annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15644126
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379063
Et andet syn 1988526
Jesu ord 1521841
Åndelig Føde 1509481
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
0 registrerede 137 gæster og 27 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#11406 - 09/09/2011 17:58 Løkke i helvedet og himlen
arentzen Offline
godt igang
Registeret: 03/01/2007
Indlæg: 53
Denne blev postet ved sidste valg på den gamle religionsdebat, men er stadig aktuel.

Citat:
En dag et stykke ude i fremtiden: Lars Løkke er død, og ankommer til paradis ,hvor han bliver mødt af Sct. Peter.
Sct. Peter så lidt forlegen ud. "Øhm, velkommen", får han omsider fremstammet.
"Tak!" sagde Lars, "jeg tænkte nok at jeg ville ende her!"
"Mjah," sagde Sct. Peter, "du har jo i det store hele opført dig meget anstændigt... og i betragtning af din barndom, og så videre, så bestemte vi,at vi gerne ville have din sjæl her. Men... forstår du, vi har ikke så meget erfaring med fremtrædende venstremænd..."
"Ja, ja, fint," sagde Lars, "luk mig nu bare ind!" "Jamen, ser du," sagde Sct. Peter, "der var lidt konkurrence om at få fat på dig. Faktisk blev vi nødt til at lave en lille aftale med fanden..."
"Aftale?!" udbrød Lars, nu synligt rystet. "Det er ikke så slemt", sagde Sct. Peter, "men han mente han havde de fleste af dine venner alligevel. Så vi har aftalt at du får lov til at tilbringe ét døgn i helvede, og ét i himmelen. Så må du selv vælge, hvor du vil være resten af evigheden."
Lars protesterede lidt, men aftalen var allerede på plads. Så Sct. Peter viste ham vej til en elevator; de sagde farvel, og på gensyn om fireogtyve timer, og Lars trykkede på "Helvede". Han kørte nedad i meget lang tid, og endte så foran en stor sort port. Da han ringede på gik døren øjeblikkeligt op, og fanden selv modtog ham.
"Lars! Gamle ven! Kom indenfor!" brølede satan, og hev Lars ind af døren. Her stod han så, på en gigantisk overdækket golfbane. En masse af hans gamle regeringskammerater gik rundt og spillede golf. Banen var perfekt. Det var varmt, men der var fyldt med små let-påklædte djævledrenge, som serverede kølige drinks. Lars spillede hele dagen, og om aftenen havde Brixtofte, der var død kort tid forinden, forberedt en kæmpe buffet med den bedste vin og udsøgte lækkerier. Inden Lars vidste af det, var det første døgn gået, og en lille djævel viste ham atter vej til elevatoren.
Da Lars kom ind i himmelen, var han meget eftertænksom, men også her blev han varmt velkommet. Han blev klædt i englegevanter og fik udleveret en harpe. Resten af dagen spadserede han fra sky til sky, hørte fuglene synge og spiste friske frugter ad libitum. Senere fik han lidt mavepine af al den frugt, og på en sky nær ved sad Pia Kjærsgaard og Lars Barfoed og harpe-jammede for anden time i træk. Snart dukkede Sct. Peter op.
"Nå, nu har du haft et døgn hvert sted", sagde ærkeengelen, "har du truffet dit valg?" "Hmmm..." sagde Lars, "jeg havde aldrig troet at jeg skulle sige det, men måske hører jeg trods alt til i helvede. Det er nok det bedste sted for mig."
Sct Peter var målløs og forsøgte at omvende Lars, men han var fast besluttet. Så endnu engang blev han fulgt til elevatoren, og de tog afsked. Også denne gang lukkede fanden selv op, da Lars ringede på, og hev ham energisk ind af porten. Lars så sig om i det brændende, svovlstinkende inferno, hvor hans gamle venner vred sig i smerte.
"Men..." sagde han, "men... men, hvor er golfbanen? Hvor er de kolde drinks?"
"Ah!" sagde fanden, "ser du, i går førte vi valgkamp! I dag har du stemt på os!"
_________________________
Med venlig hilsen
Peter Arentzen smiler
Top Svar Citer
#11408 - 09/09/2011 19:05 Re: Løkke i helvedet og himlen [Re: arentzen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Peter..

Synes ærlig talt du ska' ha' dagens 50-øre for dén...;)

mvh & hold dig munter!
Simon
Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 00:00
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
17/04/2024 19:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
17/04/2024 13:26
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
11-årig piges fund af kæbeben stammer ..
18/04/2024 06:01
Storebæltsbroen er åben igen efter kor..
18/04/2024 05:16
Beredskabet om Børsen-brand: 'Vi tager ..
18/04/2024 04:44
Amsterdam til kamp mod masseturisme: Ind..
18/04/2024 03:58
Qatar genovervejer sin mæglerrolle i vÃ..
18/04/2024 02:40
Nyheder fra Religion.dk