annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
0 registrerede 513 gæster og 244 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 13 < 1 2 3 4 ... 12 13 >
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#1441 - 15/07/2008 16:51 Re: Dagens Jesu ord til Thomas. [Re: ]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Disciplene spurgte ham: Vil du, at vi skal faste? Hvordan skal vi bede? Skal vi give almisse? Hvilken spiseregel skal vi overholde? Jesus sagde: Og når I drager til et hvilket som helst land og vandrer i egnene, og folk tager imod jer, så spis det, som de sætter for jer! For det, som kommer ind i jeres mund, vil ikke gøre jer urene; men det, som kommer ud af jeres mund, det vil afsløre jer. ;)
Top Svar Citer
#1443 - 15/07/2008 17:01 Re: Dagens Jesu ord til Thomas. [Re: serotonin]
Thomas
Uregistreret

Hvor er det trist at se, Sero, at du heller ikke har hjerte til at søge visdommen. Tænk at du er villig til at forsvare drab på uskyldige væsener!

Anskaf jer hverken guld eller sølv eller kobber til jeres punge, heller ikke taske til jeres rejse, heller ikke to kapper, heller ikke sko eller stave; for arbejderen er sin føde værd; og spis, hvad der bliver sat for jer; men rør ikke det, som kommer af at tage liv, for det er ikke lovligt for jer. (Urevangeliet)

Desuden handler dit citat ikke om kødføde eller ej, men om at vaske kopper, kar og borde. Tænk at du vil rive og flå i konteksten for at fremstille hans ord, som om Jesus kunne finde på at forsvare mord og drab på verdens uskyldige.


Redigeret af Thomas (15/07/2008 17:04)
Top Svar Citer
#1446 - 15/07/2008 17:27 Re: Dagens Jesu ord til Thomas. [Re: ]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Thomas.

Det er ikke en påstand, men en påvisning af, hvad der står i alle anerkendte oversættelser af NT.

Min vrede-smiley var knyttet til dyreværnsforeningerne, ikke til mit navn.

Jeg skrev hovedløst og ikke hjerteløst. Du omgås letsindigt med fakta, og eftersom din opfattelse af den rette tro er i klar modstrid med det store flertals, er det fuldt berettiget at kalde det din version.

At du nu også prøver at mistolke serotonins citat viser blot, at du ikke er i stand til at skelne mellem sandhed og løgn. Der står intet om kopper og kar. Der står; "Spis, hvad de serverer, uanset hvad."

Jeg kan iøvrigt oplyse dig om, at fåreøjne anses for en stor delikatesse i Mellemøsten, så jeg vil ikke råde dig til at besøge dem. griner

Mvh

Ole Bjørn ;)

.

Top Svar Citer
#1447 - 15/07/2008 17:36 Re: Dagens Jesu ord til Thomas. [Re: ]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Årsagen er altid på det mentale plan(sindets plan) kære Thomas, og det er udelukkende dette plan Jesus taler om. Denne verden er virkningsplanet, og ja, man vågner ikke op til virkeligheden hvis man blot forsøger at ændre illusioner til andre illusioner.

Hvorfor dømme noget der ikke er virkeligt?

Det er ikke uden grund Jesus sagde at kun få finder vejen.

Forstå hvad der er virkeligt og hvad der ikke er virkeligt min ven, og så skal Jesus nok tage sig af resten. ;)



Top Svar Citer
#1452 - 16/07/2008 00:37 Re: Dagens Jesu ord til Thomas. [Re: ole bjørn]
Thomas
Uregistreret

"Det er ikke en påstand, men en påvisning af, hvad der står i alle anerkendte oversættelser af NT."

Men før skrev du:

"Jeg morer mig blot med at påvise, at man hverken skal tage gamle eller nye formuleringer alvorligt, som du gør."

Så nu siger du, at du påviser, HVAD der står. Før sagde du, at du påviser, at man ikke skal tage det alvorligt.

Stram dig an, Ole!

"Jeg skrev hovedløst og ikke hjerteløst."

Meget muligt, men ingen bryder ind i det allerhelligste uden hjertet. Dét var min pointe.

"eftersom din opfattelse af den rette tro er i klar modstrid med det store flertals, er det fuldt berettiget at kalde det din version."

Det er ingen version... det er blot hjertets argumenter. Enhver, som elsker, vil erkende, at Jesus virkelig er sandheden, vejen og livet.

"At du nu også prøver at mistolke serotonins citat viser blot, at du ikke er i stand til at skelne mellem sandhed og løgn. Der står intet om kopper og kar. Der står; "Spis, hvad de serverer, uanset hvad." "

Det var selve 'argumentet', jeg pegede på. Nemlig, at det ikke er, hvad der kommer ind i munden, men hvad der kommer ud... som jeg slog på.

Men han er da velkommen til at referere, hvor han har sit citat fra!

"Jeg kan iøvrigt oplyse dig om, at fåreøjne anses for en stor delikatesse i Mellemøsten, så jeg vil ikke råde dig til at besøge dem."

Ja, mor du dig bare over, at uskyldige væsner skal bøde med deres liv.
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 13 < 1 2 3 4 ... 12 13 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Oscarvinderen Louis Gossett Junior er dÃ..
29/03/2024 16:06
Signalfejl skabte forsinkelser på togdr..
29/03/2024 15:49
Polens præsident stopper lov, der skull..
29/03/2024 15:35
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Nyheder fra Religion.dk