny er sikkert kommet i en af de ungdomsklubber, som jeg arbejdede med.

De eneste halvkriminelle unge dengang var slænget omkring "Sofakurt" og "Stritter". Den første kan nogle måske huske fra senere meget omtalte smuglersager, men der er overhovedet ingen sammenligning mellem dem og vore dages grove voldsmænd. Heller ikke de "vilde engle" (forløberen for Hells Angels) med talsmanden Bjørn Andersen (lille Palles storebror) var som klub involveret i organiseret kriminalitet. Så både Benny Schyttes hukommelse og virkelighedssans er meget mangelfuld.

Der var ingen dengang, der angreb politi og brandfolk med brosten, og ingen autonome områder som politifolk frygtede at gå alene ind i. Intet hærværk af betydning, og ingen andre "gadebrande" end christianhavnernes traditionelle afbrænding af juletræer nytårsaften. Selv om mange gik med dolke, så blev de aldrig brugt i slagsmål mellem unge, og ingen blev sparket til invalider.

Hvad der er Benny Schyttes og bygningsteknikernes motiver til at fremsætte sådanne vildledende postulater kender jeg ikke, men de er altså i modstrid med de kriminologiske kendsgerninger, og det kan enhver konstatere ved at kigge i avisernes arkiver. Mindre voldsforbrydelser et eller andet sted i landet blev dengang ofte omtalt i alle landets aviser, især i agurketiden. I dag gider kun lokalaviserne at skrive om dem.

Til gengæld er det blevet en populær salgsfremmende foranstaltning i store dele af pressen, at blæse besynderlige udtalelser op til sandfærdige "ekspertudtalelser". Det er en hån mod læsernes intelligens, men den synes åbenbart at være berettiget i en hel del tilfælde.

Mvh

Ole Bjørn ;)


P.S. Som modvægt mod dit "beroligende" indlæg synes jeg, at du skulle læse Boggers indlæg om UN's muslimske angreb på din ytringsfrihed. Men hvis du er muslim selv, vil du nok finde det virkelig beroligende. Det gør vi andre ikke.

Top Svar Citer
#207 - 08/04/2008 11:44 Re: ISLAM ER VERDENS FARLIGSTE RELIGION. [Re: ole bjørn]
Ransom Offline
godt igang
Registeret: 06/04/2008
Indlæg: 115
Citat:
en sådan gedigent gang vrøvl

Ja, ja Ole Bjørn. Du mener altså at dine 50 år gamle oplevelser er mere troværdige end nogle nyligt indsamlede erfaringer.
Jeg tillader mig at tvivle på, at Aalborg Universitet vil publicere noget, som kan betegnes som 'gedigent vrøvl' og 'vildledende postulater' (Statens Byggeforskningsinstitut er en del af Aalborg Universitet), og både beboerrepræsentanter og det lokale politi beretter om meget få egentlige konflikter.

Top Svar Citer
#209 - 08/04/2008 12:09 Re: ISLAM ER VERDENS FARLIGSTE RELIGION. [Re: Ransom]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Nej, Ransom, jeg mener at Benny Schyttes sammenligning er noget gedigent vrøvl. Jeg har ikke set rapporten, så jeg kan ikke udtale mig om dens konklusioner. Det fremgår heller ikke om det er universitetets egen forskning eller en rapport fra en gruppe af studerende.

Hvis det er det sidste, har jeg set adskillige eksempler på gedigent vrøvl fra mange universiteter, især fra mediestuderende på RUC, som tidligere ofte henvendte sig til mig i deres research til deres opgaver. Man måtte tvivle på deres åndsevner, når man så den færdige rapport.

Det ville ligne Aalborg Universitet dårligt at sætte deres byggeforskningsinstitut i Hørsholm, som beskæftiger sig med energirigtigt byggeri, til at lave sociokriminologisk forskning i Århus og Odense. Du mangler åbenbart viden om universiteters forskningspolitik og bevillingsforhold.

Så mon ikke disse udtalelser står helt for Benny Schyttes egen regning. Prøv med lidt kildekritik inden du kommer med flere mærkelige postulater.

Mvh

Ole Bjørn ;)


P.S. Jeg har netop hørt Benny Schytte i radioavisen kl. 12. Ganske som jeg forventede er rapporten ikke en sociokriminologisk undersøgelse, men en undersøgelse af børn og unges brug af de bygningsmæssige faciliteter omkring beboelsesejendomme (legepladser og lignende). I den forbindelse har Benny Schytte besøgt en række beboelsesområder og herunder talt med beboerne, som har fortalt om deres opfattelse af livet det pågældende sted.

Der er således tale om Benny Schyttes egne konklusioner på et område, som ikke vedrører undersøgelsens formål, som er at afklare hvordan udenomsfaciliteter i boligområder skal udformes for at give de bedst mulige betingelser for socialt samvær og livsudfoldelse. Ålborg Universitet skal derfor ikke gøres ansvarlig for hans erindringsforskydninger.



Redigeret af ole bjørn (08/04/2008 12:53)
Top Svar Citer
#210 - 08/04/2008 13:04 Re: ISLAM ER VERDENS FARLIGSTE RELIGION. [Re: ole bjørn]
Ransom Offline
godt igang
Registeret: 06/04/2008
Indlæg: 115
Du kan læse rapporten her:
Se her

Bemærk: Statens Byggeforskningsinstitut, Aalborg Universitet • 2008


Redigeret af Ransom (08/04/2008 13:16)
Top Svar Citer
#211 - 08/04/2008 14:17 Re: ISLAM ER VERDENS FARLIGSTE RELIGION. [Re: Ransom]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Så har jeg læst rapporten, Ransom, og hvad så!

Den siger ikke noget væsentligt, som jeg ikke vidste i forvejen. Den bekræfter det blot. Men kernepunktet er, at den ikke indeholder den mindste sammenligning med forholdene i Danmark for halvtreds år siden. Du har altså på falskt grundlag taget Aalborg Universitet som gidsel for dit (og Benny Schyttes) postulat om, at volden i Danmark ikke er blevet værre.

Det er useriøst at argumentere på den måde.

Uanset hvilke problemer det drejer sig om, så er forudsætningen for at man kan løse dem, at man gør sig problemet og dets årsager helt klart. Derfor kan din holdning, hvor du nægter at anerkende, at der overhovedet er et problem, ikke gavne nogen som helst.

De fleste af os ønsker et fredeligt og velfungerende samfund. Hvis du vil medvirke til det, så skal du begynde at tænke på en helt ny måde, og ikke lukke øjnene for den virkelighed, vi befinder os i.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 11 < 1 2 3 4 5 ... 10 11 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk