annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4260024
Et andet syn 1157215
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 913223
Jesu ord 808165
Spirituel omsorg 766907
Galleri
Et kig ud af vinduet i Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 2 gæster og 99 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 11 af 12 < 1 2 ... 9 10 11 12 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#15837 - 09/07/2013 12:36 Re: fem ting [Re: Simon]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 652
Vestlige samfund vinder ikke på alle. Jeg er ikke sikker på, hvorfor så mange mennesker gør et spørgsmål om Desert TRIBAL PRAKSIS i det 6. århundrede. Muhammed gjorde intet ud af normen for hans samfund. Det faktum, at Aisha gik på at blive en af ​​de vigtigste muslimer der nogensinde leve bare gør denne kritik tomt nogen reel substans.

"Børneægteskaber som denne var forholdsvis almindelige i beduin samfund på det tidspunkt, og forbliver almindelig i nogle samfund selv i dag. [15] britiske akademiker Colin Turner tyder på, at sådanne ægteskaber ikke blev set som upassende i historisk sammenhæng, og at personer i en sådan samfund modnet i en tidligere alder end i den moderne Vesten. "

"Britiske historiker William Montgomery Watt tyder på, at Muhammad håbede at styrke sine bånd til Abu Bakr, [6]. Styrkelse af båndene almindeligvis tjent som grundlag for ægteskab i arabisk kultur"

Muhammad blev tilbudt de smukkeste arabiske kvinder med mekkanerne og Quraysh stammeledere til gengæld for ham at opgive sin profetiske budskab. Han vendte dem ned hver gang. Kritik af Aisha alder under hendes ægteskab var et ikke-spørgsmål til sine tilhængere heller hans fjender. Folk har for ganske nylig begyndt at opdigte et spørgsmål om det, fordi de kæmper for at finde alvorlige kritik af Muhammed.

Europæiske jødedom - "Child ægteskab var muligt i jødedommen på grund af den meget lave giftefærdige alder for kvinder A ketannah (bogstaveligt betyder lille [et]) var en pige i alderen 3 år, og at på 12 år plus én dag, [4. ] a ketannah var helt underlagt sin fars autoritet, og hendes far kunne arrangere et ægteskab for hende uden hendes samtykke. "

Ikke at nævne, kan du gå til Guatemala / Honduras / andre sydamerikanske kulturer til

find børneægteskaber at være normen.









\ \ \ \ \ \ \ \ \ \




-Vestlig snak om kvinders liberaliseringen er intet andet end en skjult form for udnyttelse af hendes krop, nedbrydning af hendes sjæl og fratagelse af hendes ære. Vestlige samfund hævder at have 'opløftet' kvinder. Tværtimod har det faktisk nedbrudt dem til status konkubiner, elskerinder og samfundet sommerfugle, der er blot værktøjer i hænderne på livsnydere og sex markedsfolkets, skjult bag den farverige skærm 'kunst' og 'kultur'.





-The kvinders status i islam er ofte mål for angreb i den verdslige medier.
1.. I de seneste kvinder blev nedbrudt og brugt som objekter af begær

De følgende eksempler fra historien rigeligt illustrerer det faktum, at kvinders status i tidligere civilisationer var meget lav i det omfang, de blev nægtet grundlæggende menneskelige værdighed:

1.. Babyloniske Civilization:

Kvinderne var nedbrudt og blev nægtet alle rettigheder under den babylonske loven. Hvis et menneske myrdet en kvinde, i stedet for ham at blive straffet, blev hans kone ihjel.

2.. Greek Civilization:

Græske civilisation betragtes som den mest glorværdige af alle gamle civilisationer. Under denne meget 'herlige' systemet, var kvinder frataget alle rettigheder og blev set ned på. I den græske mytologi, er en 'imaginær kvindes kaldet »Pandora» den egentlige årsag til ulykke af mennesker. Grækerne betragtede kvinder at være umenneskelige og underlegne mænd. Selvom kvinders kyskhed var kostbar, og kvinder blev afholdt i høj agtelse, blev grækerne senere overvældet af ego og seksuelle perversioner. Prostitution blev en regelmæssig praksis blandt alle klasser af det græske samfund.

3.. Roman Civilization:

Da romersk civilization var på zenit sin »herlighed«, en mand, selv havde ret til at tage livet af sin kone. Prostitution og nøgenhed var almindeligt blandt romerne.

4.. Egyptian Civilization:

Den egyptiske betragtes kvinder onde og som et tegn på en djævel.

5.. Præ-islamiske Arabien:

Før Islam spredes i Arabien, araberne set ned på kvinder, og meget ofte, når en kvindelig barn blev født, blev hun begravet levende.

2.. Islam opløftet kvinder og gav dem lighed og forventer, at opretholde deres status

Islam opløftet kvinders status og gav dem deres bare rights 1400 år siden. Islam forventer kvinder til at bevare deres status.
\\\\\\\\\\\\\


Et par vestlige forfattere hævder, at islam er baseret på slaveri. I betragtning af deres dystre historie folkedrab og slave befolkninger, man undrer sig deres frækhed! De støtter deres påstand ved at henvise til præ-islamiske arabere, der bæres på slavehandel. I virkeligheden var de blandt de få opportunister, der udnytter et system, der var begyndt længe før Islam kom på scenen - et system, at islam var gearet til at udrydde.

I dag er det almindeligt kendt, at slaveriet var det system af arbejdskraft anvendes af de store civilisationer i verden i tusinder af år før fremkomsten af ​​Islam. Pyramiderne i Egypten, Den Kinesiske Mur i Kina Byerne babylonerne, grækerne, romerne og perserne var alle bygget af slavearbejde. Men islam ikke opbygge et imperium ved undertrykkelsen af ​​én mand med en anden, men snarere blev Islam er bygget på princippet om lighed for alle mænd og universelt broderskab.

Lederne af islam vidste, at en umiddelbar erklæring om afskaffelse ikke kunne ende slaveriet, men ville kun skabe forvirring og alvorlig forvridning i denne epoke. I stedet Islam indført et program, hvor slaver kunne assimileres i frit samfund. Således blev slaveriet gradvist udfaset fra det islamiske samfund.

Det blev gjort obligatorisk, at alle slaver blive uddannet. Muslimerne blev pålagt at føde og klæde slaver på samme måde som dem selv. Det blev bestemt, at hvis en slave ønskede at købe hans eller hendes frihed, bør han eller hun blive hjulpet med penge og midler til at opretholde et selvstændigt liv. Barske behandling af en slave blev erklæret tilstrækkelig begrundelse for hans eller hendes frigørelse.

Desuden blev forsoning visse synder erklæret frigørelse af slaver, og frigøre en slave blev erklæret for at være en dyd ud af den højeste orden samme værdi måske til bøn og faste.

Noble Quran kommandoer (hvad betyder): "Marry dem blandt jer, der er single, eller dydige dem blandt dine slaver, mand eller kvinde, hvis de er i fattigdom, vil Allah give dem betyder ud af hans nåde:. Til Allah omfatter alle og Han kender alle ting ... Og hvis nogen af ​​dine slaver bede om en gerning i skriftligt (at give dem mulighed for at tjene deres frihed for en bestemt sum) give dem sådan en gerning, hvis du kender nogen gode i dem. Yea give dem noget jer ud af de midler, der Allah har givet til dig. Men tvinge ikke jeres tjenestepiger til prostitution, når de ønsker kyskhed, for at du kan gøre en gevinst i de varer, dette liv. Men hvis nogen tvinger dem endnu efter en sådan tvang er Allah tilgivende, Mest Barmhjertige (til dem). " [Koranen 24:32-33]

I juridisk forstand af ordet, er det loven i slaveri nu forældet. I den tid det bar betyder, gjorde Islam slavens partiet så let som muligt. Abdullah Yousuf Alis kommentar om de følgende vers lyder således: "En slave, kunne mand eller kvinde bede om betinget frihed ved en skriftlig gerning fastsættelse af beløb, der kræves for frigørelse, og lade slaven mellemtiden at tjene penge ved lovlige midler og måske gifte sig og opdrage en familie. En sådan gerning var ikke afslås, hvis anmodningen var ægte og slaven havde tegn. Ikke kun det, men mesteren er rettet til at hjælpe med penge ud af sine egne ressourcer for at gøre det muligt for slaven at tjene sin egen frihed.

