For det første:
Når søn af Adam dør, og hans sjæl afgår, og han er placeret i sin grav, så han er i den første fase af det Hinsidige, fordi graven er den første af de faser af det hinsides.
Det blev berettet, at Haani »den befriet slave af 'Uthmân ibn' Affaan sagde: når 'Uthman ibn' Affaan stod ved en grav ville han græde indtil hans skæg blev våd. Det blev sagt til ham: "Du husker Paradis og Helvede, og du ikke græde, men du græder på grund af dette?" Han sagde: "The Messenger af Allah
(fred og velsignelser Allah være med ham) sagde:» Den grav er den første af de faser af det hinsides, hvem er gemt fra det, hvad der kommer bagefter vil være lettere for ham, men hvis han er ikke frelst fra det, hvad der kommer bagefter vil være værre for ham '"Og Budbringeren Mohammed (fred og velsignelser Allah være med ham) sagde:". Jeg har aldrig set nogen scene, men graven er mere skræmmende end det . " (Fortalt af al-Tirmidhi, 2308, Ibn Maajah, 4567, klassificeret som hasan af al-Albaani i Sahîh al-Jaami ', 1684).
For det andet:
De to engle, der bliver opkrævet med spørgende komme til ham og spørge ham, hvad han plejede at tro på i denne verden, som var hans Herre, hvad der var hans religion og hvem var hans profet. Hvis han giver et godt svar, det er godt, men hvis han ikke svare dem, de udsætter en alvorlig og smertefuld slag på ham.
Hvis han var en af de retfærdige, engle med hvide ansigter kommer til ham, men hvis han var en af de onde, engle med mørke ansigter komme til ham. Dette er fitnah eller prøvelser, at han lider.
Det blev berettet fra 'Aa'ishah at Profeten (fred og velsignelser Allah være med ham) plejede at sige, »Allaahumma inni a'oodhu bika min al-kasali wa'l-haram wa'l-maghram wa'l- ma'tham. Allaahumma inni a'oodhu bika min 'adhaab al-naar wa fitnat il-naar, wa fitnat il-qabri, wa' adhaab il-qabri, wa sharri fitnat il-ghina wa sharri fitnat il-faqair wa min sharri fitnat il-maseeh il-Dajjaal. Allaahumma ighsil khataayaaya bi ma 'al-thalji wa'l-baradi wa naqqi qalbi min al-khataaya kama yunaqqa al-thawb al-Abyad min al-Danas, wa baa'id bayni wa bayna khataayaaya kama baa'adta bayna
al-mashriqi wa'l-Maghrib (O Allah jeg søger tilflugt hos Dig fra dovenskab og alderdom, og fra gæld og synder,! fra pinsel branden og mod den modgang af ilden, og fra modgang af graven og pine af graven, og fra det onde af den modgang af rigdom, og fra det onde af den modgang af fattigdom, og fra det onde af den modgang af Dajjaal (Antikrist). O Allah! Vask mine synder bort med vandet fra sneen og hagl, og rense mit hjerte fra synd som en hvid beklædningsgenstand er renset for snavs, og sætte en stor afstand mellem mig og mine synder, så stor som den distance, du har lavet mellem Øst og Vest). "
(Fortalt af al-Bukhaari, 6014).
Ibn Hajar sagde:
Udtrykket "fra trængsel af graven" betyder afhøring af de to engle.
Fath al-Baari, 11/177.
Og al-Mubaarakfoori sagde:
"Den Trængsel graven" betyder forvirring, når du besvarer de to engle.
Tuhfat al-Ahwadhi, 9/328
For det tredje:
Med hensyn til de spørgsmål, som englene vil bede i graven, er dette forklaret tydeligt i følgende Hadith:
Det blev berettet, at al-Bara '(må Allah være tilfreds med ham) sagde: Vi gik ud med Messenger af Allah (fred og velsignelser Allah være med ham) til begravelsen af en mand blandt Ansaar. Vi kom til graven, og hvornår (afdøde) blev placeret i lahd, Messenger af Allah (fred og velsignelser Allah være med ham) satte sig ned og vi sad omkring ham, som om der var fugle på vore hoveder (dvs. rolige og stadig).
I hånden havde han en stok, som han kradse i jorden. Og han løftede hovedet og sagde: »Søg tilflugt hos Allâh fra pine af graven", to eller tre gange. Så sagde han: "Når den troende slave er ved at forlade denne verden, og indtast herefter der komme ned til ham fra himlen engle med hvide ansigter som solen, og de sidder omkring ham så langt øjet kan se. De bringer med dem indhyller fra Paradis og parfumer fra
Paradis. Derefter Angel of Death kommer og sidder ved hans hoved, og han siger, 'O god sjæl, komme frem til tilgivelse fra Allah og Hans velbehag. " Så det kommer ud let som en dråbe vand fra mundingen af en vandskind. Når han griber det, de ikke efterlade den i hånden et øjeblik, før de tager det og sætte det i det ligklæde med denne parfume, og der kommer fra det en duft som den fineste moskus på jordens overflade.
