annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Lazarus' opvækkelse
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 355 gæster og 119 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 10 < 1 2 3 4 ... 9 10 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#158 - 07/04/2008 00:45 Re: AFSKAF RELIGIONSFRIHEDEN! [Re: ole bjørn]
Ransom Offline
godt igang
Registeret: 06/04/2008
Indlæg: 115
Citat:
Jeg er svoren tilhænger af ytringsfriheden.

Dog vist med undtagelser. Du nævner nogle agitationer, som vist må være omfattet af ytringsfriheden.

Du slutter af med at undsige 'handlinger' uden at nævne hvilke handlinger, du hentyder til.

Citat:
Loven skal stille os lige og beskytte os mod andres overgreb. Religionsfriheden virker stik modsat, og tilgodeser samfundsskadelige minoriteter på bekostning af det store flertal.


Hvilke er disse overgreb?

Hvad er det for bekostninger, det store flertal bliver påført?
Top Svar Citer
#160 - 07/04/2008 06:18 Re: AFSKAF RELIGIONSFRIHEDEN! [Re: ole bjørn]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Morn' Ole..

"Et eller andet sted går det galt for dig i din forståelse af, hvad du læser".

- Ja, dét må du nok sige...

"Jeg har ikke på noget tidspunkt agiteret for noget forbud. Jeg har agiteret for afskaffelse af særrettigheder".

- Ka' du henvise til nogen strafudmåling der blev tilsidesat under henvisning til tiltaltes religiøse observans?

"Det er heller ikke altid forældrene, der indoktrinerer børnene. I tilfældet med muslimerne kommer den værste indoktrinering fra imamerne".

- Mennesker får ikke sent i livet pludselig den idé, at indrette deres livsførelse efter fanatiske religiøse retningslinier, medmindre de er opvokset under strenge doktriner. Den slags internaliseres tidligt i barndommen. At enkelte unge mennesker kan påvirkes gennem fanatiske præster, kræver ganske enkelt at der ér noget at arbejde suggestivt med. Men den slags vil næppe være særlig udtalt i et land som Danmark.

"Fremtidens samfund bliver overvågningssamfund. Det er naivt at tro andet, dels fordi teknikken er tilgængelig og allerede bruges mere af private, end folk i almindelighed tror, og dels fordi intens overvågning er det bedste forsvar mod den terrortrusel, som bliver værre dag for dag".

- Dette er en risiko ved en politik man fører, ikke en tankenødvendig konklusion der kommer sig af brugen af tekniske hjælpemidler. Man løser ikke problemer med kriminalitet ved at fotografere den. Det ved også politikere.
Man ku' ligeledes forestille sig et stigende pres fra borgere der viser deres foragt overfor paranoide politikere, ved fortsat at fraflytte landet og bl.a. fordi de nægter at leve i et samfund med tiltagende overvågning.

"Jeg frygter overhovedet ikke overvågning, selv om jeg lever et ret alternativt liv i forhold til normen. Men jeg har intet behov for at skjule mig for myndighederne".

- Jeg forstår ikke det her, det må jeg sige. Tror du da virkelig folk i Østtyskland o.a. steder, formåede at skabe sig et ønskværdigt liv under stigende statsovervågning? Og ser du slet ikke de ubehagelige konsekvenser der kommer sig af, at indrette sig i forestillinger der mere tegner et billede af forfølgelsesvanvid end af akkurat fare? Tænk på Mccarthyismen, fra et land mange idag glæder sig over at sammenligne sig med. Et US der nærmest var beviseligt psykotisk vanvittigt, og netop p.a. politikere der bl.a. så kommunister alle vegne. Frygtelige perspektiver i erindring, ik'?

"Du synes at jeg overdriver. Jeg synes at du mangler viden om de faktiske forhold i verden".

- Ja, det ku' jeg forestille mig ville blive svaret. Men nu er tilfældet jo, at din viden herom har du skabt gennem tilgængelige medier, nøjagtig som alle andre, og ikke ved feltarbejde. Så det er ikke sådan, at du ka' præsentere nogen for en viden om et land hvor muslimer bare lurer bag hvert et hjørne for at overtage og "islamisere" Danmark. Hvorimod sagen er, at du faktisk sidder og foreslår en lovgivning imod folks ret til at indrette liv efter ønske, eller rettere, imod præcis den religiøse tro der måtte tilfredsstille deres behov. Så begrundelsen for dit foreslag, kan ikke findes i nogen viden om fremtiden, men i dine egne frygtelige forestillinger vedr. en marginal gruppe af forstyrrede fanatikere du ingen kontakt har til. Synes du virkelig det er udtryk for en politisk realitetsopfattelse, nogen sku' ønske sig at bygge lovgivning på?

Jeg forstår dig ikke Ole. Jeg er ateist, men vil til enhver tid forsvare folks ret til i frihed at indrette deres liv efter en religiøs tro, såfremt det måtte være ønsket.

mvh
Simon


Redigeret af Simon (07/04/2008 06:27)
Top Svar Citer
#161 - 07/04/2008 07:07 Re: AFSKAF RELIGIONSFRIHEDEN! [Re: Simon]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Moron Simon.
"Jeg er ateist men vil til enhver tid forsvare ret til i frihed til at indrette til at indrette deres liv efter en religiøs tro, såfremt dette måtte være ønsket"
Og netop dette er jo problemet med ihvertfald danske forhold, ingen spørger danske børn om de ønsker at blive "overtalt" til at blive troende kristne, her har forældrerne ret til at pådutte børn deres egen påduttede tro, og skolerne SKAL ligeså prøve at få så mange som muligt overbevist om, at en tro er det eneste rigtige her i verden, det er dette som er forkasteligt, ihvertfald fra mit ståsted.
Trosfriheden eksisterer ikke for børnene, de skal fanges inden de selv kan tage stilling, ellers er kirken bange for at blive helt vippet af pinden, det er det det hele drejer sig om og intet andet.
Vi hører til stadighed fra kirkelige kredse at der må sættes mere ind med nye tiltag, for ikke at folkekirken helt skal blive elimineret. Det opleves efterhånden mere som en overlevelseskamp.

