annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15685097
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382002
Et andet syn 1991611
Åndelig Føde 1524567
Jesu ord 1523363
Galleri
Symbol
Hvem er online?
0 registrerede 418 gæster og 59 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#13639 - 07/09/2012 14:25 Har du straffe eller belønne det menneskelige i graven?
Anonym
Uregistreret

For det første:

Når søn af Adam dør, og hans sjæl afgår, og han er placeret i sin grav, så han er i den første fase af det Hinsidige, fordi graven er den første af de faser af det hinsides.

Det blev berettet, at Haani »den befriet slave af 'Uthmân ibn' Affaan sagde: når 'Uthman ibn' Affaan stod ved en grav ville han græde indtil hans skæg blev våd. Det blev sagt til ham: "Du husker Paradis og Helvede, og du ikke græde, men du græder på grund af dette?" Han sagde: "The Messenger af Allah


(fred og velsignelser Allah være med ham) sagde:» Den grav er den første af de faser af det hinsides, hvem er gemt fra det, hvad der kommer bagefter vil være lettere for ham, men hvis han er ikke frelst fra det, hvad der kommer bagefter vil være værre for ham '"Og Budbringeren Mohammed (fred og velsignelser Allah være med ham) sagde:". Jeg har aldrig set nogen scene, men graven er mere skræmmende end det . " (Fortalt af al-Tirmidhi, 2308, Ibn Maajah, 4567, klassificeret som hasan af al-Albaani i Sahîh al-Jaami ', 1684).

For det andet:

De to engle, der bliver opkrævet med spørgende komme til ham og spørge ham, hvad han plejede at tro på i denne verden, som var hans Herre, hvad der var hans religion og hvem var hans profet. Hvis han giver et godt svar, det er godt, men hvis han ikke svare dem, de udsætter en alvorlig og smertefuld slag på ham.

Hvis han var en af ​​de retfærdige, engle med hvide ansigter kommer til ham, men hvis han var en af ​​de onde, engle med mørke ansigter komme til ham. Dette er fitnah eller prøvelser, at han lider.

Det blev berettet fra 'Aa'ishah at Profeten (fred og velsignelser Allah være med ham) plejede at sige, »Allaahumma inni a'oodhu bika min al-kasali wa'l-haram wa'l-maghram wa'l- ma'tham. Allaahumma inni a'oodhu bika min 'adhaab al-naar wa fitnat il-naar, wa fitnat il-qabri, wa' adhaab il-qabri, wa sharri fitnat il-ghina wa sharri fitnat il-faqair wa min sharri fitnat il-maseeh il-Dajjaal. Allaahumma ighsil khataayaaya bi ma 'al-thalji wa'l-baradi wa naqqi qalbi min al-khataaya kama yunaqqa al-thawb al-Abyad min al-Danas, wa baa'id bayni wa bayna khataayaaya kama baa'adta bayna

al-mashriqi wa'l-Maghrib (O Allah jeg søger tilflugt hos Dig fra dovenskab og alderdom, og fra gæld og synder,! fra pinsel branden og mod den modgang af ilden, og fra modgang af graven og pine af graven, og fra det onde af den modgang af rigdom, og fra det onde af den modgang af fattigdom, og fra det onde af den modgang af Dajjaal (Antikrist). O Allah! Vask mine synder bort med vandet fra sneen og hagl, og rense mit hjerte fra synd som en hvid beklædningsgenstand er renset for snavs, og sætte en stor afstand mellem mig og mine synder, så stor som den distance, du har lavet mellem Øst og Vest). "

(Fortalt af al-Bukhaari, 6014).

Ibn Hajar sagde:

Udtrykket "fra trængsel af graven" betyder afhøring af de to engle.



Fath al-Baari, 11/177.

Og al-Mubaarakfoori sagde:

"Den Trængsel graven" betyder forvirring, når du besvarer de to engle.

