annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15689381
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382364
Et andet syn 1991952
Åndelig Føde 1525851
Jesu ord 1523566
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
4 registrerede ABC, Hanskrist, Arne Thomsen, somo 433 gæster og 240 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 6 < 1 2 3 4 5 6
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#2066 - 27/07/2008 18:45 Re: Hvor rationelle er vi? [Re: ALH]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej Anne!

Med risiko for at blive beskyldt for at begrænse dine udfoldelsesmuligheder på debatten m.m.m., kan jeg alligevel ikke undlade at udtrykke dyb beundring for din ironiske kommentar til debattens kalkun. En kommentar som rammer hovedet på sømmet og måske har gjort kalkunhanen rød i kammen.

Kalkunen skriver blandt andet på sin sædvanlige oppustede facon i sin tilrettevisning af den grimme ælling Thomas:

Citat:
"... Derfor vil jeg sige til dig, at det var rart at se et indlæg fra dig, hvor du argumenterer i stedet for blot at copy-paste skriftsteder. ..."


Og her er det, at Anne snigløber kalkunen, ved at gøre det stik modsatte af, hvad han anbefaler, med et indlæg der består af ren copy- paste af kalkunens tilrettevisning tilføjet følgende selvstændigt formulerede og dybt tænkte sætning:

Citat:
"Det er en kommentar, som jeg håber vil blive læst. MvH Anne"


Har jeg mon helt fejlbedømt hønen Anne? At gøre tykt nar af kalkunen på en så udfordrende måde. Det havde jeg nu ikke tiltroet dig mod og mandshjerte til.

Det er debatunderholdning der virkelig vil noget!

Hilsen

Ipso Facto pifter


-----------------
"... "Han er for stor!" sagde de alle sammen, og den kalkunske hane, der var født med sporer og troede derfor, at han var en kejser, pustede sig op som et fartøj for fulde sejl, gik lige ind på ham og så pludrede den og blev ganske rød i hovedet. ... Således gik det den første dag, og siden blev det værre og værre. Den stakkels ælling blev jaget af dem alle sammen, selv hans søskende var så onde imod ham, og de sagde altid: “Bare katten ville tage dig, dit fæle spektakel!” og moderen sagde: “Gid du bare var langt borte!” og ænderne bed ham, og hønsene huggede ham, og pigen, som skulle give dyrene æde, sparkede til ham med foden. ..." - H C Andersen var nu ret beset en meget kristen digter, der tog sin tro dybt alvorligt.
_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#2084 - 28/07/2008 02:09 Re: Hvor rationelle er vi? [Re: Ipso Facto]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Hej hej Ipso Ipso

Det tog sin tid før pæren lyste, og det gjorde den så nu, hvormed du kunne fremtrylle en latter hos mig midt om natten (og hunden vågnede).

Jeg er alt andet end ironiker, og det værste jeg ved er de indlæg, hvor du, Kræn-P og Ole Bjørn fjamser rund på den sorte stue (og jeg har heller ikke sagt, at min humor er særlig velegnet til dette debatforum);-)

Ipso Facto, du eller jeg ramte ikke hovedet på det rette søm, men derimod på det søm du i samme ombæring forsøgte at hamre i. Jeg var ikke ude i et specifikt ærinde ift Kræn-P men ville blot understrege de ord, som Thomas ikke kunne følge med i - grundet ignorérfukntionen - i håbet om, at de kunne bruges positivt. Men det var vist ikke tilfældet.

Ikke desto mindre kære Hanefar, tak for din "vågenhed".

Mvh
Anne

P.S
Jeg har altså ikke afsat dig som en meddebattør, mem hver ting sin tid.

_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#2089 - 28/07/2008 02:39 Re: Hvor rationelle er vi? [Re: ALH]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej Anne!

Det var nok bare en løs forbindelse skal du se. Det vigtigste er, at pæren kom til at lyse, og at du morede dig. Hvilket netop var hensigten.

Desværre kender jeg ikke de debattører du opremser, de er for længst blevet ikke-personer for mig. Eller også er de drattet ned af pinden efter at have hørt en frygtelig historie.

Hilsen

Ipso Facto pifter


--------------
“Det er en frygtelig historie!” sagde en høne, og det omme i den kant af byen, hvor historien ikke var passeret. “Det er en frygtelig historie i hønsehuset! jeg tør ikke sove alene i nat! det er godt at vi er mange sammen på hjalet!” – Og så fortalte hun, så at fjerene rejste sig på de andre høns og hanen lod kammen falde. Det er ganske vist!" - Uddrag fra et alternativt debatforum. ler
_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#2104 - 28/07/2008 11:09 Re: Hvor rationelle er vi? [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7203
Sted: Sydsjælland
Hej Thomas.

Jeg er noget overvældet - og meget, meget glad - over, at du kunne bruge noget af mit indlæg til at åbne perspektiver.

Den slags er jo ikke dagligdags begivenheder i et debatforum som dette.

Min egen erfaring - efter at have deltaget i internet-debatter, som denne i et par år - er, at det mest værdifulde har været nødvendigheden af at afklare egne synspunkter - men allermest værdifuldt, at jeg via andre debattører fik øje på noget, som jeg ikke før var opmærksom på, og som ændrede mine synspunkter, holdninger, idéer, visioner - til noget, jeg subjektivt oplever som mere rigtigt og sandt.

Jeg vil ikke hér udbrede mig mere om dét, men ser frem til at læse dine kommende indlæg.

Tak for dit link til Gerry Spence, jeg kender ham ikke - men det kan der jo ændres på smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (28/07/2008 11:10)
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 6 < 1 2 3 4 5 6


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 13:02
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Jonatan Spang tager 'længere pause' fra..
25/04/2024 13:49
Over 100 strandede hvaler reddet i Austr..
25/04/2024 13:25
Spis en bønne-brownie eller tag cyklen ..
25/04/2024 13:14
Nu svinger vingerne i Asiens største vi..
25/04/2024 12:38
Den svenske kronprinsesse starter på of..
25/04/2024 12:03
Nyheder fra Religion.dk