annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret ABC 444 gæster og 142 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#14696 - 05/02/2013 18:49 Re: Der er sku bud efter mig. [Re: Michael]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Selvfølgelig forstår jeg ironi, Michael, og det bruger jeg da i udstrakt grad selv, men når man som du, elsker at udtrykke sig kryptisk og revse alle mennesker for deres (i dine øjne) forkerte indstilling, og din jævnlige omtale af dig selv som Gud, så virker din udtalelse mere som din sædvanlige fuldemandssnak i de sene nattetimer.

Men jeg nød da trerams ironiske svar til dig. Her var ironien tydelig. ler

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#14701 - 06/02/2013 06:16 Re: Der er sku bud efter mig. [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Jo tak jeg hørte om de kirkelukninger i radioavisen, det var da også på tide at man får lukket og solgt dem fra, så de "stakkels" folketossekirkemedlemmer ikke skal op med flere penge for at holde nogle tomme gudehuse varme år ud og år ind til ingen verdens nytte.
Og mine nyere fik det faktisk helt bedre af nyheden, det sagde lægen ihvertfald de var blevet, det var sådan set ikke normalt, kunne jeg forstå på hende.

Men nu er det ikke kirkerne jeg "hader", det er mere de åndsvage præster og biskopper, der prøver at opretholde en fuldstændig stupid idé om der findes en gud der har "skabt" os mm og tager sig af os, hvis vi ellers vil nedværdige os til at falde næsegrus på røven for denne amøbe, det er så tåbeligt som noget og har holdt menneskeheden "fanget " i årtusinder, det er på tide at dette fangenskab ophører.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#14702 - 06/02/2013 07:16 Re: Der er sku bud efter mig. [Re: treram]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Jeg læste lige i KD at en lektor i teologi har udtalt, at i de næste 10 år vil vi muligvis ca 200 kirker lukke ned og det er så helt andre tal vi her opererer med, men det er sandsynligvis nok et realistisk tal i forhold til den hurtigt dalende skare af "åndesøgende".

Så er det bare hvad man vil stille op med alle de gamle gudehuse incl.kirkegårde, præsteboligerne kan jo muligvis sælges uden de store problemer.

Alle de involverede menighedsråd er mere eller mindre utilfredse med at deres kirke skal lukkes, men de er jo op imod at kirkeskatten må stige for at få det hele til at løbe rundt, hvis man ikke hurtigt griber ind, hvis det da ikke allerede er for sent.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#14703 - 06/02/2013 08:40 Re: Der er sku bud efter mig. [Re: treram]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Morn' Treram..

Jamen tillykke med ny(re)heden, du enarmede halvsvensker ;)

"Så er det bare hvad man vil stille op med alle de gamle gudehuse incl.kirkegårde, præsteboligerne kan jo muligvis sælges uden de store problemer!".

- Tror simpelthen man river dem fra hinanden og bygger nye boliger.

mvh
Simon

Top Svar Citer
#14704 - 06/02/2013 09:23 Re: Der er sku bud efter mig. [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Du skriver:
Citat:
Og mine nyere fik det faktisk helt bedre af nyheden, det sagde lægen ihvertfald de var blevet, det var sådan set ikke normalt, kunne jeg forstå på hende.
og jeg modstår fristelsen til at bilde mig ind, at jeg har kureret dine nyrer med en nyhed om kirkelukninger smiler

Men helt udelukke en eller anden holistisk sammenhæng mellem din vrede over, hvad for dig er falske religiøse autoriteter og så dine nyrers helbred, det kan man vel ikke? blinker

Nu formoder jeg, at du, som de fleste af os, er overbevist om at verden er styret af sammenhænge mellem årsag og virkning (springer kvantemekanikken over her), men at de utallige årsagers effekt er totalt uoverskuelige for os mennesker, hvorfor det, der sker, ser ud til at være tilfældigt.
Og hvad der så faktisk sker, kalder de fleste af os så skæbne.
Det formoder jeg, at du også gør?
Vi kan påvirke vores skæbne til en vis grad - du kunne f.x. have strøet grus og salt ved din postkasse, så der ikke længere var farligt glat dér - men en meget stor del af skæbnens magt er vi jo værgeløse overfor.

Hvis vi er enige så langt, så kan vi jo se, at denne skæbnens magt i årtusinder af vores dyreart er blevet tildelt en magthaver (der desuden er blevet gjort ansvarlig for verdens væren).

Det kan man kalde en primitiv tankegang, men alternativet er jo, at vi ikke kan placere denne skæbnens magt - eller du vil måske foretrække at kalde det tilfældighedens magt - og det svarer vel også meget godt til, hvad jeg mener er den almindelige holdning i vor tid: Der er noget, der er større end os selv (og så intet nærmere om, hvad "noget" er).

Er det en "tro"? Jo, det kan man vel godt sige, men den skulle vel egentlig ikke kunne afstedkomme det helt store slagsmål mellem "troende og ateister"?

Og tænk nu, hvis der faktisk er en sammenhæng mellem gammel vrede og helbred, så er det vel ikke helt ligegyldigt at konstatere, at religiøse autoriteters indflydelse i vore dages samfund her i Norden er meget beskeden - og yderligere svindende for hver dag der går.

Hvorfor så belaste sit sind med vrede over noget, der alligevel er i gang med at (for)svinde?
Det tror jeg, psykologer ville sige.
Og din viv vil nok kalde det "dårlig karma" blinker
Psykologer vil nok også sige, at du bør udtrykke din vrede for fuld udblæsning og så kraftigt, at du slipper af med den.

Så ville du i stedet have flere kræfter til overs til f.x. at strø salt og grus ved din postkasse i glat føre - og måske også til at skifte til pigdæk på bilen - og til at elske din viv og alt, hvad du også elsker blinker

Nå - nu bliver jeg vel for fræk - så jeg vil nøjes med at ønske dig Til Lykke! med dine (overraskende) bedre nyrer smiler

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Korrespondent: Angreb i Syrien 'kan før..
29/03/2024 08:53
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Nyheder fra Religion.dk