annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Symbol
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 331 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 10 af 25 < 1 2 ... 8 9 10 11 12 ... 24 25 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#11307 - 17/08/2011 16:49 Re: Mystik [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Citat:
universelle bevidstheder
Det er din opfindelse - ikke min cool

Arne
Top Svar Citer
#11308 - 17/08/2011 19:43 Re: Mystik [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej du..

Som ”svagt” antydet i posten til Treram og hans fornuftige hoved, kan vi ikke tillægge mystikeres fokus på sanseoplevelser større betydning, og det er hvad vi ser. Lægger man som du logik og rationalitet bag sig, er man bare dårligt stillet i kontakt med stigende krav til forståelse af den verden der omgiver os, hvorfor der slet ingen mystik er i at se mystikere stikke hovedet ind i en verden de ikke kan få ind i hovedet.
Du selv, har jo i repriser fortalt os alle hvilken enorm vægt du lægger på dine mange følelser, ja du ikke alene navigerer dig rundt manegen med de lange følehorn, du kommunikerer tillige med dem. Jeg ved så ikke om du selv er i stand til at se et identisk mønster mellem mystikerens navigationsredskaber og dine egne, men ka’ fortælle dig, at du i den grad ville være ude og skide hvis du skulle orientere dig i naturen uden logik og rationel tænkning,– fint illustreret ved eksempelvis fata morgana samt andre sanseforstyrrelser. Der skal ikke meget til at skabe et forvirrende ekko (…guderne må vide hvor dén referent kommer fra) i en hjerne der p.a. uro i biokemien ikke længere er i stand til at tolke impulsers tryk på sanseapparatet, adskille og lagre dem i hensigtsmæssig rækkefølge. Alene her ville dine følehorn bringe din intuition ret ud i et mareridt af en ørkenvandring – eller skal vi sige, ret ud i dine guddommelige universelle bevidsthedshuller. Og i lige præcis den forbindelse, ka' jeg da godt forstå dine forklaringsvanskeligheder..;)

Mvh
Simon


Redigeret af Simon (17/08/2011 19:47)
Top Svar Citer
#11309 - 17/08/2011 22:09 Re: Mystik [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Citat:
- kan vi ikke tillægge mystikeres fokus på sanseoplevelser større betydning -
Ja, men så må dem, du, Simon, kalder "vi" - og som du åbenbart mener at kunne tale på vegne af - jo bare lade være smiler
Din værdidom her er jo iøvrigt ikke just nogen nyhed blinker

Citat:
Lægger man som du logik og rationalitet bag sig, er man bare dårligt stillet -
En syg påstand om mig, som ganske enkelt ikke er sand.
Jeg ku' da ikke drømme om at undvære "logik og rationalitet" - tværtimod - disse "værktøjer" skal efter min mening bruges alt, hvad de kan præstere.
Men når man kommer til der, hvor de ikke slår til, må man jo klare sig med, hvad man kan finde.
Og det er jo ikke, som du åbenbart tror bare "følelser" - hvad jeg jo ofte har gjort rede for blinker

Resten af dit indlæg kører så videre på dine falske påstande om mig - med et ret så forudsigeligt resultat.
Og ønsker du dét - så for mig gerne blinker
Håber, du nyder det smiler
Mig interesserer det af naturlige grunde ikke smiler

Imidlertid synes du at være totalt mundlam ang. dit udsagn:
Citat:
- og naturen selv er ligeglad -
Skal det forestille at være "logik og rationalitet"?
Naturen kan vel kun være "ligeglad", hvis den har en bevidsthed.
Mener du virkelig det?
Eller trækker du dit udsagn tilbage?
(For mig er bevidsthed en egenskab ved mennesker - som i øvrigt efter min mening ofte er upålidelig - og ikke noget, jeg kan forestille mig overført på "naturen" blinker )

Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (17/08/2011 22:10)
Top Svar Citer
#11310 - 18/08/2011 13:52 Re: Mystik [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"En syg påstand om mig, som ganske enkelt ikke er sand".

- Sygdom indgår ikke som debattema. På debatter forklarer man baggrunden for evt. synspunkter, ikke diagnoser, Arne..;)
Enhver der har fulgt lidt med, ved du har brugt oceaner af tid på at fraskrive logik og rationalitet fra værktøjskassen din, men hvorfor? ;)

"Ja, men så må dem, du, Simon, kalder "vi" - og som du åbenbart mener at kunne tale på vegne af - jo bare lade være. Din værdidom her er jo iøvrigt ikke just nogen nyhed".

- Der er tale om spørgsmål til nytteværdien af mystikeres synspunkter til beskrivelse af mennesket samt vores fælles verden. Spørgsmål mennesker overalt i verden stiller mennesker, der som du har hang til at mystificere verden omkring os. Det er bare en dårlig metode du anvender, længere er den ikke.

"Resten af dit indlæg kører så videre på dine falske påstande om mig".

- Det er dig der kører på automatpilot her på debatten Arne!
Det er meninger og synspunkter du fremmer på debatten der spørges til nytteværdien af. Synspunkter og meninger er noget du har og evt. fremfører, ikke noget du ér, m.a.o. er det (beklager meget) ikke din person der stilles spørgsmål til.

En god debat forudsætter at man forklarer hvorfor man værdsætter visse synspunkter fremfor andre. Det er dette jeg savner at se fra bl.a. dig.

mvh
Simon


Redigeret af Simon (18/08/2011 13:53)
Top Svar Citer
#11311 - 18/08/2011 17:20 Re: Mystik [Re: Simon]
Anonym
Uregistreret

Arne har på intet tidspunkt fraskrevet sig logik og rationel tænkning. Det er og bliver din påstand, som aldrig bliver sand, hvor mange gange du end gentager den.

(Forsøg engang, Simon, at underbygge dine påstande - både om dine meddebattører og om naturen).
Top Svar Citer
annonce
Side 10 af 25 < 1 2 ... 8 9 10 11 12 ... 24 25 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk