annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15675543
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381311
Et andet syn 1991001
Jesu ord 1522974
Åndelig Føde 1521519
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
4 registrerede Hanskrist, ABC, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 198 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#1541 - 18/07/2008 00:27 Re: EN NY RELIGION ER KOMMET FOR AT FRELSE VERDEN. [Re: Ipso Facto]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Ipso Facto.

Du elsker jo at fylde dine indlæg med irrelevante fremmedord for at fremstå som intellektuel. Kunne du ikke lige forklare mig, hvor præcist mine observationer er inkonsistente?

Nu har du siden din entre på debatten flittigt citeret (og fejlciteret) Albert Einstein, og endda brugt ham som avatar. Nu kommer du så med et nyt citat på engelsk, angiveligt fra Albert, som du så efterfølgende tillægger en fiktiv "onkel i Amerika", som du dog hverken kalder onkel i forbindelse med citatet eller gør opmærksom på er en helt ny person. Du må jo anse alle debattører her for at være snotdumme, hvis du tror at nogen vil beundre dig for sådanne billige forsøg på manipulation.

Og lad os så kaste et blik på dit citatfusk. Her er min venlige henstilling vedrørende din sjuskefejl:
Citat:
P.S. Gør os den tjeneste at rette din signatur, så man ikke sidder med en fornemmelse af, at du måske lider af mild dysleksi.

Og her er så dit citat (eller snarere postulat):
Citat:
Enhver ikke-professionel udi de medicinske og psykiske videnskaber har en mere eller mindre mangelfuld viden på områderne. Problemerne opstår imidlertid først, når den begrænsede viden ikke erkendes som sådan, men kombineres med en indbildskhed, hvorefter man slynger om sig med diagnoser til højre og venstre. Som for eksempel: Du lider nok af en mild form for dysleksi.

Hvis nogen slynger om sig i tide og utide med perfide "diagnoser" om andre debattørers psykiske tilstand og tænkeevne, er det vist dig, senest med din antydning af, at jeg skulle lide af Aspergers syndrom. *)

Som forsvar for din omfattende brug af citatfuskeri, kommer du så med følgende:
Citat:
Citater er per definition et delelement taget ud af en større helhed. Derfor er ethvert muligt citat ude af kontekst. Det må man til gengæld gerne citere mig for, da det er en begrebslogisk sandhed

Hvor pinligt for en påstået begrebslogiker, at han ikke ved, hvad begrebet kontekst dækker. Det tyder snarere på begrebsforvirring. Men nu skal jeg forklare det for dig, Ipso Facto.

Kontekst er de omgivende sætninger, der er nødvendige for at forstå, hvad den citerede mente. Hvis man beskærer teksten på en måde, så den fremstår med en anden mening, eller hvis man sammensætter en tekst af citater fra forskellige steder for at give et falsk billede af den situation, citaterne er fremsat i, så gør man sig skyldig i groft citatfusk. Hos dig er det mere reglen, end undtagelsen. Igen må du jo betragte debattørerne som snotdumme, hvis du tror, at du kan slippe afsted med det.

Du er simpelthen for nem at afsløre, Ipso Facto. Hvad hjælper det at benægte, når du er taget med fingrene nede i klejnekassen.

Mvh

Ole Bjørn ;)

*) Til orientering kan jeg oplyse, at Aspergers Syndrom er en anormalitet i autismegruppen, som menes at være forårsaget af manglende udvikling af visse områder af hjernen i fostertilstanden. Årsagen er endnu ukendt.

Det forekommer næsten udelukkende hos drengebørn, og kan være svær at diagnosticere hos mindre børn. Intelligensmæssigt er de oftest normale, men vanskeligheder med den sociale tilpasning kan være en indikation.

Jeg husker ikke alle symptomerne hos den voksne Asperger, men blandt de meget karakteristiske er en ekstrem selvoptagethed, få interesser men ofte meget brændende, tangerende en besættelse, usædvanligt sprogbrug og tilbøjelighed til ustandselige gentagelser, der giver kontaktproblemer, fordi omgivelserne finder dem trættende.

Aspergeren har ofte også problemer med kontakten til det modsatte køn, og kan derfor udvikle paranoide træk. Der er en øget tilbøjelighed til at udvikle temporære psykoser i de unge år, som kan give problemer med den samfundsmæssige tilpasning.

Da mit liv har formet sig nærmest stik modsat, kan jeg med sikkerhed sige, at jeg ikke har Aspergers syndrom. smiler

.
Top Svar Citer
#1546 - 18/07/2008 00:59 Re: EN NY RELIGION ER KOMMET FOR AT FRELSE VERDEN. [Re: ole bjørn]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Kære Ole Bjørn!

Lad mig blot i alt våset udhæve, hvor det er, du ikke formår at skelne rationelt:

Citat:
Hvis nogen slynger om sig i tide og utide med perfide "diagnoser" om andre debattørers psykiske tilstand og tænkeevne, er det vist dig, senest med din antydning af, at jeg skulle lide af Aspergers syndrom. *)


Hvis du ikke kender forskel på en anonymiseret tekst, hvor hensigten ikke er at ramme en person, men blot analyse udsagn for at blive klogere, og så med navns nævnelse og direkte at fremsætte beskyldninger om dysleksi, endog hele to gange, så må du mangle et minimum af selvkritisk sans, hvilket gør dig til et sørgeligt tilfælde.

At du selv påtog dig pertaniteten og fastholdt vrøvlet, var der jo ingen der havde bedt dig om. Det var dit eget helt frie valg!

Resten af våset og inkonsistenserne gider jeg ikke at spilde min tid på. De taler for sig selv, for dem som kan se det, og for dem som ikke kan, nytter ingen forklaring uanset for lang og grundig den så måtte være.

For som min gamle matematiklærer sagde til en forældre, der klagede over, at deres knægt næsten intet havde lært: MAN KAN NU ENGANG IKKE HÆLDE TI LITER PÅ EN FEM LITERS DUNK!

Hilsen

Ipso Facto :whistle:
_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#1550 - 18/07/2008 01:42 Re: EN NY RELIGION ER KOMMET FOR AT FRELSE VERDEN. [Re: Ipso Facto]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Ipso Facto.

Dine vanskeligheder med at forstå ords betydning gør det mere og mere klart, hvorfor dine "begrebslogiske" forklaringer er så fejlbehæftede.

Der ligger ikke i min venlige opfordring nogen beskyldning om dysleksi, men tværtimod en advarsel om, at man kunne få det indtryk, at du havde dette problem, hvis du fortsat havde ladet det stå urettet. Vi kan alle komme til at lave fejl i farten, men det normale er jo, at man retter sine fejl, når man opdager dem.

På en anden debat, jeg kortvarigt besøgte for et par år siden, var der en højt begavet men stærkt ordblind debattør. Han blev af flere nærmest betegnet som en sinke, da de åbenbart ikke kunne se igennem fejlene. Først da jeg blandede mig og gjorde opmærksom på, at hans argumentation intet savnede i klarhed, gik det op for hans forfølgere, at de havde taget fejl af ham.

Min sproglige træning gør, at stavefejl og syntaksfejl nærmest springer op i øjnene, når jeg ser en tekst, og det irriterer mig en del, hvis jeg i farten selv gør en fejl og overser det, når jeg skanner teksten. Men jeg kræver ikke den samme fejlfrihed af andre.

Du ser mig derfor aldrig kritisere stavefejl hos nogen, undtagen hvis de forekommer i indlæg, der nedgør andre på grund af stavefejl.

Du laver masser af sjuskefejl i dine indlæg, men det er jeg ret ligeglad med. Men jeg er ikke ligeglad med, at du ikke har samme forståelse for ordenes brug og betydning, som vi andre og ordbøgerne. Så svigter kommunikationen, og dine vanskeligheder begynder.

Dine fortsatte perfiditeter vil jeg behandle i et indlæg i morgen.

Godnat

Ole Bjørn ;)

.
Top Svar Citer
#1554 - 18/07/2008 10:16 Re: EN NY RELIGION ER KOMMET FOR AT FRELSE VERDEN. [Re: ole bjørn]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Analyse nr. 1.

