annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Trankebar år 1985
Hvem er online?
0 registrerede 505 gæster og 226 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#11202 - 28/07/2011 09:10 Re: Bønnen blev hørt. [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Indsendt af: Anonym
Morgentanker:

"Hvis hver og én af os begynder at besinde os på den vej, vi er på, ja så er der kun én ting, som kan og vil hjælpe:

Alle må vi vende opmærksomheden indad og lytte til vort "Højere selv"/Sjæl/Helligånden og forsøge at VÆRE den fred, som kan og vil overgå al forstand". ..."

Netop hjemvendt fra en holistisk højskole i Sdr. Jylland har jeg endnu den fred i mig, og kunsten består nu i at bevare den i den brogede verden, som møder én med det samme, man forlader stedet.

Man kan indvende, at en enkelt ikke kan være udslaggivende, men alt begynder jo ved den enkelte, så måske ikke det mest uhensigt-mæssige sted at starte?



Fik ikke afsluttet tankerne her, som blev sat på ord af
esther.
Top Svar Citer
#11203 - 28/07/2011 12:02 Re: Bønnen blev hørt. [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Formiddagstanker:

For år tilbage flyttede min mand og jeg ind i et nybygget hus. ... Grunden var bar, og vi snakkede om, at vi kunne have lyst til frugttræer på den. ...

Det blev ikke til noget, da vi tænkte, at det ville tage altfor lang tid, inden vi kunne plukke frugten. ...

År efter talte vi om, at nu kunne vi have plukket både æbler og pærer, hvis vi havde villet det fra starten. ...

Så hvorfor ikke bare begynde NU på at forandre verden. ...

Vi kunne jo bare begynde med at være venligere mod hinanden og søge indbyrdes forståelser i stedet for at focusere på forskelle?

Stadig med tankerne kørende på den voldsomme oplevelse i Norge, tænker jeg, at den bedste måde, vi kunne gøre de unge menneskers brutale død mindre mningsløs ... da ville være, hvis vi hver især søger tolerance og forståelse i mødet med vore medmennesker

Det vil jeg i hvert fald fortsat søge at gøre mit bedste til omkring mit lille sted på Jorden.

Naiv? Ja, måske, men jeg tror på, at mødes mennesker med tillid, når man langt. ...

Har det egentlig sådan, at jeg i mit hjerte har ondt - også af den brutale morder i Norge - mon der nogensinde er nogen, som har mødt ham med forsøg på forståelse gennem livet hans?

Har noteret mig, at hans forsvarer udtalte, at ingen udenfor overhovedet har kontaktet ham i fængslet. ...

I refleksion og eftertanke
esther.
Top Svar Citer
#11204 - 28/07/2011 15:06 Re: Bønnen blev hørt. [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Ester.
Jo en meget fin idé med at forandre verden, men tror du at verden vil forandres og hvem skal så forandres, er det os i lille Danmark?, eller de tilrejsende?.

Der er et godt gammmelt ordsprog der siger: skik følg eller land fly, du tror vel ikke at du kan komme til et andet land og så ændre på dets skikke og især ikke et muslimsk, der må du næsten klæ dig som de indfødte, hvis du er kvinde og du må følge deres skikke med helligdage såsom ramadan o.s.v.

Og du vil vel ikke have indført ramadanen her for os danskere, ligesom sharialove, der er allerede indført mange restriktioner i børneinstitutioner og skoler for at tækkes de tilrejsende, noget der er uhørt i deres egne lande, her kan du ikke komme og forlange noget som helst.

Hvor gode skal vi være? skal vi være tossegode? og bare lade stå til og finde os i alle krav, prøv du at stille krav om at få en kristen kirke i mange muslimske lande, hvad tror du de vil svare??.

Det er et meget ømtåleligt emne og nu ser det ud til at blive endnu mere ømtåligt, socialdemokraterne og sf vil indskrænke ytringsfriheden for at beskytte de tilrejsende, hvordan man så vil gøre dette, må stå hen i det uvisse, for hvor skal en grænse gå for hvad man må sige.

Vedr. Anders Breivik, så var han nok en mand med flere sider, hans mor og far kendte slet ikke til hans forehavende, men hans mor må dog have set hans selvkomponerede uniform og hans mange våben, hvilket måske burde have et fingerpeg om noget usædvanligt var i gære.
Han var god til at skjule sit forehavende igennem 9 år, hvilket er meget usædvanligt, men han har dog været i politiets søgelys, uden de opdagede noget, de burde nok have undersøgt om han virkelig dyrkede noget på sin gård, med henblik på den store mængde kunstgødning han havde indkøbt.

Mærkeligt nok har hans forsvarer offentligt udtalt at han mener Anders Breivik er sindsyg, det må vist siges at være en brøler at en forsvarsadvokat udtaler sig sådan.

Og jeg er ganske sikker på at Anders Breivik vil blive kontaktet i fængslet, men nok ikke lige den kontakt han søger, efter hvad fængselspersonalet siger.





Redigeret af treram (28/07/2011 15:12)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#11205 - 28/07/2011 20:17 Re: Bønnen blev hørt. [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Hej treram,

Tak for dine tanker her. ...

M.h.t. det religiøse skisma ser jeg det sådan, at mennesket i århundreder har haft brug for religionen ... men, at denne tid er ved at rinde ud. ...

Fremover må hvert enkelt menneske finde frem til kærnen i sig selv, som jeg tror på ér alt godt = kærlighed ... og så begynde at handle ud derfra. ...

Om jeg er tossegod? Tja, det er jeg egentlig ikke så optaget af, om nogen vil mene. ...

Mit mål er fred, og den nåes for mig, når jeg har kontakt med og til min Sjæl. ...

Amerikanerne har et begreb, som de kalder heartbrain: Når du tænker og handler i venlighed og forståelse overfor andre, når din handlemåde celler i andres hjerter, som derefter måske også kan begynde at mærke deres. ?

Ganske subtile energier er der her tale om, men jeg tror på, at det virker. ... Måske en forklaring på, at fjernhealing har en effekt? Who knows?

Ønsker om fred for dig og alle andre. ...

God week-end inden så længe.
m.v.h.
esther.
Top Svar Citer
#11208 - 29/07/2011 10:26 Re: Bønnen blev hørt. [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Til mit "Forsvar for indvandring" kunne det måske være rimeligt at tilføje - om rige og fattige lande, som jo nok er den væsentligste årsag til at mennesker i fattige lande søger mod de rige lande - noget som en dansk folketingspolitiker - uimodsagt - sagde fra folketingets talerstol for nogle år siden.

Den nøjagtige ordlyd har jeg ikke længere, men det væsentligste i indholdet var:
Citat:
Den samlede globale ulandsbistand er i størrelsesordenen 50 MIA US $.
Den samlede globale udplyndring af de fattige lande - via de rige landes overmagt - ligger i størrelsesordenen 500 MIA US $.

Det var Margrete Auken, der nævnte, at hun havde tallene fra FN.

Tallene kan sikkert debatteres - og opgøres forskelligt - og de kan have ændret sig i de seneste år - men jeg tror ikke, der kan være tvivl om, at vi i de rige lande tager mere fra de fattige lande, end vi giver.

Måske nogle har nogle opdaterede og pålidelige tal?

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (29/07/2011 10:28)
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Nyheder fra Religion.dk