annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
0 registrerede 269 gæster og 127 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#12216 - 11/02/2012 10:37 Re: BAGSIDEN AF YTRINGSFRIHEDEN. [Re: ole bjørn]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Jeg er skam humanist, Simon, men også pragmatiker. Der ville lyde et ramaskrig, hvis man satte de læger i spjældet, der groft udnytter folks tillid til akupunktur med ublu priser og en minimal uddannelse, eller de kirurger der har anvendt hofteimplantater af tvivlsom kvalitet, eller man fængslede Novos direktører for at tage ublu priser for livsnødvendig medicin".

- Hvilket ikke har meget med sagen at gøre...

"Helbredssektoren er en jungle med brådne kar både udenfor og indenfor det etablerede sundhedssystem, og politikere har ikke den fornødne viden til at gennemskue den".

- Nej, sundhedssektoren er ikke en jungel af brådne kar, naturligvis findes der eksempler på beklagelige ulykker blandt tusindvis af ellers godt uddannede personale, hvilket nok ikke helt ka' undgås i så stor en virksomhed.
Junglen finder du derimod hos rigtig dårligt udd. overtroiske mennesker i den såkaldt "alternative sektor", hvor det alternative ka' bestå af alt fra et lirumlarum om en "auras" beklagelige farve med tilhørende "healing", til salg af de helt rigtige krystaller eller hos såkaldte "clairvoyanter" osv. Det er et rent cirkus at se batikklædte madammer og alternative "vismænd", vimse rundt mellem hinanden på alternative messer med gudbrillen dinglende under øjne der skinner dollars og hvor der ingen grænser er for deres indblik i det ukendte, ja for deres egne usædvanlige evner, når ellers muligheden byder sig for videresalg til "købmænd" eller fortvivlede men glade troende. Her finder man rådgivning af produkter og "urgammel viden" der sågar ka' erstatte neuroleptika, morfinpræparater m.m. - folk i det etablerede helsevæsen er jo bare endnu ikke så kloge, ved du nok, lidt som når Arne præsenterer sine "universelle alternativer" til den glade læser og imødeser spørgsmål til sine idéer med en bedrevidende rysten på sit lille hoved...;)

Men der hvor det begynder at blive lidt interessant, det er når man ser lidt på egentlige producenter af hajfinner, brusk, benmel o.m.a. af den art, hvor fx. anerkendte lægers navne misbruges helt bevidst med løgnagtig dokumentation om det nye "præparats" gavnlige himmelske effekt - og skulle løgnen blive afsløret for åbent tæppe, da ka' producenten såmænd finde på at insinuere at lægen nok bare har fået kolde fødder p.a. en utilstrækkelig betaling m.m. Men her præsenteres virkeområderne for eksempelvis (netop) en smule ascorbinsyre, mineral, vitamin og kalk helt ud i de alvorligste sygdomme og på en måde der må få folk til at undre sig over at sygdomme stadig findes på denne planet. Men sagen er, at disse producenter nedlægger firmaer lige så hurtigt som de etablerer dem, og genopretter dem under andre navne og ofte udenfor landets grænser, hvor salget af "nye" produkter med samme indhold bare kører maskinelt og helt bevidst. Så retsmaskineriet vil slet ikke ku' følge med, Ole.

"Derfor foretrækker jeg sund folkeoplysning som det bedste middel til at bekæmpe misinformation i ytringsfrihedens navn. Grove etiske overtrædelser har vi allerede love, der kan behandle".

- Der er akkurat så rigelig med anvendelige love til at ku' sætte disse løgnagtige spekulanter bag tremmer. Og her er embedsmændene så rigeligt udd. til at undervise/informere politikerne, hvilket jo er deres arbejde, nøjagtig som folkeoplysning og viden fortsat bare skal anvendes, lige præcis.

Men det er jo sådan noget hurlumhej Arne har rodet sig ud i, jeg tænker her på hans evindelige forsøg på desavouering og mistænkeliggørelse af rigtige naturvidenskaber, med alle hans forherligelser af mystifistiske udvendigheder, der aldrig understøttes af en kernesund fornuftig forklaring til den interesserede spørger. Det ka' jo næsten ka' få én til at grunde over hva' fanden interessen egentlig består af - tænk, jeg troede sgu' på et tidspunkt han sad og lavede horoskoper sammen med Verner med ufo'erne - spøg & skæmt...

"Progressive læger går ind for, at der skal forskes meget mere i en række alternative terapier".

- Jah, der ska' jo bare være en fornuftig substans i tingene, noget der ka' påvises effekt. Man ka' jo pludselig begynde at sælge drømme, når det gælder syge mennesker, desuden er forskning dyrt.

mvh
Simon


Redigeret af Simon (11/02/2012 10:49)
Top Svar Citer
#12218 - 11/02/2012 10:54 Re: BAGSIDEN AF YTRINGSFRIHEDEN. [Re: Simon]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Kun et enkelt spørgsmål, Simon:

Hvornår, hvordan og hvor længe har du forsket i forholdene i den alternative sektor, i fejlbehandlinger i den offentlige sundhedssektor og i medicinalindustriens marketingstrategi?

Det kunne være rart at vide, på hvilken baggrund du udtaler dig så skråsikkert.

Mvh

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#12219 - 11/02/2012 11:10 Re: BAGSIDEN AF YTRINGSFRIHEDEN. [Re: ole bjørn]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Ole...

Troede du havde fået nok af den "Arnesiske arena"..;)

Omvendt synes jeg såmænd det ville ha' været sjovere hvis du havde holdt dig lidt til spørgsmål/svar allerede i begyndelsen, som vedr. en bagside jeg bestemt ikke forbinder med ytringsfriheden - fremfor at flytte hele dit fokus til egentlig blot en kommentar til dit lille citrushalløj dér, men ok..;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (11/02/2012 11:12)
Top Svar Citer
#12220 - 11/02/2012 11:34 Re: BAGSIDEN AF YTRINGSFRIHEDEN. [Re: Simon]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Kære Simon.

Jeg er ret træt af kun at skulle diskutere tro og personlige opfattelser, når det, der interesserer mig, er konkret viden.

Kan du bidrage med noget sådant, kan vi gerne fortsætte snakken.

Jeg anser ikke mig selv for ekspert på noget område, men jeg er ret velorienteret i en lang række fag, og har i en menneskealder levet af at viderekommunikere deres videnskabelige forskningsresultater.

Det er det, jeg også forsøger her i en mere populær form, for jeg lærer selv en del om formuleringer ved at arbejde med så genstridige modtagere, og med et så lille publikum, at manglende forståelse ikke har den store betydning.

Mvh

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#12240 - 13/02/2012 13:49 Re: BAGSIDEN AF YTRINGSFRIHEDEN. [Re: ole bjørn]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Ole..

Der er ikke tale om forventninger til "expertise" på denne (og mange andre) debatsider - det er jo ofte holdninger/meninger der brydes vi ser og bidrager med, som vi så underbygger med information og evt. dokumentation af noget der hævdes at være sandt. Så du er ikke rubriceret, tværtimod er du fri og leverer så mange fine indlæg.

Så jep, lad os slutte det her. Eneste jeg egentlig havde at sige er sagt for længst, ikke mer suppe på den høne..

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Nyheder fra Religion.dk