annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 4 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#12586 - 16/03/2012 15:35 Drømmer du?
Zenia
Uregistreret

Et indlæg i en anden tråd får mig til at stille spørgsmålet: Drømmer du?

Man siger jo, at vi altid allesammen drømmer, men nogle gange kan man huske sin drøm ... og andre gange har man kun fornemmelsen af at have sovet ganske drømmeløst. ...

Mon der er nogle, som har lyst til at dele deres drømme - og ikke mindst deres tydninger af dem - med andre her?

For mit eget vedkommende har jeg perioder, hvor jeg slet ikke mener eller husker at have drømt ... og andre gange oplever jeg drømme, som jeg husker i årevis. ...

F. eks. husker jeg fra mine ungdoms- og læreår, at jeg næsten hver nat drømte, at jeg under spadsereture fandt penge liggende overalt ... jeg kunne bare bøje mig ned og flytte et par sten f. eks., og så myldrede pengene frem. smiler

Jeg undrede mig dengang, men ved i dag, at det handlede om at tilegne mig ny læren og viden ... og så gjorde det jo ikke så meget, at pungen var tom, når jeg vågnede. smiler

For et par år siden havde jeg en kontrovers med en god ven, som jeg bebrejdede, at hun tog alt for meget arbejde på sig i stedet for at dele det ud til bl.a. mig, som gerne ville hjælpe og havde tilbudt det. ...

Om morgenen vågnede jeg og huskede en fornemmelse i min mund af, at den var fyldt helt op med knappenåle - så mange, at jeg slet ikke kunne sige ét ord!!

Den behøver vist ingen fortolkning, denne her. smiler

God week-end - og bed dine hjælpere give dig en drøm, hvis du har et problem, som din dagsbevidsthed ikke formår at løse.

m.v.h.
Zenia
Top Svar Citer
#12587 - 16/03/2012 16:11 Re: Drømmer du? [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Zenia.

God idé, synes jeg.
Jeg vil søge at komme igen her næste gang, jeg har en drøm, der ikke bare er "dagrester".

Den med knappenålene får mig til at tænke på nummeret i Cirkus Nemo: Hold så din kæft for h......!
Det synes jeg er hylende grinagtigt - og det handler jo så nogenlunde om det modsatte af din drøm (De be'r begge hinanden i manegen om at holde kæft, men ingen af dem gør det - tværtimod).

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#12588 - 16/03/2012 16:43 Re: Drømmer du? [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
bed dine hjælpere give dig en drøm, hvis du har et problem, som din dagsbevidsthed ikke formår at løse.



Her finder jeg Jung's tanke om at drømmene må ses som det ubevidstes reaktion på vores dagsbevidste indstilling.

klassiske eksempel er mennesker der bevidst har valgt at fokusere på det gode, det rene (kyske) og det fine

og så forstår de ikke nattens drømme, der er fyldt med det onde, det urene (rigeligt med sex med den forkerte partner) og alt muligt ulækkert og snavset, smudsigt (som modsætning til deres fine ophøjede smag i det daglige)

alle mennesker har et rigt drømmeliv og man vil blive noget så overrasket over at her foregår ting man ikke engang har turdet drømme om :-) eller har haft fantasi til at forestille sig. Så ikke engang michael er så kedelig og dødsyg som han selv tror eller som vi andre skal lægge øren til og underholdes med.

Hvis jeg mediterer lige før jeg går i seng, så vågner jeg med 99% sikkerhed med en stor del af mine nattens drømme i livfuld erindring. Indimellem kan jeg huske dem alle, nattens drømme sekvenser, 5 - 6 - 7 sekvenser.

Jeg mener selv at den del af min bevidsthed der skal "snappe" eller fange mine drømme ind,, den styrkes grundet meditationen lige før jeg går i seng og falder i søvn. Eller jeg fører en øget opmærksomhed med mig over i søvnen takket være denne meditation lige før søvnen.

Noget andet er jeg kan drømme lysvågen mens jeg mediterer, dette er en fantastisk oplevelse, hvor jeg rejser i tid og sted, mens jeg sidder på min køkkenstol, barber køkkenstol, og er totalt vågen, og dog alligevel er på disse fantastiske astrale rejser i tid og rum.

mange kærlige hilsner HansKrist

loverboy og drømmefyren,,, tihi fniiis,
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#12589 - 16/03/2012 17:39 Re: Drømmer du? [Re: Hanskrist]
RoseMarie Offline
bor her
Registeret: 02/05/2009
Indlæg: 1157
Drømme kan være sjove og skæve, men de kan også være mareridt, hvor man vågner op med en følelse af, at mareridtet er virkelighed. Jeg har aldrig tolket drømme, men jeg er overbevist om, at vores drømmeverden ikke er det store kaos, som det umiddelbart ser ud til ... eller også er det bare det rene kaos, som kommer til os for at minde os om ... at selve livet er mere eller mindre et kaos ... og at livet selv handler om at kunne rumme kaos ... ler

Kaosknus fra RoseMarie griner

Top Svar Citer
#12594 - 17/03/2012 14:24 Re: Drømmer du? [Re: RoseMarie]
Anonym
Uregistreret

Ved egentlig ikke, hvordan andre oplever deres drømme, men for mit vedkommende er der rigtig megen vejledning at hente i dem. ...

Når det er sagt, er der da forskel på mine drømme, som jeg oplever altid "sættes i gang" via en eller anden dagsrest, som det også er lidt spændende at fundere over. ...

Som jeg også oplever det, spiller jeg selv alle roller i mine drømme ... så nogle gange har jeg altså rigtig travlt, mens jeg "bare" tror, at jeg er helt passivt sovende. ...

I perioder, hvor livet går stille og roligt hen uden de store begivenheder, kan jeg ikke huske mine drømme, men ...

I perioder, hvor der "står noget på spil" oftest i psykisk eller sjæleligt regi, eller når m.a.o. der er uro i mit sind ... oplever jeg ofte, lige inden jeg bliver helt vågen at blive opmærksom på, at: "det her må du gerne huske og arbejde med!" ... og disse drømme er så klare, at jeg husker dem i årevis ... og er taknemmelig for de vejvisere, som de er (for mig)

God søndag ønskes allesammen smiler Samt udbytterige drømme.
Zenia
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 4 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk