annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656649
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380018
Et andet syn 1989419
Jesu ord 1522387
Åndelig Føde 1513952
Galleri
Solopgang med flot fuldmåne
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 372 gæster og 42 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16449 - 09/12/2013 18:23 Re: Ateistisk kirke og kirkelukninger [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland

Det er åbenbart ikke alle ateister, der har lige travlt med at rakke ned på alt og alle, der har en anden mening end den, de selv har.

Formanden for Ateistisk Selskab, Kurt Bilsbo, siger på Religion.dk (klik) bl.a.:
Citat:
"Vi er ikke modstandere af kirken, men vi mener bare ikke, at religion på nogen måde skal være en del af det offentlige rum.”
og så tilføjer han:
Citat:
”Selvfølgelig er der radikale ateister, men det er der jo også indenfor de kristne."

Jeg kan meget vel tilslutte mig ateistformandens ord, og mener, at det endda ville være en fordel for både kirke og stat, om de begge slap det jerngreb, de holder hinanden i.
Men hvordan stiller ateisterne her på debatten (Simon, Treram og Ole) sig mon?
Hører de til de radigale? blinker

M.v.h. Arne smiler


Redigeret af Arne Thomsen (09/12/2013 19:14)
Top Svar Citer
#16450 - 10/12/2013 03:34 Re: Ateistisk kirke og kirkelukninger [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hvis vi nu lige ser bort fra dig som det morsomme eksempel på en ”guddommeligt troende agnostiker” (agnostikere er også ateister Arne!) må man def. sige, at ateisme indebærer et fravær af gudetro. Så ifølge din lille lommelogik skulle der altså forefindes ateister med et mere eller mindre radikalt fravær af gudetro, var det sådan du havde forestillet det, hva’ Arne? ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#16451 - 10/12/2013 08:38 Re: Ateistisk kirke og kirkelukninger [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland

Simon roder endnu engang rundt i begreberne ateisme og agnosticisme (klik), samtidig med at at han pådutter mig noget, der ikke er mig ("guddommeligt troende") - og mens han endnu engang undviger i spørgsmålet om, hvor han selv står.

Sandelig en modig og ærlig mand blinker

(Det skulle ikke undre mig, hvis selv Ateistisk Selskab ikke kan acceptere ham som andet end "en radikal")

Arne.
Top Svar Citer
#16453 - 11/12/2013 04:40 Re: Ateistisk kirke og kirkelukninger [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Der kan godt väre at ateistformanden ikke er modstander af kirken officielt, jeg er i höj grad modstander af kirken og alt hvad den står for, det er jo en ren fordummelsesorganisation, der har opbygget sit spinkle grundlag på nogle syge meninger om en Jesus der skulle have levet for ca. 2000 år siden, som skulle have en gud??? til far, der til og med skulle have besvangret en anden mands kone, for at hun kunne levere dette stykke gudesön, ärlig talt det er skisme for åndsvagt, og så alle de övrige lögnehistorier der fölger efter, gör det endnu svärere at sluge karamellen, det hele er eskaleret gennem tiderne og ser desvärre ikke ud til at ville stoppe forelöbigt.

Det hjälper så heller ikke at ellers fornuftige mennesker, som jeg mener de fleste af folketingets medlemmer er, endnu ikke kan få taget sig sammen og få skilt folketossekirken fra staten, dem der så vil have dette som en hobby lad dem betale for den.
Stod det til mig blev alle kirker nedlagt, prästerne, biskopperne og alt andet religiöst ros fyret på gråt papir, kirkerne og dens gejstlige ros har for det meste kun väret skyld i menneskers död og ulykke og det er så ligemeget hvilken en gud de tilbeder, der findes ingen gud og det har der aldrig gjort, og hvem fanden skulle have skabt ham ???, ok måske var det fanden, det kunne meget vel tänkes.

Gud ,Jesus helligånden og andet skaberak er og bliver kun narresutter for dem der ikke selv tör tage et ansvar og kan stå alene i livet.
Jeg har medlidenhed med dem, de er nogle stakler.
Så kald du mig bare radigal, I don´t care a bit, jeg har min forstand i behold.


Redigeret af treram (11/12/2013 04:45)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#16454 - 11/12/2013 12:01 Re: Ateistisk kirke og kirkelukninger [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland

Hej Treram.

Ja, du har da i hvert fald et standpunkt, som du ærligt og redeligt står ved - og al ære og respekt for dét!

Det er så alt, hvad der er kristendom (og nok også alle andre religioner), du åbenbart ønsker fjernet fra jordens overflade - og tilbage bliver så, hvad du hylder: Fornuft og forstand.

Men hvad du stiller op med de dele af livet og tilværelsen, som fornuft og forstand ikke kan hjælpe dig med, det siger du intet om - og det kan jo heller ingen forlange af dig blinker

Dine ord:
Citat:
- der findes ingen gud og det har der aldrig gjort, og hvem fanden skulle have skabt ham ???, ok måske var det fanden, det kunne meget vel tänkes.
kunne ganske vist udlægges, som at du bekender dig - eller åbner for - religionen satanisme (klik), hvilket jeg dog vælger at tro, at du ikke mener alvorligt - eller gætter jeg forkert? blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 5 < 1 2 3 4 5 >


Seneste indlæg
Til papirkurven?
af ABC
19/04/2024 23:57
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Nyheder fra DR
Præsident Zelenskyj efterspørger igen ..
20/04/2024 00:03
Pogacar håber, at Vingegaard kører Tou..
19/04/2024 23:36
Randers og OB spiller uafgjort efter sen..
19/04/2024 21:07
Fængselsbetjentuddannelsen i Nykøbing ..
19/04/2024 21:05
Mand satte ild til sig selv foran retsby..
19/04/2024 20:20
Nyheder fra Religion.dk