annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15535776
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372279
Et andet syn 1980771
Jesu ord 1518378
Åndelig Føde 1465535
Galleri
Narcissisten og legebarnet!
Hvem er online?
1 registreret somo 335 gæster og 305 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16455 - 11/12/2013 12:03 Re: Ateistisk kirke og kirkelukninger [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Endnu et forvrøvlet indlæg fra dig Arne! - du der trods forklaringshjælp fra os alle, stadig intet har forstået af ateisme - hvilket enhver kan forvisse sig om ved at kigge i din postbunke af dårligt tilslørede trosbekendelser.
Og selvfølgelig har du stadig ik' set humoren i en "ateistisk kirke", hvordan sku' du dog kunne det? ;)

Men ateister får ikke pludselig et større ell. mindre fravær af gudetro - heller ikke dét vil du kunne "føle" dig til en forståelse af Arne ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#16456 - 11/12/2013 13:24 Re: Ateistisk kirke og kirkelukninger [Re: Simon]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland

Nu har Simon så "fundet ud af" at også Gyldendals DEN STORE DANSKE (klik) er "forvrøvlet" blinker - samtidig med at han fortsat "putter sig" angående, hvor han selv står.

Sandelig mod og mandshjerte! smiler blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#16457 - 12/12/2013 10:49 Re: Ateistisk kirke og kirkelukninger [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Hvilke dele af livet og tilvärelsen kan fornuft og forstand ikke hjälpe til med?? det forstår jeg ikke rigtigt, jeg har ingen problemer med det.
Men som jeg skrev så er mange ude af stand til at bruge den sunde fornuft og falder så i den religiöse muddergröft, hvor de basker rundt i et fortvivlet håb om redning fra en gud-helligånd eller noget andet religiöst gespendt, hvilket de så absolut ikke bliver, de TROR det bare.

Nu er det ikke mig der har opfundet fanden, han er jo afbildet i indtil flere kirker og er enog taget med i nogle bönner og selv prästerne taler om fanden, så måske er gud og fanden en og samme person, skabt i et öjebliks forvirring af noget ildelugtende substans ( döde dinosauerer) på bunden af Sargassohavet.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#16458 - 12/12/2013 13:08 Re: Ateistisk kirke og kirkelukninger [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Du skriver:
Citat:
Hvilke dele af livet og tilvärelsen kan fornuft og forstand ikke hjälpe til med?? det forstår jeg ikke rigtigt, jeg har ingen problemer med det.
Mit svar:
Selvfølgelig kan fornuft og forstand da altid hjælpe til, men de rækker jo ikke til reelle svar på spørgsmål som:
- Hvordan er verden?
- Hvordan kan det være, at verden er?
- Hvordan kan det være, at jeg selv er?
- Hvordan vil jeg forholde mig til min egen og verdens væren?

Jeg pegede på et svar til traditionel kristendom fra satanister:
Citat:
Den kristne forestilling om, at man skal leve et renfærdigt liv med fx forsagelse af egne behov for at få det bedre i den næste verden, erstattes i satanismen af idéen om et lystbetonet liv, hvor man hengiver sig til alle slags sanselige glæder.
Jeg har for mit vedkommende kasseret begge de to svar, men er begejstret af den oplevelse, at både verden og jeg selv eksisterer - på ufattelig og vidunderlig vis - og det føder kærligheden i mig.
Så giver resten sig selv, synes jeg smiler

Og hvor står så du?
"Et lystbetonet liv, hvor man hengiver sig til alle slags sanselige glæder"? blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#16459 - 13/12/2013 14:20 Re: Ateistisk kirke og kirkelukninger [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Du tror öjensynligt ikke på Darwins teorier om livets opståen og udvikling, du vil helst blande noget"större" ind i livet, det andet er for dig for primitivt??
Som bestandigt fastslående så er det hele opstået ganske tilfäldigt og det holder jeg stadig fast på, at mennesket så skulle väre udviklet da orner parrede sig med aber, tör jeg ikke sige noget om, men det läste jeg at en forsker havde fundet ud af, men nogen opfölgning er endnu ikke kommet.
Og muslimerne vil da begå selvmord alle over en kam, hvis det kan bevises at de nedstammer fra svin og aber.

Satanisme og gudetro er for mig lige vederstyggeligt, så der behöver du ikke at placere mig, men jeg kan da godt fölge dig i at universet,verden og livet er herligt-vidunderligt og ufatteligt, men der er garanteret mange der ikke föler det samme, mennesker der lider af uhelbredelige sygdomme, mennesker der slås med ökonomien, foräldrer hvis börn har problemer med narkotika, mennesker der lever i lande hvor krig er en hverdagsbegivenhed o.s.v. det er nok den mindste del af jordens befolkning der er syntes at det hele er så vidunderligt som du mener.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 5 < 1 2 3 4 5 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 17:32
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Nyheder fra Religion.dk