annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 18 af 37 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 36 37 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#11537 - 19/10/2011 17:24 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Anonym.

Jeg følger med i "duellen" mellem dig og Simon - og jeg kan jo ikke just påstå, at jeg er uenig med dig blinker

Men jeg tror ikke, det fører til noget.
Så det råd, du gav mig 18/10/2011 19:13 - og som jeg følger - det vil jeg nu også give til dig:
Citat:
Glem dog ham, Simon.

Simon vil uden tvivl fortsætte sine "menneskevenlige" indlæg her på Trosfrihed.dk - drevet af, hvad der nu driver ham - og de fleste vil nok ikke bryde sig om at kommunikere med ham.
Men hvis der er nogen, der vil, så skal de jo have lov dertil - i frihedens - trosfrihedens og ytringsfrihedens - navn smiler

Imidlertid: Det er jo ikke forbudt at ignorere blinker

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (19/10/2011 17:25)
Top Svar Citer
#11538 - 19/10/2011 18:12 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Ja ja ”Thomsen” – nu hedder du vel ikke også Arne? – bliv du da bare mopset i niveau med Arne som vi kender ham her på debatten, men når jeg læser den noget infantile undertone i dine griflerier, ka’ jeg nu godt forstå at folk omkring dig er lidt påholdende overfor dig, og har da selv tænk tanken om man pludselig fik din sagsbehandler på nakken m.m. Du ka’ jo stort set ikke levere en linie der ikke bærer præg af mindreværdskomplekser, bassemand…;)

Men du har altså ikke flere døde mennesker med bevidsthed at vise frem for os, en guddommelighed fra en verdensfjern afkrog, eller bare salme fra Thomsens eget lille ”naturevangelium”, altså endnu engang kun sårede gamle følelser til fremvisning…er det sådan det stadig er fat med din ”debatdeltagelse”…? Hmm…

Mvh
Simon


Redigeret af Simon (19/10/2011 18:15)
Top Svar Citer
#11539 - 19/10/2011 18:20 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Arne..

"Simon vil uden tvivl fortsætte sine "menneskevenlige" indlæg her på Trosfrihed.dk".

- Ville det ikke være ærgerligt hvis det eneste vi kunne se var Arnes blog, dvs. trosbekendelser op af stolper nedad vægge, men aldrig så meget som en fornuftig forklaring?

Du tar ingen skade af at blive spurgt ind til, selv om du godt nok fremtræder noget fornærmet, gamle jas...

mvh
Simon
Top Svar Citer
#11540 - 19/10/2011 18:39 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Kære Arne,

Tak for rådet! - Det vil jeg følge smiler

Det lykkedes heller ikke at få Simon til at underbygge sine påstande, som kan kategoriseres i tre:

1) Han fortæller folk, at de tror på en "himmelnisse".
2) Han fortæller folk, at de føler en masse.
3) Han fortæller folk, at andre end ham selv også har en given indstilling over for en.

Intet af ovenstående underbygger eller præciserer han, men fortsætter sine påstande om sin sociale omverdens psykiske indhold uden hensyntagen til, hvordan det fremstiller ham selv.

Han virker "ødelagt" på mig ... men erfaringen med Simon siger mig, at man hjælper ham bedst ved at ignorere ham. Så tak for påmindelsen!

Det var i øvrigt et interessant indlæg at læse og fundere over i tråden "meningen med mit liv".

engel
Top Svar Citer
#11541 - 19/10/2011 19:23 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
1) Arne præsenterer universelle guder for os - ergo en himmelnisse.

2) Arne lægger større vægt på hvad han føler for sine meninger, end på at levere synspunkter der viser meningernes relevans som sandsynlig forklaring.

Dit spørgsmål nr. 3 bærer desværre præg af en "Thomsensk tankegang" du derfor både må dechifrere samt forklare relevansen af.

Idet hele taget var det dog en række fortumlede spørgsmål, det må du da kunne gøre bedre? - eller har du slet ikke fulgt med i timen?

Arne skriver skam rigtig meget om det guddommelige, ja han skriver stort set aldrig om andet men giver det bare lidt andre navne. Det synes han virker rigtig æblekækt, og ligger helt i tråd med hans mange forsøg på at forklare vores fælles verden ved hjælp at selve intuitionen hans, som altså skulle byde på særlige "åndelige kræfter" med telefonforbindelse til noget guddommeligt i universet omkring os. Derude i det store universelle ingenting gemmer meningen med livet sig altså, men skal ligesom hentes ned på jorden, forstår du nok. Dette kræver imidlertid den helt rigtige religiøse tro, som kun troende som Esther/Zenia, Arne og ja...måske også Hans magter, forudsat den freudiansk-marxistiske Paulus med cykelhjelmen altså ikke kommer i vejen for den kristne Hans - der er en kurre på tråden dér. Arne har så at sige en eller anden idé om, at der er en større mening med hans eksistens, men som desværre er så vanskelig at forklare dem der ikke i forvejen er "tunet" ind på hans trobekendelser, at vi desværre må leve uden denne store viden. Som du sikkert forstår, er dette jo et stort tab for verden, hvorfor nogle af os naturligvis prikker lidt til hans såkaldte 'jeg' - der imidlerid er kommet i klemme mellem hans såkaldte 'over-jeg' og det såkaldte 'Id', hvorfor Arne hverken er til at hugge eller stikke i. Det er et meget såret 'Arne-jeg' vi her har med at gøre, derfor bevæger vi os også rundt på listefødder, for at Arne ikke skal gå helt i selvsving, for hvordan skulle verden dog komme videre uden Arnes intuition, ja Esther/Zenia er også gået helt i forklaringslås. Ak-ak...men så igen, det er snart jul, og vi ved jo godt hvem der skal være morgennisser dette år - og det blir ikke dig "Thomsen", vi ska' ikke ha' din sagsbehandler på nakken! ;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (19/10/2011 19:29)
Top Svar Citer
annonce
Side 18 af 37 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 36 37 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk