annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
0 registrerede 269 gæster og 127 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 3 < 1 2 3
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#93 - 02/04/2008 20:23 Re: Støt Geert Wilders [Re: ALH]
Bogger Offline
ny
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 47
ALH skrev:

”Hvad angår religionsvidenskabsfolkene var det netop min pointe, at de ikke er ufejlbarlige. Jeg glemmer aldrig mit lille år dér, hvor jeg deltog i et intetsigende forløb om islam, ikke som ideologi”

Svar:

I morgen og på fredag skal jeg til konference. Konferencen er arrangeret af den afdeling, jeg tilhører, men hvor jeg heldigvis ikke er til daglig. Jeg har lettere modstræbende tilmeldt mig – mest fordi én af mine yndlingsaversioner er oplægsholder.
Det drejer sig om én af de tre religionstenorer, nemlig professor Jørgen Bæk Simonsen – apologeten over alle apologeter, der helt i tråd med de to andre – Michael Rothstein og Tim Jensen – hårdnakket påstår, at religion kun foregår imellem folks ører.
Hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg sikkert gå derfra med samme oplevelse, som du beskriver.
JBS er blevet tildelt 90 minutter til causere over dette emne:

’Folkeskolens rolle i og tilpasning til det flerkulturelle og flerreligiøse samfund’

Det ska’ nok bli’ sjov!

Det er i øvrigt fantastisk så panisk, der altid i den slags konferencer skal tales om ’flerkulturel’, ’flerreligiøs’ osv.
Det er rent kodesprog – vi ved alle, hvad det dækker over.
Men jeg er da meget spændt på, hvad den gode professor har af bud på, hvordan vi bedst ”tilpasser os”.

Rygterne siger, at klovnen selv er blevet muslim. Hvem ved?

Da vi havde lidt aprilsnar i går, skal jeg da også lige fortælle, at jeg var til briefing i min førerbunker. 15-20 mennesker, der blev instrueret af de to, der har stået for tilrettelæggelsen af konferencen.
Et gennemgående element i konferencen er DacapoTeatret, der skal binde det hele sammen med musik, teaterindslag osv. Den ene af kollegerne hev en mail frem og sagde: Jeg har lige fået denne fra Dacapo-folkene. De siger, at de til deres indslag skal bruge nogen, der vil spille neger, tyrkisk mand, tyrkisk kvinde, tiger og et par andre. Jeg og X har ikke tid, så vi tænkte, at nogen af jer...? Derefter fremdrog han af en sæk en negerparyk, et tigerkostume og forskellige andre rekvisitter. Vi andre gloede på hinanden, og jeg tænkte: Gad vidst, hvem der melder sig som neger!

Så begyndte ka’len bare at grine!

Fedeste aprilsnar, jeg har oplevet i mange år!

Bogger
Top Svar Citer
#95 - 02/04/2008 20:36 Re: Støt Geert Wilders [Re: ole bjørn]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Kære Ole Bjørn

Så fik jeg taget mig tid til at se Fitna - tak for linket.

Jeg er ikke i tvivl om, at den film er berettiget og nødvendig! Hvad der derimod undrer mig er flere politikeres skepsis, her i blandt Anders Fogh Rasmussen..


Mvh
Anne
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#97 - 02/04/2008 21:16 Re: Støt Geert Wilders [Re: ALH]
vie Offline
ny
Registeret: 02/04/2008
Indlæg: 1
Hej Anne.

jeg har efterhånden fået den opfattelse at denne skepsis, mod Islamiserings-modstanderne, hos diverse politikere handler om at de har fået sig malet op i et hjørne.

Dette fordi det har vist sig de ikke har kunnet styre indvandringen fra de Arabisk/Islamiske lande.

Læg dertil Euromed-projektet, som træder i kraft fra år 2010, hvor de 9 Islamiske lande omkring Middelhavet bliver Partnerlande til EU med adgang til EUs Fire Fundamentale Frihedssøjler.

Af disse 4 søjler er det specielt nr. 4 der er interessant, idet denne giver Partnerlandenes befolkninger adgang ind i EU-landene.

Taget den mega store befolknings tilvækst, der foregår i Mellemøsten, i betragtning, samt at denne allerede er så stor at landene ikke kan brødføde deres egne befolkninger, kan man jo godt fristes til at tro, at ganske mange derfra vil vende næsen mod Nord.

At Euromed ikke ligefrem har været et projekt der har haft pressens bevågenhed er måske ikke helt tilfældigt.

Så når Islamiserings modstanderne rører på sig er det med at lægge afstand til disse for politikerne ved jo, at Euromed projektet ikke kan stoppes.

Det tror jeg er årsagen til den skeptiske holdning - og ikke fordi de ikke kan se, at Islam ikke er gunstig for demokratiske, sekulære samfund.

Desværre kan man godt sige, at Europas politikere lige fra 60´erne, og specielt efter Oliekrisen i 70 érne har solgt ud til Araberne af den Europæiske kultur og selvstændighed.

Vivi

Top Svar Citer
#113 - 03/04/2008 17:01 Re: Støt Geert Wilders [Re: vie]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Kære Vivi

Velkommen til!

Du skriver:

Dette fordi det har vist sig de ikke har kunnet styre indvandringen fra de Arabisk/Islamiske lande.
Læg dertil Euromed-projektet, som træder i kraft fra år 2010, hvor de 9 Islamiske lande omkring Middelhavet bliver Partnerlande til EU med adgang til EUs Fire Fundamentale Frihedssøjler.


- Det lyder meget sandsynligt, men jeg kan lige så godt være ærlig og sige, at jeg ikke er i besiddelse af den fornødne viden (ej heller den gode fornemmelse) her. Men det er da påfaldende, at DK umiddelbart - og det på baggrund af JP's Muhammedtegninger - ikke ønsker at støtte op omkring Geert Wilders film. Om dette skyldes udenrigspolitiske interesser vil jeg lade stå åbent. Måske én af de andre debattører har lyst til at gribe bolden blinker


Mvh
Anne


Redigeret af ALH (03/04/2008 17:48)
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 3 < 1 2 3


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Nyheder fra Religion.dk