Så stige og de ikke gå forbi en gruppe af engle, men de siger, 'Hvem er denne gode sjæl? " Og de siger, "Det er så og så søn Så og så, kaldte ham ved de bedste navne, som han var kendt i denne verden, indtil de når den laveste himlen. De beder til, at det skal åbnes for dem, og det åbnes, og (sjælen) hilses velkommen, og ledsaget til næste himlen af dem, der er tættest på Allah, indtil de når den syvende himmel Så Allah siger: '. Noter bog My slave i' Illiyoon i den syvende himmel, og returnere ham til jorden, for fra det
jeg skabte dem, at det jeg vil vende tilbage dem, og fra det jeg vil bringe dem frem igen. "Så hans sjæl er vendt tilbage til sin krop, og der kommer til ham to engle, som gør ham sidde op, og de sige til ham: "Hvem er din Herre?" Han siger, 'Allâh. "De siger:' Hvad er din religion?" Han siger: "Min religion er Islam." De siger: 'Hvem er denne mand der blev sendt til jer? "Han siger," Han er budbringer Allah (fred og velsignelser Allah være med ham). "De siger: 'Hvad gjorde du?" Han siger, "jeg læste bogen af Allah og jeg troede på
det." Så en stemme råber fra himlen, "Min slave har talt sandt, så forberede ham en seng fra Paradis og klæde ham fra Paradis, og åbne for ham en port til paradis." Så er der kommer til ham noget af sin duft, og hans grav er lavet bred, så vidt han kan se. Så er der kommer til ham en mand med en smuk ansigt og smukke klæder, og en god duft, der siger, 'Modtag de glade budskab, der vil bringe dig glæde denne dag. ' Han siger: "Hvem er du? Dit ansigt er et ansigt, der
bringer glædelige tidender." Han siger, 'Jeg er dine retfærdige gerninger. "Han siger,' Herre, fremskynde time, så jeg kan vende tilbage til min familie og min rigdom. "Men når den vantro slave er ved at forlade denne verden og indtast Herefter er der kom ned til ham fra himlen engle med sorte ansigter, hvilket bringer sæk, og de sidder omkring ham så langt øjet kan se. Derefter Angel af Døden kommer og sidder ved hans hoved, og han siger, 'O onde sjæl, kom frem til
vrede Allah og Hans vrede. " Så hans sjæl spredes inde i hans krop, så kommer ud skære vener og nerver, som en spyd passerer gennem våd uld. Når han griber det, de ikke efterlade den i hånden et øjeblik, før de tager det og sætte det i det Sæk, og der kommer fra det en stank som foulest stank af en død krop på jorden. Så stige og de ikke gå forbi en gruppe af engle, men de siger, 'Hvem er denne onde sjæl? " Og de siger, "Det er så og så søn Så og så, kaldte ham ved de værste navne, som han var kendt i denne verden, indtil de når den laveste himlen. De beder til, at det skal åbnes for dem, og det er ikke åbnet "Så Budbringer Allah (fred og velsignelser Allah være med ham) reciterede (fortolkning af betydningen).:
"For dem himlens porte vil ikke blive åbnet, og de vil ikke komme i Paradiset, før kamel går gennem nåleøjet"
[Al-A'raaf 7:40]
Han sagde: "Så Allah siger, 'Registrer bog My slave i Sijjeen i den laveste jorden, og returnere ham til jorden, for fra det jeg skabte dem, at det jeg vil vende tilbage dem, og fra det jeg vil bringe dem frem .. atter 'Så hans sjæl er støbt ned "Så Budbringer Allah (fred og velsignelser Allah være med ham) reciterede vers (fortolkning af betydningen):
"Og hvem tildeler partnere til Allah, er det som om han var faldet fra himlen, og fuglene havde snuppet ham, eller vinden havde kastet ham til et fjernt sted"
[Al-Hajj 22:31]
Han sagde: "Så hans sjæl er vendt tilbage til sin krop, og der kommer til ham to engle, som gør ham sidde op, og de sige til ham:" Hvem er din Herre? " Han siger, "Åh, åh, jeg ved det ikke." De siger: 'Hvad er din religion? "Han siger,' Åh, åh, jeg ved det ikke." Så en stemme råber fra himlen, "Forbered for ham en seng fra helvede og klæde ham fra helvede, og åbne for ham en port til helvede. 'Så er der
kommer til ham noget af sin varme og varm vind, og hans grav er forsnævret og komprimerer ham, indtil hans ribben interlock. Så er der kommer til ham en mand med en grim ansigt og grimme tøj, og et modbydeligt stank, der siger, 'Modtag de dårlige nyheder, det er den dag, du blev lovet. " Han siger: "Hvem er du? Dit ansigt er et ansigt, der varsler ondt." Han siger, 'Jeg er dine onde gerninger. "Han siger," Herre, lad ikke Hour komme, lad ikke Hour komme. '"
Fortalt af Abu Dawood, 4753, Ahmad, 18.063 - denne version blev berettet af ham. Klassificeret som Saheeh af al-Albaani i Sahîh al-Jaami ', 1676.
Den korrekte holdning er, at de to engle kun vil sætte spørgsmålstegn ved afdøde i sin grav om spørgsmål af Tawheed (monoteisme) og 'Aqidah (tro). Det er helt klart.
Og Allah ved bedst.
http://www.youtube.com/watch?v=MZt_RwRPpHwhttp://www.youtube.com/watch?v=5UWMiOB6rtUhttp://www.youtube.com/watch?v=mSZpPMg9Mpo