annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656153
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379975
Et andet syn 1989385
Jesu ord 1522378
Åndelig Føde 1513849
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
3 registrerede somo, ABC, Arne Thomsen 375 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 4 < 1 2 3 4
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#11209 - 30/07/2011 06:10 Re: Bønnen blev hørt. [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Det var et noget høj tal du er fandt frem, med at de rige lande tager fra de fattige, kan du komme med nogle eksempler på dette?.

Vi i Danmark giver vist mere til Færøerne og Grønland end vi tager, der er ikke så meget at tage.
Før i tiden sagde man også at vi tog olien fra de fattige lande, men de olieproducerende lande kan vist næppe siges at være fattige, det er vel bare pengene der bliver ulige fordelt i disse lande.
Og mange afrikanske lande har ikke meget vi kan bruge til noget, lande som Somalia,Ægypten,Congo, og mange må afrikanske lande, hvad har de at de rige lande kan bruge?? og som vi "stjæler" fra dem, ok der er selvfølgelig de store diamantminer der ejes af udenlandske firmaer og som tjener kassen på at bruge den billige indfødte arbejdskraft til at grave dem frem, men disse landes regeringer burde så få nogle aftaler med disse firmaer, så de må erlæggge nogle flere penge for rettighederne til diamanterne.

Desuden er teknologien med både olieboringer og minedrift udviklet af de mere veludviklede vestlande, der har investeret store beløb i at finde olie, diamanter mm.

Nogle lande har så hen af vejen nationaliseret olie og diamant udvindingen.

Og vil du også mene at USA er et fattigt land, der bliver udnyttet af Kina, nu hvor Kina har meget store økonomiske interesser der.

Jeg tror nu ikke amerikanerne begynder at udvandre til bl.a. Danmark fordi de tjener mindre i USA end i Danmark.

For nylig var der stor kritik af A.P.Møller, fordi han fik lavet noget ved hans skibe i Thailand, husker ikke lige hvad, men man var forarget over at han kun udbetalte omkring Bath 300 om dagen til arbejderne, hvor lønnen ellers ligger på omkring Bath 200 om dagen, så han betalte faktisk 50% mere end det almindelige lønniveau, men selfølgelig efter danske forhold var det en ringe løn ca. dkr.55 om dagen.

Men jeg ser da gerne nogle eksempler på at vesten udnytter de underudviklede lande, kolonitiden hvor der nok blev plyndret godt, er vel for det meste et overstået kapitel.

I England ser vi nu at muslimerne er begyndt at opsætte små plakater i store områder, at her gælder sharialovene og man siger endda offentlig at man ønsker at hele England skal under sharialovene og man vil kæmpe for at hele landet bliver muslimsk, så nu ved vi hvad deres agenda er.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#11211 - 30/07/2011 09:33 Re: Bønnen blev hørt. [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Citat:
Men jeg ser da gerne nogle eksempler på at vesten udnytter de underudviklede lande, kolonitiden hvor der nok blev plyndret godt, er vel for det meste et overstået kapitel.

Margrete Auken nævnte i sin tid, at hun havde tallene fra UNCTAD (UNITED NATIONS CONFERENCE ON TRADE AND DEVELOPMENT).
Jeg har været inde på deres hjemmeside, men har ikke energi til at gennemgå det enorme materiale.

Imidlertid skal der da ikke megen forestillingsevne til at indse, hvor let det er for økonomisk stærke lande - og multinationale selskaber - at påvirke f.eks. forholdet mellem råvarepriser og færdigvarepriser på en måde, der er gunstig for de rige lande (og selskaber) og ugunstig for de fattige lande og deres mennesker.
Og i forhandlinger om den slags, hvor stor indflydelse har ulandene dér?
Mon ikke det nærmer sig nul?
Ærlige økonomer vil uden tvivl kunne nævne masser af andre måder, hvorpå de fattige lande udplyndres.

Jo, kolonitiden - med traditionel magtanvendelse med våben - er forbi.
Nu bruges der i stedet økonomisk magt.
Nogen må kunne klarlægge det ærligt.
Eller skal det være et bekvemt tabu?

Dit eksempel med muslimske sharia-plakater i London tror jeg da gerne er sandt, men din påstand, at dette er repræsentativt for muslimer i Vesten - "så nu ved vi hvad deres agenda er" - savner begrundelse, vil jeg tillade mig at mene.
Man kunne jo så også sige, at Ku Klux Klan er repræsentativt for USA blinker

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (30/07/2011 09:33)
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 4 < 1 2 3 4


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af ABC
19/04/2024 22:58
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Randers og OB spiller uafgjort efter sen..
19/04/2024 21:07
Fængselsbetjentuddannelsen i Nykøbing ..
19/04/2024 21:05
Mand satte ild til sig selv foran retsby..
19/04/2024 20:20
Beredskabet opgiver at fjerne saks ved B..
19/04/2024 20:05
Formand i Danmarks Cykle Union trækker ..
19/04/2024 18:43
Nyheder fra Religion.dk