annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
0 registrerede 513 gæster og 244 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 13 af 14 < 1 2 ... 11 12 13 14 >
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#12363 - 26/02/2012 08:20 Re: Hvad mener du, Ole?. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland

Herefter må det sandelig står klart for enhver, at videnformidleren Oles standpunkter er urokkelige og logisk sammenhængende.
Der er absolut ingen tegn på, at Oles selvudnævnte autoritet er ved at krakelere blinker

Og lige så klart er det naturligvis, at Ole har eneret til at afgøre om andre debattører er citatfuskere, ordkøvere, har vanskeligt ved at forstå det danske sprog, er barnlige eller er tåber blinker

Arne smiler


Top Svar Citer
#12366 - 26/02/2012 08:59 Re: Hvad mener du, Ole?. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark


Herefter må det sandelig står klart for enhver, at dyrlægen og kværulanten Arnes standpunkter er urokkelige og uangribelige.
Der er absolut ingen tegn på, at Arnes selvudnævnte autoritet kan sættes til debat.

Og lige så klart er det naturligvis, at Arne har eneret til at afgøre hvad andre debattører mener med deres indlæg, hvad danske ord betyder og hvilke synonymer, de kan erstattes med, og at Dansk Sprognævn er en samling af inkompetente idioter.

Det er også under Arnes værdighed at forklare, hvad han selv forstår ved begreberne citatfusk og ordkløveri eller besvare andre tåbelige spørgsmål fra folk, der ikke kan anerkende, at Arne har ubetinget ret i alle de perler, han kaster for svinene, og svineri er han ubetinget debattens største ekspert på.

Den viden har Arne direkte fra et stykke malet træ på en lille græsk ø, som åbnede hans øjne og fik ham til at se lyset.

Gud tilgive enhver, som formaster sig til at drage hans videnskabelige autoritet og kosmologiske viden i tvivl, for de er blot uvidende stakler, der ikke forstår deres egen begrænsning, uanset hvor mange nobelpriser, man finder på at tilkende dem.

En anonym beundrer. griner


Top Svar Citer
#12368 - 26/02/2012 10:33 Re: Hvad mener du, Ole?. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland

Bemærkelsesværdigt, synes jeg, er det, at Ole ikke afviser min karakteristik af ham blinker

Desværre må jeg - undtagelsesvis (naturligvis) - afvise Oles karakteristik af mig, fordi:
- mine standpunkter udvikler sig, og derfor ikke altid kan være krystalklare,
- jeg ikke altid føler mig sikker på, at jeg forstår andre debattørers udtalelser og derfor spørger, hvis det handler om noget, jeg finder væsentligt,
- jeg angående det danske sprog støtter mig til leksika og min erfaring,
- jeg ikke mindes nogensinde at være blevet spurgt om min forståelse af citatfusk og ordkløveri (men mener - kort sagt - at citatfusk er bevidst fordrejning, og at ordkøveri er diskussion af bagateller),
- jeg ikke mindes nogensinde at have hævdet at have ubetinget ret i mine aktuelle standpunkter,
- jeg ikke har nogen viden (men derimod inspiration) fra en ikón, og at
- jeg ikke forfalder til at påberåbe mig nogen videnskabelig autoritet eller kosmologisk viden.

Men bortset lige fra dette er det nok helt utænkeligt (i hvert fald for Ole), at Ole skulle kunne tage fejl i noget som helst smiler

Arne.
Top Svar Citer
#12369 - 26/02/2012 11:37 Re: Hvad mener du, Ole?. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Selvfølgelig må Arne afvise ethvert forsøg på at karakterisere ham. Hvor kan nogen være så tåbelige at tro, at de kan have en kvalificeret mening om Arne, når de hverken har skuet lyset eller har Arnes viden om, at vi ikke kan vide noget som helst.

Lad os derfor slå fast;
at Arne ikke nogensinde har hævdet at have ret i noget (såvidt han husker),
at Arne forstår det danske sprog bedre end sprogforskere, for det er hans erfaring med sprog og leksika,
at hvis andre debattører udtrykker sig uklart for Arnes forståelse, så stiller han selvfølgelig spørgsmål om det væsentlige,
at det, som det bemalede træstykke har indgivet ham, ikke er viden, men inspiration,
at han ikke påberåber sig nogen kosmologisk viden eller videnskabelig autoritet når han hævder, at videnskabsmænd og kosmologer ikke ved, hvad de taler om,
og at citatfusk er bevidst fordrejning, og at ordkøveri er diskussion af bagateller.

Hvis nogen skulle finde, at ovenstående udsagn fra Arne indeholder nogen som helst modsigelser eller usandheder, så er det fordi, de er for dumme til dansk og bevidst mistolker hans ord.

Det er helt utænkeligt, at Arne skulle kunne tage fejl i noget som helst.

En grænseløs beundrer. griner


P.S. Fra wikipedia:
Citat:
En ordkløver er en person, der anvender spidsfindig, hårtrukken argumentering, som drejer sig om den helt præcise betydning af det ord, der betegner diskussionens centrale emne. Ofte bruger man denne argumentationsmåde som et retorisk kneb, sådan at man undgår at diskutere emnets reelle indhold.
Som enhver kan se, er det i fuld overensstemmelse med Arnes definition, og "milevidt" fra Oles definition af ordkløveri, som lyder: De fleste ord i sproget har flere betydninger. Ordkløveri er, når man tolker et ord i en anden betydning, end det er fremsat. ler

Top Svar Citer
#12371 - 26/02/2012 12:42 Re: Hvad mener du, Ole?. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland

Så fik vi vist et ganske godt eksempel på citatfusk, sådan som Den Danske Ordbog og jeg forstår det
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=citatfusk

Jeg skrev:
Citat:
- jeg angående det danske sprog støtter mig til leksika og min erfaring
Det gengiver Ole sådan:
Citat:
at Arne forstår det danske sprog bedre end sprogforskere, for det er hans erfaring med sprog og leksika

På det grundlag, samt meget mere i Oles sidste replik, synes jeg det er mest passende at lade Oles ord stå, som de er blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 13 af 14 < 1 2 ... 11 12 13 14 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Oscarvinderen Louis Gossett Junior er dÃ..
29/03/2024 16:06
Signalfejl skabte forsinkelser på togdr..
29/03/2024 15:49
Polens præsident stopper lov, der skull..
29/03/2024 15:35
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Nyheder fra Religion.dk