annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656649
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380018
Et andet syn 1989419
Jesu ord 1522387
Åndelig Føde 1513952
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
0 registrerede 357 gæster og 31 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 11 af 37 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 36 37 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#11501 - 17/10/2011 08:42 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Jo jeg har set kommentarerne, men ikke alle og man kan så pille dem ud der passer ind i ens egen mening, lige hvad du har gjort uden at skele til om det er videnskabsmaænd der har kommenteret, jeg har så pillet nogle ud der passer til min mening:
A deity can create a human that came from nothing at all, believing that is the biggest fail.--The world is full of wonders, but they become more wonderfull, not less wonderfull when science looks at them- Sir David Attenborough. - Unfortunately as you can clearly see so far, the same old religious people continue to spout their mindless rabble, would love to see a mass wake - up call for these religious nuts.

Og det er sku da dig der holder på det "ophøjede væsen",men det har du lidt svært ved at indrømme, selvom det går igen og igen.

Kan du have en god dag og tag det nu ikke for tungt,nu du ved du er her rent tilfældigt.





Redigeret af treram (17/10/2011 08:43)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#11502 - 17/10/2011 09:39 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

"Ingenting" er jo ikke ingenting, det indrømmer han jo selv indirekte, foredragsholderen, i sit "Woody Allen Show", men det har du åbenbart overset.

I stedet ser du på kommentarer, der kritikløst godkender "show'et" og "på god menneskekærlig vis" rakker du ned på folk, der giver plads til også andet end alene rationalistisk naturvidenskab.

Din fortsatte påstand om at jeg skulle tro på "et ophøjet væsen" er jo bekvem for dig, men her "snyder du igen på vægten".

Jeg skrev jo i denne tråd 16/10/2011 09:45:
Citat:
Det er her, jeg mener, at vi lige så godt med det samme kan erkende, at vi mennesker (højtstående pattedyr, som vi jo er), hverken med vores fantasi, intuition eller med vores fornuft vil lykkes med at opnå indsigt i de basale spørgsmål om universets skabelse (hvis det i det hele taget er sandt, at universet er skabt).
Og i den situation er der jo så to muligheder:

Verden er en selvfølge
og
Verden er et vidunderligt mirakel.

Det er det sidste, jeg oplever som sandhed - og hvad man oplever, det oplever man jo smiler

Til slut:
Hvor er dit bevis for, at "vi er her rent tilfældigt"?
Det har du jo ikke!

Det er så tredje gang her, du "snyder på vægten" blinker

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (17/10/2011 09:39)
Top Svar Citer
#11503 - 17/10/2011 14:52 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: treram]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Treram..

Nåh, nu synes jeg da lige Arne sku’ holde sig til egne ”sandheder”, han skr. såmænd selv flg. i en anden tråd (11418 - 22/09/2011 09:57):

- ”Elske en gud og føle mig genelsket? Jo, men ordet og begrebet: gud, er både så misbrugt og så ufatteligt, at jeg hellere vil (nøjes med at) elske verdens væren, som jo gi’r mig alt, hvad jeg har brug for – og den sandhed, som måske er bag verdens væren, vil jeg elske endnu højere”.

- Læg her gerne mærke til dette lille ”jo” i begyndelsen på svaret fra hans eget spørgsmål.

Når derfor Arne skr. flg.:

”Din fortsatte påstand om at jeg skulle tro på "et ophøjet væsen" er jo bekvem for dig, men her "snyder du igen på vægten",

-, da begrænser det bekvemme sig vist netop til Arnes egen hukommelse, idet han konsekvent ruller den røde løber ud foran alteret - og som sagt, ville han bare tolke også foredraget her ind i den optik der oppebærer religionen hans; det er netop den mekanisme vi kalder Kreationisme, ved du..;)

At også Arne er en ren tilfældighed, og altså ikke er et guddommeligt ophav samt bærer af intuitive guddommeligheder, det ser imidlertid ikke ud til at bekomme Arnes selvsyn særlig godt. Men det er så her at man med stor fordel ka' regulere trosanskuelser til noget observerbart, i hvilken forbindelse en parallel fantasiverden om også de østlige religiøse "sandheder", da sagtens kan betragtes som nydelig fiktion, men at gøre verden til en overnaturlig kriminalroman har næppe nogensinde ført nogen til bevidsthed om verden omkring os.

