annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15661551
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380435
Et andet syn 1989790
Jesu ord 1522523
Åndelig Føde 1515861
Galleri
Et nyt liv
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 394 gæster og 32 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 4 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#11177 - 25/07/2011 10:44 Bønnen blev hørt.
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Den uhyggelige tragedie i Norge, hvor "korsfareren" Anders Breivik lykkedes i hans syge forhavende, med at slå en masse mennesker ihjel.
Han bad til hans gud om at foretagenet måtte lykkes, hvilket det så må siges at have gjort, så når nu de hellige folkekirketosser siger det hjælper at bede, må man jo nok sige at denne gud er en terrorist af format, hvis man da tror på det nonsens.

Så fri os fra bønnerne, de går i opfyldelse--muligvis.




_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#11178 - 25/07/2011 17:37 Re: Bønnen blev hørt. [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7186
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Om din "bøn": "fri os fra bønnerne" vil gå i opfyldelse, ved jeg jo ikke, men jeg tvivler stærkt derpå.

Dagbladet Information meddeler i dag, at den blonde norske nordmand fra Norge, der samtidig opfatter sig som en romersk katolsk kristen tempelridder, ser det som sin opgave, at løse "den ‘islamiske kolonisering’ af Vesten, der om få årtier vil være tilendebragt".

Daniel Poohl, chefredaktør for det svenske tidsskrift Expo, citeres for: »Der er ikke tale om nazisme, men om en idéverden, der har 11. september som baggrund og har haft stor fremgang de seneste fem-ti år. Islam er fjenden, og konspirationsteorien er, at den politiske og mediemæssige elite har inviteret Vestens fjender indenfor i multikulturalismens navn.«

Det ser således ud til, at der er mange som 32 årige Anders Behring Breivik, der hader det, de kalder "multikulturalismen", hvorfor det bl.a. er nødvendigt at dræbe så mange helt unge norske socialdemokrater ("kulturelle marxister") som muligt.

Hvor mange af hans meningsfæller, der opfatter sig selv som kristne, ved jeg jo ikke, men for mig ser det ud som om, det ikke så meget er kristendom, som det er ekstremt fremmedhad/-angst, der dominerer disse ganske mange mennesker.

Hvorfra kommer dette had/denne angst fra.
Det ved jeg jo ikke, men når man tænker på vore fortidige stammesamfund helt tilbage i stenalderen, var territoriet jo livsbetingelsen, hvorfor det nødvendigvis måtte vogtes mod nabostammer.

Det er jo ikke nødvendigt i dag, hvor der er nok til alle (hvis vi ellers kunne finde ud af at fordele det ordentligt), men man kunne vel forestille sig, at det er denne stenalderkultur, der - unødigt - lever videre i dag.

Hvis dét er situationen, er det vel nok så meget fordele og ulemper ved indvandring (og udvandring) i vor tids civilisationer, vi skal se lidt mere begavet på.

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (25/07/2011 17:37)
Top Svar Citer
#11181 - 25/07/2011 23:37 Re: Bønnen blev hørt. [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7186
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jeg glemte at nævne, at det er mit indtryk, at langt fra alle de, der bekender sig til:
Citat:
Islam er fjenden, og konspirationsteorien er, at den politiske og mediemæssige elite har inviteret Vestens fjender indenfor i multikulturalismens navn.
at langt fra alle de mennesker er religiøse.

Der skal såmænd nok være en hel del ateister imellem også.

Man kan vel så håbe på, at der nu kommer en langt mere åben og afklarende debat om vores forhold til fremmede.

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (25/07/2011 23:37)
Top Svar Citer
#11191 - 26/07/2011 14:12 Re: Bønnen blev hørt. [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Jo vi er nok mange flere der ikke ønsker muslimernes indmarch i vort ellers så fredelige land,men vil ikke bruge så voldelige metoder som i Norge, jeg kunne så endda forstå hvis han angreb moskeér, men helt uskyldige unge mennesker det er sygt.

Og det var da også socialdemokraterne der åbnede for muslimernes indmarch, ligesom i de andre nordiske lande og nu tør ingen sige muslim, ihvertfald ikke her i Sverige, det er næsten forbundet med fængselsstraf at bruge det ord.

Det stammer vel sagtens fra Palmetiden, hvor Palme gik imod stormagterne og mest de vestlige og især med Vietnamkrigen, hvor USA blev godt gale på ham og svenskerne.

Og idag er den almindelige befolkning også godt trætte af muslimerne, for det meste, men tør ikke sige det offentligt, muslimer der kommer til Sverige får stillet bolig til rådighed, mange får gratis kørekort, mens svenske unge har meget svært ved at finde boliger og selv må betale deres kørekort.
Når muslimer går i skole for at lære svensk, får de endda mange penge hver måned fra staten og de er ikke meget indstillet på at følge undervisningen, men er meget larmende og dominerende, min viv har oplevet det i 3 år.

Hvad angår bønner, så tror og håber jeg da heller ikke at der er "nogen" der er istand til at efterkomme disse, men Osam Bin Laden takkede da også hans gud for hjælpen til at slagte ca.3.000 helt uskyldige mennesker, ligesom korsfarerne og heksebrænderne i gamle dage også gjorde guds gerning.

Og korsfarerne slagtede jo også muslimerne, men blev ikke helt færdige med forehavenet.

Hvor kommer hadet fra?? skriver du, det burde da være indlysende hvor det kommer fra, islam er en bevægelse der ønsker at dominere os alle, såre simpelt og de er godt igang, med at få skovlen under mange lande,og islam de kan dette med bønner, 5 gange om dagen ligger og ber til allah, og de får selv bønnerne til at gå i opfyldelse.

Jo der er muligvis nok til alle, men det er ikke nok for mange.

Top Svar Citer
#11196 - 26/07/2011 15:28 Re: Bønnen blev hørt. [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7186
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Citat:
Og det var da også socialdemokraterne der åbnede for muslimernes indmarch, ligesom i de andre nordiske lande og nu tør ingen sige muslim, ihvertfald ikke her i Sverige, det er næsten forbundet med fængselsstraf at bruge det ord.

Jeg er enig med dig i, at debatten:
Fremmedvenlig - fremmedfjendsk/-angst er blevet forsømt - fra begge sider.

Det kan meget vel tænkes at være medvirkende årsag til, at enkeltpersoner, som nordmanden her, går amok - endda med koldt blod og i adskillige år.

Hvis det er sandt, at mange mennesker i Sverige er bange for at bruge ordet "muslim", så er det da på tide, at behjertede mennesker, som dig, kommer dem til undsætning, så en åben debat kan komme i gang - her hvor vi jo ellers hylder ytringsfriheden og retten til at håne (Muhammed-tegninger) blinker

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (26/07/2011 15:29)
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 4 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
20/04/2024 16:29
Kom op på bjerget...
af ABC
20/04/2024 13:52
Vigtige præciseringer
af ABC
20/04/2024 13:23
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Vinderne i DM i Skills er fundet
20/04/2024 16:29
Politiet kan først melde nyt ud om flya..
20/04/2024 15:30
Pernille Skipper er nu officielt formand..
20/04/2024 15:07
Satser på at åbne Knippelsbro inden my..
20/04/2024 15:02
Region vil tage hul på milliardlån til..
20/04/2024 12:26
Nyheder fra Religion.dk