annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16075 - 04/09/2013 14:44 Treram, hvad siger du til pavens tale her
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hej Treram hvad siger du til pavens tale her (se efterfølgende link) angående urolighederne, borgerkrigen, i Syrien?

Jeg stiller dig dette spørgsmål fordi jeg selv er i syv sind, både ser jeg her en mulighed for at vi, alle jordens mennesker, kan se os selv som et stort broderfolk med de samme interesser om fred, som vi nu kan samles om og enes om skal udmønte sig i noget konkret, fordi denne pave måske magter at appellere til os alle, uanset politisk, etnisk og religiøs ståsted. Og ja så på den anden side, bliver jeg alt for håbefuld og optimistisk og er det røv og nøgler, altså uheldigt og meget reaktionært, hvis religion, i det her tilfælde paven, skal og kan spille en positiv rolle i forbindelse mulighederne for en mere fredelig verden.



http://www.kristendom.dk/artikel/523808:Synspunkt--Paven--Ikke-krig-igen--Aldrig-mere-krig
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#16080 - 05/09/2013 04:24 Re: Treram, hvad siger du til pavens tale her [Re: Hanskrist]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Hanskrist.
Den nye pave må jeg indrömme er en meget sympatisk pave og hans budskab som også involverer ateister, kan kun siges at våre et budskab om håb for medmenneskekärligheden.

Men håbet må nok siges at väre önske tänkning som jeg også tidligere har skrevet andet steds, idet når et lands leder er så hård i filten, at han uden at blinke bomber sit eget land sönder og sammen incl. uskyldige börn og kvinder, istedet for at sige nok er nok, nu må vi til stemmeurnerne, som jo nok er det folket i virkeligheden önsker, så er jeg overbevist om at han bare fortsätter med sine myrderier, til landet er en stor ruin, bare se hvordan Hitler formåede at få sönderbombet Tyskland og endda ikke stoppede krigen.

Så budskabet fra den rare pave er jeg bange for ingen betydning får, lige så lidt får den 7. sept. nogen betydning, Assad har stoppet örepropper i örene, om Barack Obama stopper sin planlagte aktion mod Assad for giftgasangrebet tror jeg heller ikke, her er Assad på linie med den japanske kejser, der påböd sine undersåter til at kämpe til sidste mand og kun ändrede mening efter at USA havde droppet 2 atombomber, så blev det alligevel for heftigt for kejseren.

Måske er et amerikansk angreb det der skal til for at stoppe volden mod et uskyldigt folk, men jeg mener at Assad skal fjernes i samme angreb, ellers fortsätter han ufortrödent.
Det er så sörgeligt, at man muligvis i en sådan aktion også kommer til at dräbe uskyldige mennesker, selvom man efterhånden ser at man kan rette sine raketter mod selv ganske små mål, og da det er militärforlägningerne og bombelagre mm man går efter vil der sikkert ikke väre nogen civilbefolkning der.

Vi kan nästen alle tilslutte os pavens klare tale, men nogle kan ganske givet ikke, paven har nok svärt ved at tränge igennem til den islamitiske verden, det er jo der alle verdens problemer opstår, resten af verden er efterhånden rettet ind og er blevet globaliseret og må tage imod et hav af flygtninge fra mange forskellige lande, netop hvor islam pröver at vinde fodfäste uden om folkets vilje.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk