annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Blue Mind og Green Mind
Hvem er online?
0 registrerede 294 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 13 af 13 < 1 2 ... 11 12 13
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#1655 - 20/07/2008 18:30 Re: Dagens Jesu ord til Thomas. [Re: ]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Så du mener altså, Thomas, at halvanden milliard kristne ikke tror på Jesus, og du er den ene retfærdige.

Du vil nok få en hel del problemer med at råbe St. Peter op i det kor allerede ved perleporten, hvis det skal være dit "adgangsbevis".

Du ryger direkte ned til ham, du ved, som vil belønne dig for dit gode arbejde som antikrist.

Glem bare vintertøjet. Du skal nok holde varmen alligevel.

Med varm hilsen fra

Ole Bjørn ;)

.
Top Svar Citer
#1656 - 20/07/2008 18:41 Re: Dagens Jesu ord til Thomas. [Re: ole bjørn]
Thomas
Uregistreret

"Så du mener altså, Thomas, at halvanden milliard kristne ikke tror på Jesus"

Sagde du ikke selv forleden på chatten, at:

"Der er over seks milliarder mennesker i verden, men kun omkring 1,5 milliarder der officielt er kristne, men en stor del af dem er det kun af navn."

Utroligt, at du er villig til dette hykleri! Du skider på, hvad du selv har sagt og skrevet. Du skider på indholdet i debatten. Du går KUN efter manden, ikke bolden. For dig er saglighed aldeles irrelevant!

På trods af de store ord, så hygger jeg mig faktisk lidt med (eller over) dig! Du minder mig om dengang, mine brødre var små, og jeg kylede rundt med dem til vores store fryd!

"og du er den ene retfærdige."

Hvad jeg mener om 'de kristne' fører vel ikke nødvendigvis til dette...


Redigeret af Thomas (20/07/2008 18:58)
Top Svar Citer
#1657 - 20/07/2008 19:51 Re: Dagens Jesu ord til Thomas. [Re: ]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Jeg står altid ved, hvad jeg har sagt, Thomas, og der er ingen modsigelse i det, jeg har sagt. At være kristen af navn og ikke af gavn udelukker ikke troen på Jesus. Man kan godt tro på Jesus, men ikke leve et kristent liv.

Det sidste handler om tolerance og tilgivelse, som er det budskab Jesus kom med. Du optræder hverken tolerant eller tilgivende her på debatten, men mere som farisæerne, der mente at det var dem, der havde patent på at fortolke skriften.

Det samme giver du udtryk for her, og dermed har du sat dig selv i et modsætningsforhold til alle her, som har en anden opfattelse. Det er dette hovmod, jeg går efter, ikke dig personlig, men da du identificerer dig selv med dette hovmod, og du angriber andre personligt for deres tro og overbevisning, så må du finde dig i samme behandling selv.

I stedet for at redegøre for din egen tro, og om hvorfor du tror sådan, prøver du at terrorisere os med bibelcitater og det falske evangelium. Du respekterer ikke andres tro, og det ovenikøbet på en debat, der hedder trosfrihed.

Vi har selv en bibel, Thomas, (jeg har selv flere forskellige udgaver fra de sidste par hundrede år) og vi kan selv læse i den, når og hvis vi har lyst. Du skal ikke styre vores læsning.

Hvis du vil kalde dig ægte kristen, så skal du efterleve Jesus ord (og ikke Ouseley's) i stedet for at prædike bål og brand som JV'erne.

Men det er måske der, problemet er opstået. Det virker som om, at du er en tidligere JV'er, der blot har skiftet én fundamentalistisk tro ud med en anden. Stilen er i hvert fald den samme.

Mvh

Ole Bjørn ;)

.
Top Svar Citer
#1663 - 21/07/2008 01:05 Re: Dagens Jesu ord til Thomas. [Re: ole bjørn]
Thomas
Uregistreret

"Jeg står altid ved, hvad jeg har sagt, Thomas, og der er ingen modsigelse i det, jeg har sagt. At være kristen af navn og ikke af gavn udelukker ikke troen på Jesus. Man kan godt tro på Jesus, men ikke leve et kristent liv."

Åh ja, det mener de kristne jo netop også. Men Jesus bød os at HANDLE på hans ord. Derfor er konklusionen den samme: De tror netop ikke. At på Jesus er at tro på, hvad han siger. At påstå, at man tror, men vælge selve levevisen fra, når han endda påbyder den... come on...!

Men det er da godt, at du slår hovedet på sømmet, selv om det vist ikke er helt med vilje: Du skitserer åh så perfekt, hvor 'hul' - eller manglende! - en tro, de har.

"Det sidste handler om tolerance og tilgivelse, som er det budskab Jesus kom med."

Jesus bød os at elske. Gud er kærlighed. Han skærpede en masse bud i bjergprædikenen og afsluttede sin prædiken med at sige, at vi skal handle på hans ord. En del af dette er naturligvis tilgivelse.

"Du optræder hverken tolerant eller tilgivende"

Hvem mener du har forbrudt sig imod mig, siden jeg skal tilgive dem?

"Du skal ikke styre vores læsning."

Du er velkommen til ikke at læse Jesu ord i tråden om samme. Jeg tvinger dig ikke til noget.


Redigeret af Thomas (21/07/2008 01:18)
Top Svar Citer
#1739 - 23/07/2008 01:19 Re: Dagens Jesu ord til Thomas. [Re: ole bjørn]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

... som denne gang handler om bespisningen af de tredive tusind.

Og Jesus kaldte sine disciple til sig og sagde: "Jeg ynkes over skaren, for de har allerede været hos mig i en uges tid og har ikke noget at spise og drikke; og jeg vil ikke sende dem sultne og tørstige bort, for at de ikke skal blive udmattede undervejs." Hans disciple sagde til ham: "Hvorfra skal vi her i ødemarken skaffe kød nok til at mætte så stor en skare?" Jesus spurgte dem: "Hvor mange lammekoteletter har I?" De svarede: "Godt et dusin og syv krukker vin, kun lige nok til os selv i aften." Så tog Jesus de tretten lammekoteletter og krukkerne med vin, velsignede dem og bad disciplene dele dem ud til skarerne, og alle spiste og blev mætte og kom i så godt humør af vinen, at de sang lovsange til Gud for hans mirakuløse gavmildhed, og der var 7 gange 7 koteletter i overskud og vinkrukkerne var helt fyldte. Der var ca. tredive tusind, der havde spist, inklusive kvinder og børn, men de sidste fik kun saftevand, for Jesus sagde: "Lad de små børn komme til mig og drikke saftevand af min mund, for min Fader har sagt, at vin kan skade børns udvikling og gøre dem til vantro."

Ægte Jesu-citat fra "Sandhedens Evangelium".

griner

Top Svar Citer
annonce
Side 13 af 13 < 1 2 ... 11 12 13


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Polsk mand mistænkt for spionage i plot..
18/04/2024 20:12
Nyheder fra Religion.dk