"Hvor slaveri var lovligt, hvad der nu kaldes den" hvide slavehandel «, blev udført af onde mennesker som 'Abdullah bin Ubayy den hykler leder på Al-Madeenah. Det er absolut fordømmes. Mens moderne nationer har afskaffet slaveriet,' hvid slavehandel 'er stadig et stort problem. Det er absolut fordømmes i Islam. Ikke flere afskyelige handel kan forestille sig. De fattige uheldige piger, der er ofre for en sådan forbryderisk handel endnu vil finde barmhjertighed fra Allah, hvis dusører udvides til det laveste af hans skabninger.

"Under det unikke program af assimilation, var slaver i den islamiske æra stand til at erhverve alle rettigheder frie borgere, og opnåede de højeste niveauer af social, politisk og økonomisk præstation. Profeten Muhammad sallâ` alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans nævner), der faktisk advarede sine tilhængere til: ". Lyt og adlyde, selv hvis en sort slave bliver jeres leder, så længe han bør håndhæve blandt jer lov af Skaberen"

Således læser vi om Bilaal Al Habashi kan Allah være tilfreds med ham en tidligere slave fra Etiopien som blev den tætteste aide af profeten sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) og en af ​​islams mest fremtrædende personligheder. Bilaal kan Allah være tilfreds med ham også besad en forunderlige, melodiøs stemme og blev valgt til at kalde de troende til bøn i levetiden af ​​profeten sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale).

Derefter blev der Zayd bin Haarithah kan Allah være tilfreds med ham slaven som profeten sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale), vedtaget, bader ham en fars kærlighed og hengivenhed, så han voksede op til at blive en af ​​islams største generaler.

I den islamiske historie, finder vi hele dynastier af mennesker, der engang var slaver, men så til magten og opnåede sejre for hele den muslimske nation.

Vi læser om Kaafoor, en slave fra Sudan, der steg til at være hersker over Egypten og Syrien, hvis navn er siden blevet legendariske for kloge lederskab i Islam.

Vi læser om Malik Ambar, en anden afrikansk slave, som blev en strålende lineal og var en af ​​de Nawaabs (muslimske fyrster) i Indien.

Islam åbnede dørene for social, politisk og økonomisk lighed til slaver - som et resultat steg daværende slaver til at være Sultans og slave-kvinder blev foretrukne af lineal og mødre af arvinger til tronen. Til tider blev en slave selv en mester og holdt Freeborn mænd rigdom og magt i skræk for ham.

Fra disse få eksempler, vi kan se, at hverken ens herkomst, eller farven på ens hud, eller sted på en fødsel, fik lov til at stå i vejen for nogen at opnå nogen stilling eller at yde et bidrag i den muslimske verden. Derfor, for at sige, at islam praktiseres slaveri ville være at totalt misforstår (eller forvanske) dynamikken i historien og naturen og registrering af Islam.

Nogle mennesker glemmer bekvemt, at der er en dyb forskel mellem den »slaveri«, der fandtes i de islamiske samfund og billedet af slaveri, der er overleveret til os fra de kejserlige kolonier. Det var et langt spring fra de vederstyggeligheder, blev praktiseret i de kejserlige kolonier, når mænd fra Indien og Afrika blev lokket eller bortført, at blive sat til at arbejde i vestindiske sukkerrør områder; hvor den mindste uenighed ville resultere i tortur ved at blive spredt- eagled nøgen på tuer eller fyldt med krudt i begge ender og blæst væk for sjov!

Eller skal vi sørge for at tænke på den kontraktligt arbejde, der stadig eksisterer i "store demokratier" i verden, hvor generationer af mænd indtil Jordens i lænker? De islamiske påbud til slaver af skinner er humane i forhold til de indignities økonomiske slaveri i dag - i modsætning til de moderne slaver, de i det mindste kunne håbe på frihed.

Gå dybere ind i sagen, en moderne muslimsk lærd, kan Abu Al-A'laa Mawdoodi Allah have barmhjertighed over ham forklarer, at: "Islam står for befrielse fra alle former for slaveri som kan hæmme menneskehedens fremskridt eller kan ikke tillade den til at følge dydens sti og godhed. Det betyder menneskets frihed fra diktatorer, der slavebinder ham med magt eller frygt, gør ham til at gøre, hvad der er galt, og fratage ham hans værdighed, ære, ejendom og liv. Islam befrier mennesket fra en sådan tyranni ved fortæller ham, at alle myndigheder veste i Skaberen og Skaberen alene. Han alene er Real Sovereign ... Således Islam bringer mennesket til frihed fra frygt og undertrykkelse påført ham af mænd som ham selv ...

"Islam betyder også ønsket om frihed, herunder ønsket om livet, som det nu er meget menneskets svaghed, der bliver udnyttet af tyranner og diktatorer, bevidst eller ej, herunder trælbinde deres medmennesker. Men for det, ville ingen mand lydløst acceptere underdanighed til mænd som ham selv, eller sidde inaktiv at se tyranni på krigsstien og tør ikke udfordre den. Det er en stor velsignelse for islam, at det lærte mennesket at bekæmpe tyranni og undertrykkelse modigt frem krybe foran dem i ussel trældom. "

Så selv om islam står for fred, betyder det ikke acceptere fred på ydmygende eller nedværdigende grunde. Fred i Islam er baseret på værdighed, frihed, broderskab og varig sikkerhed, ikke på ydmygelse og hjælpeløse overgivelse til tyranni, udbytning og undertrykkelse.


http://www.youtube.com/watch?v=xD4AE16O2NU

http://www.youtube.com/watch?v=z3z9Fxgx5PM
http://www.youtube.com/watch?v=ZvsGPpwMXU0
Top Svar Citer
#15839 - 09/07/2013 13:12 Re: fem ting [Re: Anonym]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 652
[quote=Anonym]
Koranen er sammensat af "essays" plagieret fra Toraen, Bibelen samt andre kulturers skrifter.

Dele af koranen er uforståeligt, selv for lærde af "old-arabisk".
Læs Christoph Luxenberg’s book "The Syro-Aramaic Reading of the Koran"

Koranens videnskabelige værdi er modbevist af videnskabelige
fakta. På Internettet er tusindvis af artikler hvor man læse om hvor og hvordan koranen fejler.





Orientalisterne hævder, at profeten Muhammed, sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale), var genstand for den jødisk-kristne indflydelse af sin tid, og at Koranen reflekterer denne indflydelse. Det blev foreslået, at profeten Muhammed, sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale), havde stået to store problemer, hvis han skulle omfavne jødedommen eller kristendommen. Hvis han blev kristen, ville han være at bringe i den kristne byzantinske regime til Mekka, som ikke ville være

tolereres af befolkningen i Mekka. Det andet problem var, at han ikke kunne foregive, at han vidste mere end de ældre medlemmer og præster i de to religioner - jødedom og kristendom. Således i begge tilfælde, kunne han ikke erhverve lederskab. Derfor Orientalisterne tyder på, at profeten sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale), besluttet at gengive den rolle Moosaa (Moses), eller 'Eesaa (Jesus), må Allah ophøje deres omtale, fordi han så, at" de var mænd, og han kunne gøre, hvad de havde gjort. "


Orientalister påstår, at den monoteistiske indflydelse på islam skyldtes tilstedeværelsen af ​​kristne og jøder i Mekka. De foreslog også, at der var en monoteistiske informant fra en af ​​disse religioner. Men på et andet stadium, har de også foreslået, at det, som profeten, sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale), modtaget fra sin informant" ville være faktuel viden ", men" indholdet og fortolkningen af ​​de faktiske omstændigheder "kom til ham "af den sædvanlige proces åbenbaring."
De foreslog, at den gradvise stigning i nøjagtigheden af ​​Koranens fortælling relevante for bibelske historier er dokumenteret, at profeten Muhammed, sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale), fik disse historier fra en informant.
De påstod, at Koranen replikeres nutidige fejl, der oprindeligt findes i den jødisk-kristne skrifter.
Tilbagevisninger

Profeten sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) var kun 12 år gammel, da han mødte Baheera (en kristen munk) for en meget kort periode på vej til Syrien. Et sådant kort møde ville ikke have været tilstrækkeligt til at diskutere religiøse doktriner. Det er ulogisk at antage, at en ung dreng kunne diskutere religiøse doktriner og skriften profeti om den kommende af Messenger, etc, på dette tilbud alder.
Orientalisterne erkendte en del af dette møde, men de undlader at erkende de andre aspekter, som taler om:

Baheera viden om profetien i Skriften om den kommende af den nye profet
Baheera anerkendelse af tegnet af profet i Muhammad sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale)
Baheera råd til Abu Talib at tage drengen hjem.