Arne: Måske du bare sku' skrive en ny form for "Munkekrimi", de er ligesom udgået og glemt? Jeg gætter på der er et marked og en skilling at tjene..;)

Arne til Treram: "Hvor er dit bevis for, at "vi er her rent tilfældigt"? Det har du jo ikke!".

- Dette er (atter) cirkelargumentation fra din side, Arne!
Treram kan helt nøjes med bare at læne sig tilbage og overlade det til dig at påvise en sandsynlig faktor for idéen du sværmer om, nemlig den, at universet omkring dig skulle være skabt af en bevidsthedsfaktor, i hvilken forbindelse du synes noget om meninger med selve livet og eksistensen din.

Man kan slet og ret ikke påvise ikke-eksistens, derfor er det selvsagt din egen opgave at vise os indikationer der kan sandsynliggøre eksistensen af din idé om en universel bevidsthed i form af en universets skaber. Kan du ikke dét, falder hele hypotesen med et brag, og du bør netop dér regulere spørgsmålene dine i en retning der muliggør noget sandsynligt - det er dét, det handler om Arne!

Mvh
Simon


Redigeret af Simon (17/10/2011 15:20)
Top Svar Citer
#11504 - 17/10/2011 16:28 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jeg ser, at Simon søger at komme dig til undsætning i din trængte situation blinker

Det synes jeg, han slipper ualmindelig dårligt fra.

- Han gør mit udtryk i en anden tråd, "verdens væren", til en gud. Det er jo latterligt.

- Han søger at gøre min og andres kritik af Krauss til, at jeg er kreationist. Det er jo lodret løgn, og det kan både han og du læse i denne tråd. Jeg har klart udtrykt, at jeg har ingen forestilling om, hvordan verden er blevet til - og svagheden i Krauss' argumentation, som andre jo også har set, kommenterer han klogeligt ikke blinker

- Han forsøger at påstå, at jeg har en religion. Det er jo også løgn.

- Han forsøger at gøre ateisternes gamle argument om, at man ikke behøver at bevise, at man ikke tror på eksistensen af en gud (hvad ateisterne jo har ret i) til, at du frit og uden bevisbyrde kan påstå, at verden er blevet til ved en tilfældighed. Det ved vist enhver - undtagen jer to - at den går ikke. Så kan man jo f.x. også frit og uden bevisbyrde påstå, at månen er lavet af en gammel ost smiler

Og alt dette viser mig, at I to er upålidelige og ikke værd at spilde tid på.

Vil du virkelig ned på det niveau, Treram?

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (17/10/2011 16:30)
Top Svar Citer
#11505 - 17/10/2011 18:30 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Arne..

"Jeg ser, at Simon søger at komme dig til undsætning i din trængte situation. Det synes jeg, han slipper ualmindelig dårligt fra".

- Du er måske gudstroende i den ene tråd, men ikke i den anden? ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 11 af 37 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 36 37 >


Seneste indlæg
Til papirkurven?
af ABC
19/04/2024 23:57
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Nyheder fra DR
Er du vågen? Hvis du er heldig, kan du ..
20/04/2024 03:04
Efter et døgn med massiv hastighedskont..
20/04/2024 02:43
Folkekirkens Nødhjælp: Rekordmange pen..
20/04/2024 01:18
Præsident Zelenskyj efterspørger igen ..
20/04/2024 00:03
Pogacar håber, at Vingegaard kører Tou..
19/04/2024 23:36
Nyheder fra Religion.dk