annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15683928
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381927
Et andet syn 1991558
Åndelig Føde 1524351
Jesu ord 1523336
Galleri
To verdener så forskellige
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 201 gæster og 157 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#1514 - 17/07/2008 19:48 Re: Bhagavad Gita ord. [Re: ]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Vi har ører, Thomas, og vi hører, men ikke på dit vrøvl om, at du sidder inde med SANDHEDEN.

Hvis Jesus havde levet i dag, og havde de evner, man tillægger ham, kunne han måske have helbredt dig for din misforståelse, men du er altså født 2.000 år for sent, så der er ikke rigtig noget håb for dig.

Vrangforestillinger er uhyre svære at få bugt med, og da det virker som om, at du fungerer fint i din hverdag, kan ingen tvinge dig til at modtage behandling.

Du kan trøste dig med, at du langt fra er den eneste fanatiker i verden, der er overbevist om at have fundet de vises sten. Vi har skam en anden af slagsen her på debatten, og han er endnu værre stillet end du, for han hylder ikke kærligheden men selvtilbedelsen, og hans idol er ikke Jesus men ham selv, og hans hellige skrift er ikke biblen, men Nietzsches og Sørlanders filosofi.

Når folk ikke gider læse de lange bibelcitater, som du bombarderer debatten med, så er det fordi vi allerede har læst dem og forstået dem, omend på en anden måde end dig.

Når folk ikke gider læse den anden fanatikers endnu mere omfattende bombardement, så skyldes det derimod, at de indlæg er uforståelige og ikke indeholder nogen visdom af betydning. Så pris dig lykkelig over, at du er blandt venner, selv om vi ikke deler dine misforståelser og din fanatiske og særprægede tro.

Mvh

Ole Bjørn ;)

.

Top Svar Citer
#1515 - 17/07/2008 20:22 Re: Bhagavad Gita ord. [Re: ole bjørn]
Thomas
Uregistreret

"Vi har ører, Thomas, og vi hører, men ikke på dit vrøvl om, at du sidder inde med SANDHEDEN."

Sandheden er ikke min. Al sandhed er i Gud, men den gives til de, der elsker.

"Hvis Jesus havde levet i dag, og havde de evner"

Hvilke evner, mener du, at jeg tillægger ham??? Er du nu ude på at lyve mig noget på?!

"Vrangforestillinger er uhyre svære at få bugt med, og da det virker som om, at du fungerer fint i din hverdag, kan ingen tvinge dig til at modtage behandling."

Vrangforestillinger er uhyre svære at få bugt med, og da det virker som om, at du fungerer fint i din hverdag, kan ingen tvinge dig til at modtage behandling.

"Når folk ikke gider læse de lange bibelcitater, som du bombarderer debatten med"

Interessant, at de føles som et bombardement for dig, Ole. Du har vist også tidligere sagt, at de føles som sten. Interessant, interessant...

"Så pris dig lykkelig over, at du er blandt venner"

Det er jeg ikke. Min mor, brødre og venner er de, som gør Guds vilje.
Top Svar Citer
#1526 - 17/07/2008 22:29 Re: Bhagavad Gita ord. [Re: Kræn-P]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Smukt. Det er svært at vælge hvilken udgave.

Men personligt har jeg gjort op med mig selv at ordene i Bhagavad Gita i Paul Tuxens oversættelse er for skarpe. Det er let at misforstå det som der tales om.

Ordene er ikke uden betydning. Derfor benytter jeg selv ordet forståelse i stedet for ordet erkendelse, simpelthen fordi det er blødere.

Men ordet indsigt er et godt ord.

Vanskeligheden ligger i at opdage at der er tale om noget virkeligt, ikke blot noget man læser i en bog.

At handle, kan vi alle forsøge os med. Dette at turde gøre noget uden først at vente på at den anden tager initiativet.

Tænk dig at to mennesker sidder dør om dør, i ensomhed, i årevis, uden at komme hinanden ved.

Tænk hvis den ene havde budt den anden på kaffe i stedet for at vente på at den anden skulle tage initiativet?

Og så igen, måske de begge helst vil være i fred, højst sandsynligt, selvom det ikke er det rette.

Sådan kan vi alle tage en tørn. Handling kender ingen rangsforskel, kender ikke høj eller lav, spørger ikke om du har viden eller ikke.

Den er indenfor enhvers rækkevidde.

Og hvis vi tør handle, opdager vi selv hvad det indebærer uden at nogen behøver at fortælle os det.

Hvad det indebærer at turde. smiler
Top Svar Citer
#1553 - 18/07/2008 09:46 Re: Bhagavad Gita ord. [Re: ]
Kræn-P Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 423
Sted: Midtjylland

Kære Thomas.

Jeg har læst dit svar, og jeg kan forstå, at du har valgt rollen som forkynder frem for at være debattør. Tillige forstår jeg, at du mener dig at være i besiddelse af Sandheden – med stort S. Af sådanne Sandheds-forkyndere har jeg mødt adskillige på min vej.

Nogle har været så begavede, at det kunne være umagen værd at tale med dem. Andre har ikke forstået en dyt, men har blot liret tekster af i et sammensurium, der unddrog sig enhver forståelse. Du er et bedrøveligt eksempel på denne sidstnævnte tanketomme type.

Hertil kommer, at du dækker din manglende formåen ind bag selvovervurderingens maske: »Lad enhver, der har ører, høre!«


Med venlig hilsen

Kristian Pedersen

_________________________
»Kultur - det er ikke en fin menuèt
i en fortids-frednings-forening,
men det at man slås for sin modstanders ret
til at slås for den modsatte mening.
«

Piet Hein
Top Svar Citer
#1566 - 18/07/2008 14:21 Re: Bhagavad Gita ord. [Re: Kræn-P]
Thomas
Uregistreret

"Kære Thomas."

Nu ikke hykle - du finder mig jo ikke en skid kær.

"Jeg har læst dit svar, og jeg kan forstå, at du har valgt rollen som forkynder frem for at være debattør."

Der er faktisk to ting i det. Ja, jeg er en forkynder af sandheden. Jeg peger nemlig på Jesus, som er, og som giver os sandheden. Men jeg peger også på, at religion har skjult sandheden, som f.eks. også er at finde i Krishnas ord.

"Tillige forstår jeg, at du mener dig at være i besiddelse af Sandheden – med stort S."

Sandheden er ikke min, men Guds.

"Af sådanne Sandheds-forkyndere har jeg mødt adskillige på min vej."

Du mangler at møde Jesus.

"Nogle har været så begavede, at det kunne være umagen værd at tale med dem. Andre har ikke forstået en dyt, men har blot liret tekster af i et sammensurium, der unddrog sig enhver forståelse. Du er et bedrøveligt eksempel på denne sidstnævnte tanketomme type."

Åh, som du dog kan kaste med mudder, æg og rådne tomater!

"Hertil kommer, at du dækker din manglende formåen ind bag selvovervurderingens maske: »Lad enhver, der har ører, høre!«"

Dette behøver ikke være en selvovervurderingens maske. Også Jesus sagde sådan - og han havde (som altid) ret!

"Med venlig hilsen"

Nu ikke hykle - du er jo ikke en skid venlig.
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
24/04/2024 19:40
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Senatsudvalg skal undersøge Novos prise..
24/04/2024 22:04
USA har i hemmelighed sendt langtrækken..
24/04/2024 21:08
Seks fly fra København aflyses på grun..
24/04/2024 20:56
SF: Smidt ud af forhandlinger om handica..
24/04/2024 20:43
Spaniens premierminister overvejer sin f..
24/04/2024 20:06
Nyheder fra Religion.dk