annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 10 af 10 < 1 2 ... 8 9 10
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#1214 - 05/07/2008 00:04 Re: DEN "SANDE" TRO? [Re: ole bjørn]
Thomas
Uregistreret

"Jeg har jo ført bevis for en af dine løgne, Thomas, den om urevangeliet."

Hvilken løgn?? Hvilket bevis?? Du lever i din egen fantasiverden, Ole. Snap out of it!

"På den måde kan enhver udnævne hvad der passer ham som sandhed"

Jesus sagde, at de, som er af Gud, hører Guds ord. Og sådan er det! Og han sagde, at om nogen vil erkende, at hans lære er fra Gud, så må den person gøre Guds vilje. Og sådan er det!

Der er ikke tale om bevis, men om at gå kærlighedens vej, så vil man erkende sandheden. Men ikke alle kan tage imod dette - åbenbart heller ikke du.

"ligesom du har udnævnt dit postulat om, at jeg lyver."

Det er dig, der postulerer, at jeg lyver. Og dette kan du ikke føre bevis for, fordi det er en løgn.

"Nu kommer du så med en ny grov løgn. At alverdens teologer ikke er troende."

Selvfølgelig er 'alverdens' teologer da ikke det. Hvad får dig dog til at tro det?

"Eller for at sige det på jævnt dansk. Du gør dig helt til grin for alverden, Thomas."

Jesus - "Salige er I, når man på grund af mig håner jer og forfølger jer og lyver jer alt muligt ondt på. Fryd jer og glæd jer, for jeres løn er stor i himlene; således har man også forfulgt profeterne før jer." (Matthæus 5, 11-12)
Top Svar Citer
#1216 - 05/07/2008 09:07 Re: DEN "SANDE" TRO? [Re: ]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Hvem tror du, at du narrer, Thomas?

Du er som et barn, der er blevet taget med fingrene nede i kagekassen og munden fuld af kage og stædigt nægter at have spist af kagerne.

Ord er ikke magiske, Thomas. Du kan ikke gøre en løgn til sandhed, uanset hvor mange gange du gentager den. Du kan måske bilde dig selv ind, at det er sandt, men ikke dem, der læser dine indlæg.

Dit nu gentagne postulat om, at alverdens teologer ikke er troende, viser blot, at du ikke aner hvad religiøs tro virkelig er. Du har heller ikke begreb om, hvad virkelig kærlighed vil sige, for det handler heller ikke om ord. Kærlighed er en følelse, der (som Michael siger) udtrykkes i handling, og denne handling viser sig gennem uselviskhed.

Du bruger Jesu ord til at sætte dig selv højere end andre, og det er det stik modsatte af ånden i evangelierne. Du mangler ganske den ydmyghed overfor sand kristentro som præger de mennesker, der har forstået budskabet.

I din mund bliver teksterne til hykleriske floskler. Du har ingen ret til at drage nogen andre menneskers tro i tvivl eller til at kritisere dem, som om Kristus selv havde bemyndiget dig til det. Du er en vantro Thomas uden den kærlighed og respekt for andre mennesker, som evangelierne prædiker. Du ser Jesus som en revser, men han var først og fremmest den, der påtog sig skylden for alverdens mennesker.

Du vil ikke engang påtage dig skylden for dine egne gerninger.

Mvh

Ole Bjørn ;)

.
Top Svar Citer
#1220 - 05/07/2008 12:17 Re: DEN "SANDE" TRO? [Re: ole bjørn]
Thomas
Uregistreret

"Hvem tror du, at du narrer, Thomas?"

Hvem tror du, at du narrer, Ole Bjørn?

"Du er som et barn, der er blevet taget med fingrene nede i kagekassen og munden fuld af kage og stædigt nægter at have spist af kagerne."

Du er som en gammel skuffet mand, der i sin stædige fornægtelse over ikke at have fået den succes i livet - som HAN SELV mente sig fortjent til - finder det nødvendigt at anklage folk omkring sig for alt muligt absurd for at blive i sin egen fantasiverden.

"Ord er ikke magiske, Thomas. Du kan ikke gøre en løgn til sandhed, uanset hvor mange gange du gentager den. Du kan måske bilde dig selv ind, at det er sandt, men ikke dem, der læser dine indlæg."

JEG er ikke tilhænger af magi. Og DU kan ikke redegøre for, hvad jeg har løjet omkring (fordi jeg ikke har løjet!).

"Dit nu gentagne postulat om, at alverdens teologer ikke er troende"

Dit gentagne postulat om, at alverdens teologer er troende, kan du ikke redegøre for. Du forlanger at andre skal sluge dine påstande råt. Ellers mugger du!

"Du bruger Jesu ord til at sætte dig selv højere end andre"

Jeg bruger ikke Jesus' ord for at sætte mig selv højere end andre. Igen bliver du fanget i endnu en af dine barnlige anklager.

"Du har ingen ret til at drage nogen andre menneskers tro i tvivl"

Du har ingen ret til at anklage mig for dette. Din anklage er tom og uden indhold. Og sædvanligvis kan du ikke redegøre for den. Du lever i en fantasiverden, Ole. Get out, GET OUT OF THERE!

"Du er en vantro Thomas uden den kærlighed og respekt for andre mennesker"

Det er interessant at bemærke, så korte distancer du kan holde til, Ole - før du begynder din sædvanlige tilsvining.

"Du ser Jesus som en revser, men han var først og fremmest den, der påtog sig skylden for alverdens mennesker."

Ingen kommer til Jesus uden at holde fast i hans ord og bud. Om du vælger at kalde det for en revser, eller hvad pokker du vælger at lægge i det, Ole Bjørn... tja, det rager mig egentlig.


Redigeret af Thomas (05/07/2008 12:25)
Top Svar Citer
#1222 - 05/07/2008 12:59 Re: DEN "SANDE" TRO? [Re: ]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Dit svar, vantro Thomas, er en passende afslutning på denne ligegyldige meningsudveksling.

Jeg vil overlade vurderingen af indlæggenes sandfærdighed til den enkelte læser.

Mvh

Ole Bjørn ;)

.
Top Svar Citer
#1224 - 05/07/2008 13:13 Re: DEN "SANDE" TRO? [Re: ole bjørn]
Thomas
Uregistreret

"Dit svar, vantro Thomas, er en passende afslutning på denne ligegyldige meningsudveksling."

Dit svar, kære Ole, er en passende afslutning på din urimelige tilsvining af mig.

"Jeg vil overlade vurderingen af indlæggenes sandfærdighed til den enkelte læser."

Jeg vil ønske dig en god fremtid med masser af glade mennesker omkring dig - og et afbalanceret sind.

Venlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
annonce
Side 10 af 10 < 1 2 ... 8 9 10


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
Nyheder fra Religion.dk