annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15691955
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382570
Et andet syn 1992127
Åndelig Føde 1526430
Jesu ord 1523759
Galleri
Heart Brain problematikker
Hvem er online?
4 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen, ABC, somo 583 gæster og 370 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 19 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 18 19 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#11147 - 19/07/2011 01:52 Re: Naturvidenskaben - hvad kan den? [Re: ole bjørn]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Ole..

Da typisk at disse ”unknowns” dukker op ud af den blå luft, når Arne har brug for assistance til at skabe guddommelig afstand til ubehagelige spørgsmål der knytter sig til cirkulationen af samme idéer. Før i tiden var det bare en jamren over ateister vennen og Arne gik i selvsving over med kærlige repriser på opslagstavlen. Så der har da altid været bølgegang i kærligheden mellem ham og trosfællen fra ’kærlighed til religion.dk’. Selvsagt lægger Arne ikke afstand til gode venner med samme hobby, en fjumsen rundt i forestillinger om personer fremfor fornuftige forklaringer for egne meninger, det er jo deres metier, måske ligefrem et væsentligt indhold i livet, tja. Lad du dem dyrke lidt kærlighed - god sommerferie...;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (19/07/2011 01:56)
Top Svar Citer
#11148 - 19/07/2011 01:56 Re: Naturvidenskaben - hvad kan den? [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Næh, Arne, det er skam alle normale menneskers konklusion. Det er det, man på almindeligt dansk kalder dobbeltmoral, og oven i købet en temmelig blakket form. Du finder personfnidder forkert, hvis det er rettet mod dig, men ikke når det er rettet mod andre. Det svarer helt til, at du finder tyveri forkert, hvis der bliver stjålet fra dig, men ikke hvis det går ud over andre, for det kan du jo bare vælge at ignorere, som du siger.

Se her er en afgørende forskel på os to, Arne. Jeg kæmper lige så meget for andres ret, som for min egen. Som du ved, blev jeg sparket ud af KD-debatten, fordi jeg kritiserede, at de censurerede en anden debattør, og det var grunden til at Peter og jeg startede trosfrihed. Det ved Thomas også, for han tilsvinede også folk dengang på KD-debatten med brug af flere pseudonymer.

Det hjælper ikke at du prøver at pudse din hjemmelavede glorie, for som jeg forudsagde, så trækker din forbrødring med Thomas dig ned på samme moralsk lave plan, som han selv repræsenterer.

Du spørger om naturvidenskaben kan give os en etik og moral. Den har i hvert fald givet mig en bedre moral end den, du her demonstrerer. Naturlove er ens for alle, og det bør moral jo også være, hvis vi nogensinde skal løse problemet med et globalt samfund. Der er ikke plads til særregler for dig.

Du og Thomas har hverken mandsmod eller troværdighed. Det viser denne debat med al ønskelig tydelighed.

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#11149 - 19/07/2011 07:32 Re: Naturvidenskaben - hvad kan den? [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7207
Sted: Sydsjælland
Ole.

Jeg ikke se andet, end at det er det rene vrøvl, du kommer med.

Jeg er ikke forbrødret med nogen.
Jeg frasorterer/ignorerer al personfnidder.
Jeg lader mig ikke trække ind i det personfnidder, du har rodet dig ind i.

Debattører i mudderkastning kan ikke vente mig som "en frelsende engel" blinker

Arne.
Top Svar Citer
#11150 - 19/07/2011 09:52 Re: Naturvidenskaben - hvad kan den? [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Pudse, pudse glorie, Arne, ih, hvor du kan!

Der er skam ingen, der beder dig være en frelsende engel. Du skal da bare fortælle os, om du mener, der skal gælde forskellige moralske regler for synet på "mudderkastning", når målet er dig, og når målet er nogen, som er uenig med dig. Det kan vel ikke være så svært at svare på for en, der gang på gang efterlyser en mere sober debat.