Så jeg er enig med Ole at vi bør kræve trosfrihed og ikke religionsfrihed. Med trosfrihed bliver de der er troende jo ikke dårligere stillet, men der bliver forhåbentligt taget mere hensyn til børnene stilling, således at de selv først i myndig alder behøver tage stilling til, om de ønsker en religiøs prægning.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#163 - 07/04/2008 08:18 Re: AFSKAF RELIGIONSFRIHEDEN! [Re: Ransom]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Ransom.

Nu har jeg i flere tidligere indlæg på andre debatter redegjort for mit syn på ytringsfrihed, som er kendt af mange, men det er selvfølgelig ikke muligt for en nytilkommen at vide, at jeg ikke mener at ytringsfriheden skal være totalt ubegrænset. Den skal dog kun begrænses i, at den ikke må anvendes til direkte at skade andre personer med uvederhæftige påstande..

Jeg har intet imod at folk giver udtryk for deres mening i grove ord. For min skyld må folk gerne kalde højrefløjen for nazister og facister og venstrefløjen for naive og landsskadelige idioter og regeringen for diktatorisk og vores demokrati for korrupt, og Hitler for en helt. Ved at høre alle de forskellige meninger, får man jo et reelt billede af, hvad der rører sig i befolkningen, og alle synspunkter kan komme til orde.

Men hvis du uden at have håndfaste beviser udspreder rygter om at den muslimske grønthandler henne på hjørnet spytter på alle sine varer for at vise sin foragt for enhver "kuffar", eller du fortæller at dit barns spejderfører er pædofil, og at bagerens kone moonligther som luder, så har du helt klart overtrådt de etiske grænser for ytringsfriheden. Et eller andet sted der imellem skal den lovlige grænse trækkes, og det skal efter min mening ske gennem lovgivning på demokratisk vis.

I ethvert suverænt land er det landets borgeres ret at vælge deres styreform efter de internationale vedtagelser. Langt fra alle mennesker i verden har denne ret. Det kan vi andre så vælge enten at hjælpe dem til eller ignorere, men det gælder for både diktaturer og demokratier, af landet og befolkningen må bære konsekvensen af deres styre i relation til andre lande og deres befolkninger.

USA er blevet lagt for had af nogle, fordi de blander sig, og nu har Danmark også prøvet at være i den hadedes rolle og blive betragtet som en fjende, hvor vi før var mest kendt for vore humanitære hjælpeaktioner.

Men det virker altså også den anden vej. Islamisk terror rettet mod de kristne lande i vesten har gjort, at islam nu bliver betragtet som en fjende. Ligesom alle danskere nu i muslimske lande bliver identificeret med invasionsstyrkerne i Afghanistan og Irak og med gudsbespottere, så bliver muslimer i dag identificeret med fjender af vores kultur.

Det skyldes ikke, at vi ikke er klare over, at der findes fredelige muslimer. Selvfølgelig gør der det, og de er da i overtal. Problemet er, at de i lande med ytringsfrihed ikke bruger den til at tage kraftig afstand fra terroristerne, men indtager den samme holdning som terroristerne overfor koranen - nemlig at den er Guds ord, som ikke kan drages i tvivl. Dermed godkender de det ideologiske grundlag for terroristernes virke. Dermed bliver islam som helhed fjenden, ikke den enkelte muslim.

Men hvordan udskiller man den fredelige muslim fra terroristen? At han ikke har begået nogen terrorhandling er jo ingen garanti for, at han ikke vil gøre det senere. Her er det taqija-begrebet kommer ind i billedet, for da taqija er en del af den islamiske religiøse ideologi, er det logisk umuligt at skelne mellem venner og fjender. Ved at give taqija en religiøs godkendelse har islam afskrevet sin troværdighed i al evighed. Muhammed var ikke begavet nok til at indse denne konsekvens, da han i sin magtbrynde valgte bedraget som et legalt våben til udbredelse af islam.

Hvis du ikke har bemærket de omkostninger, som muslimsk aggression allerede har påført os, er du enten muslim eller ude af kontakt med virkeligheden, måske begge dele.

Mvh

Ole Bjørn ;)



Top Svar Citer
#166 - 07/04/2008 12:40 Re: AFSKAF RELIGIONSFRIHEDEN! [Re: ole bjørn]
Ransom Offline
godt igang
Registeret: 06/04/2008
Indlæg: 115
Citat:
Hvis du ikke har bemærket de omkostninger, som muslimsk aggression allerede har påført os, er du enten muslim eller ude af kontakt med virkeligheden, måske begge dele.


Nå,nå. Det er da en rigtig kvalificeret bemærkning ELLER??
De handlinger, du nævner, er da vist omfattet vores injurielovgivning.
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 10 < 1 2 3 4 ... 9 10 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Nyheder fra Religion.dk