annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret ABC 444 gæster og 142 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 14 < 1 2 3 4 ... 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#12073 - 29/01/2012 11:23 Kærlighed [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland

I kommentarerne til omtalte avisartikel her på trosfrihed.dk foreligger der kun ét postulat:
Citat:
Akupunktur har intet med kærlighed at gøre.
som Ole har fremsat, men ikke kan bevise blinker

Jeg har ingen konklusioner, endsige postulater - har kun glædet mig over denne i artiklen behandlede menneskelige evne.

Alligevel finder "autoriteten Ole" det nødvendigt at "køre det tunge skyts frem" for at fyre en masse selvopfundne påstande og anklager af mod mig (og mod en af journalistens kilder).

Og det, som en af forskerne kalder »sanseindtryks betydning for helbredelse« (i daglig tale: placebo-effekten) - endda at den kan være aktiv, selvom patienten ved, det er placebo - det forsvinder for Ole langt ud på den anden side af horisonten blinker

Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (29/01/2012 12:19)
Top Svar Citer
#12074 - 29/01/2012 12:25 Re: Kærlighed [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Jeg kunne næppe ønske mig en bedre bekræftelse på indholdet af mit kursus i sprogforståelse, end hvad Arne her præsenterer.

Først forsøger han at flytte bevisbyrden fra postulaterne i sit indlæg over på kommentarerne.

Dernæst benægter han, at "Dybest set handler det om kærlighed" er et postulat, og benægter at hans afsluttende bemærkning er en konklusion på hans opfattelse af artiklen. smiler

Så påstår han, at Informations artikel handler om denne menneskelige evne, hvor den reelt overvejende handler om forskningen i placebo og nocebo effekter. ler

Så følger en række værdiladede ord for at nedgøre min kritik på et følelsesmæssigt grundlag fulgt af en påstand om, at min henvisning til resultaterne i en omfattende international forskning tilgængelig for alle på nettet i Cochrane biblioteket er "selvopfundne påstande". griner

Endelig påstår han, at jeg ikke kender til, at placeboeffekten kan være virksom selv om patienten ved, at det kun drejer sig om selvsuggestion. Det har jeg skam vidst siden halvfjerdserne, og har selv forsket i med den terapi, der hedder visualisering, men det er åbenbart nyt for Arne. forvirret

Det virkeligt komiske er, at netop i nogle af disse placebo terapier indgår kærlighed (men vel at mærke fra omgivelserne) i den terapeutiske behandling, men det aner Arne åbenbart intet om, selv om det er en snart 40 år gammel nyhed. griner

Fakta er helt klart et fremmedord i Arnes ordforråd. Hvis nogen føler trang til at grine, forstår jeg dem udmærket. griner

Ole Bjørn :o)

P.S. Kærlighedsbegrebet er bl.a. behandlet i kræftkirurgen Bernie S. Siegel's bøger, som er oversat til dansk i 1988 og 1990 med titlerne "Kærlighed, Medicin og Mirakler" og "Kærlighed og Heling". De er absolut læseværdige, men de handler ikke om Arnes idéer om kærlighed.

For troværdighedens skyld skal jeg gøre opmærksom på, at heller ikke indholdet i disse bøger er noget, som jeg "selv har fundet på". griner




Top Svar Citer
#12075 - 29/01/2012 12:52 Re: Kærlighed [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland

Så er vi der igen.
Jeg har ikke fremsat nogle egne postulater i min introduktion til en for mig at se interessant avisartikel.

Men Ole har:
Citat:
Akupunktur har intet med kærlighed at gøre.
hvilket Ole dog indtil nu omhyggeligt har undladt at komme nærmere ind på.

Men nu skriver Ole så - omsider - netop dét, artiklen (og jeg) pegede på:
Citat:
Det virkeligt komiske er, at netop i nogle af disse placebo terapier indgår kærlighed (men vel at mærke fra omgivelserne) i den terapeutiske behandling, men det aner Arne åbenbart intet om, selv om det er en snart 40 år gammel nyhed.
Det ligner, set med mine øjne, en debattør med stærk tro på egen autoritet, som er i åbenlys strid med sig selv, men som åbenbart ikke selv kan indse det blinker

Arne.
Top Svar Citer
#12076 - 29/01/2012 13:12 Flere udenomsforklaringer fra Arne. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Et postulat mister ikke sin karakter af postulat fordi det fremsættes af en anden end ophavsmanden.

Med hensyn til Arnes øvrige benægtelser og påstanden om, at jeg er i strid med mig selv, kan jeg blot henvise til mine tidligere indlæg.

Når Arne mener, at jeg peger på det samme som han gør og artiklen gør, så demonstrerer det endnu engang, at han ikke kan forstå, hvad han læser.

I mylderet af alternative terapier indgår kærlighedsbegrebet i nogle få. Akupunktur er ikke blandt dem, som jeg klart har begrundet, og forskningen i placebo effekter medtager heller ikke kærlighedsbegrebet i nogen form, uanset hvad Arne finder på at hævde.

Endnu engang bekræfter Arne, at hans debatform er baseret på benægtelse af fakta, som enhver kan iagttage. Andet er der ikke at sige om det. griner

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#12078 - 29/01/2012 13:37 Kærlighed. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland

smiler


Redigeret af Arne Thomsen (29/01/2012 13:39)
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 14 < 1 2 3 4 ... 13 14 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Korrespondent: Angreb i Syrien 'kan før..
29/03/2024 08:53
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Nyheder fra Religion.dk