Tuhfat al-Ahwadhi, 9/328

For det tredje:

Med hensyn til de spørgsmål, som englene vil bede i graven, er dette forklaret tydeligt i følgende Hadith:

Det blev berettet, at al-Bara '(må Allah være tilfreds med ham) sagde: Vi gik ud med Messenger af Allah (fred og velsignelser Allah være med ham) til begravelsen af ​​en mand blandt Ansaar. Vi kom til graven, og hvornår (afdøde) blev placeret i lahd, Messenger af Allah (fred og velsignelser Allah være med ham) satte sig ned og vi sad omkring ham, som om der var fugle på vore hoveder (dvs. rolige og stadig).

I hånden havde han en stok, som han kradse i jorden. Og han løftede hovedet og sagde: »Søg tilflugt hos Allâh fra pine af graven", to eller tre gange. Så sagde han: "Når den troende slave er ved at forlade denne verden, og indtast herefter der komme ned til ham fra himlen engle med hvide ansigter som solen, og de sidder omkring ham så langt øjet kan se. De bringer med dem indhyller fra Paradis og parfumer fra

Paradis. Derefter Angel of Death kommer og sidder ved hans hoved, og han siger, 'O god sjæl, komme frem til tilgivelse fra Allah og Hans velbehag. " Så det kommer ud let som en dråbe vand fra mundingen af ​​en vandskind. Når han griber det, de ikke efterlade den i hånden et øjeblik, før de tager det og sætte det i det ligklæde med denne parfume, og der kommer fra det en duft som den fineste moskus på jordens overflade.


Så stige og de ikke gå forbi en gruppe af engle, men de siger, 'Hvem er denne gode sjæl? " Og de siger, "Det er så og så søn Så og så, kaldte ham ved de bedste navne, som han var kendt i denne verden, indtil de når den laveste himlen. De beder til, at det skal åbnes for dem, og det åbnes, og (sjælen) hilses velkommen, og ledsaget til næste himlen af ​​dem, der er tættest på Allah, indtil de når den syvende himmel Så Allah siger: '. Noter bog My slave i' Illiyoon i den syvende himmel, og returnere ham til jorden, for fra det

jeg skabte dem, at det jeg vil vende tilbage dem, og fra det jeg vil bringe dem frem igen. "Så hans sjæl er vendt tilbage til sin krop, og der kommer til ham to engle, som gør ham sidde op, og de sige til ham: "Hvem er din Herre?" Han siger, 'Allâh. "De siger:' Hvad er din religion?" Han siger: "Min religion er Islam." De siger: 'Hvem er denne mand der blev sendt til jer? "Han siger," Han er budbringer Allah (fred og velsignelser Allah være med ham). "De siger: 'Hvad gjorde du?" Han siger, "jeg læste bogen af ​​Allah og jeg troede på


det." Så en stemme råber fra himlen, "Min slave har talt sandt, så forberede ham en seng fra Paradis og klæde ham fra Paradis, og åbne for ham en port til paradis." Så er der kommer til ham noget af sin duft, og hans grav er lavet bred, så vidt han kan se. Så er der kommer til ham en mand med en smuk ansigt og smukke klæder, og en god duft, der siger, 'Modtag de glade budskab, der vil bringe dig glæde denne dag. ' Han siger: "Hvem er du? Dit ansigt er et ansigt, der

bringer glædelige tidender." Han siger, 'Jeg er dine retfærdige gerninger. "Han siger,' Herre, fremskynde time, så jeg kan vende tilbage til min familie og min rigdom. "Men når den vantro slave er ved at forlade denne verden og indtast Herefter er der kom ned til ham fra himlen engle med sorte ansigter, hvilket bringer sæk, og de sidder omkring ham så langt øjet kan se. Derefter Angel af Døden kommer og sidder ved hans hoved, og han siger, 'O onde sjæl, kom frem til


vrede Allah og Hans vrede. " Så hans sjæl spredes inde i hans krop, så kommer ud skære vener og nerver, som en spyd passerer gennem våd uld. Når han griber det, de ikke efterlade den i hånden et øjeblik, før de tager det og sætte det i det Sæk, og der kommer fra det en stank som foulest stank af en død krop på jorden. Så stige og de ikke gå forbi en gruppe af engle, men de siger, 'Hvem er denne onde sjæl? " Og de siger, "Det er så og så søn Så og så, kaldte ham ved de værste navne, som han var kendt i denne verden, indtil de når den laveste himlen. De beder til, at det skal åbnes for dem, og det er ikke åbnet "Så Budbringer Allah (fred og velsignelser Allah være med ham) reciterede (fortolkning af betydningen).:

