annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Der er RAV i æ HAV
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 217 gæster og 30 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 3 < 1 2 3 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#15852 - 11/07/2013 10:07 Re: At være [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Zenia.

Tak for din medfølelse med moderen (min), der jo "ikke kunne handle anderledes".
Perspektivet, at hun "lever videre i en anden verden", at vi alle gør, må jeg indrømme, at jeg aldrig har taget rigtig alvorligt, og jeg ser nu, at det er en fejl, og at jeg nok har været lidt for optaget af den mistanke, at vi mennesker ikke kan udholde vores egen intethed og derfor må finde os en "åndelig sutteklud".

Vor tids kristendom afviser jo reinkarnation (klik) til fordel for opstandelse (klik), mens man vist roligt kan regne med, at ateister afviser begge dele.
Men idéen (klik) om reinkarnation "spøger" fortsat i kristendommen, og den er jo en fast del af bl.a. hinduisme og buddhisme.
I Østens religioner er reinkarnation vist nærmest en plage, og både i buddhismen og hinduismen er forløsningen Nirvana (klik), som jo ligger udenfor almen menneskelig fatteevne.

Jo, selvfølgelig skal det tages alvorligt, spørgsmålet om, hvad døden fører til, men jeg er ikke i stand til at nå frem til nogen overbevisning eller tro, så jeg er havnet i den nok lidt snusfornuftige holdning: Den tid den sorg/glæde - for i stedet at leve livet så fuldt ud, jeg kan - mens jeg har det blinker

Men nu åbner du jo (i hvert fald for mig) et nyt perspektiv, når du skriver:
Citat:
Jeg har selv i min indgang til dette liv bedt om at blive født af forældre, som ikke kunne høre.

Givetvis har det været årsag til megen forladthedsfølelse og ensomheds-ditto ... livet igennem.

Men min tro på, at jeg selv har valgt ... eller min Sjæl har haft tiltro til, at det kunne jeg klare i en fysisk tilværelse - har fået mig til at finde både overskud og sågar mening og retning i livet med det også. smiler smiler

Det er jo bestemt ikke Østens religioners "trædemølle", snarere tværtimod.
At det lægger et enormt ansvar på dine egne skuldre, det er jo indlysende, men at det også giver dig spirituel styrke (kan man måske kalde det), det er jo åbenbart.

Det er, synes jeg, et strålende perspektiv, og det skal jeg nok ha' lidt tid til at leve mig ind i blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#15859 - 11/07/2013 17:26 Re: At være [Re: Arne Thomsen]
Zenia
Uregistreret

Først lige en tilbagevenden til The Healing Codes, som du helt nøjagtig forstår til at være en opdagelse af, at vore celler rummer hukommelsen fra alt, vi har oplevet og gennemgået i dette (og alle tidligere) liv.

Fra mit eget liv kommer følgende (af mange) oplevelser:

Da jeg for mange år siden var på kursus i Reiki Healing, skulle vi kursusdeltagere prøve det af på hinanden.

Første gang jeg oplevede det, var det en ung kvinde, som skulle heale mig. ... Hun gik stille og roligt til værks, og det udviklede sig harmonisk ... lige til hun satte hånden på min venstre hofte ... for i det øjeblik brød jeg hulkende sammen i gråd og sorg. ... Det var uforklarligt for mig, og underviseren måtte tage over og forklarede, at min krop fortalte om en helt utrolig historie fra et tidligere liv. ...

Underligt nok har det været et område, som altid har voldt mig problemer, og forløsningen skete heller ikke her, for siden har jeg oplevet flere gange noget lignende under healing. ... Dog hver gang med en fornemmelse af, at smerten blev lettet hver gang. ...

Det var lidt omkring den bog, som jeg p.t. er optaget af og spændt på, hvad den kan give. ...

Du skriver lidt omkring kristendom og reinkarnationstanken. ...

Som jeg ser det, udvider tanken om reinkarnation i den grad vores referenceramme, at vi simpelthen ikke længere kan tage den påstand seriøst, at kun én religion har de virkelige svar på livet, mens alle andre religioner er falske eller mangelfulde.

