annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15683607
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381898
Et andet syn 1991544
Åndelig Føde 1524281
Jesu ord 1523334
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen, Hanskrist 219 gæster og 159 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#12550 - 13/03/2012 15:18 Re: Livsopfattelser, -erfaringer og livsmål. [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Kære Zenia.

Ikke overraskende synes du at være den eneste udover mig selv, der gerne vil gøre sit ståsted klart, og medvirke til en større forståelse og tolerance i en frugtbar debat om forskellige livssyn.

Dit indlæg er helt i tråd med tankerne i mit oplæg, og selv om mit livssyn adskiller sig væsentligt fra dit, så glæder jeg mig altid over din positive indstilling til andre mennesker, og over din tolerante holdning til andres tro eller fravær af tro. Det var bl.a. det, som Peter og jeg håbede, at denne debatportal kunne blive eksponent for.

Om debatten kan komme tilbage på dette spor, er tvivlsomt, for selv om jeg er fritænker, så er jeg ikke blind for rigtigheden i mange af de metaforer, som man kan finde i religiøse skrifter. Her tænker jeg på det nytteløse i at kaste sine frø på klippegrund.

Men det er da bemærkelsesværdigt, at alle de mange "missionærer" her enten ikke kender deres eget ståsted, eller også ikke vil vedkende sig det. griner

Mkh

Ole Bjørn :o)

P.S. Jeg kender masser af eksempler på, at hverken forståelse eller sympati hjælper, så man er i realiteten magtesløs.

Top Svar Citer
#12551 - 13/03/2012 16:55 Re: Livsopfattelser, -erfaringer og livsmål. [Re: ole bjørn]
Anonym
Uregistreret

Kære Ole, igen:

Tak for dine venlige ord, som jeg glæder mig over, og egentlig kun har én bemærkning til:

Det er lidt eftertænksomhed, som går på dit P.S.:

Som jeg er skruet sammen, er det jo lige nøjagtig her i magtesløsheden, at min TRO på højere magter tager over ... og dét hjælper, hvilket jeg har eksempler på fra mit eget liv. ...

Om det så altid er nytteløst at kaste sine frø på klippegrund, som du bemærker - får mig derefter til at tænke på det faktum, at visse frø kan bevare deres spireevne i mange, mange år - for så, når sædemanden for længst er borte fra Jorden ... og tiden er moden ... at begynde at spire og selv sætte frø.

m.v.h.- og tak for de tanker, du satte i gang. :))
Zenia

Top Svar Citer
#12570 - 15/03/2012 09:42 Re: Livsopfattelser, -erfaringer og livsmål. [Re: ole bjørn]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Utroligt, at ingen af de ellers meget aktive debattører kan eller vil fortælle, hvordan de opfatter livet.

Er det for skræmmende at være ærlig? Eller har de ikke nogen klar opfattelse af sig selv? Eller er det fordi, der er så stor forskel på deres skriverier og på den måde, de lever deres liv på, at det vil virke pinligt?

Men det viser med al ønskelig tydelighed, at det blot er en pseudodebat, hvor alle seriøse emner bliver ignoreret eller afvist eller indhyllet i ordtåger, mens deltagerne skændes om, hvem der bedst kan forklare verden ud fra synet i deres gadespejl.

Ikke helt så morsomt som Holbergs komedier, men figurerne udstråler i hvert fald den samme alvor som Holbergs personer.

Tilgiv, at jeg ikke kan bare mig for at ler

Mvh

Ole Bjørn :o)

P.S. Jeg er bortrejst de næste 4-5 dage, så der kan jeg desværre ikke kommentere skænderierne. griner

Top Svar Citer
#12571 - 15/03/2012 11:50 Re: Livsopfattelser, -erfaringer og livsmål. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7200
Sted: Sydsjælland

Ole indledte denne tråd med bl.a. disse ord:
Citat:
Det indebærer så også, at de aggressive tendenser, som jeg som alle andre er født med, kommer frem, når jeg møder mennesker, hvis handlinger udmønter sig i negative indstillinger til andre og til disrespekt for fællesskabet.
Jeg gætter, at det netop er disse ord, der giver "bagslag" - nok ikke mindst "negative indstillinger til andre og til disrespekt for fællesskabet" blinker

Arne.
Top Svar Citer
#12572 - 15/03/2012 12:25 Re: Livsopfattelser, -erfaringer og livsmål. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Jeg har en positiv indstilling til mine omgivelser, undtagen til de, der hat en negativ indstilling, kværulerer, laver citatfusk, missionerer o.s.v. og det fremgår klart af mit første indlæg.

Du har endnu ikke forklaret årsagen til, at du har en så negativ indstilling til mig og mange andre på debatten, for ikke at tale om alverdens naturvidenskabsmænd, som du gerne vil fremstille som, lige så uvidende som dig selv.

Vær nu ærlig, Arne. Hvad har du imod alle de mennesker, der ikke vil give dig ret?

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af ABC
24/04/2024 19:53
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Medicinrådet anbefaler medicin til beha..
24/04/2024 19:55
Den uvildige Elbit-undersøgelse bliver ..
24/04/2024 18:58
Genopdaget Klimt-maleri solgt for 224 mi..
24/04/2024 18:08
SF er ude forhandlinger om ny handicapaf..
24/04/2024 18:07
Mand varetægtsfængslet efter dødsulyk..
24/04/2024 18:03
Nyheder fra Religion.dk