Når konfronteret med ovenstående oplysninger, William Muir (en skotsk orientalist, 1819-1905 CE) selv forsøgt at forklare det som en fejl eller som en forfalskning af en designe munk. For at nedtone betydningen af ​​Baheera erkendelse af tegn på prophethood, Muir skrev en fodnote sige, at betænkningen er fuld af absurditeter, men senere realisere sin hensynsløshed, han udeladt fodnoten i efterfølgende udgaver uden at ændre hovedteksten.
Det er almindeligt kendt, at en handel campingvogn rejser i den barske ørken ville koncentrere deres handel i befolkede områder kun vejledende, og undgå at vandre ind i øde Boliger og ødelagte townships eller tomme kirke forsamlinger, bare for sight seeing fornøjelsen af ​​en ung dreng. Alligevel Muir tyder på, at campingvognen passerede nær Petra, Jerash, Ammon og andre ødelagte byer, og at disse seværdigheder påvirket den unge Muhammed sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale).


I Makkah var der kun nogle få kristne ydmyg sociale og intellektuelle status, enten slaver eller smålige detailhandlere og det meste indvandrere. Kun én eller to originale indbyggere i Makkah såsom `Uthmân bin Al-Huwayrith og Waraqah bin Nawfal var blevet kristne, den tidligere ud af personlige eller politiske overvejelser, og sidstnævnte som følge af sin søgen efter en bedre tro. Den Makkah samfund havde nogle anden hånd viden om disse to religioner i jødedom og kristendom.
Spørgsmålet er, ville en person af statur, viden og intelligens profeten Muhammed, sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) går som formidler en ny religion og udfordre troværdigheden af ​​både de fremherskende systemer jødedommen og kristendommen kun på grundlag af rygter og overfladisk kendskab til dem, foreslås som ved orientalister?
Orientalisterne er ikke ens i deres påstand om, at:

Profeten sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) var ambitiøst, og derfor forsigtig nok til at undgå de politiske konsekvenser af at omfavne enten jødedom eller kristendom
Han var uforsigtig nok til at indføre en ny religion baseret på oplysninger hentet fra basar sladrer og jødiske fortællere ved vinbutikker.

Monoteistiske jødisk-kristne Indflydelse
Det er naivt at sige, at islam er en blanding af brugte oplysninger om jødedom og kristendom med en anelse om arabiske elementer i det. Det er absurd at foreslå, at profeten var sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale), vidende om de to religiøse systemer.
Begrebet prophethood, mindet om Ibraaheem (Abraham) må Allah ophøje hans omtale som profet og grundlægger af Ka `bah, som araberne universelt værdsat, samt ritualer Hajj (pilgrimsrejse til Ka'baen), der er nedsat af Ibraaheem må Allah ophøje hans omtale var utvivlsomt fra før tidspunktet for jøder og kristne. Pre-islamiske arabere, uafhængigt af enhver jødisk eller kristen indflydelse, kendte begrebet Allâh som øverste Gud. Læren fra Ibraaheem må Allah ophøje hans omtale fundet tilflugtssted i Arabien længe før ankomsten af ​​jødedommen eller kristendommen og araberne var allerede bekendt med ordet "Haneef 'som tilbeder af Én Gud.

Profeten sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale), anklagede den nutidige arabere, jøder og kristne for at have afveget fra den oprindelige lære af deres profeter og for at have degenereret til polyteisme. Han afviste også, hvad de hævdede at være lærdomme deres skrifter. Så han kan ikke blive misforstået som værende udtænkt ideen om monoteisme fra den jødisk-kristne indflydelse.
Koranen ikke påstå, at den er undervisning en ny religion. I stedet fastholder og genopliver den oprindelige lære Gud har givet gennem alle profeter i alle nationer. Det hævder, at dens lære er de samme som for Ibraaheem (Abraham), Moosaa (Moses) og "Eesaa (Jesus), må Allah ophøje deres omtale, og taler om dem alle i glødende vendinger. Da hver orientalist er enigt om, at profeten Muhammed, sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale), ikke har læst nogen af ​​skrifterne, derfor skal hans kilde til viden være noget andet.

Afvisningen af ​​bibelske lærdomme om søn eller far gud blev afvist selv i mekkanske Soorahs (kapitler i Koranen) længe før profetens migration til Al-Madeenah. Derfor er det ikke korrekt at sige, at disse afkald kom på kølvandet på adskillelsen fra jøderne og de kristne i Al-Madeenah.
Det var umuligt at få endnu et glimt af monoteisme ved at observere jødedom og kristendom i disse dage. Den praksis i disse to religiøse grupper blev gennemsyret den mest nedværdigende korruption og overtro, som er langt fjernet fra monoteisme.
De forskellige reformbevægelser i kristendommen, især Cluniac bevægelse, ikonoklastiske Bevægelse og reformationen startet af Martin Luther bærer vidnesbyrd til dybden af ​​nedbrydningen i hvilke kristne og kristendommen af ​​dagen havde sænket. På en måde, på trods af en tilslutning til doktriner Trinity og Kristi guddommelighed alle disse reformbevægelser og den efterfølgende vægt på monoteisme, er stort set, resultaterne af den kompromisløse monoteisme formuleret og formeres ved islam. Med andre ord var det islam, der påvirkede vækkelsesbevægelser i kristendommen, og ikke den anden vej rundt.
Top Svar Citer
#15841 - 09/07/2013 17:56 Re: fem ting [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4492
Mer spam samt trosbekendelser - uden argumentation fra Somo - stadig et trist syn...

Top Svar Citer
#15846 - 10/07/2013 02:39 Re: fem ting [Re: Simon]
Anonym
Uregistreret

Hej Simon

"… Men jeg tror simpelthen ikke har begriber en pind af kritikken - hvilket tydeligt fremgår af svar som fx. "koranen er den hellige bog som..osv."

Nej Somo hverken kan eller vil forholde sig til kritik af islam eller dens dogmer. Somo har erklæret sig som konvertit til islam og har udset sig som proselytmager for dens barbariske doktriner.

For at Somo skulle kunne blive reformeret kræves processer* vi ikke er herrer over… ;)

Anderledes er det for de mennesker der er født ind i islam, idet de er ofre for et stærkt meme. Her kræves intellekt for at reformere den indoktrinerede hjerne.

*) f.eks. forelskelse – hvad der kunne være årsagen til Somos konvertering til islam … who knows?

Zeff
Top Svar Citer
#15863 - 13/07/2013 12:07 Re: fem ting [Re: Simon]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 652
Top Svar Citer
annonce
Side 11 af 12 < 1 2 ... 9 10 11 12 >


Seneste indlæg
Frihed ... ?
af Gerth
20/10/2019 04:50
VÆREN - IKKE-VÆREN
af Gerth
20/10/2019 02:13
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
19/10/2019 12:21
Mellemrummet
af Simon
18/10/2019 09:30
ATEISTER OG BIBELEN
af Hanskrist
16/10/2019 16:06
Nyheder fra DR
Trump dropper idé om at holde G7-møde ..
20/10/2019 04:47
Dansker i stor hashsag i Norge
20/10/2019 03:12
General indfører udgangsforbud i Chiles..
20/10/2019 01:28
Brexit-afstemning udsat: Hvad skal der n..
19/10/2019 23:13
Modvillig Johnson beder EU om udsættels..
19/10/2019 23:05
Nyheder fra Religion.dk
Skal staten bestemme hvor og hvordan vi ..
17/10/2019 07:32
Den jødiske løvhyttefest i billeder
17/10/2019 06:00
Mormonsk mini-Hollywood blomstrer i Utah
17/10/2019 05:48
Fravalg er en ny social markør og vor t..
17/10/2019 05:41
Sukkot er fyldt med traditioner og symbo..
16/10/2019 05:35