annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Nørresundby Rødhus
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 370 gæster og 318 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 3 < 1 2 3
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#15910 - 24/07/2013 10:29 Re: At være [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Zenia.

Jeg skrev ovenfor, at jeg ville læse videre, og nu har jeg været igennem det meste af bogen THE HEALING CODE - Helbred dig selv.
Det er efter min mening imponerende, som selve ”helbredelses-koden” er ”pakket ind” i orienterende baggrunds-oplysninger, som ikke uden videre kan afvises.

Ud over omtalen af den del af nervesystemet, der er udenfor viljens kontrol, men som helst skal være i balance, så man undgår fysiske skader som følge af ensidig anstrengelse (stress af cellerne), meddeles der om ”gemte energimønstre”, ”minder” (såsom psykiske traumer), der hævdes ikke blot at sidde i hjernen men i kroppens enkelte celler, ja endda i den æg og sædcelle, der blev til et menneske, og som overføres fra forældrene - supplerende den DNA-genetiske almindelige arv.

Einstein og kvantefysikken tages også med ind i billedet sammen med psykologi, hvor det hævdes, at 90 % af vore faktiske beslutninger hidrører fra vores ubevidste, der fungerer som billeder (uden ord), vi har i os.
Og er der konflikt mellem følelser og forstand, er det følelserne, der vinder, hævdes det.

Placebo-effekten (”det virker, fordi vi tror på det”) omtales også indgående og anerkendende – samtidig med at det hævdes at ”helbredelses-koden” ikke er af placebo-natur.

Skeptiske spørgsmål undervejs stiller forfatterne selv masser af undervejs – og besvarer dem ganske dygtigt – i hvert fald i de fleste tilfælde, vil jeg mene.

Og således orienteret om disse for os skadelige minder i kroppen på bogens første 184 sider kommer man omsider frem til, at der er 4 ”helbredelses-centre”, samt at man på 6 minutter kan påvirke dem på en gunstig måde.

Man skal ikke røre ved centrene, blot pege på dem med fingrene på en nærmere anvist måde, men først efter at man:
- har fokuseret på det problem, der plager en og har vurderet på en skala 1 – 10, hvor slemt, det er,
- har fundet frem til de følelser og forestillinger, der ligger i det,
- er gået tilbage i hukommelsen og har fundet situationer, der følelsesmæssigt ligner,
- har valgt det tidligste og igen har vurderet på en skala 1 -10, og
- har bedt en bøn om, at det skal lykkes.

Derefter skal man pege med ”lyskasterne” (fingrene) i en bestemt rækkefølge og på en bestemt måde i mindst et halvt minut på hvert af de 4 centre, samtidig med at man siger en sandhedsfokuserklæring (som man henter på internettet) og i øvrigt fokuserer på det positive - ikke det negative.

I resten af bogen får man især oplysninger om, hvordan man bedst finder sine egne problemer (som ofte ligger under bevidstheden i det ubevidste).
Der er et ret omfattende spørgeskema, som man kan besvare på internettet (klilk), og hvor man får tilbagemelding.

Virker det så – som forfatterne siger, at det næsten altid gør?
Det ved jeg ikke, i hvert fald ikke endnu.
Men på forhånd at udelukke en gunstig effekt, det vil jeg i hvert fald ikke blinker

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#15911 - 24/07/2013 19:44 Re: At være [Re: Arne Thomsen]
Zenia
Uregistreret

Tak Arne for et fyldestgørende referat. smiler Og ... fordi du tager the healing codes seriøst.

Om de virker?

Jeg ved det ikke, men har nu brugt dem i nogle uger uden ophør 2 - 3 gange dagligt ... Et eller andet i mig sørger for - uanset de ydre omstændigheder at få gjort koderne. ...

Vil egentlig ikke sige, at jeg har fået det bedre, snarere tvært i mod, men jeg er ved godt mod, for jeg tror, at koderne vækker gamle minder og traumer frem ... at det er dem, jeg kan mærke både fysisk og psykisk ...

Så jeg bliver ved ... og ser det knap så behagelige i øjnene som en form for rengøring smiler ... og så skulle der jo gerne blive mere lys og energi efterfølgende. ...

Vi får se, hvad som sker. Det er i hvert fald det, jeg tænker lige nu. ... smiler

Varme sommerhilsner
Zenia
Top Svar Citer
#15914 - 25/07/2013 17:31 Re: At være [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Zenia.

Ja, den situation, du beskriver, har forfatterne af bogen jo også taget højde for - sidst i bogen.

Det er virkelig spændende - og modigt, synes jeg - at du bruger dig selv som "forsøgskanin" - og orienterer os andre undervejs.

Held og lykke smiler

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 3 < 1 2 3


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Nyheder fra Religion.dk