annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
0 registrerede 323 gæster og 303 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 5 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16178 - 07/10/2013 07:11 UN`s menneskerets Deklaration af 1944
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Jeg har siddet og närläst denne deklaration i et andet öjemed da jeg opdagede at der manglede et modstykke til artikkel 18.

Her bliver de troendes/ religiöses rettigheder og friheder fastlagt, mens man intetsteds kan läse om de ikke troendes/religiöses rettigheder og friheder, det vil sige at deklarationen faktisk diskriminerer hele denne store gruppe af mennesker, der den dag i dag er den 2. störste gruppe af mennesker i verden, men som nok i 1944 var en noget mindre gruppe, men deklarationen mener den däkker alle og enhver og det gör den så ikke, det er for dårligt, men siger noget om de der har udarbejdet deklarationen, observans.

Og hvordan og hvornår bliver denne fatale fejl mon rettet?.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#16179 - 07/10/2013 09:39 Re: UN`s menneskerets Deklaration af 1944 [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

UNs menneskerettighedserklæring (klik) siger:
Citat:
Artikel 18.
Enhver har ret til tanke-, samvittigheds- og religionsfrihed: denne ret omfatter frihed til at skifte religion eller tro og frihed til enten alene eller i fællesskab med andre, offentligt eller privat, at give udtryk for sin religion eller tro gennem undervisning, udøvelse, gudsdyrkelse og overholdelse af religiøse forskrifter.
Du mener så, at ateister ikke er omfattet af denne frihedserklæring.
Jeg er dog overbevist om, at enhver dommer vil opfatte ateister som værende omfattet af artikel 18.

Min tankegang er den:
Ateister tror, at guder ikke eksisterer.
Den påstand vil ateister måske ikke anerkende. Men ateister kan jo ikke sige, at de ved, at guder ikke eksisterer, og dermed vil jeg mene at også ateister er omfattet af artikel 18.

P.S.: I tråden "Gud?", svarer du fortsat ikke på spørgsmålet om, hvad der ligger i, at dit liv "aldeles ikke er meningsløst". Jeg tror dig selvfølgelig på dit ord, men undrer mig over, at du slet intet siger herom - hvad det er for en mening, du har fundet (Jeg gætter, at netop ubehag ved meningsløshed afholder mange fra at blive ateister).

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#16184 - 07/10/2013 16:56 Re: UN`s menneskerets Deklaration af 1944 [Re: Arne Thomsen]
Zenia
Uregistreret

Kære Treram:

Nu er jeg rigtig spændt på, hvad du vil svare på Arnes spørgsmål, som jeg finder på samme tid både relevant og meget interessant.

smiler

m.v.h.
Zenia
Top Svar Citer
#16188 - 07/10/2013 21:03 Re: UN`s menneskerets Deklaration af 1944 [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Nu er ateister den 2. störste samling af mennesker på jorden iflg. Washington Post for et par måneder siden.
Og disse mennesker tror ikke på noget overnaturligt som en eller flere guder, disse mennesker vil man så ikke lytte til, men man lytter og lovgiver for de troende, fordi de tror på noget så primitivt som en gud.
Da deklarationen blev skrevet var der jo ikke så mange der turde stå frem og sige de var ikke troende, så nok derfor blev der ikke taget hensyn til disse, selvom man meget let havde kunne göre det.
Deklarationen er ikke skrevet for at bevise, at der er en eller flere guder, den er skrevet for at däkke alle mennesker i verden, hvilket den så ikke ser ud til at göre, den skal netop ikke diskriminere en gruppe af mennesker, men beskytte og sikre rettigheder for alle.
Men du mener, at der er en gud og da ateister ikke kan bevise at der ingen gud er, må de finde sig i at der er en gud ha ha, den er sku go, hvordan du eller andre vil bevise at denne gud eksisterer bliver spändende at höre, men deklarationen ändres nok ikke af denne grund, der vil altid väre nogen der finder et eller andet at tilbede ( jeg hentyder ikke til et malet brädt) og det skal de have lov til iflg. deklarationen.
Vi vil så blive pådömt en gud hvis en hvilken som helst dommer
bliver spurgt, den må du nok längere ud på landet med hr. Arne

Ateister kan vel sagtens sige at de ved der ingen gud er, lige så meget som prästerne i kirken er overbevist at der findes en gud, de takker jo gud et utal af gange ved hver gudstjeneste og tilbeder samme ved knäfald og bönner, det er ikke kun tro, det er en klar overbevisning at guden findes, ellers er de jo närmest småtossede hvis de bare foregiver noget.



Redigeret af treram (07/10/2013 21:16)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#16189 - 07/10/2013 21:09 Re: UN`s menneskerets Deklaration af 1944 [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Käre Zenia.
Nu har jeg som du nok ser,svaret Arne,og det går ikke ud på at bevise at der er en gud, men om ALLE menneskers ret til beskyttelse og rettigheder, det mener jeg ikke at deklarationen gör med de nuvärende artikler og paragrafer.
Hvad mener du selv?.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 5 1 2 3 4 5 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Nyheder fra Religion.dk