Måske har vi alle i vor menneskelige evolution været omkring alle kontinenter og alle religioner.

Måske minder de os om tilsammen, at selv om vores jordiske eksistens er betydningsfuld, så er den også forbigående. ...

I hvert eneste oplevet liv er der nye regler at lære om de spil, som vi spiller og omdirigerer os mod vores endelige destination. smiler

Jeg finder, at reinkarnation er fuldstændig forenelig med kristendommens grundlæggende budskab, men derimod ikke helt med den teologiske chauvinisme.

Når Jesus blev spurgt om, hvad der var det største bud, svarede han: "Elsk Herren din Gud af hele dit hjerte, af hele din sjæl og af hele dit sind". ... Og: "Du skal elske din Næste som dig selv"

Intet sted i Bibelen står, at man skal tilhøre en bestemt religion ... så jeg tolker det som - kan man kalde det en form for universel åbenhed overfor Godhed omfattende enhver uanset trossted eller evt. mangel på tro overhovedet ... som vi endnu ikke er nået til at kunne efterleve, men som dog flere og flere bliver obs. på. smiler

At der ér udvikling i den rigtige retning, tror jeg på. Engang prædikede den katolske kirke, at "Uden for kirken er der ingen frelse" ... Det er da heldigvis blevet forladt. ...

Ikke mere - ud over
venlige tanker
Zenia
smiler
Top Svar Citer
#15895 - 19/07/2013 11:31 Re: At være [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Zenia.

Jeg har generelt skepsis overfor de mange selvhjælpsbøger, der myldrer på "det store gedemarked", der findes for den slags.
Men efter at have "googlet" lidt på bogen: THE HEALING CODE - Helbred dig selv (ISBN 978-87-7759-376-5) af Alexander Loyd og Ben Johnson, besluttede jeg at se nærmere på den.

Det er jeg først nu netop begyndt på, og der er i hvert fald det interessante ved den, at den anviser teknikker til at påvirke såvel det sympatiske som det parasympatiske nervesystem i os, som vi ellers ikke kan påvirke.

NetDoktor (klik) her en rimeligt kort og klar orientering om såvel det somatiske nervesystem (sansning og viljestyrede bevægelser) og det autonome nervesystems to dele:
det sympatiske:
Citat:
som forbedrer vores evne til at yde vores maksimale - det vil sige at kæmpe fysisk eller flygte med stor hast. Angst, stress og fysiske belastninger fører således til en aktivering af det sympatiske nervesystem.
og det parasympatiske:
Citat:
som udgøres af indvoldsnerver og dele af CNS, som er særligt aktive, når vi skal genopbygge kroppens resurser.

Så langt så godt - så jeg vil læse videre blinker

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#15897 - 19/07/2013 15:24 Re: At være [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Tak Arne - fordi, det interesserer dig. :)Der er jo en hjemmeside, hvor man kan stille spørgsmål vedrørende the healing code. ... Det gjorde jeg en torsdag aften, hvor jeg skrev mit spørgsmål og 7 min. efter blev der svaret fra u.s.a. ...
Vores verden ér blevet lille, tænker jeg.

m.v.h.
Zenia
Top Svar Citer
#15898 - 19/07/2013 15:30 Re: At være [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

A pro pos et andet indlæg om høns i dag, tænker jeg omkring det, du skriver om selvhjælpsbøger, at det ind imellem hænder, at

"blind høne finder et korn"

men det betinger jo også, at man har mod og tid og lyst til at gå i gang med det"store gedemarked", hvor det må indrømmes, at meget godt kunne undværes - og dog, måske er der andre, som finder dét udbytterigt, som JEG ikke lige mener at kunne bruge. ...

m.v.h.
Zenia
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 3 < 1 2 3 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Ny ældrereform præsenteres i aften
18/04/2024 18:31
Dansk Erhvervs medarbejdere kan låne ko..
18/04/2024 17:39
Nye slagteri-kollegaer vækker ikke bege..
18/04/2024 17:31
Seks anholdt for røveri, bedrageri og t..
18/04/2024 17:26
Festival fik sjældent underskud: 'Selvf..
18/04/2024 17:00
Nyheder fra Religion.dk