annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15685097
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382002
Et andet syn 1991611
Åndelig Føde 1524567
Jesu ord 1523363
Galleri
Når andre stjæler fokus....
Hvem er online?
0 registrerede 423 gæster og 178 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16202 - 08/10/2013 17:46 Re: UN`s menneskerets Deklaration af 1944 [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

hej Arne.
Det skulle helst stå i den internationale UN deklaration, muligvis med de ord jeg svarede Zenia med, så gälder det alle, det må have väret en smutter, men jeg läste andetsteds at der nogle betragtede deklarationen som noget " guddommeligt " mon det var fordi ateisterne ikke blev omfattet ??.

Med hensyn til min mening om livet så har jeg jo forklaret, hvordan jeg har nydt og nyder livet til stadighed, så jeg ved ikke rigtigt hvor du vil hen med dit spörgsmål.
Jeg kan da tit undres over livet og hvad der findes på kloden, hvor kommer de ädle metaller fra, hvor kommer det hele fra, det kan ikke väre skabt af en ånd, de trilliarder af stjerner, planeter o.s.v. ja det er umådelig store tal afterhånden som videnskaben bliver dygtigere og dygtigere til at tränge ud i rummet, kan det bare ha väret der altid? näh det startede for ca.13 mia år siden??? siger videnskaben.

mvh. treram
Top Svar Citer
#16203 - 09/10/2013 08:00 Re: UN`s menneskerets Deklaration af 1944 [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7202
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Nu ved vi da i det mindste, at britisk lov beskytter ateister mod diskrimination, og hvad danske ateister angår, kan jeg ikke forestille mig, at de skulle blive diskrimineret - kan du?
Du vil have hele kloden med, og jeg ønsker dig held og lykke dermed.

Jeg forstår så, at den mening, du har fundet med dit liv, er at nyde det.

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#16204 - 09/10/2013 10:36 Re: UN`s menneskerets Deklaration af 1944 [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Hej Arne.
Så jeg burde måske flytte til England ??, men du mener ikke at det jeg skrev til Zenia behöves, for at der er fuld klarhed over det hvad der gälder for hvem.

Jeg mener din mening med livet kun dejer sig om det meget omtalte bemalede brädt, er det så meget bedre end bare at nyde livet og väre en troubleshooter som jeg vist også har skrevet för, jeg "elsker" udfordringer og at få dem löst til alles tilfredshed, det klarer jeg stadig, men det er måske for teknisk, for at kunne kaldes en mening med livet??

siger treram
Top Svar Citer
#16213 - 10/10/2013 07:50 Re: UN`s menneskerets Deklaration af 1944 [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7202
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Du mener, at menneskers ret til at forlade islam kan styrkes i muslimske lande v.hj.a. menneskerettighederne, hvis retten til ateisme tydeliggøres, og det kan da meget vel tænkes at være rigtigt, omend UN's menneskerettigheder nok ikke har den store indflydelse i lande, hvor kultur og religion er så tæt sammenfiltrede, som tilfældet er, hvor islam er dominerende.

Men i vores del af verden bliver det vel svært at finde eksempler på, at ateister diskrimineres?

Om "det malede bræt" kan jeg kun sige, at det har du "fået galt i halsen".
Jeg er jo ikke ortodoks kristen, men det hindrer mig ikke i at finde inspiration, her som andre steder, til at opleve "verdens væren" som et vidunder eller mirakel (hvilket jo ikke dermed forudsætter guder).

Det gør jeg f.x. også, når jeg læser den muslimske sufi-digter Rumi's ord;
Citat:
Denne flygtige verden er et tegn på sandhedens mirakel,
men selvsamme tegn er et slør der skjuler de evige sandheder.


Hvad ateismen angår, mener jeg stadig, at fravalg af noget (guder) uden at sætte noget andet i stedet nok ikke rigtig har udsigt til at kunnne få ret mange tilhængere - lidt ud fra tankegangen: Hellere ramme ved siden af end slet ikke at skyde. blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#16214 - 10/10/2013 09:21 Re: UN`s menneskerets Deklaration af 1944 [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Nej jeg tror heller ikke at ateister i de muslimske lande får det lettere hvis min pasus blev tilföjet Deklarationen.

Men vi har i vesten et groft eksempel på diskriminering af ateister, nemlig i "guds eget land" USA, hvor det er umuligt at blive präsident hvis du er ateist og det er selvom at religion sådan set er bandlyst fra statens side, må ikke bruges som pressionsmiddel på nogen måde, desuden svärger du i USA ikke på biblen men på den amerikanske forfatning.

Vi har sågar eksempler her i lille Danmark på diskriminering af ateister, hvis ateister önsker at blive begravet på en kirkegård, koster det en mindre formue, hvor det er gratis for medlemmer af folkekirken, du kan have väret medlem i 50-60 år og så meldt dig ud, så står der ingen penge på kontoen, men melder du dig ind ved 80 års alderen, så sparer du denne udgift, meget logisk, ja for de troende men ikke for fornuftige mennesker, desuden er mange kirkegårde kommunalt eget og ikke kirkens egen jord.

Du skal endvidere medvirke til betaling af bispers, prästers og andre kirkemedarbejderes pensioner, selvom du er ateist, det er sku da for dumt og klart en diskriminering, det er statslig diskriminering, du kan sikkert finde flere tegn på sådanne diskrimineringer af ateister.

Ja selv kongehuset er offer for diskriminering, idet det pr.lov er forpligtiget til at vedkende sig den protestantiske trosretning, så ny kommende medlemmer - ägtemänd og kvinder skal skifte tro, dersom denne ikke er den protestantiske, hvis de vil ingå ägteskab med et medlem af kongefamilien.
Dette er en klar omgåelse af UN´s deklaration art. 18.

Og hvis vi ikke havde en offentlig stats religion, ville denne art.18 nok blive overholdt. Men nu vil staten stadigväk bestemme hvem og hvad vi skal tilbede, det er sku for meget.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 5 < 1 2 3 4 5 >


Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 00:40
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
KL: Kæmpe hul i miljøskadeloven
25/04/2024 10:17
Lærerstuderende i Skive frygter spøgel..
25/04/2024 10:04
Mand med økse vandrede rundt i Københa..
25/04/2024 09:40
Retssag: Er det en menneskeret at kunne ..
25/04/2024 09:17
30 millioner kroner på vej til havneudv..
25/04/2024 09:06
Nyheder fra Religion.dk