"For dem himlens porte vil ikke blive åbnet, og de vil ikke komme i Paradiset, før kamel går gennem nåleøjet"

[Al-A'raaf 7:40]

Han sagde: "Så Allah siger, 'Registrer bog My slave i Sijjeen i den laveste jorden, og returnere ham til jorden, for fra det jeg skabte dem, at det jeg vil vende tilbage dem, og fra det jeg vil bringe dem frem .. atter 'Så hans sjæl er støbt ned "Så Budbringer Allah (fred og velsignelser Allah være med ham) reciterede vers (fortolkning af betydningen):

"Og hvem tildeler partnere til Allah, er det som om han var faldet fra himlen, og fuglene havde snuppet ham, eller vinden havde kastet ham til et fjernt sted"

[Al-Hajj 22:31]

Han sagde: "Så hans sjæl er vendt tilbage til sin krop, og der kommer til ham to engle, som gør ham sidde op, og de sige til ham:" Hvem er din Herre? " Han siger, "Åh, åh, jeg ved det ikke." De siger: 'Hvad er din religion? "Han siger,' Åh, åh, jeg ved det ikke." Så en stemme råber fra himlen, "Forbered for ham en seng fra helvede og klæde ham fra helvede, og åbne for ham en port til helvede. 'Så er der


kommer til ham noget af sin varme og varm vind, og hans grav er forsnævret og komprimerer ham, indtil hans ribben interlock. Så er der kommer til ham en mand med en grim ansigt og grimme tøj, og et modbydeligt stank, der siger, 'Modtag de dårlige nyheder, det er den dag, du blev lovet. " Han siger: "Hvem er du? Dit ansigt er et ansigt, der varsler ondt." Han siger, 'Jeg er dine onde gerninger. "Han siger," Herre, lad ikke Hour komme, lad ikke Hour komme. '"

Fortalt af Abu Dawood, 4753, Ahmad, 18.063 - denne version blev berettet af ham. Klassificeret som Saheeh af al-Albaani i Sahîh al-Jaami ', 1676.

Den korrekte holdning er, at de to engle kun vil sætte spørgsmålstegn ved afdøde i sin grav om spørgsmål af Tawheed (monoteisme) og 'Aqidah (tro). Det er helt klart.

Og Allah ved bedst.


http://www.youtube.com/watch?v=MZt_RwRPpHw


http://www.youtube.com/watch?v=5UWMiOB6rtU

http://www.youtube.com/watch?v=mSZpPMg9Mpo
Top Svar Citer
#13650 - 09/09/2012 15:12 Re: Har du straffe eller belønne det menneskelige i graven? [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Top Svar Citer
#13680 - 15/09/2012 14:24 Re: Har du straffe eller belønne det menneskelige i graven? [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Top Svar Citer
#13928 - 17/10/2012 13:54 Re: Har du straffe eller belønne det menneskelige i graven? [Re: Anonym]
sacoooo Offline
ny
Registeret: 29/09/2012
Indlæg: 7
Top Svar Citer
#13929 - 17/10/2012 14:16 Din gravskrift, sacoooo [Re: sacoooo]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Du har knald i låget, sacoooo, men det kan googles oversættelsesmaskine ikke gøre dig forståeligt.

griner

Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 00:40
Kom op på bjerget...
af ABC
24/04/2024 23:29
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
I dag skal du punge ud med 5 euro for at..
25/04/2024 06:09
Yderligere fem personer sigtes efter kni..
25/04/2024 04:48
Houthierne hævder at sende droner mod i..
25/04/2024 04:22
Biden mødtes med 4-årig: 'En påmindel..
25/04/2024 02:03
USA kræver svar i sag om 'massegrav' i ..
25/04/2024 00:04
Nyheder fra Religion.dk