Som lovet skal jeg her påbegynde min analyse af den nye enmandsreligion, Ipsopismen.

Det spørgsmål, der først melder sig, er om den nye religion kan blive en konkurrent til new age religionerne eller til scientology, som den har meget tilfælles med. Svaret på blive et ubetinget nej. Ipsopismen kræver en blind tro på stifteren, så selv om den accepterer konvertitter, så skal en proselyt ofte blot begå en enkelt fejl, så er det ud.

Under fejl henhører, at stille spørgsmål om trosgrundlaget, eller endnu værre at bestride det. Kritik af stifteren betragtes nærmest som en dødssynd. Men eftersom trosgrundlaget er kryptisk formuleret og indeholder mange selvmodsigelser, og desuden jævnligt skifter, er det menneskeligt umuligt at undgå at synde mod det.

Det er dog hændt, at Ipsopisme-kirken har genoptaget en udstødt, dog først efter at den udstødte har gennemgået et ydmygelses- og underkastelsesritual af varierende styrke, men da credoen (jvf. ovenstående) skifter uventet, vil den tilgivne uvægerligt forbryde sig igen og blive udstødt påny. De øvrige religioner kan derfor sove roligt om natten. Ipsopismen udgør ingen trusel mod nogen. Den er fuldstændig harmløs.

Ipsopismen inddeler meget kategorisk mennesker i tre kategorier: De gode, de onde og de dumme. De gode er alle de, der bekæmper Ipsopismens fjender. De onde er Ipsopismens fjender, som bl.a. omfatter europæiske politikere, alverdens muslimer, kritikere af Ipsopismen samt debatadmininistratorer, der censurerer Ipsopistiske forbandelser.

De dumme er så resten af jordens befolkning, der er så uheldige ikke at være fødte med guddommelige egenskaber. Dem betragter stifteren med en vis overbærenhed, så længe de ikke stiller dumme spørgsmål.

Til bekæmpelse af de onde har Ipsopismen udviklet et større arsenal af besværgelser og forbandelser, og strategien er den samme, som tidligere er anvendt af scientology. Forsøg med alle midler, rygter, løgne, citatfusk, bagvaskelse og perfide beskyldninger at så tvivl om modstanderens habilitet og motiver. Grav i fortiden for at finde de forbrydelser, modstanderen har begået, og bring dem frem i lyset.

Ipsopismen går nemlig fejlagtigt ud fra, at alle mennesker har foretaget sig noget groft dadelværdigt i deres fortid. Der er fremsat forskellige forklaringer på denne mærkelige overbevisning, spændende fra udviklingsforstyrrelser, paranoide karaktértræk til hallucinationer og personlige erfaringer, men der foreligger ikke noget afgørende bevis for årsagen, som måske kan være en blanding af flere af de ovennævnte grunde.

Mvh

Ole Bjørn ;)

P.S. Jeg kan anbefale alle at dyrke sammenlignende religion. Det er utroligt fascinerende, og giver svar på mange ting, der tidligere har virket uforståelige.

.

Top Svar Citer
#1556 - 18/07/2008 10:27 Re: EN NY RELIGION ER KOMMET FOR AT FRELSE VERDEN. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7193
Sted: Sydsjælland
Hej Ole.

Jeg har netop læst dit indlæg - og opdaget, at jeg spildte min tid.

M.v.h. Arne.

P.S.: Du behøver ikke for min skyld at spilde din tid på at svare mig. A.


Redigeret af Arne Thomsen (18/07/2008 10:30)
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Min ”religion”
af Hanskrist
23/04/2024 13:13
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Partifælle vil vælte borgmesteren i Ra..
23/04/2024 14:15
Mette Frederiksen: Landbruget må tage a..
23/04/2024 14:01
Skolegård afspærret, efter syrebomber ..
23/04/2024 13:38
PostNord kommer ud til markant færre po..
23/04/2024 13:29
Venstre vil give handicappede seksualund..
23/04/2024 13:17
Nyheder fra Religion.dk