Men du har jo faktisk allerede svaret indirekte på spørgsmålet ved netop ikke at "frasortere/ignorere et decideret smædeindlæg mod mig og Simon, men i stedet takke smædeskriveren for de "venlige" ord. Præcis der afslørede du din dobbeltmoral, og din hjemmelavede glorie blev ret så anløben.

At indlæg kan få karakter af personfnidder, som du kalder det, er uundgåeligt, for vi opfattes jo som, at vi står inde for vores meninger, især når man skriver; efter min mening. Mere personligt kan det da ikke blive. Men der bør være en skarp grænse mellem at angribe en mening og personen, der udtrykker den, med argumenter, og at skrive smædeindlæg fyldt med udokumenterede løgne og citatfusk.

Det er så her, at din påtagede høje moral helt svigter, endda i et debatemne, du selv har startet. Her finder du det altså i orden at kritisere Simon for at afspore debatten, men at lukke øjnene for Thomas afsporing, og tværtimod takke ham for hans "venlige" ord.

Thomas smædeangreb i denne debat var fuldstændig uprovokeret, men årsagen skal nok søges i, at jeg tidligere har afsløret Thomas lave moral, når han har smædet anderledes troende. Selv om jeg er 100% ateist, finder jeg det forkasteligt at han smæder og belyver andre på debatten, fordi de ikke deler hans tro på det falske ur-evangelium. Det kaldes konsekvens, Arne, og det er det stik modsatte af den dobbeltmoral, som karakteriserer dig.

Du har tit kaldt mig utroværdig, Arne. Nu må vi så se, hvad din holdning her betyder for din egen troværdighed i moralske spørgsmål. Men det understreger jo tydeligt den afstand, der er imellem os, også når det handler om debatmoral.

Mvh

Ole Bjørn :o)

P.S. For en god ordens skyld skal jeg sige, at de finker, der er røget af panden i min diskussion med en ophidset Hanskrist, finder jeg helt i orden. Hansemand er hverken anonym eller uærlig, men tværtimod et af de ærligste mennesker på debatten, selv om vi er rygende uenige om mange ting.

Top Svar Citer
#11151 - 19/07/2011 11:43 Re: Naturvidenskaben - hvad kan den? [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7207
Sted: Sydsjælland
Ole.
Citat:
Du skal da bare fortælle os, om du mener...
Nå, skal jeg det - og til os?

Mon ikke det ligger udenfor din kompetence?
Du er jo ikke forhørsdommer - og på vegne af hvem? blinker

Jeg ignorerer/frasorterer efter bedste evne al personfnidder og holder mig til "bolden" - i stedet for "manden".
Det er fordi "manden", som jeg ser det, er inderligt ligegyldig - i et debatforum som Trosfrihed.dk.
Det er der såmænd ikke nogen moralsk "glorie" i blinker

Jeg mener ikke at have kaldt dig utroværdig (i så fald er det en fejl), men jeg husker utallige situationer, hvor jeg har vurderet dine udtalelser/påstande om et emne som værende utroværdige.

Igen, jeg interesserer mig for "bolden" - ikke for "manden".
Det burde ikke være svært at forstå.

Hvad kan naturvidenskaben?
Det interesserer mig.
Hvad kan den enkelte, der vistnok kalder sig naturvidenskabsmand?
Det interesserer mig overhovedet ikke.

Dette var mit sidste (tålmodige) svar til dig i denne tråd angående "naturvidenskabsmanden" i stedet for "naturvidenskaben" cool

Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (19/07/2011 11:45)
Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 19 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 18 19 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af ABC
25/04/2024 22:30
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ekstremt vejr skyld i dårligste vinprod..
25/04/2024 22:14
Zelenskyj retter direkte tak til Danmark
25/04/2024 21:10
Norsk politi afslutter efterforskning i ..
25/04/2024 20:35
Dansk forskning viser sammenhæng mellem..
25/04/2024 20:17
Putin planlægger besøg i Kina
25/04/2024 18:46
Nyheder fra Religion.dk