annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Blue Mind og Green Mind
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 319 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#14013 - 30/10/2012 13:30 Re: At elske [Re: ole bjørn]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Ja, den var da til at misforstå.. ;)
Indlysende blir korte pointer i sætninger let begribelige, men de få debattører der faktisk debatterer, og derfor gerne besvarer spørgsmål til deres synspunkter med uddybende og ikke mindst relevante forklaringer, svarer jo i reglen også helst i øst på spm. i vest. Lige præcis Arnes livssynsbetragtninger, der som vi har set alligevel ikke er til debat, kan skam ses i et andet og klarere lys med egentlige referencer til hans egen kulturarv. Her blir korte og koncise svar tit fattige, ved du. Så bestræbelser på bare nogenlunde sammenhængende svar med henvisninger, der måske kan flytte synspunktet for en lille stund, forudsætter vel egentlig en bagvedliggende interesse, og altså ikke bare ønsket om at fastholde ubegrundet tro osv. Og deri ligger så pointen i svaret..

Men Ole, jeg bruger gerne tid på en anden – men norsk – debat, dels fordi samfundsspørgsmål dér i en årrække har været et fælles og vedkommende interesseområde, og dels fordi flere af os jo i forvejen kender hinanden fra forskelligt hold. Selv dumpede jeg herind fordi en tidligere debattør fra ”religionskulen” foreslog alternativet, som da også var betydelig sjovere end den foregående, men inspirationsgodset er fortrængt for år siden, og sikkert p.a. de sociale behov du tidligere omtalte. Men grundlæggende er jeg mere glad i forklaringer for synspunkter, sociale forventninger hører til i det private, mens lyrik/poesi bestemt ikke er af vejen på debatter, dog må den ikke stå i vejen for forklaringer, som det fx. ses når argumenterne erstattes med trosbekendelser og salmesang. I den forbindelse læser jeg enkeltes indlæg mere indgående, men ved ret præcist hvad andres indeholder, alene ved skimning. Svar til indholdet i fx. Arnes prædikener og missioneren er m.a.o. mere tænkt som lidt provokation og inspiration til den evt. gidsomme, men forventningen er lav og bestemt ikke rettet imod ”frelste trosanmeldere”, som efter mit skøn er de egentlige tvivlere, dog uden det nødvendige mod til på bl.a. debatter at udfordre sig selv, og derfra har du den manglende debat, med eksakte og relevante forklaringer for synspunkter, for det er kun mystik og tro der har deres interesse, og den slags kan man ikke argumentere fornuftigt for. Det betyder ikke, at den slags ikke bør udfordres, vægtningen må man selv afveje.

mvh
Simon
Top Svar Citer
#14019 - 31/10/2012 11:34 Re: At elske [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Meget smukt, bestemt - opera er jo også drama på første klasse, intet under man blir rørt af de ofte gamle historier og de strålende stemmer.

Her en bibelsk tragedie med en fantastisk opsætning, og hvilke mimiske ansigtsudtryk! At sidde tæt på og få det hele med er ikke helt billigt, dér har så transmissioner i tv en force, men hele "trykket" får man ikke med..


http://www.youtube.com/watch?v=2F4G5H_TTvU&feature=related

mvh
Simon
Top Svar Citer
#14025 - 31/10/2012 18:54 Re: At elske [Re: Simon]
Zenia
Uregistreret

Kære Simon:

Tak for oplevelsen, som du var årsag til.

Har lige siddet og hørt stykket 2 gange - den ene gang med åbne øjne - og nød både det, ørene og øjnene gav. smiler

Anden gang lukkede jeg øjnene - tog øretelefonerne på - og blev helt væk i musikken og stemmerne, som forekom denne gang at gå dybere ind i kroppen. ...

Begge mine forældre var døve, så jeg må sige, at jeg er dybt taknemmelig for både syns- og høresans. ... Ikke mindst her. smiler

Tak igen -
Zenia
Top Svar Citer
#14029 - 01/11/2012 20:01 Re: At elske [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Slavekoret må du gerne beholde for mig, Zenia, når jeg kan få en moden Ranata Tebaldi's stemme lagt ind i en ung Sofia Loren, som tolker sin håbløse kærlighed til Radames.

http://www.youtube.com/watch?v=-03QPuO9XTs&feature=related

og bagefter kan man så lytte til hende her, når hun som den lille havfrue synger til månen om sin længsel.

http://www.youtube.com/watch?v=gXgTkSYi0GA&feature=related

og slut så af (eller fortsæt) med Anna og Grieg i skøn forening.

http://www.youtube.com/watch?v=2AZL0FcQDV0&feature=related

:o)

Top Svar Citer
#14030 - 02/11/2012 13:04 Re: At elske [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Zenia...

Ja, det er et meget smukt og kraftfuldt kor, og imponerende hvad der ligger af oplevelser til ørerne på YT, ik? ;)

mvh
Simon

Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 13:19
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Beredskabet opgiver at fjerne saks ved B..
19/04/2024 20:05
Formand i Danmarks Cykle Union trækker ..
19/04/2024 18:43
Droner gjorde ingen skade, siger Iran
19/04/2024 18:35
Bryggerigigant lukker med deres største..
19/04/2024 17:49
Nato lover flere luftforsvarssystemer ti..
19/04/2024 17:22
Nyheder fra Religion.dk